Strona 6 z 27 PierwszyPierwszy ... 4 5 6 7 8 16 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 101 do 120 z 529
Like Tree71Likes

Wątek: Lotnisko Warszawa-Babice

  1. #101
    Awatar Max_Kolanka

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    St Mielec

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Jacek Jarzecki
    Ciekawe, kiedy Wilgi przybyły do 42 el? Na pewno do roku 1988 nie było ich na stanie.
    Witam bywalców 42 el i "podglądaczy" zza plotu
    Wilgi na Bemowie były już dużo wcześniej. Gdy ja stawiałem pierwsze kroki w Eskadrze po Zamościu (a była to wiosna 1984) na stanie były 2 szt (203 i 204). Najprawdopodobniej były one tam od roku 1980. Ze względu na ich lekkość były wtaczane do hangaru. Raz nawet zostało to dokonane przez jednego osobnika (pozdrowienia dla Antka).

    Cytat Zamieszczone przez bogts11
    Wilgi , śmigłowce i AN-2 zawsze były chowane w hangarze (zaciągaliśmy je tam ręcznie , tylko przed lotem były wyprowadzane przed hangar )
    Co stało się z ciągnikiem i holownikiem (Star 66) ?
    Jakby co - TO NAFTA ZAWSZE PACHNIE

    Pozdrawiam wszystkich zwłaszcza śmiglaków

  2. #102

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Floryda/Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bogts11
    Przed hangarem stały tylko TS11 Iskra tam miały z boku swoje miejsce postojowe
    Tak, pamiętam - patrząc od fronu hangaru, parkowały zwykle z prawej strony. Ale nigdy nie widziałem więcej niż dwie Iskry.
    Cytat Zamieszczone przez bogts11
    Śmigłowce nie tylko te z MSW ale i Mi-2 z 42 el też kołowały do tego miejsca o którym piszesz i stamtąd startowały
    Do roku 1979 śmigłowce startowały bezposrednio sprzed hangarów, czasem z betonu, czasem z trawy. Ograniczenia wprowadzono zapewne w zw. z wkroczeniem ekip budowlanych na oddane miastu tereny lotniska
    Cytat Zamieszczone przez Max_Kolanka
    Wilgi na Bemowie były już dużo wcześniej. Gdy ja stawiałem pierwsze kroki w Eskadrze po Zamościu (a była to wiosna 1984) na stanie były 2 szt (203 i 204).
    Kurcze, to Jaki-12 były bardziej widoczne niż Wilgi! Tych ostatnich nigdy nie miałem okazji oglądać na Bemowie, a własnie w latach 1982-85 nie było tygodnia, abym tam nie wyskakiwał swoim Maluchem. Do milicyjnych Mi-8 i 17, to byłą drogą kołowania podjeżdżało się dosłownie na rzut kamieniem
    Czy w tamtych latach długi rząd An-2 przed hangarem (6 do 9 maszyn) to także majątek 42 eskadry?

    Uwaga, za moment wyrzucą nas do pliku o Babicach-Bemowie. JackuB - mam rację? Będzie na pocz. żółta kartka, czy od razu deportacja :P

  3. #103
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Ponieważ sprawa nabiera wymiaru ogólniejszego niż same "Wilgi", to może dla porządku dyskusji rzeczywiście należałoby ją przerzucić do wątku o Babicach? Ale nie zrobię tego, gdyż na tutejsze podforum moja moc nie sięga

    Zastanawiam się nad ewentualnym wydzieleniem osobnego tematu o "duralowo-drewniano-szmacianej awiacji", jak to kiedyś nazwaliśmy. Wątek wilgowo-jaczkowo-antkowo-biesowy z pewnością nie został jeszcze wyczerpany. Jeśli pojawią się w temacie o PRL jakieś nowe wypowiedzi, to wtedy wydzielę.
    Pozdrawiam
    JacekB
    Pozdrawiam

  4. #104

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Co stało się z ciągnikiem i holownikiem (Star 66) ?
    Były i holownik i ciągnik ale sprzęt wypychało się za moich czasów ręcznie (chyba oszczędności paliwa ). Do takiego An-2 to co najmniej 10 młodych a wilgę to czasami jeden sobie prowadził jak krasulę (miał trochę krzepy chłopisko).

  5. #105
    Moderator
    Awatar MaciekK84

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    Posty nt. Wilg i nie tylko przeniesione ze Spisu wojskowych SP
    Pozdrawiam!
    Maciek


  6. #106

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Floryda/Warszawa

    Domyślnie

    Skoro powstało w tym miejscu forum nt. Lotniska W-wa-Babice, to chciałbym jeszcze wspomnieć o nie bardzo lotniczej funkcji obiektu. Jego pasy i drogi kołowania wykorzystywano od pocz. lat 60-tych do organizowania rozmaitych rajdów samochodowych, wyścigów i innych wariactw. Wczesną jesienią 1965 roku, grzecznie, z tatusiem za rączkę po raz pierwszy w życiu legalnie wkroczyłem na teren lotniska. Odbywały się tam wyscigi samochodowe o puchar Warszawy czy Mazowsza, czy coś takiego. Ogromne przeżycie dla 11-latka, wcale nie z powodu szybkich aut, lecz lokalizacji! Syrenki, Trabanty, Ople, NSU, Wartburgi i stare Volvo (ostateczny zwycięzca) ścigały się wzdłuż całej długosci pasa 10/28 i równoległej drogi kołowania, której połowa to dzisiejsza ul. Piastów Sląskich. Od niej na południe wydzielono teren dla gapiów. Ja oczywiście przez cały czas stałem zwrócony plecami do szaleństw na betonie, ciesząc oko rzędami Limów, ustawionych równiutko nie tak daleko, na końcu krótiego pasa. A także Antkami, Jakami-12, UTIMiGami, śmigłowcami Sm-1/2, parkującymi na trawie i betonie, dosłownie o rzut kamieniem, przed hangarami. Ale największą atrakcją imprezy (dla mnie ) było pojawienie się od strony Bielan dwóch Mi-4!!! Przeleciały nad tłumem nie wyżej niż 40-50 metrów, po czym łagodnie, z zawadiacko uniesionymi nosami, wylądowały kilometr dalej, gdzieś w pobliżu obecnego hangaru policji. Przez wiele lat pamiętałem numer boczny jednej z maszyn, ale dzis już nie jestem pewien: 34, a moze 36?

  7. #107

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Janków Przygodzki

    Domyślnie

    Dzien dobry
    Powiedzcie mi czy lotnisko Warszawa Babice można łączyć z Dowództwem 1 KOPK Warszawa - JW 2546 ? Czy lotnisko 1 KOPK to zupełnie inne lotnisko ? Mnie interesuje okres 28/11/65 – 04/08/69 funkcjonowania 1 KOPK.
    Pozdrawiam tomek

  8. #108
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Jak najbardziej można łączyć. Dowództwo korpusu mieściło się na Bemowie, niedaleko od lotniska. Na Babicach stacjonowała korpuśna eskadra łącznikowo-transportowa.

  9. #109

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Janków Przygodzki

    Domyślnie

    To dobrze sie składa. Podaje historię samolotu ktory służył na lotnisku Warszawa Babice. Podane historia dotyczy tylko roku 1966 bo jak narazie tylko tyle mam w formie elektronicznej. A moze ktos zna wymienionych ludzi ????

    Jednostka Wojskowa 2546 – Dowództwo 1 KOPK Warszawa
    Okres służby: 28/11/65 – 04.08/69 – Jednostka Wojskowa Nr 2546 – Dowództwo 1. KOPK Warszawa Bemowo. Samolot na stan jednostki przyjął : mjr Antoni Jasiak a zdał płk inż. Rumak
    Samolot Lim 5P Nr fabryczny: 1D04-19 / Nr burtowy 419
    Wykonane loty w jednostce :
    7/12/1965 – Pilot: Kowalczyk / Obsługujący : Kiersnowski
    9/12/1965 – Pilot: Plichta / Obsługujący: Kiersnowski
    23/12/1965 – Pilot : Cioś / Obsługujący: Kiersnowski
    30/12/1965 – Pilot : Plichta / Obsługujący : Kiersnowski
    ST. Mech.lotniczy – kapral – Kiersnowski Stanisław
    W grudniu samolot wylatał: 6 godz. 58 min.

    07/01/1966 – Pilot: Bednarczyk / Obsługujący: Kiersnowski
    25/01/1966 – Pilot: Michałowicz / Obsługujący : Kiersnowski
    26/01/1966 – Pilot : Bednarczyk / Obsługujący : Kiersnowski
    W styczniu samolot wylatał: 9 godz. 56 min.

    03/02/1966 – Pilot: Cioś / Obsługujący Skóra
    ST. Mech.lotniczy – kapral – Skóra Eugeniusz
    W lutym samolot wylatał 25 min

    23/03/1966 – Pilot: Mielczarek / Obsługujący: Skóra
    24/03/1966 – Pilot : Bartoszewicz / Obsługujący: Skóra
    26/03/1966 – Pilot: Zielonka / Obsługujący: Starobrat
    29/03/1966 – Pilot: Mundur / Obsługujący: Starobrat
    ST. Mech.lotniczy – kapral – Starobrat Zygmunt
    W marcu samolot wylatał : 6 godz. 02 min.

    13/04/1966 – Pilot: Mindur
    15/04/1966 – Pilot: Chabowski
    20/04/1966 – Pilot: Gozdalik
    22/04/1966 – Pilot: Mindur
    26/04/1966 – Pilot: Baczyński
    28/04/1966 – Pilot: Plichta
    29/04/1966 – Pilot Wasilewski
    W kwietniu 1966 samolot obsługiwał: Starobrat
    W kwietniu samolot wylatał : 14 godz. 22 minuty

    03/05/1966- Pilot: Radoń
    05/05/1966 – Pilot: Plichta
    10/05/1966 – Pilot : Chabowski
    11/05/1966 – Pilot: Plichta
    12/05/1966 – Pilot: Iwanow
    18/05/1966 – Pilot: Plichta
    20/05/1966 – Pilot: Plichta
    W maju 1966 samolot obsługiwał: Starobrat
    W maju samolot wylatał : 9 godz. 32 minuty

    01/06/1966 - Pilot: Kowalczyk / Obsługujący: Starobrat
    27/06/1966 – Pilot: Radoń / Obsługujący: Suska
    29/06/1966 – Pilot: Laszczak / Obsługujący: Suska
    ST. Mech.lotniczy – kapral – Suska Kazimierz
    W czerwcu samolot wylatał: 3 godziny 15 minut

    06/07/1966 – Pilot: Iwanow
    09/07/1966 – Pilot: Iwanow
    11/07/1966 – Pilot: Kowalski
    14/07/1966 – Pilot: Harmoza
    27/07/1966 – Pilot: Michałowicz
    W lipcu 1966 samolot obsługiwał: Suska
    W lipcu samolot wylatał : 8 godz. 20 minuty

    01/08/1966 – Pilot: Cioś / Obsługujący: Suska
    03/08/1966 – Pilot: Bednarczyk / Obsługujący: Suska
    05/08/1966 – Pilot: Filipowicz / Obsługujący: Suska
    11/08/1966 – Pilot: Kowalczyk / Obsługujący: Krajda
    ST. Mech.lotniczy – kapral –Krajda Czesław
    W sierpniu samolot wylatał : 5 godz. 43 min.

    15/09/1966 – Pilot: Kowalczyk
    21/09/1966 – Pilot: Mindur
    23/09/1966 – Pilot: Cioś
    27/09/1966 – Pilot: Mindur
    We wrześniu 1966 samolot obsługiwał: Starobrat
    We wrześniu samolot wylatał : 3 godz. 1 minutę

    19/10/1966 – Pilot: Chabowski
    29/10/1966 – Pilot: Radoń
    W październiku 1966 samolot obsługiwał: Starobrat

    Na koniec zdjęcie samolotu z połowy lat 90


    W październiku samolot wylatał : 3 godz. 27 minut

    10/11/1966 – Pilot: Bednarczyk / Obsługujący: Starobrat
    11/11/1966 – Pilot: Bednarczyk / Obsługujący: Starobrat
    W listopadzie samolot wylatał: 2 godz. 53 min.

    10/12/1966 – Pilot: Chabowski / Obsługujący: Starobrat
    19/12/1966 – Pilot: Kaczmarek / Obsługujący : Starobrat
    W grudniu samolot wylatał 1 godz. 26 minut

    Dowódcą klucza w roku 1966 był ppor. Piesik

  10. #110

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Janków Przygodzki

  11. #111

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Floryda/Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomek419
    Podaje historię samolotu ktory służył na lotnisku Warszawa Babice. Podane historia dotyczy tylko roku 1966 bo jak narazie tylko tyle mam w formie elektronicznej
    Podobnież po roku 1957 na Bemowie już nie stacjonowała żadna jednostka bojowa. Zatem - czy Lim nr 419 był jedynie maszyną łącznikową, dyspozycyjną dowództwa 1 KOP? Czy jednak na Babicach w dalszym ciągu bazowała - wspomniana na jednym z Forów przez któregoś z kolegów - eskadra pościgowa, aż do roku 1969? jest to bardzo możliwe. Pomimo spadku znaczenia tego lotniska pod koniec lat 50, ruch tam panował nadal ogromny, do tego stopnia, iż nawet takim świrom lotniczym jak ja, czasem nie chciało się zadzierać głowy do góry! Samo przebudowywanie Limów w WZL 4, do wersji 6R i 6bis, tej aktywnosci nie tłumaczy. Skąd te całodzienne loty od pojedynczych maszyn, do klucza? Skąd nocne loty we wszystkich warunkach atm.?
    Nawiasem, kierownictwo mojej podstawówki muzycznej na Skarpie, przy Krasińskiego 1, wysyłało jakieś protesty do wojska, gdyż w niektóre dni zwyczajnie nie można było prowadzić zajęć muzycznych z powodu hałasu! Jeden z korytarzy podejscia na Babice prowadził pomiędzy szkołą a cytadelą. Mówiliśmy w takie dni, że latają po średnim kręgu i niektórym wcale to nie przeszkadzało
    14/07/1966 – Pilot: Harmoza
    27/07/1966 – Pilot: Michałowicz
    To w późniejszych latach dosyć znane postacie w naszym lotnictwie wojskowym.

  12. #112
    Awatar Krasin

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Dęblin

    Domyślnie

    Temat przeglądałem dość regularnie i wydaje mi się że nikt nie wrzucił takiej fotki. Skan z któregoś numeru "Lotnictwa z szachownicą".



    Od kolegi, który w temacie powojennego lotnictwa w Polsce orientuje się dużo lepiej ode mnie słyszałem, że pasy na Bemowie były podgrzewane, a na Powstańców Śląskich widać pozostałości tych instalacji. Może ktoś to potwierdzić?

  13. #113

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Fajnie wyglądają i trochę ich jest

  14. #114

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie Wizyta Nixona na Bemowie

    Przepraszam, ze odbiegnę na chwile od wątku czysto lotniczego dotyczącego Bemowa i przypomnę jeszcze pewien fakt, którego okrągłą rocznice możemy wspominać w tym roku. Sprawa dotyczy wizyty jaka złożył nam w 1959 roku ówczesny wiceprezydent Stanów Zjednoczonych Ameryki Richard Nixon.
    Wątek tej sprawy był już poruszany wcześniej na forum przez kolegów. Ja pozwolę sobie tylko przytoczyć cytat jaki odnalazłem w tej sprawie w prasie (oryginalny tekst angielski) mam nadzieję, ze zrozumiały:

    http://www.time.com/time/magazine/article/0,9171,811193,00.html

    Russia proved surprisingly cordial to Richard Nixon (see below), but Poland provided the most
    eye-bugging welcome an international traveler ever got.
    Fearful that the Kremlin might take offense if Warsaw crowds treated Nixon too much more
    warmly than they recently treated Khrushchev (TIME, July 27 et seq.), Poland's Communist
    government had carefully kept quiet the time and place of the Vice President's arrival, and the
    Warsaw press said nothing about the route his party would follow into Warsaw. As further
    insurance, Polish Communists decreed that only 500 people would be allowed onto Babice
    Airport to meet him.
    None of this careful planning bothered Warsaw's freedom-minded people. While Nixon in his
    brief arrival speech was drawing smiles from Polish officials with a tactful mention of Vice
    Admiral Hyman Rickover's Polish birthplace, Makowa Village, and recalling that two Polish glass
    blowers had been among the first settlers at Jamestown, Va., the excluded crowds waved and
    shouted beyond the airport gates. And when Nixon's Russian ZIS limousine started out of Babice
    toward the city, all semblance of formality disappeared.
    The Fielder. Along the 15-mile road to Warsaw, perhaps a quarter of a million Poles waited for a
    glimpse of the Vice President. Ten deep in many places, they included hundreds of Polish army
    troops, who, in a gesture unimaginable in any other Red nation, waved right along with the
    civilians. And as white-helmeted motorcycle cops slowly cleared a path for Nixon's car, the crowd
    kept up a steady roar: "Bravo, Americans! . . . We love Americans . . . Long live Nixon . . . Long live
    Eisenhower!"
    Standing erect, with hands stretched out toward his admirers, Nixon was hit repeatedly by
    bouquet after bouquet. So heavy was the rain of flowers that four times the ZIS had to be swept
    clean of them to leave room for its occupants.
    Again the Chorus. When at last the driver of the ZIS fought his way through to Myslewicki Palace,
    where the Nixons were to stay, nearby windows and balconies were jammed, and at least a
    thousand members of the crowd managed to shove their way into the courtyard. And as Dick and
    Pat Nixon stood on the steps waving, the roaring chorus rose again: "Bravo, Americans!"
    If ever a people voted with their throats, their eyes, their smiling faces, the residents of
    Communist Poland showed their preference this day.

    PS
    Tu chciałem jeszcze bardzo podziękować kolegom za zamieszczane zdjęcia Bemowa - Babic z tamtego okresu. W dalszym ciągu proszę o więcej.
    Mariusz

  15. #115

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Floryda/Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez michał Zobacz posta
    Russia proved surprisingly cordial to Richard Nixon (see below), but Poland provided the most eye-bugging welcome an international traveler ever got. Fearful that the Kremlin might take offense if Warsaw crowds treated Nixon too much more warmly than they recently treated Khrushchev (TIME, July 27 et seq.), Poland's Communist government had carefully kept quiet the time and place of the Vice President's arrival, and the Warsaw press said nothing about the route his party would follow into Warsaw. As further insurance, Polish Communists decreed that only 500 people would be allowed onto Babice Airport to meet him.
    Istniał jeszcze jeden powód skierowania Boeinga 707 z V-prez. Nixonem na pokładzie, na lotnisko Babice. Czysto techniczny. Okęcie w roku 1959 było zwyczajnie za krótkie dla tak dużej maszyny. Wydłużenie pasa na Okęciu nastąpiło nieco później, natomast 2500 metrów bieżących betonu na Babicach gwarantowało bezpieczne lądowanie. Natomiast prowadzenie do podejscie i komunikację radiową z Boeingiem zabezpieczało Okęcie. Innym problemem okazały się... schodki. Bocznymi drogami sprowadzono je specjalnie z Okęcia.

  16. #116

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    W-wa - Bemowo

    Domyślnie

    Witajcie!

    Jestem "nowy", chociaż śledzę ten wątek "incognito" od dłuższego czasu...
    Mam na imię Łukasz i mieszkam na... Bemowie - miejscu, które stało się dla mnie magiczne od pamiętnego dnia dawno dawno temu.

    Adminie i Modzie, wybacz krótki off-top, ale potraktuję również mój pierwszy post jako "dzień dobry".

    Otóż był początek lat osiemdziesiątych i moi rodzice chrzestni dostali mieszkanie w świeżutko postawionych (obrzydliwych) blokach na ulicy Szadkowskiego. Pomimo, że miałem mniej niż 10 lat, "podróż" z Mokotowa taksówką pamiętam bardzo dokładnie. A najdokładniej moment, w którym duży fiat wjechał na betonową płytę pasa, który obecnie jest ulicą Powstańców Śląskich.
    " - Jedziemy po pasie startowym - " powiedział taksówkarz ze znawstwem w głosie Pamiętam, jak niezwykle szerokim wydawał mi się ten pas, pamiętam egipskie ciemności dookoła i stukot opon Stomil na łączeniach płyt.

    Od tej pory miejsce wydawało mi się naprawdę magiczne. Później, jako kilkunastoletni chłopak wybierałem się na "wycieczki" na Bemowo, które coraz mniej było lotniskiem, a coraz bardziej blokowiskiem. Pamiętam pierwszą nitkę asfaltu na Powstańców i żal, że lotnisko umiera. Potem okazało się, że i pas 10-28 robi się coraz krótszy, kolejne drogi kołowania przeobrażają się w zwykłe ulice...

    Los chciał, że osiedliłem się kilka lat temu na Bemowie Od tamtej pory łażę z głową spuszczoną w dół wypatrując resztek betonu porośniętego trawą lub przykrytego asfaltem.

    Cały powyższy wątek przeczytałem "duszkiem"... Zdjęcia, które wrzucił Jacek (szczególnie to z widokiem Babic z 1977 roku) oglądam kilka razy dziennie z zapartym tchem. Jacku, może masz coś jeszcze w swoich zbiorach?! No i nie przestawaj opowiadać!

    Tyle na początek, jak zbiorę myśli, to namaluję moje 3 grosze przemyśleń na temat "spornych kilku metrów" pasa po przecięciu ulicy Radiowej. A teraz idę na spacer na Widawską obejrzeć kwietnik..yyy.. to znaczy: krąg dewiacyjny!

    Pozdrawiam serdecznie i jeszcze raz dzień dobry

    Łukasz

  17. #117

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    W-wa - Bemowo

    Domyślnie

    Obiecane 3 grosze w sprawie spornej części pasa za ulicą Radiową.
    Jak napisaliście wcześniej, chociaż ze zdjęć lotniczych wynika, że pas mógł być dłuższy o kilkadziesiąt - sto metrów, to podobno nie był.
    Otóż ulicą Powstańców Śląskich jeżdżę codziennie do pracy. Tak naprawdę to pokonuję całość dawnego pasa plus niezły kawałek drogi kołowania od hangaru, który dziś jest halą sportową na Obrońców Tobruku Każdego dnia zwracam uwagę na ów fragment ZA Radiową: tam JEST betonowa płyta, na której oczywiście zaaranżowano parking! Jest idealnie w osi pozostałej części pasa, a dokładniej w osi parkingów zlokalizowanych po drugiej stronie torowiska tramwajowego.

    Co Wy na to?
    Miłej niedzieli!

    Łukasz

  18. #118

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Kontynuując wątek nietypowych odwiedzin lotniska Bemowo, chcę się podzielić informacjami których udzielił mi autor ciekawej strony internetowej dotyczącej lotnictwa, którą zdecydowanie polecam: http://www.polot.info/
    Dyskutowaliśmy mailowo o Bemowie i myślę, ze warto przypomnieć:


    (...) Kiedy samolot pasażerski Tu-104 zbudowany na bazie bombowca Tu-16 chciano pokazać w Polsce, w Warszawie to musiał przylecieć bez pasażerów (obciążenia ) i lądować z użyciem dwóch spadochronów hamujących. Miał bardzo długi rozbieg i dobieg. W dniu 24.07.1956r. na lotnisku Bemowo wylądował właśnie Tu-104 i był to pierwszy samolot pasażerski z napędem turboodrzutowym, który przyleciał do Polski. Oprócz załogi na pokładzie samolotu była niewielka grupa biura OKB Tupolew. Przez trzy dni samolot obejrzało 100 000 warszawiaków, czyli co dziesiąty mieszkaniec Warszawy. Odlot nastąpił 27.07.1956r. także bez większego obciążenia. Nasi spece od razu zorientowali się, że nie jest to samolot dla naszego PLL LOT. Nie będziemy wydłużać dla niego DS.(...)


    oraz,

    (...) w 1967r. na tym lotnisku wylądowała Sud-Est Caravelle z De Gaulle.(...)

    PS
    Panie Jacku, jest Pan dla mnie i pewnie nie tylko, kopalnią wiedzy. Czy można prosić o komentarz, może cos Pan uzupełni ze swojej strony?
    Ja sukcesywnie w miarę gromadzonych materiałów również będę coś umieszczał. Niestety istnieje problem praw autorskich i nie wszystko można publikować wprost na forum. Choć posiadając wydawnictwa np. jubileuszowe o nakładzie np. 100 egzemplarzy, zawierające interesujące fotografie z lat 50-60 zastanawiam się ile osób zainteresowanych do nich dotrze?
    Mariusz

  19. #119

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    W-wa - Bemowo

    Domyślnie

    Może Pan Jacek jest na urlopie, wakacjach? Dawno się nie odzywał, a szkoda!

    Pozdrowienia

    Łukasz

  20. #120

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Sam mieszkam ok 150m od skrzyżowania Powstańców/Radiowa i z jednej strony fajnie że mieszkam "na lotnisku" , z drugiej smutno że tak naprawdę mało o nim wiem.

Strona 6 z 27 PierwszyPierwszy ... 4 5 6 7 8 16 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 24-02-2021, 22:00
  2. 28-08-2020, 19:52
  3. 07-01-2018, 00:52
  4. 05-01-2018, 14:51
  5. 05-01-2018, 13:50
  6. 05-01-2018, 13:29
  7. 22-12-2017, 22:38
  8. 06-03-2017, 12:22
  9. 11-12-2015, 16:35
  10. 06-12-2015, 14:55
  11. 29-11-2015, 21:39
  12. 10-07-2015, 16:57
  13. 07-06-2015, 13:12
  14. 01-06-2015, 23:55
  15. 15-05-2015, 13:16
  16. 14-05-2015, 15:52
  17. 05-04-2015, 03:36
  18. 19-03-2015, 23:28
  19. 27-02-2015, 17:20
  20. 26-01-2015, 16:57
  21. 03-01-2015, 18:51
  22. 07-12-2014, 18:32
  23. 04-12-2014, 15:20
  24. 17-10-2014, 02:20
  25. 15-10-2014, 12:09
  26. 03-09-2014, 11:12
  27. 25-08-2014, 12:56
  28. 23-08-2014, 12:45
  29. 22-08-2014, 09:09
  30. 21-05-2014, 10:19
  31. 25-04-2014, 13:23
  32. 23-04-2014, 21:08
  33. 05-03-2014, 10:28
  34. 01-03-2014, 10:17
  35. 01-03-2014, 10:05
  36. 25-02-2014, 19:17
  37. 15-02-2014, 14:48
  38. 30-01-2014, 17:31
  39. 27-01-2014, 14:02
  40. 18-01-2014, 21:39
  41. 18-01-2014, 10:57
  42. 17-01-2014, 21:45
  43. 29-12-2013, 14:17
  44. 20-11-2013, 18:37
  45. 25-10-2013, 08:35
  46. 20-10-2013, 10:34
  47. 17-10-2013, 10:00
  48. 17-10-2013, 09:41
  49. 17-10-2013, 09:27
  50. 11-10-2013, 13:17

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •