Strona 16 z 22 PierwszyPierwszy ... 6 14 15 16 17 18 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 301 do 320 z 440
Like Tree41Likes

Wątek: MiG-25 i SR-71

  1. #301

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie


    Polecamy

    Tak. Więcej wycisnąć nie dałem rady Czekamy na rezultaty śledztwa.

  2. #302

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kielce

    Domyślnie

    Domyślałem sie, że inspiracja do ożywienia hibernata jest najnowsze Aero i drobna wzmianka o działalności MiGa-25 w okolicy Cypru, teraz nie pozostaje nic innego jak czekać na puentę.

    Cytat Zamieszczone przez JacekB
    Na dobrą sprawę należałoby wystąpić do Admina z wnioskiem o zmianę tytułu tematu na "MiG-25 i SR-71". Właśnie w taki sposób. W żadnym wypadku nie na "MiG-25 vs. SR-71", co byłoby intelektualnym nadużyciem w świetle wiedzy, jaką dysponujemy.
    Jestem za a nawet przeciw
    Za, bo w kontekście rozpoznania można napisać "MiG-25 i SR-71", równie zasadne jest napisanie "MiG-25 vs. SR-71" w kontekście uganiania sie MiGów-25 (w wersjach myśliwskich) za szpiegującymi SR-71.
    Bo jakby nie patrzeć, MiG-25 powstał do tego aby ganiać za B-70 i A-12, a że ostał mu sie tylko SR-71 to ...
    tompac.pl - moje fruwaje
    Pożegnanie z fotografią. Pobierz wersję pdf [20MB]





  3. #303

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Link do przejrzenia a zwłaszcza ostatni wątek

    wiadomości.o2.pl - Szpiedzy w_przestworzach
    pozdrawiam

  4. #304
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Link do przejrzenia
    Przejrzałem. Przejrzałem. Poziom "Faktu" i TVN24. Szkoda czasu na te brednie pana Zająca.
    Ostatnio edytowane przez JacekB ; 21-02-2009 o 14:11

  5. #305

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kielce

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Zwieroboj Zobacz posta
    Czyli nie było mowy o locie 40 minut z prędkością 3000 km/h. chodziło o pracę na zakresie pełnego dopalania przez 40 minut. A to przecież co innego i nie mającego nic wspólnego z prędkością maksymalną.
    A jak sie do tego ma rekord Ostapienki z października 67r- 2920km/h po trasie 2000km, przecież to bite 40 minut z prędkością prawie 3kkm/h?
    tompac.pl - moje fruwaje
    Pożegnanie z fotografią. Pobierz wersję pdf [20MB]





  6. #306
    Awatar mav81

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    W-wa/Otwock

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Zwieroboj Zobacz posta
    Chyba nie umiesz czytać. Podałem wyraźnie definicję liczby Macha.

    Spirytus był wykorzystywany w:
    - układzie chłodzenia bloków stacji radiolokacyjnej;
    - instalacji przeciwoblodzeniowej wiatrochronu (przednia część osłony kabiny).
    Z tego co slyszałem, skrót tego systemu chłodzenia radiolokatora na 25 można było w wolnym tłumaczeniu rozszyfrować jako: "Artioma Mikojana Prezent Sowieckim Lotnikom" - ile w tym prawdy nie wiem, ale "po betonie" taka wieść się niesie. Podobno właziło tam spirytu od groma, że nasi nafciarze mogli pomarzyć o takich ilościach. Ale jak pokazuje życie, u nas też sobie ludzie potrafią poradzić. Jak córka mi się urodziła, to dostałem od przyjaciół z betonu skromny prezent (nie będę pisał gdzie to było bo jeszcze służą ojczyźnie) w postaci 6l tego specyfiku .
    (Sorry za Off Topic)
    Ostatnio edytowane przez JacekB ; 09-10-2009 o 01:25 Powód: polskie znaki
    ZERO G Rules

  7. #307

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tompac Zobacz posta
    A jak sie do tego ma rekord Ostapienki z października 67r- 2920km/h po trasie 2000km, przecież to bite 40 minut z prędkością prawie 3kkm/h?
    Tak się ma, że to rekordowy lot. A ja pisałem o eksploatacji samolotu w wojskach.

    Cytat Zamieszczone przez mav81 Zobacz posta
    "Artioma Mikojana Prezent Sowieckim Lotnikom"
    Ten płyn zwany jest MASSANDRĄ = Mikojan Artiom, sławnyj syn armianskogo naroda, dał radost awiatoram", myslę, że nie trzeba tłumaczyć

  8. #308

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kielce

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Zwieroboj Zobacz posta
    Tak się ma, że to rekordowy lot. A ja pisałem o eksploatacji samolotu w wojskach.
    No tak, ale samoloty rekordowe oprócz tego, że nie miały zbędnego (dla samolotów rekordowych) wyposażenia, silniki i reżim ich pracy był taki sam jak tych bojowych, dopiero w E-266M dodano zmodyfikowane silniki.


    Cytat Zamieszczone przez Zwieroboj Zobacz posta
    Ten płyn zwany jest MASSANDRĄ = Mikojan Artiom, sławnyj syn armianskogo naroda, dał radost awiatoram", myslę, że nie trzeba tłumaczyć
    Spirtowoz czy jakoś tak nazywano 25go, ponoć było bardzo wesoło na lotniskach na których MiGi-25 miały międzylądowania
    tompac.pl - moje fruwaje
    Pożegnanie z fotografią. Pobierz wersję pdf [20MB]





  9. #309

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tompac Zobacz posta
    silniki i reżim ich pracy był taki sam jak tych bojowych
    Ile to można wycisnąć ze "zwykłego" silnika... Tylko po takim locie trzeba je wymienić na nowe.

    Swoją drogą co to za samolot? Ja właśnie sądziałem, że rekordowy Je-266 (chyba, że literka M jest kluczem)...

  10. #310
    Awatar mav81

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    W-wa/Otwock

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Zwieroboj Zobacz posta
    Ten płyn zwany jest MASSANDRĄ = Mikojan Artiom, sławnyj syn armianskogo naroda, dał radost awiatoram", myslę, że nie trzeba tłumaczyć
    Dokładnie o to mi chodziło.
    Podziwiam twoją wiedzę zarówno techniczną jaki i tą "betonową"
    ZERO G Rules

  11. #311

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kielce

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Zwieroboj Zobacz posta
    Ile to można wycisnąć ze "zwykłego" silnika... Tylko po takim locie trzeba je wymienić na nowe.
    A czy w (u)życiu bojowym nie zdarzają sie takie sytuacje kiedy lepiej poświęcić resurs silnika w zamian za bardziej wymierne korzyści?



    Cytat Zamieszczone przez Zwieroboj Zobacz posta
    Swoją drogą co to za samolot? Ja właśnie sądziałem, że rekordowy Je-266 (chyba, że literka M jest kluczem)...
    Rekord po trasie 2000km ustanowiona na E-266, to był jeden z prototypów E-155, którego do celów "sportowych" tradycyjnie "uzbrojono" w dwie 6ki, dopiero E-266M wyposażono w zmodernizowane silniki o większym ciągu.
    tompac.pl - moje fruwaje
    Pożegnanie z fotografią. Pobierz wersję pdf [20MB]





  12. #312

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    mav81, pozostaję zawsze z dozgonną wdzięcznością dla Kolegów z betonu

    Cytat Zamieszczone przez tompac Zobacz posta
    A czy w (u)życiu bojowym nie zdarzają sie takie sytuacje kiedy lepiej poświęcić resurs silnika w zamian za bardziej wymierne korzyści?
    Pewnie, że tak! Niemniej jednak jest jedno "ale". W całej sprawie była mowa o zwiększeniu czasu pracy silnika na DP (nieprzerwanej) z 3 do 8 (z pamięci) minut. Mowy o zdjęciu pełnym ograniczenia nie było, stąd moje wątpliwości. Niemniej jednak niczego wykluczyć nie można.

  13. #313
    Awatar Jack-Jack

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Gniezno / Poznań

    Domyślnie

    Znalazłem troche ciekawych amerykanskich materiałów:





    Was the Mig-25 Foxbat and the upgrade Mig-31 Foxhound capable of intercepting an SR-71? This question comes up regularly at SR-71 symposiums and Blackbird speaker events throughout the U.S. To put to rest this question is the purpose of this web page. During the cold War the Russians were highly concerned about the United State's XB-70 supersonic bomber project. In response, they built the Mig-25 which was designed to be a Mach 2.8 Interceptor for countering air targets in all weather conditions, by day and by night and in dense hostile electronic warfare environments. This was the USSR's answer to the design in the US of fast, high flying aircraft as the XB-70, North American F-108 and Lockheed SR-71. The MiG-25 lacked technological refinement, but its performance caused much concern in the west. It was designed to function both as a long- range interceptor and reconnaissance aircraft. The center fuselage is a big, welded steel fuel tank, so avionics, radar or cameras are in the nose. Speed is limited to Mach 2.83 mainly by controllability problems. The MiG-25 is a twin-finned high-wing monoplane with slightly swept wings and a variable angle tail plane. To improve the aircraft's longitudinal stability and to avert stall at steep angles and subsonic speed, there are two shallow upper surface fences on each wing. The high-wing monoplane configuration together with lateral air intakes both have the effect of reducing the loss of aerodynamic efficiency resulting from wing-fuselage interference. The aircraft is powered by two 11200kg Tumansky R-15D-300 single shaft turbojets, arranged in the tail section of the fuselage. The engines develop 11,200 kgf of thrust with fully selected afterburner. The engines provide a maximum speed of 3,000 km/hour at high altitude. The maximum speed at low altitude is 1,200 km/hour. The aircraft has a service ceiling of 22,500 meters. The range at altitudes between 9 and 11 km with speed of Mach 0.85 is 1,950 km. At higher altitudes between20 and 21 km and speed Mach 2.35, the range is 1,650 km. The maximum in-service g-load is 4.5g's.There are two-seat trainer versions of both the fighter and the reconnaissance version. Production of the fighter ended in 1983. The MiG-25 saw combat in several wars in the Middle East. Over 1200 have been built, of which about 75% were interceptors. The MiG-25 was produced by MAPO-MiG, the Moscow Aircraft Production Organisation MiG, which is based in Moscow and the Sokol Aircraft Manufacturing Plant Joint Stock Company at Nizhni Novgorod in Russia.

    In search of Freedom, on September 06, 1976 Lt. Viktor Ivanovich Belenko piloted his Mig-25 (USSR Product #84) from the 513th Fighter Regiment at the Siberian Base of Sakharovka, Soviet Air Defense Command and defected to the United States. He landing the Mig-25 in Japan under adverse weather conditions. No Westerner had ever been close to a Mig-25 and much about the aircraft were unknown. It was the one plane most feared in the West. In 1973, US. Air Force Secretary Robert C. Seamans deemed the Mig-25 as "Probably the best interceptor in production in the world today". In 1967 a stripped down Mig-25 set a world record by achieving a speed of 1,852 MPH and another aircraft set the altitude record by soaring to 118,898 feet. Lt Viktor Belenko with very low fuel landed his Mig-25 at Hakodate Airport in northern Japan, running off the end of the short runway. His defection to the West gave the United States the opportunity to closely examine the Mig-25. The aircraft was completely dismantled and then carefully inspected by aviation scientists and engineers from both Japan and the United States. President Ford granted Belenko asylum in the United States and the pilot underwent five months of questioning and interrogation. The United States Government established a Trust Fund for him and the interest alone afforded Belenko very comfortable living in the U.S. He was a free man, at last, to do as he pleased.
    Upon dismantling the Mig-25, the data was analyzed by the Foreign Technology Division of the Air Force at Dayton, Ohio. There were many surprises:

    The Mig had been manufactured in February 1976 and thus was one of their latest most sophisticated production aircraft.
    Transistor circuitry was not used but instead the Soviets relied on vacuum tubes for most of their electronics. The Soviets reasoned the vacuum tubes were less affected by EMP waves in the case of nuclear attack; were more resistant to temperature extremes and they were easy to replace in remote airfields where transistors may not be readily available if repairs were needed.
    Welding was done by hand.
    Rivet heads were exposed in areas not critical to parasitic aerodynamic drag.
    Pilot forward vision was highly obstructed.
    With huge Tumansky R-15D-300 engines the Mig was considered almost a rocket.
    Pilots were forbidden to exceed Mach 2.5. There was a total of three engine instruments and the airspeed indicator was redlined at 2.8 Mach.
    Above Mach 2.8 the engines would overheat and burn up. The Americans had clocked a Mig-25 over Israel at Mach 3.2 in 1973. Upon landing in Egypt, the engines were totally destroyed. We did not understand that the engine destruction was inevitable.
    The combat radius is 186 miles.
    Without using afterburner; staying at optimum altitude and not maneuvering, the Mig can fly in a straight line for 744 miles.
    The plane was so heavy at 64,200 pounds, that according to early rumors Soviet designers had to eliminate a pilot ejection system. However this was disproved. Most MiG-25s used the KM-1 ejector seat. The last versions used an early variant of the famous K-36 seat. The speed record for the fastest successful ejection (Mach 2.67) is held by a KM-1 equipped MiG-25.
    Maximum operational altitude: Carrying two missiles, 78,740 feet (for maximum two minutes duration); carrying four missiles, 68,900 feet is maximum.
    Maximum altitude of missiles: 88,588 feet.
    Ability to intercept an SR-71: Belenko states the Mig-25 cannot intercept the SR-71 for several reasons: The SR-71 fly too high and too fast; the Mig cannot reach it or catch it. The missiles lack the velocity to overtake the SR-71 and in the event of a head on missile fire (The Golden BB), the Guidance system cannot adjust to the high closure rate of the SR-71.
    The Mig-25 has a jam proof radar but cannot distinguish targets below 1,640 feet due to ground clutter. The radar was so powerful it could burn through jamming signals by approaching bombers.
    Maximum G load: With full fuel tanks 2.2 G's is max; with near empty fuel tanks, 5 G's is dangerous. The Mig-25 cannot turn inside a U.S. F-4 Phantom fighter!
    The plane was made of steel alloy, not high temperature titanium, although strips of titanium was used in areas of high heat concentration.
    In a tight turn the missiles could be ripped from the wings.
    The Mig-25 was was not a fighter or an air superiority aircraft but rather designed by the Soviets to climb at tremendous speeds, fire missiles at one pass of the target and then land.
    Search and tracking radar had a range of 55.9 miles.
    The pilot duties were to take off, turn on the auto pilot and await instructions to fire the missiles from ground controllers. The Mig-25 had a superb auto pilot and digital communications from an onboard computer to ground controllers.
    Credit is given to the Soviets for building a high altitude Interceptor in a short period of time with the materials and engines available to them in 1967 in order to counter the perceived threat of the XB-70.
    On November 12, 1976, sixty-seven days after the defection of Belenko and his Mig-25 to the West, the United States and Japan returned the Mig-25 to Russia...in dismantled pieces.
    Link: Mig25 VS SR-71

    I tłumaczenie:

    "Czy MiG 25 i 31 były w stanie przechwycić Blackbirda? To pytanie pojawia się regularnie na sympozjach i wykładach na temat SR-71. Podczas zimnej wojny Rosjanie przywiązywali dużą wagę do poszukania środka przeciwdziałania bombowcowi XB-70. W odpowiedzi zbudowali MiGa-25, który był zaprojektowany jako zdolny do osiągania 2.8Ma myśliwiec przechwytujący, zdolny do walki w każdych warunkach pogodowych i w środowisku gęstej walki elektronicznej. Była to odpowiedź ZSRR nie tylko na XB-70 ale także na North American F-108 i Lockheeda SR-71. Nie była to zaawansowana technicznie maszyna, ale jej osiągi spowodowały sporo zamieszania na zachodzie. Zaprojektowano go by spełniał zarówno rolę przechwytującą dalekiego zasięgu, jak i rozpoznawczą. W centralnym punkcie kadłuba znajduje się duży, spawany stalowy zbiornik paliwa - siłą rzeczy awionika, radar, aparaty fotograficzne znajdują się w nosie. Prędkość - wg instrukcji - ograniczono do 2.83 Ma, ze względu na problemy ze sterownością. 25tka jest dwustatecznikowym górnopłatem ze skośnymi skrzydłami i zmiennym kątem ogona [vairable angle tail plane - nie umiem tego przetłumaczyć). By poprawić stabilność wzdłużną samolotu i zapobiegać przepadaniu na ostrych kątach i prędkości subsonicznej, zamontowano płytkie wyżebrowanie na każdym skrzydle. Konfiguracja górnopłata razem z przepływowymi (lateral) wlotami powietrza dają w efekcie redukcję niedoskonałości aerodynamicznych związanych z interferencjami skrzydło-kadłub. Samolot jest napędzany dwoma silnikami turboodrzutowymi Tumanski R-15D-300 o ciągu max 11200kg. Vmax wynosi 3000km/h na dużej wysokości. Na małej wysokości maksymalna prędkość to 1200km/h. Pułap operacyjny to 22,5km, zasięg na pułapie 9-11km przy prędkości 0.85 Ma wynosi 1950km. Na wyższych pułapach - 20-21km - i przy prędkości 2.35 Ma zasięg to 1650km. Maksymalne przeciążenie to 4,5g. Istnieje wersja dwumiejscowa zarówno myśliwca jak i wersji rozpoznawczej. Produkcja zakonczyła się w 1983 roku, ale Foxbat walczył w kilku wojnach na bliskim wschodzie. Powstało ponad 1200 płatowców, 75% z nich to wersja przechwytująca. Produkcja odbywała się w MiG w Moskwie i w fabryce Sokół w Niżnym Nowogrodzie.

    W poszukiwaniu wolności, 6.09.1976, płk Wiktor Iwanowicz Bielenko przeleciał swoim MiGiem-25 (nr 84, 513 Eskadra Myśliwska z Saharówki na Syberii) do Japonii. Pogoda nie sprzyjała lądowaniu. Żaden zachodni ekspert nigdy nie był tak blisko 25tki i jak dotąd dużo o samolocie informacji nie było potwierdzonych - był to samolot, który najbardziej ze wszystkich przerażał zachód. W 1973 sekretarz USAF Robert C Seamans uznał Foxbata za 'prawdopodobnie najlepszy obecnie produkowany myśliwiec przechwytujący'/

    W 1967 roku, ogołocony MiG-25 ustanowił rekord prędkości 1852 MPH -> 827 m/s -> 2977 km/h. Inny samolot wzniósł sie na 36240m. Bielenko wylądował w Hakodate w Japoni północnej na awaryjnym poziomie paliwa. Przejechał poza koniec pasa. Jego dezercja dała okazję zachodowi na obejrzenie MiGa-25 z bliska. Samolot został rozebrany całkowicie i zbadany przez Japonczyków i Amerykanów. Prezydent Ford zagwarantował azyl Bielence, który przeszedł 5 miesięcy przesłuchań. Utworzono dla niego fundusz zaufania i zagwarantowano całkiem komfortowe życie w Stanach. Był wolnym człowiekiem. Po rozmontowaniu, dane były przeanalizowane przez dywizję dotyczącą obcych technologii USAF w Ohio. Było wiele niespodzianek.
    - Mig pochodził ze stycznia 1976 roku, i był jednym z najnowszych egzemplarzy, jednocześnie jednym z najbardziej zaawansowanych.
    - Awionika nie była oparta na tranzystorach, lecz na lampach. Usprawiedliwiano to większą takich układów odporność na falę elektromagnetyczną wybuchu nuklearnego. Były bardziej odporne na temperatury i łatwe w wymianie na oddalonych lotniskach. Tranzystory mogły być niedostępne 'od zaraz'.
    - Samolot zespawany był ręcznie.
    - Głowy nitów były wystawione w strefach, gdzie pasożytniczy (?) opór aerodynamiczny nie był krytyczny.
    - Widoczność frontowa pilota była mocno ograniczona
    - z silnikami Tumanskiego, które były ogromnych rozmiarów MiGa traktowano prawie jak rakietę.
    - Pilotom nie było wolno przekraczać 2.5Ma. Prędkościomierz miał czerwoną linię na 2.8Ma.
    - Powyżej 2.8 Ma silnik przegrzałby się i stopił. Amerykanie zanotowali w Izraelu 25tke lecącą 3,2 Ma. W Egipcie silniki były martwe. Nie rozumiano powodów tak niskiej wytrzymałości.
    - Promien działania - 186 mil.
    - bez dopalacza, na optymalnej wysokosci, MiG mógł leciec 744 Mile
    - Samolot ważył 30 ton. Plotki o usunięciu wyrzucanego fotela zostały zdementowane. Używano fotela KM-1, nowsze wersje - sławnego K-36. Rekord prędkości katapultowania się wynosi 2,67 Ma na MiGu 25 z KM-1
    - Maksymalny pułap z dwoma pociskami - 24km. Z czterema 21km. Maksymalna wysokość osiągana przez pociski 27 km

    Bielenko twierdził że MiG-25 nie może przechwycić SR-71 z kilku powodów:

    - Blackbird lata za wysoko i za szybko dla 25tki
    - Pociskom brakuje prędkości by wyprzedzić SR-71 a w przypadku ognia na zbliżaniu czołowym system naprowadzania nie jest w stanie dostosować sie do ogromnej prędkości zbliżania SR-71

    - Radar MiGa 25 nie rozróżnia celów poniżej 500m z powodu efektu odbicia ziemii. Radar był tak silny, że przedzierał się przez zakłócenia elektronicznych środków walki.

    - Maksymalne g - z pełnymi zbiornikami - 2,2, z pustymi 5. 25tka nie wygra w walce kołowej nawet z Phantomem
    - Samolot zbudowany był ze stali, nie z tytanu. Tytan był użyty tylko w krytycznie gorących miejscach.
    - W ciasnych zakrętach pociski mogły być oderwane od skrzydeł.

    MiG 25 był nie mysliwcem przewagi powietrznej. Został skonstruowany by wznieść się niezwykle szybko, odpalić rakiety w pierwszym podejściu do celu i wylądować. Radar miał zasięg około 100km. Obowiązkiem pilota był start, włączenie autopilota i oczekiwanie na instrukcje odpalenia z ziemii. Autopilot 25tki był jedną z najlepszych konstrukcji w owym czasie. Tak samo cyfrowy system komunikacji z ziemią. Docenic sowietów należy za zbudowanie samolotu zdolnego do przechwycenia XB-70 z dostępnych w owym czasie materiałów.

    12.11.1976 MiG został zwrócony Sowietom...W częściach"
    Ostatnio edytowane przez JacekB ; 02-12-2009 o 20:24 Powód: łączenie postów

  14. #314

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Chyba tu nie było!

    Ďîëĺň íŕ âűńîňĺ 30 ęě. - Fishki.Net | Îńňŕëüíűĺ Âčäĺî

    Interesujący motyw muzyczny w tym filmie.

    (wysoko mógł latać ten spirytowoz!)

  15. #315
    Awatar Stefeq

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Ja trochę z innej beczki, ale dotyczy to tego samego w sumie tematu, więc umieszczam moje zapytanie tutaj. Szukam informacji na temat tzw. odrzutowych samolotów rekordowych szalonych lat 60tych, zarówno Amerykańskich jak i Radzieckich, chodzi mi właśnie o wspomnianego tu kilkukrotnie E 266M ( albo też innego "rekordowego Miga 25" ) i podobne wersje A 12 czy SR 71, chodzi mi o ich parametry, ale głównie wyniki osiągane na testach, im bardziej konkretne tym lepiej, zdjęcia również byłyby mile widziane. Czy ktoś mógłby polecić jakieś źródła, książki, artykuły, będę też wdzięczny za wszelkie źródła internetowe, choć często zawarte w nich informacje budzą zastrzeżenia...

  16. #316

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Łask

    Domyślnie

    Polecam książkę: Eugeniusza BANASZCZYKA " Najszybsi ludzie świwta"

  17. #317

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Odnosnie najwyzszych parametrow lotow A-12 zestawienie mozna znalezc np w ksiazce "SR-71 Blackbird" Nr 6067 z Squadron/Signal Publications strona 13. Loty rekordowe YF-12/SR-71 opisane sa miedzy innymi w "Lockheed Blackbird. Beyond the secret missions" Apendix 7. Ksiazki napisane przez James Goodall i Paul Crickmore czyli czolowych specjalistow of Blackbirdow. Dane poszczegolnych lotow testowych A-12 mozna tez znalezc w odtajnionych raportach CIA - mozna poszukac na stronie CIA wpisujac nazwe programu Oxcart. Opisane sa rozne loty, nie tylko te o najwyzszych wysokosciach/ predkosciach lotu. A-12 byl tajny przez caly okres lotow doswiadczalnych i sluzby operacyjnej dlatego nie bylo oficjalnych lotow rekordowych. Wg dokumentow odtajnionych przez CIA rozwazano uzycie A-12 nr 121 do typowych lotow rekordowych ale nigdy do tego nie doszlo.

  18. #318
    Awatar Stefeq

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Dziękuję za informację. Ja w międzyczasie poszukałem sobie trochę w necie informacji i o dziwo znalazłem perełkę: http://www.sr-71.org/blackbird/manual/ brzmi jak bubel ale trochę poczytałem i jak dla mnie to zawarte tam informacje są do rzeczy, polecam do przejrzenia wszystkim pasjonatom teorii spiskowych i rewelacji dotyczących osiągów SR71 czy mig25. Całość jest oczywiście ( niestety ) po angielsku i z wykorzystaniem anglosaskokretyńskiego systemu jednostek, ale słownictwo jest proste, nie trzeba też być jakimś mózgiem z fizyki by zrozumieć, choć treści jest dość sporo... Można tam znaleźć informacje dlaczego samoloty turboodrzutowe latają z prędkościami do Ma=2.5 ( i dlaczego jeżeli latają szybciej to silniki szybko umierają ) oraz jakie parametry są kluczowe jeżeli chcemy latać szybciej wykorzystując nadal silnik przepływowy ( turboodrzutowy czy też strumieniowy ).
    Jeszcze taka mała sugestia, nie jestem bynajmniej fanem american dream, ale proponuje nie dawać wiary wszystkim informacjom jakie Rosjanie podają na temat swoich maszyn latających.

  19. #319
    Awatar robertus

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    J-L

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gryni Zobacz posta
    Witam,

    W Polsce na Mig-ach 25 latał 164 "Kerczeński" Samodzielny Pułk Lotnictwa Rozpoznawczego Gwardii, stacjonował w Brzegu od grudnia 1947 roku, pózniej w Krzywej i w 1958 znowu w Brzegu. Mig-i 25 latały w Pułku od 1973 roku, w wersjach RBS, RBT, RBSz, RBF, razem 12 szt. oraz dwa szkolne UR.
    Jeden z nich rozbił się 2 marca 1990 roku, grzebiąc w swoich szczątkach dwóch pilotów.
    W sierpniu 1990 Pułk został ponownie przeniesiony do Krzywej i pozostał tam już do końca stacjonowania wojsk radzieckich w Polsce.
    Pamiętam jak Mig-i 25 robiły loty po trasach w moich okolicach
    Witam
    Chciałbym poprawić dane przedstawione przez Gryni.
    Katastrofa miała miejsce 02.03.1989 roku. Zbieram informacje i robię stronę o niej pod adresem Katastrofa Mig-25RU
    Dorzucę jeszcze parę ciekawych linków nt.
    Zestawienie sprzętu i ludzi w bazie w Brzeg
    Zestawienie awarii Mig-25
    Fotki z 164 pułku ORAP

    A z ciekawostek: to do Brzegu Migi-25 przyleciały z Egiptu.
    Ostatnio edytowane przez robertus ; 29-10-2010 o 15:20 Powód: literówki

  20. #320
    Awatar paulus76

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Oleśnicy

    Domyślnie


    Polecamy

    robertus, mała uwaga co do tłumaczenia fragmentu wspomnień dot. kapitana Grinnika: "Potem wysyłali 200kg ładunek do ZSRR". Otóż "груз 200" (ładunek 200) to kodowa i żargonowa nazwa transportowanej trumny z ciałem poległego żołnierza.

    Z zupełnie innej beczki OT - polecam film pod tym tytułem. Ale nie do obiadu i nie przed snem...
    Pozdrawiam - Paweł
    >> Lim przeleciał nad moją kołyską. I tak się zaczęło... >>

    Luftwaffe w Oels * Pokazy lotnicze 1945-1989 * Pocztówki lotnicze

Strona 16 z 22 PierwszyPierwszy ... 6 14 15 16 17 18 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 23-02-2016, 21:15
  2. 23-02-2016, 20:31
  3. 08-02-2016, 10:45
  4. 28-01-2015, 22:04
  5. 21-10-2014, 20:39
  6. 21-10-2014, 12:51
  7. 21-10-2014, 12:47
  8. 24-08-2014, 21:14
  9. 21-05-2014, 21:01
  10. 24-04-2014, 05:43
  11. 11-04-2014, 17:18
  12. 15-03-2014, 16:18
  13. 29-12-2013, 18:28
  14. 13-12-2013, 13:39
  15. 15-09-2013, 08:23
  16. 07-09-2013, 22:57
  17. 22-08-2013, 11:12
  18. 02-06-2013, 00:07
  19. 15-04-2013, 07:44
  20. 14-04-2013, 10:00
  21. 09-03-2013, 15:09
  22. 27-01-2013, 19:56
  23. 30-12-2012, 13:42
  24. 25-12-2012, 02:47
  25. 13-12-2012, 15:01
  26. 09-12-2012, 22:45
  27. 07-12-2012, 16:41
  28. 13-11-2012, 21:13
  29. 09-10-2012, 15:11
  30. 23-09-2012, 00:40
  31. 19-09-2012, 20:07
  32. 17-09-2012, 13:42
  33. 17-09-2012, 02:27
  34. 16-09-2012, 23:29
  35. 01-09-2012, 22:45
  36. 16-08-2012, 17:29
  37. 20-07-2012, 00:53
  38. 19-07-2012, 15:25
  39. 13-07-2012, 13:40
  40. 09-07-2012, 23:23
  41. 10-06-2012, 14:42
  42. 04-06-2012, 13:19
  43. 01-06-2012, 13:49
  44. 23-05-2012, 20:07
  45. 22-05-2012, 17:08
  46. 22-05-2012, 10:45
  47. 22-05-2012, 10:41
  48. 02-05-2012, 08:19
  49. 19-04-2012, 15:29
  50. 01-04-2012, 23:06

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •