Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 39

Wątek: LiM 5

  1. #1
    Awatar Grzegorz5710

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPGL

    Domyślnie LiM 5


    Polecamy

    W majowym numerze Lotnictwa jest zamieszczona historia naszych LiM 5 a w zasadzie część pierwsza poświęcona 5 / 5P/ 5R. Opisane są dostawy do jednostek naszego lotnictwa jak i też eksport. O ile dostawy do naszych jednostek są opisane w miarę poprawnie tak już przy eksporcie są duże i poważne błędy.
    Podejrzewam, iż czerwcowy numer będzie poświęcony kolejnym modyfikacjom tzn 5M / 6 / 6 bis.
    Życzę miłej lektury

  2. #2

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Samoloty Lim-5 i Lim-6 w polskim lotnictwie wojskowym

    przez przypadek znalazłem na lotnictwo.net odnośnik i coś jest, ale ja sobie przeczytam gazetę, bo to jest wersja okrojona jakaś

  3. #3

    Dołączył
    Nov 2009

    Domyślnie

    W TBiU 117 jest rysunek LiMa 5 z nb 503 (1C 05-03)
    Dzisiaj oglądałem ten samolot na żywo. Stoi na terenie koszar SG w Białymstoku.
    Trochę zaniedbany, farba odłazi, owiewka niedomknięta, jeden wziernik otwarty. Z zewnątrz wygląda na kompletny. Niestety, oglądałem go zza płotu więc trudno coś więcej powiedzieć.

  4. #4
    Awatar Grzegorz5710

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPGL

    Domyślnie

    Zbychu - szkoda że nie zrobiłeś Fotek - nawet zzza plota jak to Kargul by mawiał

  5. #5

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    Cuś niemrawo tu w temacie Grzegorz... Może ktoś się podzieli wrażeniami z użycia "armaty" pod nazwą N-37?

  6. #6

    Dołączył
    Nov 2009

    Domyślnie

    Postaram się wejść na teren, dowiedzieć czegoś więcej, obejżeć* i sfotografować.
    ---
    *mam nadzieję, że do kabiny też się dostanę bo cały czas stoi tam drabinka

  7. #7
    Awatar Grzegorz5710

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPGL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Zwieroboj Zobacz posta
    Zarejestrowany Mar 2007 Skąd OPAL Domyślnie Cuś niemrawo tu w temacie Grzegorz... Może ktoś się podzieli wrażeniami z użycia "armaty" pod nazwą N-37?
    Niestety teraz tematem NR 1 jest co innego

  8. #8
    Awatar sniffer

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Leszno

    Domyślnie

    No niestety, ale ja bym chętnie poczytał Wasze historyjki Osobiście je uwielbiam także w miarę możliwości również jestem za!

  9. #9

    Dołączył
    Nov 2009

    Domyślnie

    Szkoda, że nie mam wolnych 50 tys.$
    MIG for sale - 1962 MiG 17 for sale on AircraftDealer.com

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    Rabka-Zdrój

    Domyślnie

    Proszę odpowiedzcie na pytanie w którym pułku miał wypadek / katastrofa / LiM-5R 1616 w dniu 04.04.1979.
    Dzięki z góry

  11. #11

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Toruń

    Domyślnie

    Witam wszystkich. O GSz-23Ł też byśmy chętnie posłuchali Panie Zwieroboju:-) Chociaż ten wątek nie jest miejscem na takie dyskusje.

  12. #12
    Awatar Grzegorz5710

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPGL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez andwoj Zobacz posta
    Proszę odpowiedzcie na pytanie w którym pułku miał wypadek / katastrofa / LiM-5R 1616 w dniu 04.04.1979.
    Dzięki z góry
    No może nie katastrofa - bo ona wiąże się z ofiarami ludzkimi - ale zapewne awaria - 21 Pułk z Powidza

    Cytat Zamieszczone przez Łuki Łuk Zobacz posta
    O GSz-23Ł też byśmy chętnie posłuchali
    A co chciałbyś posłuchać ?

  13. #13

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Toruń

    Domyślnie

    A co chciałbyś posłuchać ?
    Ojojoj. Moja wiedza chyba jest zbyt skromna żeby zadawać konkretne pytania. No wszystko chciałbym wiedzieć. Jak duże są przestrzeliny od tych pocisków. Jak wygląda pas startowy ostrzelany działkiem czy wogóle jakiekolwiek inne obiekty naziemne które posmakowały Gsz-a. Awaryjność działka? Czy się zacinało? Czytałem na wiki, że z tego działka strzelano flarami i folią? Moze to być prawda? Ogólnie to chyba ręce by mnie rozbolały od pisania wszytkich pytań, na które net mi nie dał odpowiedzi:-)

  14. #14
    Awatar Grzegorz5710

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPGL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Łuki Łuk Zobacz posta
    Ojojoj.........
    No właśnie - ojojoj chciało by się odpowiedzieć bo jest co opowiadać. Budowa - zasada działania - zasady eksploatacji to temat bardzo rozległy. Z racji tego iż mogłem je obsługiwać przez trochę czasu mogę się podzielić ogólnymi uwagami . Działko było dobre o ile dobrze o nie dbałeś zresztą jak każde działko czy też karabin. Nie znosiło fuszerki - musiałeś je dobrze złożyć a że miało sporo części trzeba było składając je myśleć co się robi i jak. Niestety było najbardziej skomplikowane z działek dotychczas użytkowanych - NS 23, NR 23, N-37 D. Ale też było najbardziej szybkostrzelne. Efektów strzelania z działka do pasa startowego niestety nie widziałem i ręczę ci że żaden samolot tego robić nie będzie ( no oprócz filmów amerykańskiej produkcji ) do tego służą raczej bomby czy też pociski rakietowe większych kalibrów.Natomiast robi dużo szkód jeżeli chodzi o płatowiec czy też cele słabo opancerzone ( pancerza czołgu taki pocisk nie przebije ) . Awaryjność - jak wspomniałem jak dbasz tak masz - w moim 10 letnim obcowaniu z tym działkiem- miałem w sumie dwie poważne usterki ale nie z winy samego działka.
    Pierwsza z nich to pękanie łusko wyrzutników w opływie działka - "mądrzy" doszli do wniosku, że to wina zakładów remontowych. Dziwnie się składało, że przypadki pękania łusko wyrzutników występowały na samolotach po remoncie.
    Druga - to rozrywanie się amunicji ( a konkretnie łusek naboju ) w momencie wprowadzania naboju do komory zamkowej działka - i znowu "mędrcy" orzekli wadliwą produkcję amunicji.

    Generalnie rzecz biorąc nie było usterek z winy samego działka jako takiego - działało bez zarzutu ale po przylocie ręce opadały - było CZARNE - co też trzeba było wyczyścić i to dobrze - a SMAZKA No 9 ( robiła mu dobrze )

  15. #15

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Grzegorz5710 Zobacz posta
    Napisał andwoj
    Proszę odpowiedzcie na pytanie w którym pułku miał wypadek / katastrofa / LiM-5R 1616 w dniu 04.04.1979.
    Dzięki z góry
    No może nie katastrofa - bo ona wiąże się z ofiarami ludzkimi - ale zapewne awaria - 21 Pułk z Powidza
    Wg moich notatek sprzed lat to był wypadek w 62 plm z Krzesin. Pilot zginął. Czyżbym miał nieprawdziwe informacje?

  16. #16
    Awatar Grzegorz5710

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPGL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bocian Zobacz posta
    Wg moich notatek sprzed lat to był wypadek w 62 plm z Krzesin. Pilot zginął. Czyżbym miał nieprawdziwe informacje?

    Sorki miałem złe dane.
    Ostatnio edytowane przez Drzemi ; 23-03-2011 o 11:12 Powód: Pisownia

  17. #17
    amikoder
    Goście

    Domyślnie

    Zabrałem kiedyś syna na poligon. Myszewo ktoś pamięta? O strzelających z działka GSz-23 MiGach powiedział " ale pierdzą! ". Daje to pewien obraz jego szybkostrzelności. 50 pocisków w ciągu sekundy! A cały zapas amunicji wystarczał na cztery sekundy ciągłego ognia.

    Z Limka i jego N-37 strzelałem. I osobno i salwą z wszystkich trzech działek. N-37 robił buch-buch-buch mniej więcej w takim tempie jak to się czyta. Salwa zaś dawała piorunujące wrażenie. Ten kto strzelał z lotu nurkowego do ziemi wie, że kąt z kabiny wydaje się dużo większy. Ziemia tak się zbliża! A tu przy salwie jest odczucie jakby samolot normalnie stawał na nosie. Połączone siły odrzutu to jedno z moich niezapomnianych wrażeń ze wspaniałych Limów.

  18. #18
    Awatar SILowiec

    Dołączył
    Mar 2010
    Mieszka w
    EPDE

    Domyślnie

    Cytat z w/w artykułu "Samoloty Lim-5 i Lim-6 w polskim lotnictwie wojskowym"

    Eskadrę podporządkowano bezpośrednio pod Dowództwo 5. Dywizji Lotnictwa Myśliwskiego OPL. 24 sierpnia 1955 r. na stan eskadry wpisano kolejną partię sześciu MiG-17PF, które posiadały numery fabryczne: 58210305, 58210306, 58210307, 58210308, 58210309, 58210310.

    Samolot ( numer pogrubiony) - MIG-17 PF 306 dane mi było obsługiwać w 1983 roku w 58 Lotniczym Pułku Szkolno-Bojowym ( wówczas jeszcze) w Dęblinie jako starszy mechanik płatowca i silnika.
    Samolot ten stał już w odstawce nie wiem ile i dlaczego, kiedy dopatrzono się, że ma ważne przewody na silniku i z powodzeniem może jeszcze sporo nalatać. Dostałem polecenie doprowadzenia samolotu do stanu lotnego. W DOTS wykonywali prace na silniku ( "roztykówka" , demontaż komór spalania, itd...) ja natomiast zająłem się płatowcem i jego instalacjami. Odpicowałem wnęki podwozia i płatowiec tak, że za ten właśnie samolot w "zetce" dostałem awans. Samolot ten sporo nalatał po oblocie, jedno co różniło go od pierwotnej wersji - wymontowany był z charakterystycznego dziobu celownik radiolokacyjny.
    Nie wiem jak długo jeszcze polatał - zakończyłem służbę zasadniczą, jednak zamiłowanie do lotnictwa zwyciężyło i po kilku latach przerwy wróciłem z powrotem na "beton", ale mojej "peefki" już nie było.
    JEŚLI COŚ ROBISZ, RÓB TAK BY NIKT NIE MUSIAŁ PO TOBIE POPRAWIAĆ

  19. #19

    Dołączył
    Jul 2011

    Domyślnie

    Może macie jakieś skany czy zdjęcia instrukcji obsługi, napraw, użytkowania itp samolotów serii MiG-15, Mig-17, Lim-1, Lim-2, Lim-5? NIeważne w jakim języku. Może wiecie gdzie można dostać oryginalne książki? Czy jest jeszcze do kupienia jakiś Lim w polsce w miarę kompletny i za rozsądne pieniądze?

  20. #20
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie


    Polecamy

    Mamy, ale tutaj nie da się opublikować całych pozycji. W księgarniach takich książek też raczej nie sprzedają. Nakład dawno wyczerpany, a na wznowienia nie zanosi się.
    Pozostaje Ci Allegro, jeżeli ktoś akurat zechce się pozbyć swoich skarbów. Albo biblioteki wojskowe.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 03-03-2017, 21:07
  2. 17-11-2016, 20:04
  3. 01-02-2015, 17:10
  4. 14-12-2013, 21:32
  5. 05-11-2013, 12:56
  6. 13-05-2013, 16:28
  7. 04-05-2013, 19:00
  8. 08-03-2013, 13:35
  9. 18-01-2013, 18:33
  10. 08-01-2013, 18:59
  11. 26-12-2012, 14:45
  12. 26-12-2012, 13:44
  13. 10-11-2012, 18:46
  14. 11-07-2012, 13:20
  15. 27-05-2012, 15:03
  16. 03-03-2012, 14:34
  17. 03-03-2012, 12:05
  18. 01-02-2012, 19:07
  19. 24-01-2012, 09:58
  20. 02-01-2012, 10:48
  21. 14-11-2011, 12:23
  22. 13-10-2011, 14:01
  23. 06-10-2011, 12:14
  24. 01-10-2011, 14:45
  25. 25-09-2011, 14:59
  26. 23-08-2011, 14:05
  27. 16-08-2011, 14:58
  28. 06-08-2011, 08:45
  29. 31-07-2011, 07:43
  30. 25-07-2011, 17:47
  31. 25-07-2011, 13:24
  32. 25-07-2011, 13:05
  33. 25-07-2011, 09:28
  34. 25-07-2011, 09:07
  35. 13-06-2011, 18:26

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •