Strona 19 z 27 PierwszyPierwszy ... 9 17 18 19 20 21 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 361 do 380 z 529
Like Tree71Likes

Wątek: Lotnisko Warszawa-Babice

  1. #361
    Xon
    Xon jest nieaktywny
    Awatar Xon

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Warszawa

  2. #362
    Awatar Flycat

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    bloku

    Domyślnie

    Ale ładne ujęcia Po której drodze jedzie konwój z ostatniego zdjęcia?

    Przy okazji przyłączam się do gorącej prośby adameczka454 w sprawie ponownego umieszczenia nieaktywnych linków z pierwszych stron tematu. Przede wszystkim mam na myśli mapę lotniska. Jakby ktoś miał na to czas i ochotę to pewnie kilka osób byłoby wdzięcznych.

  3. #363
    Xon
    Xon jest nieaktywny
    Awatar Xon

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Wspomniano o mapię i przypomniało mi się, że mam coś takiego, zaznaczam, że nie mojego autorstwa http://xon.panic.pl/BABICEprzed1979.kmz (do odczytania w Google Earth)

  4. #364
    Awatar Flycat

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    bloku

    Domyślnie

    Nie wiem czy to u mnie tylko taka przypadłość, ale FF nie może wyświetlić strony

  5. #365
    Xon
    Xon jest nieaktywny
    Awatar Xon

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Flycat Zobacz posta
    Nie wiem czy to u mnie tylko taka przypadłość, ale FF nie może wyświetlić strony
    Problem po mojej stronie, proponuje spradzic za kilka minut.
    Flycat likes this.

  6. #366

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Floryda/Warszawa

    Domyślnie

    No, teraz to wyraźnie czuję się wywołanym do tablicy
    Fotki wprawdzie oglądam po raz pierwszy, ale spróbujmy je opisać. Zatem od góry:
    1.
    Płyta przed hangarem nr 2 (z prawej widoczny jasny narożnik konstrukcji) Pod drugą flagą od lewej, zaraz za głową Nixona
    (wysoki brunet) widzimy w oddali fragment dachu hangaru nr 1. Zdaje mi się że to właśnie w nim "mieszkała" w tamtych
    latach eskadra łącznikowa Bogdana Bartnikowskiego. Ponieważ w-prezydent USA kroczy od strony hangaru nr 2 w kierunku
    Boeinga, kto wie czy nie jest to fotka z pożegnania amerykańskiej delegacji.Ale może się mylę...
    2. Trudno w to uwierzyć, ale tak wyglądał niegdyś hang. nr 2. Bez rdzy i graffiti.
    4. Air Force 2 zaparkowany przed "dwójką" w miejscu, w którym obecnie spotykają się ul. Widawska z Księcia Bolesława. Nawiasem, to tylko kilkadziesiąt metrów w prawo od omawianego już przed laty na Forum, kręgu kalibracyjnego, jeśli dobrze zapamiętałem nazwę.
    5. Kolumna ZISów, Czajek, ZIMów i Humberów (czy ktoś jeszcze pamięta te marki?) z napuszonymi dostojnikami w środku, udaje się w stronę centrum Warszawy betonową drogą kołowania, która niegdyś łączyła płytę lotniska z zabudowaniami WZL-4 i ITWL. To właśnie po niej kursowały remontwane w obecnej Hali Piłkarskiej, Limy, Migi i IŁy-28. Na jej końcu, tuż przed torami kolejowymi, była jedna z trzech głównych bram na lotnisko. Widać wybrano trasę nieco dłuższą, ale o lepszej nawierzchni. Prościej byłoby dojechać do ambasady amerykańskiej opuszczając Babice bramą przy ul. Powąskowskiej. Niestety, ta, na całej długości aż po Okopową, oferowała ordynarne kocie łby (aż po wczesne lata 80te), na poboczach pasły się krowy, kozy i szkapy furmańskie, a w bramach zrujnowanych ruder - podobno - "urzędowały" leciwe, o przerzedzonym uzębieniu niewiasty, które za dwa piwa czy 10 złociszy, pomagały Panom... no, w zredukowaniu ciśnienia w pewnych partiach ciała... To wszystko nie licowało z dumą dynamicznie odbudowywanej i rozwijającej się stolicy i zacnym Gościom nie należało takich miejsc pokazywać
    Czyż nie imponująco prezentują się milicjanci z eskorty honorowej, na swych jednocylindrowych WFMkach, a może to były Jawy lub radzieckie Iże!? Jaki wyrównany szyk, jak pod linijkę.

    A tak poważniej, to chętnie wkleję jeszcze raz fotki Babic z opisami, ale jest jeden problem: kompletnie zapomniałem , jak to się robi! Niemal 3 lata nic nie wklejałem i skleroza zrobiła swoje. To co, Drodzy Rodacy: Pomożecie!?


  7. #367
    Xon
    Xon jest nieaktywny
    Awatar Xon

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Dzięki za opis, wiedziałem kto się odezwie i celowo nie próbowałem rozgryzać co gdzie, chociaż okazało się, że dobrze kojarzyłem. Zdjęcia umieszczasz na jakiejś stronie np. ImageShackŽ - Online Photo and Video Hosting a następnie dodajesz do posta albo [IMG]adres[/IMG] albo adres, ta pierwsza metoda wyświetli zdjęcia w wątku automatycznie, druga będzie wymagała kliknięcia.

  8. #368
    Awatar Art-J

    Dołączył
    Oct 2011
    Mieszka w
    kapital sity Łorsoł

    Domyślnie

    Fajny ten pliczek do odczytu w google earth. Po raz pierwszy bawię się tym programem - "obklikuję" właśnie ś.p. hangar nr 2 oraz wieżę i widzę, że różni entuzjaści zdążyli pstryknąć m.in. kilka ciekawych zdjęć wnętrza hangaru przed rozbiórką. Sam miałem zamiar "włamać" się tam z aparatem latem przyszłego roku, ale widać los chciał inaczej . Sądząc po ilości wody widocznej na części zdjęć, hangar przypominał zrujnowany durszlak i mimo sentymentu, jakim darzymy tą konstrukcję trzeba stwierdzić, że żadna hipotetyczna próba "reanimacji" by go raczej nie uratowała. Muszę jeszcze rozszyfrować jak zapisać te zdjęcia...

  9. #369

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Floryda/Warszawa

  10. #370

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Floryda/Warszawa

    Domyślnie

    http://img28.imageshack.us/img28/9921/babice19521.jpg
    Witam
    To tylko tak na próbkę, najstarsze zdjęcie Babic w mojej niewielkiej kolekcji. Zapewne zresztą dobrze znane, a wyłowione gdzieś w necie. Jest to jeden z pierwszych sprowadzonych do Polski MiGów-15. Fotka wg. moich danych pochodzi z 1952 roku. Zatem muszą to być Babice od strony zachodniej a samolot znajduje się dokł. nad progiem 10, długiego pasa. Tam przecież dostarczono pierwsze MiGi. Nieźle widoczna jest pod samolotem płyta postojowa (istniejąca do dziś) na końcu drogi starkowej. Jak gdyby za naszymi plecami stoi obecna wieża kontroli i port lotniczy na końcu ul. Sylwestra Kaliskiego. Z kolei na wprost, nieco w prawo, to dzisiaj teren zajęty przez Aeroklub i Lotn. Sanitarne. Zwróćmy uwagę na ten skromny zagajnik w tle MiGa-15. Dzisiaj, 60 lat później rośnie tam solidny las.
    Jeszcze chciałbym wrócić do owej PPS pod startującym samolotem. Dla mnie zawsze była nieco dziwnie umiejscowiona, powiedziałbym niepotrzebna. Przez te wszystkie lata intensywnego podglądania lotniska z różnych miejsc i to w okresie kiedy jeszcze sporo tam się działo (starto-wało i lądowało), czyli 1964-70, nigdy nie widziałem, aby użyto jej w lotne dni! Znakomitą większość startów na długim, czyli obecnym, skróconym pasie, wykonywano w kier. zachodnim,
    czyli na pasie 28/10. Lądowano od strony Zoliborza i Powązek. Wtedy dla maszyn urządzano PPS na pasie krótkim (Powstańców Sląskich) w pobliżu skrzyżowania z Piastów Sląskich. Jeśli
    zdarzył się jednak dzień lotny z wiatrem od wschodu, to i tak maszyny parkowano w tym samym miejscu, skąd zwyczajnie kołowały przez całą długość lotniska na próg 10, aby startować w kierunku Powązek. Przecież nie bardzo ma sens lokowanie płyty postojowej po przeciwnej stronie pasa, w stosunku do drogi kołowania. Zawsze istniało niebezpieczeństwo przecięcia kursu lądującej maszynie. Podobne płyty betonowe wybudowano również w Radomiu, Łęczycy, Bydgoszczy, Pruszczu Gd. Być może korzystano z niej w latach największej świetności lotniska, czyli 1950-tych, kiedy bazowało tutaj kilka pułków myśliwskich i pułk Iłów-28. Tego nie wiem. Ale za "moich czasów" to owa płyta potrzebna było jedynie kilka razy: w lipcu 1974 zgromadzono na niej wszystkie zapewne "etatowe" samoloty i śmigłowce Babic, aby zeszły z drogi setkom czołgów, wozów bojowych, transporterów i samobieżnych wyrzutni rakietowych, ćwiczących na pasach i drogach kołowania przed defiladą XXX-lecia PRL. Potem była dłuższa przerwa, aż dopiero w latach 80-tych skorzystał z niej kilka razy nasz polski James Bond, czyli por. Borewicz. Z tej płyty odbierały na akcję dzielnego 007, milicyjne Mi-2 i Mi-8. Wreszcie najważniejszym wydarzeniem w historii tego zapomnianego kawałka betonu, z pewnością był pewien pochmurny, październikowy ranek 1986 roku! TAK, wtedy to ja, we własnej osobie i w towarzystwie kilkunastu kolegów dziennikarzy i reporterów, zrobiłem po tej szarej, szorstkiej nawierzchni kilkanaście kroków, by przesiąść się z rozklekotanego autokaru marki SAN, do
    jeszcze bardziej hałaśliwego w locie potężnego Mi-6! A ten, powiózł Nas (i o dziwo dowiózł )
    do Latkowa, wzbuczając po drodze panikę wśród kilku tysięcy kur, gęsi i kaczek w chłopskich zagrodach.!!!

    Nawiedzonym miłością do Babic, życzę aby ich spotkało wszystko co najlepsze w Nowy Roku.
    Jacek
    paulus76 and alien like this.

  11. #371
    Awatar Grzesiek 76

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    Warszawa-Bielany , EPBC

    Domyślnie

    Ależ Ty to pięknie opisujesz Jacku. Proszę o wiecej takich fotek .

  12. #372
    Awatar Art-J

    Dołączył
    Oct 2011
    Mieszka w
    kapital sity Łorsoł

    Domyślnie

    Pozostaje nam życzyć Jackowi i sobie nawzajem, aby w nowym roku z czeluści internetu wypłynęło więcej nieznanych fotografii, prowokujących do dalszych babicowych "opowieści przy ognisku"

  13. #373

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Floryda/Warszawa

    Domyślnie

    Dzięki ogromne za tyle miłych słów. Będę się starał i kolejne fotki już mam w opracowaniu. Chciałbym również podziękować Xonowi i Gonzo78 za podpowiedź, jak zamieszczać fotki na Forum. Jeszcze nie potrafię uczynić tak, aby od razu ukazywały się w formie małego zdjęcia. Ale to może przyjdzie z czasem...
    A na razie pragnę zachęcić, szczególnie Kolegów z Warszawy i okolic, do odwiedzienia Centralnej Biblioteki Wojskowej i poszukania w zbiorach niewielkiej broszury wydanej bodajże na pocz. lat 70-tych z okazji 20 lecia oddania do użytku lotniska Babice. Dokładnego tytułu nie pamiętam, ale trzeba rozglądać się pod hasłem: Babice, Bemowo. Jeśli pamięć mnie nie zawodzi, to pozycja firmowana jest przez Wojskowe Biuro Studiów i Projektów
    Lotniskowych. Zeszycik wpadł w moje ręce przypadkowo około roku 1980. Jest w nim tochę zdjęć i ogólnych informacji. Niestety, ja mam jakieś 7 tysięcy kilometrów do ul. Grenadierów i chwilowo zaglądnąć tam będzie mi trudno. Ale zachęcam Was do wyprawy. Jeśli jeszcze małym aparatem (broszurki nie wypożyczali "na wynos") udałoby się skopiować zdjęcia, to uczta dla wszystkich forumowiczów gotowa! Tylko trzeba uważać i robić to dyskretnie. Niektóre Panie bibliotekarki nie pozwalają na to... Do dzieła, Bemowiaki

  14. #374
    Awatar HARM

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie

    A człowiek z walizką na zdjęciu pierwszym to nie jest przypadkiem admirał Hyman Rickover, twórca amerykańskiej atomowej floty podwodnej?
    Zdjęcia świetne
    Pozdrawiam, Łukasz

  15. #375
    Awatar Flycat

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    bloku

    Domyślnie

    Niektórzy pewnie znają, ja dopiero odkryłem (w odniesieniu do zdjęcia nr 2): http://huragan-tucznik.cba.pl/hangar.html

    Od niedawna można powiedzieć, że zdjęcia już historyczne.

    Jacku, CBW z powodu remontu jest zamknięta do 31 stycznia. Pod adresem http://www.cbw.pl/ działa natomiast wyszukiwarka zbiorów. Może wspólnymi siłami odnajdziemy tą pozycję bo przyznam, że skończyły mi się już pomysły na wpisywanie kombinacji, a efektów póki co nie widać Jako student AON mam swobodne wejście do tej instytucji, więc mógłbym się wybrać.

  16. #376

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Floryda/Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Flycat Zobacz posta
    Niektórzy pewnie znają, ja dopiero odkryłem (w odniesieniu do zdjęcia nr 2): Huragan-Tucznik
    Od niedawna można powiedzieć, że zdjęcia już historyczne.
    Jacku, CBW z powodu remontu jest zamknięta do 31 stycznia. Pod adresem Centralna Biblioteka Wojskowa działa natomiast wyszukiwarka zbiorów. Może wspólnymi siłami odnajdziemy tą pozycję bo przyznam, że skończyły mi się już pomysły na wpisywanie kombinacji, a efektów póki co nie widać Jako student AON mam swobodne wejście do tej instytucji, więc mógłbym się wybrać.
    Nie znałem tego foto reportażu z "dwójki". Oczywiście, widok żałosny, o pomstę do nieba woła... ale właściwie dlaczego? Bo cóż wart stary hangar bez choćby kawałka lotniska! My możemy tutaj sobie płakać, tupać, zapewniać się wzajemnie jak nam szkoda, jaka niegodziwość dzieje się, bo to jednak kawałek historii, itd. Tylko jego los został zapewne przesądzony już dawno, dawno temu. I dlatego nie była to konstrukcja wystawiona do sprzedaży, wynajmu, czy innej formy zagospodarowania. Wielcy inwestorzy rządzą sie swoimi prawami a sentymenty nie mają racji bytu. Trudno, stało się. Natomiast myślę że warto zawalczyć o to, co jeszcze stoi, na razie ma gospodarza, żyje lotniczym życiem... Chodzi mi o hangary 4, 5 i 6 po przeciwnej stronie Powstańców Sląskich. Myślę że WAT nie zrezygnuje tak prędko ze swojego hangaru (3). Jednak wydaje mi się że w ogóle lotnicza kariera okrojonych Babic, to kwiesta kilku lat. Nie oszukujmy się - lotnictwo stąd odejdzie i już, czy nam się to podoba, czy nie. Aeroklub i lotnictwo prywatne musi poszukać sobie nowego lokum. Policja z kilkoma śmigłowcami albo przeniesie się do zabudowań po Aeroklubie - w końcu tyle okoliczni mieszkańcy mogą zaakceptować, tych lotów nie jest znowu tak wiele - albo wyniesie się na Okęcie, gdzie jest sporo miejsca po 36 Pułku, albo dostanie gdzieś poletko 3-4 hektarowe, gdzie nikt nie będzie marudził z powodu hałasu. A na Babicach pozostaną niemal w jednej linii 3 hangary w niezłym stanie. W dodatku po środku budynek z niewielką wieżyczką! Któryś z kolegów przed laty pisał, iż w czasie jego służby na lotnisku w końcu lat 60tych, mieściła się tam placówka żandarmerii, kontrwywiadu, czy coś takiego. Jednak myślę że wczesniej, gdy stacjonowały tam pułki myśliwskie i bombowe, wieżyczka na dachu pełniła rolę zapasowego, awaryjnego stanowiska kontroli ruchu, a podwójne, wysokie drzwi garażowe skrywały wozy bojowe lotniskowej straży pożarnej. Przecież te cztery obiekty, plus betonowe płyty postojowe, plus łączący je fragment drogi kołowania, to idealne miejsce na Muzeum Lotnictwa, jakiego w stolicy 41 milionowego kraju, nie ma!
    Jeszcze nie jest za późno, jeszcze można coś uratować.
    Co do CBW, to raczej nie bardzo ufam internetowej wyszukiwarce zbiorów. Mnie również skończyły się pomysły na hasło wywoławcze. Nie ma to jak solidne regały i szuflady wypełnione karteczkami. Tak własnie trafiłem przed laty na broszurkę o Babicach. No, chyba że już jej nie ma...

  17. #377
    Awatar Flycat

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    bloku

    Domyślnie

    Nie będzie tak źle! Babice były, są i będą. Szczególnie teraz, gdy od niedawna widnieją w państwowym rejestrze lotnisk. Myślę, że to ile zaakceptować mogą okoliczni mieszkańcy nie ma już znaczenia. Trasa S7 która zgodnie z doniesieniami miała położyć kres istnieniu lotniska również zostanie wybudowana tak, aby nie ograniczać działalności lotniczej.
    W tej chwili najbardziej zagrożone są chyba obiekty znajdujące się poza obecnymi granicami lotniska o których również piszesz, w pierwszej kolejności chyba wieża...

  18. #378

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Floryda/Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Flycat Zobacz posta
    Nie będzie tak źle! Babice były, są i będą. Szczególnie teraz, gdy od niedawna widnieją w państwowym rejestrze lotnisk. Myślę, że to ile zaakceptować mogą okoliczni mieszkańcy nie ma już znaczenia...
    Czyli nie jestem w temacie na bieżąco! I bardzo się cieszę, że nie miałem racji. Przecież pamiętajmy, że do końca lat 50tych, w granicach Warszawy funkcjonowały 4 lotniska Po stracie Babic, ostałoby się jedynie Okęcie.

    A teraz wróćmy do losów i historii budynku z wieżyczką, położonego na północ od istniejącego pasa. Tak przedstawia się dzisiaj:



    A to jedno z nielicznych zdjęć jakie znam. Rok 1959, kadr z PKF, przygotowania do defilady nad Warszawą. Proszę zwrócić uwagę na całkowitą pustkę wokół. I tak było przez kolejnych 10 lat
    http://imageshack.us/a/img802/655/babice19592.png
    jeśli nieco wysilimy wzrok, to widać, że nadbudówka prześwituje. Wtedy niewiele było ścian, a głównie szyby. Jak na rasowej wieży kontroli lotów.

    A teraz mój odręczny szkic, jak teren wokół budynku wyglądał (w przybliżeniu, rzecz jasna! Proporcje też mocno zachwiane) w końcu lat 60tych. Zaznaczam, marny ze mnie rysownik.
    http://imageshack.us/a/img255/618/babice1968.jpg
    Niestety, skaner "nie odczytał" szkiców wykonanych ołówkiem: drzewek, polnych dróg, zagonów owocowo-warzywnych na terenie małego garnizonu. Co do numerów:
    1. Omawiany budynek z wieżyczką
    2. Baraki koszarowe dla żołnierzy. Było ich 2, może 3. Nie pamiętam
    3. Brama na płytę lotniska dla wyposażenia startowego krasuli, zwykle zamknięta na kłódkę z łańcuchem.
    4. Budka wartownika i brama od strony Bielan. Do samej ul. Reymonta ugorami wiodła gruntowa, wyboista droga.
    5. Skład opałowy
    6. Długa garażo-wiata dla paru gazików, ciężarówek marki Lublin, SSD krasula, traktora Ursus i paru przyczep, jakichś agregatów
    wytaczanych na płytę betonową od strony lotniska w lotne dni. Traktor służył głównie do holowania zabudowanej na podwoziu
    już wtedy zabytkowego Stara 20 krasuli. O własnych siłach nie poruszała się. Długi garaż może i składał się z dwóch części, ale nie jestem dzisiaj pewien.
    7. Kilka baraków magazynowo-warsztatowych, a także... kurnik i chlewik. Po terenie jednostki pałętały się kokoszki, słychać było kwiczenie prosiąt, a na rozciągniętych pomiędzy drzewkami owocowymi sznurkach, suszyła się także... damska bielizna. Widywaliśmy tam kilka kobiet i dzieciaków. Zapewne część budynku głównego zajmowały rodziny kadry oficerskiej.
    8. Wreszcie obiekty najbardziej pobudzające wyobraźnię 12-14 letnich entuzjastów lotnictwa: kilka rozrzuconych po terenie, częściowo pokrytych ziemią i obrośnietych krzakami, bunkrów. Tylko wokół metalowych drzwi widoczny był beton. Nigdy do końca
    nie wyjaśniliśmy, co skrywały wewnątrz
    Powtarzam - skala, proporcje i odległości w dużym przybliżeniu.
    Aha, poznaliśmy tam, a nawet w pewnym sensie zaprzyjaźniliśmy się z jednym z żołnierzy kompani wartowniczej. Sympatyczny st. szeregowiec Edek spod Starego Sącza, jeśli był na służbie, przymykał oko na nasze wyprawy w głąb pola wzlotów. Ale to osobna historia...
    DC-10-30ER likes this.

  19. #379
    Awatar Art-J

    Dołączył
    Oct 2011
    Mieszka w
    kapital sity Łorsoł

    Domyślnie

    Rozbroiła mnie "Dzika zwałka, gruzy, nieużytki, krzaki i zające" . Szkic zacny, określenie "marny rysownik" jest tu jak najbardziej NIE na miejscu; żebyś widział Jacku, jakie odręczne szkice techniczne, w stylu hmmm.... "nabąblowany Picasso", widywałem u kolegów za czasów mojej kariery studenckiej na MEiL-u... Twój szkic jest zdecydowanie OK i od razu pytam, czy zobaczymy w tym wątku skan całości lub chociaż skany pozostałych fragmentów (połączyć je w photoshopie to już potem nie sztuka).

  20. #380
    Awatar Grzesiek 76

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    Warszawa-Bielany , EPBC

    Domyślnie


    Polecamy

    Tą żużlową drogą jeszcze w latach 80 i na początku 90 można było normalnie przejść od ul. Brązowniczej do Powstańców Śląskich. Teraz już jej chyba nie ma a przynajmniej dostępu do niej.
    Pamiętam jak będąc dzieciakiem wchodziliśmy z kolegami do kanałków obok budynku z wieżyczką i przechodziliśmy nimi aż za Powstańców Śląskich. Przyznam że było to trochę nierozsądne z naszej strony . Było tam bardzo gorąco , ciemno i ciasno.
    Jacku czy te kanałki mogły istnieć w czasach świetności lotniska czy zbudowano je trochę póżniej ?.

Strona 19 z 27 PierwszyPierwszy ... 9 17 18 19 20 21 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 24-02-2021, 22:00
  2. 28-08-2020, 19:52
  3. 07-01-2018, 00:52
  4. 05-01-2018, 14:51
  5. 05-01-2018, 13:50
  6. 05-01-2018, 13:29
  7. 22-12-2017, 22:38
  8. 06-03-2017, 12:22
  9. 11-12-2015, 16:35
  10. 06-12-2015, 14:55
  11. 29-11-2015, 21:39
  12. 10-07-2015, 16:57
  13. 07-06-2015, 13:12
  14. 01-06-2015, 23:55
  15. 15-05-2015, 13:16
  16. 14-05-2015, 15:52
  17. 05-04-2015, 03:36
  18. 19-03-2015, 23:28
  19. 27-02-2015, 17:20
  20. 26-01-2015, 16:57
  21. 03-01-2015, 18:51
  22. 07-12-2014, 18:32
  23. 04-12-2014, 15:20
  24. 17-10-2014, 02:20
  25. 15-10-2014, 12:09
  26. 03-09-2014, 11:12
  27. 25-08-2014, 12:56
  28. 23-08-2014, 12:45
  29. 22-08-2014, 09:09
  30. 21-05-2014, 10:19
  31. 25-04-2014, 13:23
  32. 23-04-2014, 21:08
  33. 05-03-2014, 10:28
  34. 01-03-2014, 10:17
  35. 01-03-2014, 10:05
  36. 25-02-2014, 19:17
  37. 15-02-2014, 14:48
  38. 30-01-2014, 17:31
  39. 27-01-2014, 14:02
  40. 18-01-2014, 21:39
  41. 18-01-2014, 10:57
  42. 17-01-2014, 21:45
  43. 29-12-2013, 14:17
  44. 20-11-2013, 18:37
  45. 25-10-2013, 08:35
  46. 20-10-2013, 10:34
  47. 17-10-2013, 10:00
  48. 17-10-2013, 09:41
  49. 17-10-2013, 09:27
  50. 11-10-2013, 13:17

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •