Strona 18 z 27 PierwszyPierwszy ... 8 16 17 18 19 20 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 341 do 360 z 529
Like Tree71Likes

Wątek: Lotnisko Warszawa-Babice

  1. #341
    Awatar Grzesiek 76

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    Warszawa-Bielany , EPBC

    Domyślnie


    Polecamy

    Witam


    Znalazłem kilka fotek z festynu w latach 80 na Babicach . Foty czarno-białe bo tylko takie robił mój Tata.

    Pozdrawiam

    Grzesiek








    [size=50]created by
    jarekch and DominikKryś like this.

  2. #342
    Awatar Grzesiek 76

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    Warszawa-Bielany , EPBC

    Domyślnie

    NIXON IN WARSAW - British Pathé Ciekawy filmik to chyba Babice. Sorki za posta za postem.

  3. #343

    Dołączył
    Dec 2008

    Domyślnie

    Babice babice Ekstra to wynalazłeś.

  4. #344
    Awatar Grzesiek 76

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    Warszawa-Bielany , EPBC

    Domyślnie


  5. #345

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Floryda/Warszawa

    Domyślnie

    Filmik - prawdziwy rarytas, uczta dla miłośników Babic! Z analizy tego materiału wynika że:

    1. Kamerzysta w czasie lądowania Boeinga miał swoje stanowisko prawdopodobnie na/w pobliżu drogi kołowania (dziś ul. Piastów Sląskich) równoległej do istniejącego pasa, gdzieś na wysokości obecnej ul. Karola Miarki.
    2. Samolot lądował na pas 28/10, czyli od strony piętrowego parkingu obok sklepu Carrefour.
    3. Wg. mnie przyziemienie nastąpiło ze sporym przelotem, conajmniej 500 m. od początku pasa. Przez moment za samolotem mignął budynek z zapasową (i chyba najczęściej wykorzystywaną w latach świetności lotniska) wieżą, przy obecnej ul. Zółwia. Nawierzchni podwozie dotknęło już po minięciu budynku, który stoi ok. 430 m. od progu 28, i jakieś 360 m. na płn. od pasa. Zapewne pilot wykorzystał cały beton, który jeszcze mu pozostał do dyspozycji, czyli mniej niż 2 kilometry. Gdyby podjęto wtedy decyzję o lądowaniu Boeinga jednak na Okęciu, to przy podobnej stracie pierwszych 500 m, zatrzymanie samolotu dostojnego gościa wypadło by gdzieś przy Alei Krakowskiej, w szklarniach lub inspektach okolicznych badylarzy. Tak na marginesie, na Babice ściągnięto z Okęcia nie tylko samobieżne schodki, coby nie robić wstydu zwykłą, metalową drabinką do Iła-14, ale również znających angielski kontrolerów, speców od naprowadzania. Słyszałem dawno, dawno temu, jakoby kołowanie po lądowaniu odbyło się po pasie startowym, z powodu nieodpowiedniego profilu zjazdu na drogę kołowania i jakichs tam zakrętów.
    4. Największym zaskoczeniem dla mnie był fakt, że Boeinga "zaparkowano" ostatecznie na niewielkiej płycie przed hangarem nr 1
    - mignął przez sekundę w kadrze (obecnie hala sportowa), zamiast na ogromnej stojance przed w miarę nowym i eleganckim - wtedy - Portem Lotniczym z efektowną wieżą na dachu, który w opłakanym stanie do dziś uchował się przy ul. Widawskiej. Myślę że chciano w ten sposób ukryć przed aparatami wścibskich szpiegów imperialistycznych (no przecież na pewno przylecieli razem z Nixonem!!!) wysoce skomplikowaną technicznie, tajną przebudowę Limów-1 na SBLimy, jakiej dokonywano w stojącym tuż za Portem hangarze nr 2

  6. #346
    Awatar Grzesiek 76

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    Warszawa-Bielany , EPBC

    Domyślnie

    Super opisałeś ten filmik Jacek. Ta zapasowa wieża kontrolna to raczej jest teraz niedaleko ulicy Conrada i Brązowniczej.Oczywiście jeżeli chodzi o ten budynek z małą nadbudówką , wiem bo obok niego zamieszkuję .

  7. #347
    Awatar Flycat

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    bloku

    Domyślnie

    Który to jest dokładnie budynek, ta zapasowa wieża? (może być zdjęcie, ewentualnie namiary GPS). Chodzę częto z pętli Chomiczówka Żółwią i Księżycową, czasami Brązowniczą ale nic o tym budynku nie wiedziałem

  8. #348

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Floryda/Warszawa

    Domyślnie

    Próbowałem dopasować do tego obiektu jakąś najbliższą ulicę, i nie wiem dlaczego padło na Zółwia!? Ale faktycznie, chyba najłatwiej dojechać od Conrada. A teraz cofnijmy sie o, powiedzmy, 45 lat i wyobraźmy sobie otoczenie tego budynku. Zapominamy o linii tramwajowej, ogr. działkowych, dziesiątkach budynków i tysiącach pojazdów. Zapominamy o centrach handlowych i stacjach benzynowych, trasach szybkiego (raczej: wolnego) ruchu... A więc w promieniu 450-500 metrów absolutna pustka. Ugory, nielegalne wysypiska gruzów, splątane zarośla w których buszowały sarny, zające, lisy a nierzadko jurni żołnierze z jednostek na lotnisku i okoliczne panienki (najczęsciej pomoce domowe) nie specjalnie dbające o reputację... To w kierunku wschodnim i północnym, aż po rejon dzisiejszych ulic Rudnickiego i Broniewskiego. Z kolei na płn. zachód i zachód, to kilkaset metrów zagonów ziemniaczanych, żyta, pastwiska, sady i warzywniki dochodzące do gospodarstw rolnych przy Wólczyńskiej i Kwitnącej. I w samym środku nasz bodajże (już nie pamiętam) 2-piętrowy budynek z wieżą na dachu i kilka parterowych zabudowań towarzyszących. W ogóle dla nas, wtedy 12-14 latków poczatkowo dziwny, tajemniczy obiekt, odizolowany od reszty lotniska i całej infrastruktury dwoma pasami i setkami metrów wolnej przestrzeni. A nie było tam ani dział p.lotniczych, ani rakiet, żadnych wozów bojowych. Z czasem nasza wkupiliśmy się w łaski kilku pełniących tam służbę i wartę żołnierzy sł. zasadniczej. Jak? W bardzo prosty sposób: wojsko cierpiało na brak papierosów, piwa i słodyczy. Najbliższy sklep spożywczy oddalony był o prawie kilometr, a w dodatku często kręciło się w pobliżu WSW, polując na wojaków bez przepustek. Dlatego my, za przymykanie oka na nasze wypady poza siatkę okalającą lotnisko, chętnie biegaliśmy po zaopatrzenie dla naszych ulubionych szeregowców i kaprali. Chłopaki mieli forsę, gdyż pochodzili z zamożnych rodzin chłopskich, tylko nie chcieli ryzykować wpadki. O tym, co widzieliśmy na terenie tego mikroskopijnego garnizonu z budynkiem z wieżą kontroli lotów, chętnie napiszę, jeśli to kogoś interesuje.
    Pozdrawiam

  9. #349

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Floryda/Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Flycat Zobacz posta
    Który to jest dokładnie budynek, ta zapasowa wieża? (może być zdjęcie, ewentualnie namiary GPS). Chodzę częto z pętli Chomiczówka Żółwią i Księżycową, czasami Brązowniczą ale nic o tym budynku nie wiedziałem
    Sorki za dwa wejścia po kolei. Namiary na GPS: 52*16'12"N 20*55'43"E
    DC-10-30ER likes this.

  10. #350
    Xon
    Xon jest nieaktywny
    Awatar Xon

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jacek Jarzecki Zobacz posta
    Filmik - prawdziwy rarytas, uczta dla miłośników Babic! Z analizy tego materiału wynika że:
    Filmik już dawno publikowany tutaj ( Warszawa - Babice (EPBC) ) , ale nie doczekał się o dziwo wtedy takiej dobrej analizy, dzięki Poszukiwania filmu były napędzane kilkoma dyskusjami, niektórzy twierdzili że to lądowanie to tylko legenda Pierwszym dowodem jaki znalazłem było wspomnienie o Babicach w archiwum New York Times, a później odnalazł się film i zdjęcia, może te ostatnie uda mi się na którymś dysku odnaleźć.
    Ostatnio edytowane przez Xon ; 13-12-2012 o 02:30

  11. #351

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Floryda/Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Xon Zobacz posta
    a później odnalazł się film i zdjęcia, może te ostatnie uda mi się na którymś dysku odnaleźć.
    Jeżeli uda się te fotki odnaleźć, to miłośnicy Babic dostali by wspaniały prezent pod choinkę! W sumie zdjęć lotniska sprzed lat uchowało się tak niewiele...

  12. #352
    Awatar Flycat

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    bloku

    Domyślnie

    Jacek, świetny opis zamieściłeś. Jeśli masz tylko ochotę pisz jak najwięcej. Przyjemnie się Ciebie czyta, a te obrazowe opisy pozwalają tym, którzy tych czasów nie pamiętają, wyobrazić sobie jak wyglądały Babice te kilkadziesiąt lat temu.
    Ja, na podstawie namiarów GPS, wybrałem się przy okazji w rejon wskazanego budynku. Znajduje się on przy ścieżce łączącej chodnik przy Powstańców Śląskich z Księżycową. Obecnie chyba jest to blok mieszkalny, tak wygląda od strony południowej:


    Ciekawe czy ta antena na nadbudówce to jeszcze z tamtych czasów? Swoją drogą sama nadbudówka też pewnie wyglądała wtedy nieco inaczej

  13. #353

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Floryda/Warszawa

    Domyślnie

    W każdym przecie trochę prożności drzemie, to i miło przeczytać miłe słowa! Dzięki Flycat. A bardziej serio, to właśnie jest to! Patrzymy na twoją fotkę od strony płyty lotniska, uruchamiamy wyobraźnie i cofamy się do lat 60tych. I tutaj pierwsze zaskoczenie - przekonany byłem że budynek jest nieco krótszy (ostatni raz widziałem to miejsce conajmniej 31-32 lata temu). Może pamięć zawodzi, ale kto wie, czy pierwsze 2-3 okna od prawej strony, to nie nowsza "dostawka"... Nadbudówka na dachu jakoś utrwaliła się w mojej pamięci w bardziej centralnym położeniu. A może nie mam racji...
    W każdym razie budynek niegdyś stał dokładnie frontową ścianą (którą widzimy na fotce) na granicy lotniska. Siatka ogrodzeniowa z obydwu stron dochodziła do samego muru. Z lewej strony, kilkanascie metrów od budynku, znajdowała się brama wjazdowa na płytę, normalnie zamknięta na kłódkę z łańcuchem. W ogóle budynek teraz jest elegancko odnowiony, a ja pamiętam go jako szare, ponure pudło, wykonane jakby z cementowej cegły, bez tynku. Na zdjęciu nie widzę także małego ganku na wysokim parterze i wiodących do niego schodków z obu stron, wzdłuż ściany. Z ganku wiodły do środka szerokie, chyba dwuskrzydłowe drzwi. W dni lotne w drzwiach panował nieustanny ruch. A to z powodu bliskości Krasuli która wraz z całym zapleczem logistycznym, parkowała mniej więcej w miejscu, z którego fotkę wykonano. Nie dalej niż 120-150 m od budynku. Na Google Earth doskonale widać jego idealne położenie w przypadku lotów na kierunku 28/10 (długi pas) lub 23/05 (dziś Pwstańców Sląskich). Tuż przy progach.
    Krasulę i jeszcze jakieś tam agregaty, ustawiano na betonowej płycie, której szczątki zachowały się jeszcze do początków lat 80tych. Znalazłem tam 2 lub 3 studzienki wpuszczone w beton, z całym mnóstwem kabli, przewodów, podłączeń - wszystko już mocno rozszabrowane, zdewastowane - zapewne zasilanie dla SSD. A teraz rosną tam warzywa i owoce na działkach.
    Co do nadbudówki, to oczywiście że wyglądała inaczej. Tam nie było ścian - same szyby. Widoczność 360 stopni. Czy antena jest z tamtych czasów, nie wiem. Ale było tego znacznie więcej, również na dachu obok nadbudówki. A co widziałem przed laty z drugiej strony - w następnym odcinku

  14. #354

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Łask

    Domyślnie

    We fragmencie artykułu pisma wymienionego w poniższym tekście znajduje się informacja - którą podkreśliłem- w związku z tym proszę znawców lotniska Babice o komentarz.

    „Po lekturze artykułu "Nalot na Marymont wciąż trwa" ("Informator" 158/2009) oraz listu do redakcji niejakiego Madriana, jako rodowity, prawdziwy Żoliborzanin (bez cudzysłowu i z dużej litery) postanowiłem sięgnąć do dawnych wspomnień i to i owo wyjaśnić.
    Bemowskie lotnisko nie powstało przed II wojną światową, lecz w latach 1946-55, jako radziecki odpowiednik niemieckiej bazy Ramstein. Aż do wyprowadzki w 1968 roku, stacjonowały tu bombowce strategiczne Tu-95, przystosowane do przenoszenia broni jądrowej. Służyło także obsłudze wojskowych przelotów tranzytowych - starsi mieszkańcy naszej dzielnicy wspominają do dziś lądowania największego wówczas samolotu świata - Antonowa 22 "Anteusza". Bazie towarzyszyła imponująca, istniejąca do dziś infrastruktura….”

  15. #355
    Awatar 6182

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    Anteny na nadbudówce to typowe anteny RTV.Na lewym maszcie "siatka" (zaczęła być popularna w latach 90-tych),na prawym kilka anten Yagi tworzących AZART (to już najwcześniej lata siedemdziesiąte-osiemdziesiąte)-więc raczej były zamontowane po przekształceniu budynku w mieszkalny.
    Flycat likes this.


    Nikon D50,Nikkor 18-55 ED i 55-300 VR
    Maycom AR-108

    Pozdrawiam
    Daniel

  16. #356

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Floryda/Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Diafragma;848386 [COLOR=black
    „Po lekturze artykułu "Nalot na Marymont wciąż trwa" ("Informator" 158/2009) oraz listu do redakcji niejakiego Madriana, jako rodowity, prawdziwy Żoliborzanin (bez cudzysłowu i z dużej litery) postanowiłem sięgnąć do dawnych wspomnień i to i owo wyjaśnić.
    Bemowskie lotnisko nie powstało przed II wojną światową, lecz w latach 1946-55, jako radziecki odpowiednik niemieckiej bazy Ramstein. Aż do wyprowadzki w 1968 roku, stacjonowały tu bombowce strategiczne Tu-95,...
    [/COLOR]
    Zatem odpowiada również rodowity i prawdziy Zoliborzanin: oj, kogoś fantazja poniosła! Niemal w stylu imć dobrodzieja Zagłoby!!! Strategiczne Tu-95 na Babicach to już lekka przesada. Idąc za ciosem, można by zacząć poszukiwania silosów redzieckich rakiet miedzykontynentalnych w Lasku Bemowskim. Owszem, w latach 60-tych dosyć regularnie zalatywał na Okęcie "kuzyn" Tu-95 - Tu-114 Aerofłotu, a może to były CSA, a resztę komuś dopisała wyobraźnia... Tak na zdrowy rozsądek, jaki byłby sens lokowania bazy strategicznych bombowców na przedłużeniu pasa startowego międzynarodowego portu lotniczego stolicy państwa!? W dodatku po oddaniu do użytku tarasu widokowego na najwyższym piętrze Pałacu Kultury, w pogodniejsze dni Babice widoczne były jak na dłoni. Sam w dzieciństwie oglądałem z tego miejsca wiele razy lądujące MiGi/Limy, Litki i Biesy, które w okolicy obecnej Arkadii, już były niżej ode mnie. To zaledwie 3-3.5 km w linii prostej.
    Obsługa przelotów tranzytowych, domyślam się, radzieckich maszyn transportowych? Ktoś sobie zapewne zapamiętał manewry Układu Warszawskiego z lata 1965 roku, kiedy to na Babice przyleciało kilkanaście radzieckich Anów-12 (pognaliśmy z ojcem pod lotnisko od strony dzisiejszego osiedla Piaski, ale wojsko tym razem obsadziło teren na zewnątrz ogrodzenia i strach było się zbliżyć) i to wszystko. Następnego dnia odleciały. Jeden z kolegów parę lat temu pisał na Forum o wizycie radzieckiego Li-2 bodajże w roku 1968. Ja też kilka razy widziałem na Babicach Litki i Any-26 z gwiazdami. Przyleciał też Ił-14 ze znakami lotnictwa węgierskiego. Ana-22 nigdy tam nie widziałem i nie słyszałem o takiej wizycie. To wcale nie znaczy że do niej nie doszło. Na lotniska tranzytowe bardziej by mi pasowała Biała Podlaska, a szczególnie centralnie położony Powidz. Obydwa z pasami znacznie powyżej 3000 metrów.
    Jedyne z czym się zgadzam, to m. więcej okres powstawania lotniska Chociaż wg. moich danych - ś.p. teść miał domek i swoją firmę Wiśta-Wio, w rejonie zbiegu obecnych ulic Księżycowa i Maszewska w latach 1947-1962 i nieźle zarabiał w pierwszym okresie prac ziemnych na lotnisku - to budowę rozpoczęto w 1948 a pierwsze samoloty pojawiły się w 1950. Od 1952 prowadzono już tylko roboty wykończeniowe. Rosjan było niewielu, głównie inżynierowie, spece od wykładania betonu, trochę obsługi ciężkiego sprzętu. Na palacu budowy znacznie częściej słyszało się niemiecki (więźniowie, jeńcy wojenni) niż rosyjski.
    A co do imponującej ifrastruktury to pamiętajmy, że w pewnym momencie stacjonowały na Babicach trzy pułki myśliwskie: 1, 13 i 31 (poprawcie mnie Koledzy, jeśli pokręciłem numery jednostek). Prawie 70-80 maszyn, ok. 1500 żołnierzy i oficerów, sprzęt towarzyszący - gdzieś musiano pomieścić.
    Bemowo jako radziecki odpowiednik Ramstein... Hm, swoją drogą, nawet nieźle to brzmi. Wręcz imponująco

  17. #357
    Awatar Grzesiek 76

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    Warszawa-Bielany , EPBC

    Domyślnie

    Jacku bardzo fajnie to wszystko opisujesz , ale to musiał być widok jak przylatywały te wszystkie samoloty. Ja pamiętam że w latach 80 widziałem w powietrzu jeszcze Iła 14. Chyba był to ten egzemplarz który stał naprzeciwko hangaru WAT-U. Potem już go nie widywałem .

  18. #358

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Floryda/Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Grzesiek 76 Zobacz posta
    Jacku bardzo fajnie to wszystko opisujesz , ale to musiał być widok jak przylatywały te wszystkie samoloty. .
    Dzięki Grzesiek 76. Szczególnie lądowanie eskadry An-12 w 1965. Właśnie wracaliśmy naszym Trabancikiem z centrum dzisiejszą ul. Jana Pawła II
    (wtedy to była chyba ul. Nowotki) gdy mignął nam nisko w oddali pierwszy kolos, ciągnący za sobą smugi spalin silnikowych. Nim dotarliśmy do wiaduktu nad torami obok Arkadii - wtedy stały w tym miejscu na poły rozwalone kamienice sprzed wojny, odrapane, bez tynku, zamieszkałe prez tzw. warszawski folklor. No, po zmroku lepiej było się w te okolice nie zapuszczać... - przeleciały jeszcze ze dwa. Na wiadukcie wbrew przepisom ojciec zatrzymał "mydelniczkę", co zrobiło jeszcze kilku kierowcow, i podziwialiśmy przelot ostatnich trzech, może czterech maszyn. Tym razem z pozycji tuż pod nimi. Niesamowite przeżycie dla 11-latka, nawet przez moment zawahałem się w moich uczuciach do Mi-4... I chociaż doskonale pamiętam, że był to słoneczny, pogodny dzień, po defiladzie kilkunastu Anów, od spalin na moment zapanował lekki półmrok a w nosy uderzył zapach lotniczego paliwa. Równie niesamowity, wręcz groźny pomruk dziesiątków tysięcy koni mechanicznych kołujących po Bemowie maszyn, docierał nawet do okolic placu Wilsona. Pisałem już o niepowodzeniu próby podejścia z ojcem pod siatkę ogrodzeniową. Co 20-30 metrów stał żołnierz z pepeszą. Tak silnie strzeżonego lotniska nigdy później nie widziałem. Nawet podczas przygotowań do defilad.
    Co do Iłów-14, były dosyć częstymi gośćmi na Bemowie. Z maszyn transportowych jedynie Antki widywało się częściej. Przez pewien czas dwie czternastki w latach 1976-77 parkowały w trawie na przeciw hangaru nr 6. Jedna była w kolorze naturalnego aluminium, druga to salonka z białą górą. Gdzieś w necie przeczytałem, że był nim 3078, dziś eksponat w Krakowie. Ponieważ samoloty przez miesiące nie zmieniały pozycji, już myślałem że to koniec kariery, kasacja, może służyły do treningu komandosów lub straży pożarnej. Ale w końcu zniknęły i jeszcze sporo latek polatały. Gdyby człowiek przewidział iż kiedyś zmieni się system polityczny w Polsce, że będzie można mówić otwarcie o sprawach dotąd zakazanych, że tajemnica wojskowa przestanie być ściśle przestrzeganym tabu i wreszcie, że kiedyś powstanie internet i nasze Forum, to by notował numery takt. maszyn, a przynajmniej próbował zapamiętać. Ale przynajmniej nie zapomniałem numeru maszyny parkującej obok hangaru WAT. Nie takie dawne to już dzieje, rok 1983 lub 84 a Iłek zaopatrzony był w numer 0916. Dzisiaj niszczejąca ozdoba kolekcji na Lublinku. Wtedy myslałem, że to nielot skierowany do WATu jako pomoc naukowa, tyle że nie zmieścił się w hangarze.

  19. #359

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Łask

    Domyślnie

    Chętnie poczytałbym o historii jednostek będących niegdyś w kompleksie lotniska Babice. Takich jak: 5 Dywizji Lotnictwa Myśliwskiego, o powstałym w jej miejsce 1 Korpusie OPL OK. ( 1 K OPK, 1 KOP), o którym jak dotąd nie doszukałem się choćby krótkiego opracowania. 1 Brygadzie Radiotechnicznej i innych pomniejszych jednostkach.

  20. #360
    Senior Screener
    Awatar adamsc

    Dołączył
    Sep 2011
    Mieszka w
    Piastów/EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    Fantastyczny temat o lotnisku oddalonym ode mnie jakieś 15-20 km. Wiosną postaram się odwiedzieć wszystkie wymienione miejsca i może zamieszcze jakąś fotorelację. Jak dla mnie to jeden z najlepszych wątków na forum, a wasze wspomnienia są wręcz niesamowite. Szkoda, że wcześniej nie zerkałem tutaj. Drogi Jacku lub inne osoby posiadające mapki lub zdjęcia z nieaktywnych linków sprzed 4-5 lat prosze o wrzucenie ich ponownie, napewno nie tylko mi bardzo to rozjaśni i pomoże w wiosennym szlaku po historii naszego lotniska ale również innym, którzy dołączyli tutaj niedawno.

Strona 18 z 27 PierwszyPierwszy ... 8 16 17 18 19 20 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 20-04-2023, 21:34
  2. 24-02-2021, 22:00
  3. 28-08-2020, 19:52
  4. 07-01-2018, 00:52
  5. 05-01-2018, 14:51
  6. 05-01-2018, 13:50
  7. 05-01-2018, 13:29
  8. 22-12-2017, 22:38
  9. 06-03-2017, 12:22
  10. 11-12-2015, 16:35
  11. 06-12-2015, 14:55
  12. 29-11-2015, 21:39
  13. 10-07-2015, 16:57
  14. 07-06-2015, 13:12
  15. 01-06-2015, 23:55
  16. 15-05-2015, 13:16
  17. 14-05-2015, 15:52
  18. 05-04-2015, 03:36
  19. 19-03-2015, 23:28
  20. 27-02-2015, 17:20
  21. 26-01-2015, 16:57
  22. 03-01-2015, 18:51
  23. 07-12-2014, 18:32
  24. 04-12-2014, 15:20
  25. 17-10-2014, 02:20
  26. 15-10-2014, 12:09
  27. 03-09-2014, 11:12
  28. 25-08-2014, 12:56
  29. 23-08-2014, 12:45
  30. 22-08-2014, 09:09
  31. 21-05-2014, 10:19
  32. 25-04-2014, 13:23
  33. 23-04-2014, 21:08
  34. 05-03-2014, 10:28
  35. 01-03-2014, 10:17
  36. 01-03-2014, 10:05
  37. 25-02-2014, 19:17
  38. 15-02-2014, 14:48
  39. 30-01-2014, 17:31
  40. 27-01-2014, 14:02
  41. 18-01-2014, 21:39
  42. 18-01-2014, 10:57
  43. 17-01-2014, 21:45
  44. 29-12-2013, 14:17
  45. 20-11-2013, 18:37
  46. 25-10-2013, 08:35
  47. 20-10-2013, 10:34
  48. 17-10-2013, 10:00
  49. 17-10-2013, 09:41
  50. 17-10-2013, 09:27

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •