Strona 2 z 10 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 191
Like Tree13Likes

Wątek: Polskie defilady i pokazy lotnicze 1945-1989

  1. #21
    Awatar Grzegorz5710

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPGL

    Domyślnie


    Polecamy

    Nie upieram się, że defilada musiała być na LiM 2 . Napisałem tylko, że siemirowicki pułk miał wówczas także na stanie LiM 2. Jeszcze w 1968 roku było ich aż 12 sztuk
    LiM 6 bis otrzymał w styczniu i kwietniu 1964 r.

  2. #22
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jj
    otrzymał lim-6bis w 1964 roku. praktycznie cały stan. Jednomiejscowe limy może jeszcze były ale czy aż tyle?
    Jeszcze w 1971r. na stanie 7 plmsz MW było 11 LiM-2.
    Zdjęcie "kotwicy" by wyjaśniło sprawę. Gdzieś takowe miałem, ale nie pamiętam gdzie, więc chwilowo nie mogę pomóc.
    JacekB

  3. #23
    jj
    jj jest nieaktywny

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    gdynia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez JacekB
    Cytat Zamieszczone przez jj
    otrzymał lim-6bis w 1964 roku. praktycznie cały stan. Jednomiejscowe limy może jeszcze były ale czy aż tyle?
    Jeszcze w 1971r. na stanie 7 plmsz MW było 11 LiM-2.
    Zdjęcie "kotwicy" by wyjaśniło sprawę. Gdzieś takowe miałem, ale nie pamiętam gdzie, więc chwilowo nie mogę pomóc.
    JacekB
    mam powazne watpliwosci. Skad te dane?

  4. #24
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jj
    mam powazne watpliwosci. Skad te dane?
    Od Rochowicza. A on spisał w archiwum z rocznych meldunków. Oprócz 11 latających były jeszcze 3 w konserwacji. Stan na 01.01.1971. Przypuszczam, że dane Grzegorza są z tego samego źródła.

    JacekB

    P.S.
    Dla pełnej jasności: co do "kotwicy" też się nie upieram. Zdjęcie widziałem, ale nie pamiętam, jakie samoloty na nim były.

  5. #25
    jj
    jj jest nieaktywny

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    gdynia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez JacekB
    Cytat Zamieszczone przez jj
    mam powazne watpliwosci. Skad te dane?
    Od Rochowicza. A on spisał w archiwum z rocznych meldunków. Oprócz 11 latających były jeszcze 3 w konserwacji. Stan na 01.01.1971. Przypuszczam, że dane Grzegorza są z tego samego źródła.

    JacekB

    P.S.
    Dla pełnej jasności: co do "kotwicy" też się nie upieram. Zdjęcie widziałem, ale nie pamiętam, jakie samoloty na nim były.
    100% bisy.

  6. #26
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez "jj
    100% bisy.
    OK, przyjmuję te słowa za dobrą monetę.
    Szyk "kotwica" jest mi bardzo słabo znany, więc ucieszyłbym się z bliższych informacji, chętnie ze wskazaniem źródeł. Za przypomnienie fotki też bym się nie obraził.
    JacekB

  7. #27
    jj
    jj jest nieaktywny

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    gdynia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez JacekB
    Cytat Zamieszczone przez "jj
    100% bisy.
    OK, przyjmuję te słowa za dobrą monetę.
    Szyk "kotwica" jest mi bardzo słabo znany, więc ucieszyłbym się z bliższych informacji, chętnie ze wskazaniem źródeł. Za przypomnienie fotki też bym się nie obraził.
    JacekB
    Fotek kotwicy nie mam. ale mam inny przelot z tej defilady, tylko słabej jakosci. ale moge zeskanować oryginalny plan defilaty od mojego ojca.
    jj

  8. #28
    Awatar Grzegorz5710

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPGL

    Domyślnie

    moge zeskanować oryginalny plan defilaty od mojego ojca
    No to było by super - jeśli można zamówić 1 egzemplarz skana

  9. #29
    jj
    jj jest nieaktywny

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    gdynia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Grzegorz5710
    moge zeskanować oryginalny plan defilaty od mojego ojca
    No to było by super - jeśli można zamówić 1 egzemplarz skana
    w przyszłym tygodniu

  10. #30
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jj
    w przyszłym tygodniu
    Ja też czekam niecierpliwie

    Skoro jesteśmy przy dokumentacji defilad i pokazów, w Empikach i podobnych miejscach można chyba jeszcze trafić DVD z serii, która nazywa się bodajże "Propaganda PRL" lub jakoś podobnie, z odcinkami Polskiej Kroniki Filmowej. Na płycie poświęconej różnym obchodom z tamtego okresu są dwie kroniki ze zdjęciami z defilad w 1959 i 1966 r., w tym powietrzne i naziemne zdjęcia "tafli" i innych ugrupowań lotniczych.

    Oglądałem niedawno z pożyczonej płytki, własnego egzemplarza niestety nie posiadam, ale może gdzieś znajdę. Kolorowe, absolutna rewelacja!

    Pozdrawiam
    JacekB

  11. #31
    jj
    jj jest nieaktywny

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    gdynia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez JacekB
    Cytat Zamieszczone przez jj
    w przyszłym tygodniu
    Ja też czekam niecierpliwie

    Skoro jesteśmy przy dokumentacji defilad i pokazów, w Empikach i podobnych miejscach można chyba jeszcze trafić DVD z serii, która nazywa się bodajże "Propaganda PRL" lub jakoś podobnie, z odcinkami Polskiej Kroniki Filmowej. Na płycie poświęconej różnym obchodom z tamtego okresu są dwie kroniki ze zdjęciami z defilad w 1959 i 1966 r., w tym powietrzne i naziemne zdjęcia "tafli" i innych ugrupowań lotniczych.

    Oglądałem niedawno z pożyczonej płytki, własnego egzemplarza niestety nie posiadam, ale może gdzieś znajdę. Kolorowe, absolutna rewelacja!

    Pozdrawiam
    JacekB
    mam kompletny skład załóg orła z defilady 1966 ił-28. jak kto zainteresowany moge podac na pw.

    jj

  12. #32
    Awatar Grzegorz5710

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPGL

    Domyślnie

    Bardzo proszę

  13. #33

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Łask

    Domyślnie

    A oto skład ugrupowania klina złożonego z 5 Su-20 zademonstrowane podczas
    defilady powietrznej 22.07.1974 r. w Warszawie. (ostatniej defilady PRL).
    Prowadzący - kpt.pil.Aleksander ZIELENOW;
    I prawoskrzydłowy - por. pil. Jerzy DOLINIEC;*
    II prawoskrzydłowy - kpt.p[il. Stanisław WALCZAK;
    I lewoskrzydłowy - kpt. pil. Mieczysław KAFEL;
    II lewoskrzydłowy - kpt.pil. Ignacy URBANIAK.
    * Niestety 3.02.1976 r. podczas lotów dziennych w wyniku nieudanego katapultowania z Su-20 śmierć poniósł kpt.pil.inż.Jerzy DOLINIEC - szef rozpoznania eskadry.

  14. #34

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Floryda/Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Długi
    Wrócę jeszcze do pokazów lotniczych.
    Największe odbyły się 8.09.1957r nad Babicami.Brało w nich udział kilkaset statków powietrznych ;wojskowych i cywilnych.Ogółem około 500.

    Ja wiem, rychło w czas, ale dopiero teraz dotarłem do wątku o Paradach i pokazach lotniczych sprzed 1989 roku. Myślę, że warto wspomnieć o jeszcze jednej, nieco zapomnianej imprezie, którą mój ojciec (pracował z ramienia Aeroklubu PRL przy organizacji pokazów na Babicach) określił jako drugi, największy festyn lotniczy, Air Show, w historii PRL-u. Rok 1967, wczesna jesień, 20-lecie Aeroklubu Warszawskiego na lotnisku Gocław. W czasie pokazów na Babicach to raczej jeździłem jeszcze w spacerówce i byłem na etapie klocków i pluszowego misia. Natomiast imprezę na Gocławiu obserwowałem już rozgorączkowanymi oczami zakochanego w lotnictwie 13-latka. Oto co zapamiętałem:
    Jedna z pierwszych w Polsce prezentacji modelu silnikowego zdalnie sterowanego. żaden konkretny typ samolotu ale latał bez tradycyjnych linek i nawet przy lądowaniu się nie rozbił.
    Efektowny start 4 szybowców (chyba) Foka na holu za nowością w tamtych latach, Wilgą 35. A później dynamiczna akrobacja zespołowa. Nazwisk pilotów nie pamiętam, natomiast przekonałem się wtedy że szybowce wcale nie są bezgłośne! W locie koszącym nad publicznością po prostu zawyły jak powiew huragamu. Mieszkam na Florydzie i wiem coś o tym...
    Pokaz akrobacji na trzech Jak-18. Prowadzący, ś.p. Zdzisław Dudzik.
    No, z Jaczków wycisnąć wiele nie da się...
    Akrobacja na CSS-13. Samolot mieścił się w prostokącie jakieś 400 na 600 metrów. Choć to była jesień i pogoda nie rozpieszczała, ani razu nie zniknął w niskich chmurach
    Pokaz odbioru rannego (na niby) w wypadku samochodwym, przez załogę biało-niebieskiego Sm-1. Później ten sam śmigłowiec stał przez parę lat bez łopat, pod żywopłotem od strony hangaru ZUA. Nie wiem czy wrócił do latania.
    Absolutnie rewelacyjna akrobacja na szybowcu Kobuz. W kabinie Jerzy Wojnar lub Adam Ziętek. Tego nie jestem pewien. Krótkie skrzydła, zwarta, mocna budowa szybowca. Dosłownie pocisk! Nie przypuszczałem że szybowiec może latać z taką szybkością. Na moment zniknął, by po chwili pojawić się od strony Wisły, tuż nad hangarami. Myślę, że robił ok. 300 km/h. Leciał prędzej niż Jaczki 18. Jeszcze zwrotem bojowym nabrał z 400 metrów, palnął kilka beczek i usiadł przed trybunami. Rarytas!
    Na koniec części aeroklubowej grupa akrobacyjna braci Kasperków na trzech Super Kasper Akrobat. Trzeciego pilota nie pamiętam. Dla mniej zorientowanych, były to przeróbki na jednomiejscowe Zlinów 326, o ile pamiętam. Wzmocnione skrzydła, przerobiona instalacja paliwowa do dłuższych lotów odwróconych, ogólnie samoloty odchudzone o kilkadziesiąt kg. Latało maszyn sportowych więcej, ale nie chcę namieszać i czegoś pokręcić.
    A potem huknęło wojsko. Indywidualna akrobacja na Iskrze. Zupełnie zaskoczył wszystkich Bies, nadlatują kosiakiem od strony Babic. Wypalił ostro w górę i dał niezły popis.
    Sierżant Chmiel z WOSL w Dęblinie, w latach 60-tych znany jak człowiek-ptak, podwieszony pod Sm-1 na długiej linie, udawał Batmana, wyczyniając rozmaite esy-floresy. Na koniec śmigłowiec zawisł w miejscu na ok. 400 metrach (co chyba nie było takie łatwe dla tłokowego silnika), sierż. Chmiel odczepił się od linki, odliczył ze 3 sekundy i otworzył spadochron. Czasza wypełniła się na prawdę nie wyżej niż na 50 metrach. Wylądował bez wywrotki. Nie lada (podobno) sztuka na tradycyjnych paraszutach.
    Indywidualny pilotaż na LiM-5. Ostro, efektownie, dopalacz często chodził
    Zbiorowy desant 50 Czerwonych Beretów z pięciu An-2. Po wylądowaniu komandosi zaimprowizowali atak na umownego przeciwnika.
    Największą atrakcją miał być na zakończenie indywidualny pilotaż na MiG-21 (PF lub PFM - wtedy jeszcze nie podawano szczegółów) . Jak wszędzie, największą atrakcję zostawia się na koniec imprezy. To daje pewność, że publika wytrzyma do ostatniej chwili. Tak też robią w Stanach. Blue Angels czy Thunderbirds zawsze są ostatnią pozycją w menu. MiG-21 latał ładnie, głośno, niestety, często znikał w obłoczkach. Nie miał dodatkowego zbiornika, więc występ był krótki. Skrzydlata później pisała że był to pierwszy, publiczny pokaz akrobacji MiGa-21 w Polsce.
    Ale dla mnie przebojem, perełką imprezy był punkt przedostatni. Niestety, tutaj pojawiają się luki pamięciowe. Pilotaż zespołowy LiMów-5. Były conajmniej 4, ale mogło ich być więcej. Pilotów nie pamiętam, a może i nie podawano nazwisk. Myślę, że był to zespół Kałkusa lub Grundmana.
    Powiem krótko. Mieszkam w Stanach od 20 lat. Zaliczyłem kilka tuzinów Air Show, Blue Angels, Thunderbirds, Snowbirds oglądałem do znudzenia. Ale myślę że Nasi chłopcy na LiMach nie mieli czego się wstydzić. Był to bodaj najlepszy pokaz grupowej akrobacji na maszynach bojowych, jaki w życiu oglądałem! W Ameryce są przepisy. Odległość od linii publicznosci, conajmniej 1000 stóp. Najniższy punkt podczas wykonywania manewru akrobatycznego, coś ok. 300 stóp (ok. 90 m). Zadnych nalotów na publiczność. Słowem daleko i nudnie. LiMy nad Gocławiem jak robiły kosiaka na wał przeciwpowodziwy od strony Saskiej Kępy, to gapowicze albo padali, albo wiali na boki lub skakalłi z wału! Jak poderwali na dopalaczach w pobliżu publiczności i stoisk z kiełbaskami, to gorący powiew z dysz (a był chłodny, jesienny dzień) czuło się na twarzach a w powietrzu fruwały serwetki ze straganów i baloniki wypuszczone przez przerażone dzieciaki. A wszystko bez tego, co dziś dodatko podności adrenalinę i atrakcyjność pokazów: profesjonalnego komentarza, idiotycznych smugaczy - utrapienia fotoreporterów - i ostrej muzyki, walącej u 1000 wattowych głośników. Na prawdę kiedyś mieliśmy zespół światowej klasy. Sorki za zajęcie mnóstwa miejsca

  15. #35
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jacek Jarzecki
    Rok 1967, wczesna jesień, 20-lecie Aeroklubu Warszawskiego na lotnisku Gocław.
    Znów pasjonujący opis, który aż miło poczytać. Proszę nie tylko Jacka J o jak najwięcej takich.

    Ale myślę że Nasi chłopcy na LiMach nie mieli czego się wstydzić.
    Jestem zdania, że ludzie (w tym przypadku piloci i cały personel, który ich wspomagał – o nim nie wolno zapominać!) swego dorobku z minionej epoki nie muszą i nie powinni się wstydzić. Nie wolno też zgadzać się na jego świadome pomniejszanie lub wręcz negowanie, jakie jest obecnie w dobrym tonie. Jeśli nie szanujemy sami siebie i swoich poprzedników, przy wszystkich błędach, jakie popełniali, to i nas nikt nie będzie szanować.

    W Ameryce są przepisy. Odległość od linii publicznosci, conajmniej 1000 stóp. Najniższy punkt podczas wykonywania manewru akrobatycznego, coś ok. 300 stóp (ok. 90 m). Zadnych nalotów na publiczność. Słowem daleko i nudnie.
    W Europie teraz też są przepisy, przy czym my w Polsce i tak nie mamy najgorzej. Niemcy po tragedii w Ramstein na długo w ogóle zabronili organizowania pokazów. Obecnie trochę poluzowali i co 2 lata na ILA w Berlinie można popatrzeć, ale w gruncie rzeczy jest to marna namiastka tego, co bywało w dawnych czasach. Odbywa się tak samo jak w Ameryce z zachowaniem bezpiecznego odstępu od publiki, czyli daleko i wysoko.

    LiMy nad Gocławiem jak robiły kosiaka na wał przeciwpowodziwy od strony Saskiej Kępy, to gapowicze albo padali, albo wiali na boki lub skakalłi z wału!
    Takie numery to u nas też już nie przechodzą. Niestety, chciałoby się rzec, lecz rozum nakazuje przyznać rację ograniczeniom czynionym w imię bezpieczeństwa.

    Sorki za zajęcie mnóstwa miejsca
    Nie wiem jak innym, ale mnie to zupełnie nie przeszkadza.

    JacekB

  16. #36
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jacek Jarzecki
    Na koniec części aeroklubowej grupa akrobacyjna braci Kasperków na trzech Super Kasper Akrobat. Trzeciego pilota nie pamiętam. Dla mniej zorientowanych, były to przeróbki na jednomiejscowe Zlinów 326, o ile pamiętam.
    O tych „Kasprach” to czytałem we wczesnej młodości z wypiekami na twarzy. Już wtedy wzbudziły one we mnie tzw. ambiwalentne uczucia: z jednej strony uznanie i podziw dla ludzkiej pomysłowości i inicjatywy, a z drugiej zasadnicze pytania natury, że tak powiem, ideologiczno-ustrojowej. Nie bardzo mogłem pojąć jak to jest, że nasi sojusznicy i przyjaciele (że o zachodnich imperialistach nie wspomnę) kręcą akrobację na profesjonalnym sprzęcie, a u nas jest taka latająca improwizacja. Do dzisiaj nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na moje wątpliwości i poniekąd szczerze zazdroszczę tym, którzy ją znaleźli.

    JacekB

  17. #37
    Awatar bielik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPPI

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez JacekB
    LiMy nad Gocławiem jak robiły kosiaka na wał przeciwpowodziwy od strony Saskiej Kępy, to gapowicze albo padali, albo wiali na boki lub skakalłi z wału!
    Takie numery to u nas też już nie przechodzą. Niestety, chciałoby się rzec, lecz rozum nakazuje przyznać rację ograniczeniom czynionym w imię bezpieczeństwa.
    Niekiedy zdażają się odstępstwa od reguł W zeszłym roku w Mirosławcu B-C Iskry kosiły nad publicznością, ale fakt faktem nie aż tak nisko, aby ludzie padali na glebę. Tego tu chyba już faktycznie oficjalnie nie uświadczymy.

  18. #38
    jj
    jj jest nieaktywny

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    gdynia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez JacekB
    Cytat Zamieszczone przez "jj
    100% bisy.
    OK, przyjmuję te słowa za dobrą monetę.
    Szyk "kotwica" jest mi bardzo słabo znany, więc ucieszyłbym się z bliższych informacji, chętnie ze wskazaniem źródeł. Za przypomnienie fotki też bym się nie obraził.
    JacekB
    Tu znajdziesz fotki kotwicy starej i nowej.
    http://gdynia-babie-doly.mojeosiedle...=166749#166749

    jj

  19. #39

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Wyszków

    Domyślnie

    Pora na odświeżenie tematu. Jednocześnie chciałby wrócić do Defilady 1000-lecia w 1966 r. Mam pytanie odnośnie udziału naszych MiG-21 w tym wydarzeniu lotniczym. Dostępne źródła podają, że wzięły w niej udział ( 3 groty po 16 maszyn ) tylko najnowsze wówczas wersje MiG-21 czyli PF i w śladowych ilościach PFM. Tymczasem, jak podają te same źródła, w ostatnim, trzecim grocie leciała czwórka MiG-21 z 4. PLM ( później 2. ) w Goleniowie. A przecież w tym czasie pułk ten, oprócz Limów, użytkował chyba tylko wersję MiG-21F13 ( a może się mylę? ), musiał więc najprawdopodobniej wystąpić na maszynach tych wersji? Skład pozostałych grotów to :
    GROT 1 : 16 MiG-21PF ( wszystkie z 1. PLM w Mińsku Mazowieckim )
    GROT 2 : 16 MiG-21PF ( 4 z 62. PLM w Krzesinach, 4 z 11. PLM w Debrznie, 4 z 34. PLM w Babich Dołach i 4. z 41. PLM w Malborku )
    GROT 3 : 16 MiG-21PF/PFM/F13? ( 4 PF z 26. PLM w Zegrzu Pomorskim, 8 PF/PFM z 40. PLM w Swidwinie no i właśnie kontrowersyjna czwórka z Goleniowa - na czym? ).
    Ostatni grot "szybkich" to 16 MiG-19P/PM z 39. i 28. PLM
    Chyba niemożliwe, że piloci bez przygotowania przesiedli się z pilotowanych na co dzień F13 do wypożyczonych z jakiejś innej jednostki tylko na czas defilady PF-ów.
    Liczę najbardziej na Zwieroboja - to przecież Twój pułk. Kto ma jakieś info na ten temat?

  20. #40

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie


    Polecamy

    Mieliśmy też PF-y, ale czy to na nich lecieli nie jestem w stanie od razu podać. Kiedyś u Jacka Adamczyka był skład grotów. Z naszych chyba Tybura, Puczko, Stawski, Chmurzyński... Nie pamiętam.

Strona 2 z 10 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 30-04-2016, 19:17
  2. 21-06-2015, 13:15
  3. 04-06-2015, 10:38
  4. 03-06-2015, 07:29
  5. 17-04-2015, 23:27
  6. 02-04-2015, 20:57
  7. 25-03-2015, 14:38
  8. 10-02-2015, 11:00
  9. 06-01-2015, 19:28
  10. 05-01-2015, 23:58
  11. 07-12-2014, 15:13
  12. 04-12-2014, 20:16
  13. 1957
    Refback This thread
    24-10-2014, 15:09
  14. 31-08-2014, 10:16
  15. 28-08-2014, 13:10
  16. 17-08-2014, 13:10
  17. 15-08-2014, 14:04
  18. 07-08-2014, 23:28
  19. 14-05-2014, 13:21
  20. 1959
    Refback This thread
    01-02-2014, 09:28
  21. 13-01-2014, 15:15
  22. 11-01-2014, 08:08
  23. 01-01-2014, 02:23
  24. 21-11-2013, 18:02
  25. 11-11-2013, 12:34
  26. 27-10-2013, 09:58
  27. 27-10-2013, 09:54
  28. 27-10-2013, 09:42
  29. 05-09-2013, 14:19
  30. 08-07-2013, 03:38
  31. 1974
    Refback This thread
    30-06-2013, 22:06
  32. 14-06-2013, 20:02
  33. 03-06-2013, 10:25
  34. 29-05-2013, 07:04
  35. 27-05-2013, 00:57
  36. 16-05-2013, 22:23
  37. 15-05-2013, 08:45
  38. 14-05-2013, 14:09
  39. 19-04-2013, 05:15
  40. 09-04-2013, 11:58
  41. 03-04-2013, 19:16
  42. 17-03-2013, 23:12
  43. 15-03-2013, 18:45
  44. 10-03-2013, 12:36
  45. 25-02-2013, 16:59
  46. 16-02-2013, 16:52
  47. 13-02-2013, 09:08
  48. 11-01-2013, 20:51
  49. 05-01-2013, 13:50
  50. 30-12-2012, 12:12

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •