Strona 2 z 26 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 12 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 511
Like Tree56Likes

Wątek: Lotnisko Warszawa-Babice

  1. #21

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Floryda/Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez icekcz
    Cytat Zamieszczone przez Jacek Jarzecki
    Szły nad placem Wilsona 150-200 metrów, skracając sobie drogę do lotniska.....
    To by sie zgadzało.Do przedszkola chodziłem na Suzina,niedaleko Pl.Wilsona(kiedys Pl.Komuny Paryskiej jak mi sie zdaje).Klucze w dzień latały bardziej w stronę Wisły,podejść ,niestety ,już nie widziałem!
    Tak, łezka w oku się kręci... Jak Limki lądowały w kierunku na zachód, podchodziły od strony Wisły, Cytadeli. Obok była moja muzyczna podstawówka. W takie dni mieliśmy radochę bo nie dało się pogodzić muzyki z tym hukiem. Nauczyciele kapitulowali. Pewnego razu jeden taki kozak (pilot) zeszedł, z lekkim przechyleniem, na tyle nisko, że zapamiętałem numer boczny: 622

  2. #22

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Floryda/Warszawa

    Domyślnie

    [quote="Zwieroboj"]Takich szczegółów niestety nie znam. Nie wiem jakie rakiety mogły być na Bemowie, skoro od 1957 r. nie stacjonowały tam samoloty bojowe. Jedynie Iskry, które mogły wykorzystywać S-5... Ale jednostka w której były, raczej nie miała w programie zastosowania bojowego [/quote
    Nieco z poślizgiem, ale jestem na forum od niedawna. Otóż na Bemowie, bardziej znanym w sąsiedztwie lotniska jako Babice, maszyny bojowe stacjonowały do około 1969 roku a nie 1957. Mieszkałem obok, robiłem regularne wypady na lotnisko, a całe towarzystwo harcowało nad naszym budynkiem w dzień i w nocy. Do nocnych lotów używali silnych reflektorów którymi płasko oświetlali pas. Czasem któryś wyrwał się spod kontroli i błysnął na moment w niebo. Musiał być widoczny w promeniu kilkudziesięciu kilometrów. Końcówka pasa 5/23 od strony Jelonek (Babice nie miały typowej CPPS) była w latach 60-tych zawsze zapakowana Limami, po kilkadziesiąt sztuk. Może to były tylko przebazowania, ale lotnisko chwilami bywało (dla profanów) nawet nadaktywne. W latach m.więcej 1966-68 niemal stałym gościem bywały Lim-6bis. A na nich przecież jakieś rakiety podwieszano. Nie pamiętam Babic pustych aż do roku ok. 69. Później faktycznie, na płycie zapanowały śmigłowce, Antki, Jaki-12. Tylko w rejonie hangarów 4, 5, 6 - parkowało trochę odrzutowej braci. Pewnie dyspozycyjne maszyny DWOPK.

  3. #23
    Awatar Grzegorz5710

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPGL

    Domyślnie

    Jacku !

    W chwilach swojej świetności lotnisko na Bemowie ( Boernerowo, Babice ) rzeczywiście tętniło lotnictwem z dużego L. Stacjonowały tutaj trzy pułki myśliwskie warszawskiej 5 dywizji ( 1, 13, 31 ) oraz jednostki pomocnicze. Dodatkowo istniał tu prężny LZR 4 który na początku remontował całą masę samolotów. Więc ruch w powietrzu był jak na Marszałkowskiej Ale to się skończyło wraz z odejściem tych jednostek do innych garnizonów a to koniec lat 50. W latach o których piszesz co najwyżej były to maszyny z LZR 4 lub eskadr łącznikowych.

  4. #24

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Floryda/Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Grzegorz5710
    Jacku !

    W chwilach swojej świetności lotnisko na Bemowie ( Boernerowo, Babice ) rzeczywiście tętniło lotnictwem z dużego L. Stacjonowały tutaj trzy pułki myśliwskie warszawskiej 5 dywizji ( 1, 13, 31 ) oraz jednostki pomocnicze. Dodatkowo istniał tu prężny LZR 4 który na początku remontował całą masę samolotów. Więc ruch w powietrzu był jak na Marszałkowskiej Ale to się skończyło wraz z odejściem tych jednostek do innych garnizonów a to koniec lat 50. W latach o których piszesz co najwyżej były to maszyny z LZR 4 lub eskadr łącznikowych.
    W takim razie musiało to wszystko mi się przyśnić, chociaż często nie dało się od tego łomotu spać, bo latały przez pół nocy całymi kluczami maszyny z LZR-4 i łącznikowe! No ciekawostka. A na płycie lotniska stało zwykle kilkadziesiąt makiet LiMów dla zmylenia wrogów systemu! Makiet w dodatku latających. Grzegorz57... - drobna różnica polega na tym, że ja tam MIESZKAŁEM i spędziłem wiele, wiele godzin w latach 1964-70, ukryty w krzakach przy ogrodzeniu lotniska. Gdzieś już pisałem, że mogły to być maszyny z przebazowań z innych jednostek, ale w takim razie Babice należały to najruchliwszych lotnisk zapasowych w kraju. I drobna uwaga: w latach 60-tych w LZR-4 nie remontowano płatówców a jedynie silniki. A samych silników w powietrzu, no, przykro mi, ale nie widywałem...

  5. #25

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    Babice w tych czasach nadal pozostawało lotniskiem zgrupowań przed defiladami, jak mniemam. Ale jednostek bojowych od 1957 r. tam na stałe nie było. Zresztą 1957 r. to czas wielkich przebazowań pułków. Nasz goleniowski pułk też w tym roku został przeniesiony z Bydgoszczy.

  6. #26
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Nie gdzie indziej, a właśnie na Babicach rozgrywa się część akcji bardzo dobrego, moim zdaniem, polskiego filmu "Zycie raz jeszcze" z 1964 roku w reżyserii Janusza Morgensterna.

    Główny bohater (w tej roli Andrzej Łapicki, w lotniczym mundurze wygląda lepiej niż wszystkie Dżejmsy Bondy i Kasanowy wszechświata razem wzięte ) jest pilotem, który walczył w RAF, a po wojnie wraca do Polski i podejmuje służbę w nowym polskim lotnictwie. Jak łatwo się domyślić, szybko ląduje w więzieniu, skąd wychodzi po śmierci Stalina i powraca do latania w lotnictwie wojskowym.

    W finałowej scenie dochodzi do spotkania po latach bohatera z Ewą Wiśniewską. W ogóle obsada jest doborowa, bo występuje jeszcze Łomnicki, Fetting, Tadeusz Kalinowski (czyli Pułkownik z "Czterech Pancernych") w roli komendanta szkoły dęblińskiej i wielu innych tuzów polskiego kina.

    W rzeczonym finale szczęśliwie odnalezieni zakochani padają sobie w ramiona w charakterystycznej scenerii babickiego lotniska. Widz też jest szczęśliwy, bo w tle ...., ech, sam mniód

    Mamy oto Lim-5 (304, 307, 315, 509, 1305), co najmniej trzy Lim-5M (204 i dwa o niewidocznych numerach), Lim-2 (słabo widać numer - 611?), co najmniej trzy An-2, SM-2, Mi-4, Biesy, jakieś dwusilnikowce słabo widoczne z daleka i przykryte plandekami (chyba jedna Morava, a pozostałe to może Aero Ae-45?) i inne atrakcje.

    Nie sądzę, aby specjalnie dla potrzeb filmu fabularnego ściągano do Warszawy Lim-5M. Byłoby to bez sensu. Sfilmowano takie samoloty, jakie w danym momencie akurat fizycznie przebywały na lotnisku.

    Cała scena świadczy o tym, że w pierwszej połowie lat 60-tych, kiedy film powstawał, ruch samolotów odrzutowych na Babicach nadal był spory, aczkolwiek z pewnością nie tak duży jak kilka lat wcześniej, kiedy na lotnisku bazowały jednostki bojowe. Tego z kolei dowodzi chociażby fakt, iż te same egzemplarze występują w różnych ujęciach, jakby specjalnie przestawiane dla stworzenia wrażenia dużej liczby sprzętu. Gdyby samolotów rzeczywiście było dużo, nic nie trzeba byłoby przestawiać. Wystarczyłoby raz przelecieć kamerą po całości i fertig.

    Wydaje się więc, że - jak u Tewjego Mleczarza - każdy z rozmówców ma rację i ja także mam rację

    JacekB

    P.S.
    Film jest dostępny na DVD w empikach. Cena przystępna, za jedyne dwadzieścia parę złotych można się delektować.

  7. #27
    Awatar Grzegorz5710

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPGL

    Domyślnie

    Mamy oto Lim-5 (304, 307, 315, 509, 1305), co najmniej trzy Lim-5M (204 i dwa o niewidocznych numerach), Lim-2 (słabo widać numer - 611?), co najmniej trzy An-2, SM-2, Mi-4, Biesy, jakieś dwusilnikowce słabo widoczne z daleka i przykryte plandekami (chyba jedna Morava, a pozostałe to może Aero Ae-45?) i inne atrakcje
    .

    Warszawski LZR 4 przerabiał LiM 5 M na LiM 6 więc wszystko możliwe, że zostały "wypożyczone" na potrzeby filmu. Zresztą co się nie robiło na potrzeby filmu - nawet hangar sam latał


    Na zdjęciach m.in. sparki UTMiG-15 lub pochodne o n/t 802, 632.
    Gwoli ścisłości zapewne były to czeskie CS-102 - możliwe, że dokonywano modernizacji do standartu SB LiM

    W takim razie musiało to wszystko mi się przyśnić
    Jacku J - bardzo Cię proszę nie odbieraj tego co napisałem w tonie mojej negacji. Ja wcale nie przeczę, że nie byłeś świadkiem lecz pisałem to aby uściślić okres lub jednostk z ktrych mogłyby pochodzić samoloty.
    Jeżeli chodzi o warszawski LZR 4 to zaprzestał wykonywania remontów samolotów w 1968 roku. Do tego roku wyremontowano około 700 samolotów a więc sporo.

  8. #28
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jacek Jarzecki

    W takim razie musiało to wszystko mi się przyśnić, chociaż często nie dało się od tego łomotu spać, bo latały przez pół nocy całymi kluczami maszyny z LZR-4 i łącznikowe!
    Jacku,

    remonty i przebudowy w LZR już chyba wyjaśniliśmy. W grę wchodziło w sumie kilkaset samolotów. Kiedyś musiały przylatywać i odlatywać, musiały też odbywać rutynowe obloty poremontowe i inne loty techniczne. Podczas ćwiczeń i zgrupowań ruch na lotnisku także zapewne był duży. Zatem i nocne przeloty całymi kluczami, które dobrze pamiętasz, nie były niczym nadzwyczajnym.

    Jeśli natomiast mówimy o szeroko rozumianych lotach łącznikowych i dyspozycyjnych, to również nie należy do tamtych czasów przykładać dzisiejszej miary. Latano wtedy znacznie więcej niż obecnie. Również w celach, które nazwalibyśmy po cywilnemu "delegacjami służbowymi". Dzisiaj media robią szum z tego powodu, że nieszczęsna CASA rzekomo mogła być zastąpiona pociągiem lub PKS-em. Wtedy takich dyskusji nie było. Samolot miał latać i pilot także. Przeloty służbowe dowódców i oficerów sztabów różnych szczebli należały do rutyny. Również samolotami odrzutowymi. Gdy dowódca pułku miał sprawy w dywizji/korpusie, to co robił? Miał się tłuc UAZ-em albo Warszawą paręset kilometrów? Nic z tych rzeczy, wsiadał w Lima/MiGa i leciał. Dowódca dywizji miał sprawy w DWLot albo w podległych pułkach, to też wsiadał, leciał, załatwiał swoje i wracał. Wszystko w ramach norm, które były do wylatania dla utrzymania nawyków i podnoszenia kwalifikacji. Tak to funkcjonowało i uważam, że funkcjonowało całkiem dobrze.

    Było takich lotów całkiem sporo. Jak była większa grupa, to leciała Jaczkiem-12, dwupłatowym Antkiem, śmigłowcem albo dużym transportowym, zależnie od sytuacji. Z mojego malborskiego podwórka pamiętam, że dywizyjne An-2 do Goleniowa, Debrzna i Poznania latały prawie codziennie, gdy tylko pogoda pozwalała. Transportowe Ił-14, a później An-26 oraz pełną paletę śmigłowców i cały sprzęt z 36 pułku też widywałem nad głową regularnie, chociaż wcale u nas nie stacjonowały (tzn. Ił-14 oraz małe wiatraki owszem, były w kluczu/eskadrze dowództwa). Nikt z tego nie robił sensacji. Woziły ludzi, pocztę i sprzęt, jak to w wojsku.

    Zakładam, że na Babicach też praktycznie codziennie ktoś odlatywał i ktoś przylatywał ze sztabów do podległych jednostek i odwrotnie. Nierzadko parami na Limach. Jednostek było dużo, samolotów dużo i pilotów dużo, to i tego rodzaju loty nabijały wcale spory ruch w powietrzu.

    Jacku J - bardzo Cię proszę nie odbieraj tego co napisałem w tonie mojej negacji. Ja wcale nie przeczę, że nie byłeś świadkiem lecz pisałem to aby uściślić okres lub jednostk z ktrych mogłyby pochodzić samoloty.
    Jeżeli chodzi o warszawski LZR 4 to zaprzestał wykonywania remontów samolotów w 1968 roku. Do tego roku wyremontowano około 700 samolotów a więc sporo.
    Z jednej strony jestem pod wrażeniem bardzo interesujących wspomnień Jacka J, z drugiej pozostaje mi przyłączyć się do głosu Grzegorza.

    Babice w latach 60-tych były nadal ogromnym kombinatem lotniczym, który zajmował wiele kilometrów kwadratowych powierzchni Warszawy. Z różnych powodów (remonty i przebudowy w LZR, loty łącznikowe i dyspozycyjne Wojsk OPK i Inspektoratu Lotnictwa, ćwiczenia, defilady i in.) na lotnisku przebywało codziennie kilkanaście do kilkudziesięciu samolotów odrzutowych. Nie zmienia to jednak faktu, że nie stacjonowały tam już żadne jednostki bojowe lotnictwa, wyposażone w samoloty odrzutowe.
    JacekB

  9. #29
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Grzegorz5710
    Warszawski LZR 4 przerabiał LiM 5 M na LiM 6 więc wszystko możliwe, że zostały "wypożyczone" na potrzeby filmu.

    Grzegorzu, jak mawiał pewien działacz ze słusznie minionej epoki, trafiliście w sedno tarczy
    Okres kierowania Limów-5M do LZR-4 celem przebudowy na Lim-6bis idealnie koresponduje z okresem realizacji rzeczonego filmu.

    JacekB

  10. #30

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Floryda/Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Zwieroboj
    Babice w tych czasach nadal pozostawało lotniskiem zgrupowań przed defiladami, jak mniemam. Ale jednostek bojowych od 1957 r. tam na stałe nie było. Zresztą 1957 r. to czas wielkich przebazowań pułków. Nasz goleniowski pułk też w tym roku został przeniesiony z Bydgoszczy.
    Nie mam pojęcia jak to było przed rokiem 1964, ale później Babice były lotniskiem zgrupowań przeddefiladowych tylko jeden jedyny raz, w lipcu 1969 i wyłacznie dla śmigłowców. Swoją wścibskość przepłaciłem wtedy zatrzymaniem przez patrol wartowniczy, a cały incydent miał bardzo przyjemny finał... Przed defiladą 1000-lecia w 1966 nie było tam żadnego zgrupowania, natomiast podczas przygotowań do ostatniej w PRL-u defilady na 22 lipca 1974, na Babicach ćwiczyły... czołgi, piechota, wojska zmechanizowane. Słowem cały rzut ziemny. Pas 05/23 udawał Marszałkowską i Plac Defilad. Po takim katowaniu gąsiennicami już się nie odrodził, a 5 lat później stał się ul. Powstańców Sląskich. W 1974 śmigłowce zgrupowano w Modlinie, a samoloty w Mińsku, Sochaczewie, Nowym Mieście i może jeszcze gdzieś. Na Babice, do których miałem kilkanaście minut rowerem a (po 1966) 5 min. Komarem, wpada-łem po kilka razy w miesiącu, od wczesnej wiosny do pierwszych przymrozków i zawsze widywałem tam parę tuzinów LiMów. Zresztą nie trzeba było robić wypadów na lotnisko. W tamtych latach nie istniał problem braku środków na paliwo - towarzystwo latało dzień i noc. Nie twierdzę ze na Babicach stacjonowała w 60-tych na stałe jakaś konkretna jednostka, mogły to być dłuższe pobyty pułków z innych rejonów kraju. Np. na przełomie 67/68 gościł tu pułk LiM-6bis/R i dobrze dawał się we znaki okolicznym mieszkańcom. Ale może to i były maszyny przerabiane w WZL-4.Tylko te intensywne nocne loty typu "touch-and-go", trwające miesiącami, coś mi tu nie pasują do WZL-u... Ale dajmy temu pokój. Dopiero ok. 1969-70 roku zauważyłem (ze smutkiem) że "moje" Babice powoli umierają.

  11. #31
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Nie mam pojęcia jak to było przed rokiem 1964,
    Właściwie to chyba za każdym razem. Kto mieszkał w okolicy, naprawdę miał na co popatrzeć

    od wczesnej wiosny do pierwszych przymrozków i zawsze widywałem tam parę tuzinów LiMów. (...) Np. na przełomie 67/68 gościł tu pułk LiM-6bis/R i dobrze dawał się we znaki okolicznym mieszkańcom. (...)Tylko te intensywne nocne loty typu "touch-and-go", trwające miesiącami, coś mi tu nie pasują do WZL-u
    Przebazowania i ćwiczenia, moim zdaniem. Swoją drogą ciekawie by było dokopać się do miarodajnych informacji i spróbować zliczyć jednostki, które po przeprowadzkach 1 plm "Warszawa" do Mińska Mazowieckiego i 31 plm do Łasku oraz przeformowaniu dowództwa 5 DLM w dowództwo korpusu OPK przebywały przez krótsze lub dłuższe okresy na gościnnych występach w stolicy. Trochę tego na pewno przez kilkanaście lat się uzbierało.

    Dopiero ok. 1969-70 roku zauważyłem (ze smutkiem) że "moje" Babice powoli umierają.
    Ta informacja wydaje się bardzo istotna dla historii lotniska. Oznacza ona, że w tym okresie Babice stały się wyłączną domeną samolotów i śmigłowców lekkich. Trafiała się jeszcze jakaś Iskra albo Lim, ale już tylko sporadycznie. Pierwszy raz mieszkałem na Chomiczówce na początku lat dziewięćdziesiątych i chyba widziałem jeszcze wtedy jedną Iskrę, ale mogę się mylić.

    A gdzie dokładnie było lotnisko bielańskie, na którym bazowała eskadra KBW/MSW przed przeniesieniem na Babice? Gdzieś na Piaskach, o ile dobrze kojarzę.

    JacekB

  12. #32

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Floryda/Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Misiek
    Chodzi mi np. o budynek wojskowy w Klaudynie (z wysokoim kominem,hmm kolo ulicy Ebro).Niedwano wlasnie znalazlem tam mundur lotniczy i cos w stylu skrzynki/pudła po rakiecie (jeszcze ja identyfikuje).Wiec pomyslalem ze mogl byc to np. magazyna na bron dostarczana na lotnisko.
    Teraz sobie przypomniałem, że jakaś jednostka rakiet - chyba przeciwlotniczych - stacjonowała
    w lesie, ok. 2.5 km na zachod od lotniska Babice, gdzieś blisko Kwirynowa. Nigdy tam nie dotarłem, ale jesienią 1986 wracaliśmy z Latkowa na pokładzie jednego z naszych trzech Mi-6.
    Już w dali widać było pas 10/28 na którym pilot zamierzał posadzić śmigłowiec (sposobem samolotowym) od strony Powązek, kiedy pod nami na leśnej polanie pojawiły się jakieś bunkry, kilka radarów na nasypach i rakiety w ziemnych obwałowaniach. Część była gotowa do akcji, a inne - z wysokości ok. 100 metrów maskowanie niewiele pomogło - przykryte siatkami i pokrowcami, spoczywały na łożach poziomo. Jest na GoogleEarh fotka przedstawiająca jakieś opuszczone garaże i podpis: tajna jednostka wojskowa. Miejsce by pasowało. Zatem opakowanie po rakiecie mogło jakimś zrządzeniem trafić do Klaudyna. To w końcu tylko kilkaset metrów. Ale byłaby to skrzynka spora, jeśli po rakiecie ziem.pow.

  13. #33

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Dzieki pomocy Jacka J. stworzylem plik do google earth pokazujacy lotnicko Babice w czasach swietnosci. Chetnym przesle na maila, zainteresowanych prosze o pisanie na priv. Pytanie przy okazji jeden pas to 1/28 jak opisany był drugi?

    Cytat Zamieszczone przez Jacek Jarzecki
    Cytat Zamieszczone przez JacekB
    Są jeszcze inne filmy z akcentami wojskowo-lotniczymi z lat powojennych, które chętnie bym zakupił na DVD
    Jacku, pamiętajmy o jeszcze jednym, dokumentalnym obrazie który powinien znaleźć sią obowiązkowo w lotniczej filmotece. Jego tytuł "Szyk", premiera jeżeli dobrze pamiętam gdzieś wiosną 1968, czyli kręcony w 1967. Nawiasem, muzykę do tej filmowej etiudy skomponował ojciec mojego szkolnego kumpla, Henryk Kotoński. 20 minut lotniczej uczty! Tylko sceny w locie, kosiaki, akrobacje, treningi - tu mogę się mylić - zespołu akrobacyjnego 9 samolotów LiM-2. (Kałkusa?) Schodzenie poniżej wierzchołków drzew, starty całym zespołem jednocześnie, no i raczej pionierskie zamocowanie kamer do statecznika pionowego, pod skrzydłem, goleni podwozia, gdzieś z boku kadłuba. Wiele lat temu ustaliłem, że niektóre ujęcia kręcono na południowym Mazowszu, w okolicach Tomaszowa Maz. Nowego Miasta, Przysuchy. nad Pilicą. Fantazja i dużo adrenaliny. Po takim obrazie, "Top Gun" nudzi. Widziałem ten film tylko dwa razy w życiu. Ostatni raz ze 35 lat temu. Jak na lata 60-te - zapierający dech w piersiach! Gdzie tam, można niechcący w ogóle zapomnieć o oddychaniu, z wrażenia!

  14. #34

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Floryda/Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ALFAKILO
    Dzieki pomocy Jacka J. stworzylem plik do google earth pokazujacy lotnicko Babice w czasach swietnosci. Chetnym przesle na maila, zainteresowanych prosze o pisanie na priv. Pytanie przy okazji jeden pas to 1/28 jak opisany był drugi?
    Potrzebna drobna korekta. To jest pas 10/28 a nie 1/28. Ot, zwykla literówka (cyfrówka?). Krótszy pas (5/23) w latach świetności liczył 1950 metrów, dłuższy (10/28) 2500 metrów. I to m.in. zadecydowało że w roku 1958 wice prezydent USA Richard Nixon lądował swoim B707 US Air Force 2, na Babicach. Okęcie wtedy było za krótkie. Pojawiły się pewne kłopoty ze schodkami, gdyż na Babicach najwyższym samolotem obsługiwanym bywał IŁ-14.

  15. #35

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Oczywiscie 10/28

  16. #36
    Awatar Grzegorz5710

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPGL

    Domyślnie

    Ja znalazłem coś takiego


  17. #37

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    A kiedy skrócono DS poniżej 2000 m (nie chodzi mi o obecne rozmiary - tam gdzie próg 28), ale o miejsce gdzie dochodzi ten były drugi pas. Bo to nie jest 2500 m. Musiał być jeszcze beton na wschód od tego. Ale śladu po nim nie widzę.

  18. #38
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie



    Dzisiejsza Powstańców Sląskich to pas o długości 2500m./prawy górny róg /
    W hangarze nr 4 PWL obługiwano Migi-21 do 1975r.
    103 -hangar NJW

    Andrzej

  19. #39

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez AND 170
    Dzisiejsza Powstańców Sląskich to pas o długości 2500m.
    Mylisz się AND 170
    Cytat Zamieszczone przez Jacek Jarzecki
    Przerzucenie setek tysięcy ton ziemi i gruzu spoczęło głownie na... końskich kopytach i furmankach. Jak opowiadał, sam wykop pod głowny pas miał ok. 1 metra głębokości, 2.5 km długości na 80 m. szerokości. Wykopy pod drogi kołowania były głębokie na ok 50cm. Pasy na Babicach były dwa: oryginalny, jeszcze z czasów wojny, o kierunkach (w przybliżeniu) 5/23 zbudowali zapewne Niemcy. Jest to dzisiejsza ulica Powstańców Sląskich. W okresie rozbudowy lotniska na przełomie lat 40/50 został wydłużony i poszerzony. Łączył się z pasem głownym pod niewielkim kątem i od strony Bielan (czyli płn. wschodu) jego próg był położony ukośnie względem osi . I dłuższy, 10/28, w stanie szczątkowym istniejący do dziś. Pas 5/23 od początku kolidował z Okęciem i, jeśli mnie pamięć nie zawodzi, to od ok. roku 1969 nie korzystały z niego już maszyny odrzutowe, a 3-4 lata później przestały na nim siadac Antki, Biesy, Jaki. To z powodu podchodzenia do granic lotniska od wschodu osiedli mieszkaniowych na Piaskach i Wawrzyszewie.

  20. #40
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie


    Polecamy

    http://mapa1945.um.warszawa.pl/mainv1.html

    Z chciałbym się mylić

    Andrzej

Strona 2 z 26 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 12 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 07-01-2018, 00:52
  2. 05-01-2018, 14:51
  3. 05-01-2018, 13:50
  4. 05-01-2018, 13:29
  5. 22-12-2017, 22:38
  6. 06-03-2017, 12:22
  7. 11-12-2015, 16:35
  8. 06-12-2015, 14:55
  9. 29-11-2015, 21:39
  10. 10-07-2015, 16:57
  11. 07-06-2015, 13:12
  12. 01-06-2015, 23:55
  13. 15-05-2015, 13:16
  14. 14-05-2015, 15:52
  15. 05-04-2015, 03:36
  16. 19-03-2015, 23:28
  17. 27-02-2015, 17:20
  18. 26-01-2015, 16:57
  19. 03-01-2015, 18:51
  20. 07-12-2014, 18:32
  21. 04-12-2014, 15:20
  22. 17-10-2014, 02:20
  23. 15-10-2014, 12:09
  24. 03-09-2014, 11:12
  25. 25-08-2014, 12:56
  26. 23-08-2014, 12:45
  27. 22-08-2014, 09:09
  28. 21-05-2014, 10:19
  29. 25-04-2014, 13:23
  30. 23-04-2014, 21:08
  31. 05-03-2014, 10:28
  32. 01-03-2014, 10:17
  33. 01-03-2014, 10:05
  34. 25-02-2014, 19:17
  35. 15-02-2014, 14:48
  36. 30-01-2014, 17:31
  37. 27-01-2014, 14:02
  38. 18-01-2014, 21:39
  39. 18-01-2014, 10:57
  40. 17-01-2014, 21:45
  41. 29-12-2013, 14:17
  42. 20-11-2013, 18:37
  43. 25-10-2013, 08:35
  44. 20-10-2013, 10:34
  45. 17-10-2013, 10:00
  46. 17-10-2013, 09:41
  47. 17-10-2013, 09:27
  48. 11-10-2013, 13:17
  49. 10-10-2013, 13:33
  50. 08-10-2013, 07:10

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •