Strona 14 z 23 PierwszyPierwszy ... 4 12 13 14 15 16 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 261 do 280 z 449
Like Tree53Likes

Wątek: MiG-25 i SR-71

  1. #261
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Zwieroboj
    To byl ten Mig-25 w stanie leciec 40 minut z predkoscia 3000 km/h? Tak cz nie?
    i dyskusje uwazam za zakonczona.
    Nie był w stanie. Nie wiem na jakie źródła powoływał się JacekB, ale chyba wkradło się tu jakieś nieporozumienie.
    Powoływałem się na relacje radzieckich pilotów, z których wynika, że OKB Tumanskiego podniosło im limit pracy silników na pełnym zakresie do 40 minut i dzięki temu lot trwający standardowo ok. 50 minut odbywał się praktycznie bez ograniczeń z maksymalną prędkością. Powtarzam link:
    http://www.redstar.ru/2002/08/17_08/4_01.html

    W tej dyskusji wszystko się wyjaśniło. Mówienie o locie z maksymalną prędkością jest pewnym uproszczeniem, gdyż trzeba jeszcze wystartować, rozpędzić się, a na koniec wyhamować i wylądować. Jednak przez około połowę lotu faktycznie utrzymuje się prędkość maksymalną. Czyli pilot nie łgał. Wszystko jak najbardziej trzyma się kupy. Jak wysiadam z samochodu i mówię, że jechałem 180 km/h, to też nie znaczy, że przez cały czas co do sekundy z tą prędkością jechałem.

    JacekB

  2. #262

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    Czyli nie było mowy o locie 40 minut z prędkością 3000 km/h. chodziło o pracę na zakresie pełnego dopalania przez 40 minut. A to przecież co innego i nie mającego nic wspólnego z prędkością maksymalną.

    Uprzedzając kolejne natarcie, dodam:
    ograniczenie czasu pracy silnika na różnych zakresach
    - na PEŁNYM DOPALANIU - 15 min
    - na zakresie dopalania niższym niż pełne (były dwa) - BEZ OGRANICZEŃ.

  3. #263
    Awatar baldeagle

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Osiecza,near EPPW

    Domyślnie

    Mówimy cały czas o wersjach rozpoznawczych, czy były jakieś różnice (wg książek eksploatacji) w wersjach myśliwskich i M-B w odniesieniu do powyższej dyskusji? Acha , po saturacji zdjęcia o które pytałem, i po cyfrowej obróbce wychodzi mi że to są dwa szkolne MiGi (z dwiema kabinami),
    więc Richardson dal ciała, mówi nam to ze nie wszystko co wydrukowane jest prawda...
    Semper Fidelis pro Patria

  4. #264

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    Były i to zdecydowane. O ile samolot bombowo-rozpoznawczy jakim jest MiG-25RB (wersji myśliwsko-bombowej nie było) może latać w konfiguracji gładkiej (tj. bez podwieszeń), o tyle myśliwiec przechwytujący MiG-25P różnych modyfikacji, na zadanie zawsze zabiera kpr. Wpływa to radykalnie na spadek zasięgu. Wielu uczestników naszego Forum nie uświadamia sobie wpływu wszelkich niedoskonałości aerodynamicznych (a podwieszenia niewątpliwie do takich należą), wywołujących znaczny opór czołowy, na zasięg. Kolejnym czynnikiem jest to, że wersja myśliwsko-przechwytująca zabiera mniej paliwa wewnętrznego - 14 470 kg w MiG-25PD.

    Cytat Zamieszczone przez baldeagle
    więc Richardson dal ciała, mówi nam to ze nie wszystko co wydrukowane jest prawda...
    Jeszcze jedno potwierdzenia WIARYGODNOŚCI źródeł zachodnich.

  5. #265
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Zwieroboj
    Czyli nie było mowy o locie 40 minut z prędkością 3000 km/h. chodziło o pracę na zakresie pełnego dopalania przez 40 minut. A to przecież co innego i nie mającego nic wspólnego z prędkością maksymalną.
    Przyznaję się zatem do pewnej "licentia poetica". W poście z dnia wczorajszego z godz. 8.16 napisałem:
    "Samoloty w najlepsze latały przez 40 minut z prędkością 3000 km/h na maksymalnych obrotach i nic nadzwyczajnego im się nie działo mimo zbliżania się do bariery cieplnej."

    Zamiast tego powinienem byłem napisać:
    "Samoloty w najlepsze latały przez 40 minut z prędkością do 3000 km/h... itd."

    Wtedy wszystko byłoby w porządku. Wprawdzie zaraz w kolejnych postach wyrażałem się bardziej precyzyjnie, ale zamieszanie zdążyło się zrobić. Wybaczam i proszę o wybaczenie

    Do BE:
    Z Bułgarii mocny nie jestem, ale rozejrzę się po swoich "wiewiórkach". Mam za to sporo fotek MiGów-25 bazujących w NRD (Finow, Werneuchen, Neu-Welzow). Jak się przekonam do zamieszczania zdjęć na forum, to je zapodam

    Natomiast co do niedoszłego zakupu przez Polskę, to na przykład w protokołach z dorocznych posiedzeń Komitetu Ministrów Obrony, dostępnych na stronie "Parallel History Projekt" można wyczytać, że MiGi-25 były zalecane wojskom obrony powietrznej państw Układu Warszawskiego.

    JacekB

  6. #266
    Awatar baldeagle

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Osiecza,near EPPW

    Domyślnie

    Zgadza się, i nawet doskonale aerodynamicznie opracowane bomby A dla MiGa RB miały jakiś opór. Na zdjęciach widać że niektóre Migi latają z podczepionym ogromnym zbiornikiem podkadłubowym, czy w wypadku użycia tej instalacji zasięg zwiększa sie radykalnie, czy wzrost jest raczej symboliczny (mówimy o zasięgu w ramach typowych misji rozpoznawczych z użyciem prędkości op.)Nie wiem czy pytanie jest sensowne , bo umknęło mi czy ,,Egipskie,, loty były wykonywane z, czy bez zbiorników dodatkowych
    Semper Fidelis pro Patria

  7. #267

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez baldeagle
    Zgadza się, i nawet doskonale aerodynamicznie opracowane bomby A dla MiGa RB miały jakiś opór. Na zdjęciach widać że niektóre Migi latają z podczepionym ogromnym zbiornikiem podkadłubowym, czy w wypadku użycia tej instalacji zasięg zwiększa sie radykalnie, czy wzrost jest raczej symboliczny (mówimy o zasięgu w ramach typowych misji rozpoznawczych z użyciem prędkości op.)Nie wiem czy pytanie jest sensowne , bo umknęło mi czy ,,Egipskie,, loty były wykonywane z, czy bez zbiorników dodatkowych
    Wystarczy porównać warianty przedstawione w moich obliczeniach na poprzedniej stronie i wszystkiego się dowiesz A jak w Egipcie latano nie wiem, dlatego podałem oba warianty bez zbiornika i z nim.

  8. #268
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez baldeagle
    Zgadza się, i nawet doskonale aerodynamicznie opracowane bomby A dla MiGa RB miały jakiś opór.
    Opór to jedno, a ponadto 4 rakiety R-40 dowolnej wersji to jest jakieś półtorej do dwóch ton dodatkowego obciążenia. Coś jest za coś. Jak wcześniej napisałem, samolot rozpoznawczy ma bardziej klawe życie niż myśliwiec przechwytujący.

    JacekB

  9. #269
    Awatar Tomek

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez baldeagle
    Ponadto gdy służyłem w Armii spotkałem się z nieoficjalnymi wzmiankami o chęci, czy tez próbie zakupu MiG-ów 25 przez Polskę, jak zwykle proszę mądrzejszych ode mnie o weryfikację.
    Kojarzę, że w którymś numerze Skrzydlatej Polski z końca lat '80 w jakimś artykule n/t modernizacji Wojska Polskiego było mniej więcej takie zdanie "w latach....['70 lub '80 - nie pamiętam] udało się uniknąć pewnych etapów przezbrojenia, m.in. nie zakupiono samolotów MiG-25 i czołgów T-62". To było, zdaje się, napisane przy okazji zakupu MiGów-29. Możliwe więc, że coś było na rzeczy. O Bułgarii wiem tyle, że miała MiG-25 i nic ponad to.
    Tomek

  10. #270
    Awatar baldeagle

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Osiecza,near EPPW

    Domyślnie

    )k. I jeszcze jedno zanim moja babka mnie udusi za siedzenie bez opamiętania przy kompie. W roku bodajże 1986 mój Kolega z jednostki z racji jakiegos zabezpieczenia wyjechał służbowo na jedno z lotnisk w płn Polsce (PIŁA?), na pewno polskie. Była tam jakaś Układu Warszawskiego impreza i widział tam, jak to określił częściowo okryte pokrowcami MiGi-25 (,, wiesz, miały takie ooogromne dwie rury z tyłu.,,) czy oznacza to że zdarzały sie operacyjne wizyty Migów na naszych lotniskach?
    Semper Fidelis pro Patria

  11. #271

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    Dla ścisłości:
    R-40RD - 461 kg
    R-40TD - 475 kg (znalazłem też 467 kg)
    Co daje bagatela 1872 kg dodatkowego ładunku

  12. #272
    Awatar baldeagle

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Osiecza,near EPPW

    Domyślnie

    I nie dajęł ba uciąć że w ,,Wirażach,, za jakiś czas widziałem zdjęcia tych Ogonków pod pokrowcami


    Wydzieliłem wątek o systemach pilotażowo-nawigacyjnych i celowniczo-nawigacyjnych do: http://lotnictwo.net.pl/viewtopic.php?p=218252#218252

    Drzemi
    Semper Fidelis pro Patria

  13. #273
    Awatar baldeagle

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Osiecza,near EPPW

    Domyślnie

    Zwieroboj i Andy mam nadzieję że nie zwiejecie na stałe od tematu MiG-a 25 http://www.greendevils.pl/militaria/...G25/mig-25.jpg
    http://www.greendevils.pl/militaria/...809520_JPG.jpg
    tak dla podtrzymania temperaturki, czy latanie w kamuflarzu takiej maszyny ma sens
    Semper Fidelis pro Patria

  14. #274

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez baldeagle
    czy latanie w kamuflarzu takiej maszyny ma sens
    Pod warunkiem, że ktoś leci wyżej

  15. #275
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Bardzo ciekawym wariantem był MIG-25 BM,samolot przełamywania obrony powietrznej.Krótko gościł w Polsce ,budząc prawdziwy bądz medialny strach na zachodzie.

    Do kiedy w Stargardzie?

    Andrzej

  16. #276

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    Kolego A. Te samoloty były u nas na stałe do 1989 (za P. Butowskim), tyle że w Brzegu Taki radziecki Wild Weasel. Stanowił rzadkość na tle innych wersji "25".

  17. #277
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Zwieroboj
    Te samoloty były u nas na stałe do 1989 (za P. Butowskim), tyle że w Brzegu
    Dziękuje koledze Z za sprostowanie.

    A czy kolega Z w trakcie lotów wykonywał wspólne zadania z tą wersją 25 ?

    Andrzej

  18. #278

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    Nie wykonywał. I wątpię, żeby ktokolwiek wykonywał loty w jednym ugrupowaniu z nimi (właściwości "25"). Posyłano je zawsze na pierwszą linię. Skuteczna była bestia, z tego co wiem.

  19. #279
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Taki radziecki Wild Weasel. Stanowił rzadkość na tle innych wersji "25".
    Na temat MiG-25BM dostępne źródła wypowiadają się raczej skąpo i ogólnikowo w porównaniu z innymi wersjami. Dogrzebałem się, że wyprodukowano ich mniej niż 100 na ogólną liczbę 1190 wypuszczonych samolotów wszystkich wersji.

    Zgodnie z obietnicą rozejrzałem się też za informacjami o służbie MiG-25 w Bułgarii. Moje "wiewiórki" na razie doniosły, że szkolenie bułgarskich pilotów i personelu technicznego rozpoczęło się w 1980 roku. W listopadzie 1982 roku do 26 plrozp w m. Tołbuchin dostarczono 3 MiG-25RB w wariancie Izdielije 02T (w literaturze nazywanym MiG-25RBT) oraz 1 MiG-25RU. Jeden samolot został utracony 12.04.1984 roku (katapultowanie pilota po wyczerpaniu paliwa w trudnych warunkach atmosferycznych). Samoloty wycofano z eksploatacji w 1990 roku, a w roku następnym zwrócono do ZSRR w ramach wymiany na MiG-23.
    Znalazłem po jednej fotografii bułgarskich samolotów w obu wersjach.

  20. #280
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie


    Polecamy

    No i co dalej z tą stalową błyskawicą ?

    Andrzej

Strona 14 z 23 PierwszyPierwszy ... 4 12 13 14 15 16 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 16-12-2019, 18:49
  2. 23-02-2016, 21:15
  3. 23-02-2016, 20:31
  4. 08-02-2016, 10:45
  5. 28-01-2015, 22:04
  6. 21-10-2014, 20:39
  7. 21-10-2014, 12:51
  8. 21-10-2014, 12:47
  9. 24-08-2014, 21:14
  10. 21-05-2014, 21:01
  11. 24-04-2014, 05:43
  12. 11-04-2014, 17:18
  13. 15-03-2014, 16:18
  14. 29-12-2013, 18:28
  15. 13-12-2013, 13:39
  16. 15-09-2013, 08:23
  17. 07-09-2013, 22:57
  18. 22-08-2013, 11:12
  19. 02-06-2013, 00:07
  20. 15-04-2013, 07:44
  21. 14-04-2013, 10:00
  22. 09-03-2013, 15:09
  23. 27-01-2013, 19:56
  24. 30-12-2012, 13:42
  25. 25-12-2012, 02:47
  26. 13-12-2012, 15:01
  27. 09-12-2012, 22:45
  28. 07-12-2012, 16:41
  29. 13-11-2012, 21:13
  30. 09-10-2012, 15:11
  31. 23-09-2012, 00:40
  32. 19-09-2012, 20:07
  33. 17-09-2012, 13:42
  34. 17-09-2012, 02:27
  35. 16-09-2012, 23:29
  36. 01-09-2012, 22:45
  37. 16-08-2012, 17:29
  38. 20-07-2012, 00:53
  39. 19-07-2012, 15:25
  40. 13-07-2012, 13:40
  41. 09-07-2012, 23:23
  42. 10-06-2012, 14:42
  43. 04-06-2012, 13:19
  44. 01-06-2012, 13:49
  45. 23-05-2012, 20:07
  46. 22-05-2012, 17:08
  47. 22-05-2012, 10:45
  48. 22-05-2012, 10:41
  49. 02-05-2012, 08:19
  50. 19-04-2012, 15:29

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •