Strona 18 z 22 PierwszyPierwszy ... 8 16 17 18 19 20 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 341 do 360 z 440
Like Tree41Likes

Wątek: MiG-25 i SR-71

  1. #341
    Zbanowany
    Dołączył
    May 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Dzięki, dla mnie jako laika wydawało się to dziwne.
    Nawiasem mówiąc, to właśnie z Twojej strony ten film. Jeśli to tu przejdzie, podziwiam i szacunek. Fajnie, że w tych czasach są ludzie tacy jak Ty. Inicjatywa godna podziwu.
    Pozdrawiam.

  2. #342
    Awatar robertus

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    J-L

    Domyślnie

    Loty nocne MiG-25.

    Nic dziwnego, że MiG jest taki szybki. Jak by mi się tak tyłek palił to też bym szybko biegał
    Przy okazji link do paru naprawdę ciekawych zdjęć kokpitu
    http://forums.airforce.ru/showthread.php?t=1245&page=8

  3. #343

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Bognor Regis

    Domyślnie BLACKBIRD - 50 lat

    26 kwietnia 1962 pierwszy egzemplarz A-12 o numerze fabrycznym 121 (USAF S/N: 60/6924), pilotowany przez fabrycznego oblatywacza Lou Schalka, po raz pierwszy oderwał się od pasa startowego. Oficjalnie podawana jest podawana data 30 kwietnia 1962, kiedy został wykonany pierwszy lot w pełnym zakresie.

    Razem wszystkie samoloty rodziny BlackBird wykonały 17.300 lotów (z tego 3.551 operacyjnych).
    Łączny czas lotu - 53.490 h, z tego 11.008 h lotów operacyjnych.
    Łączny czas lotów z prędkością Mach 3: 0gółem 11.675 h / operacyjnych 2,752 h.
    Ilość członków załogi, którzy wykonali lot Mach 3 - 204, oprócz tego przewieziono z prędkością Mach 3 105 VIP-ów.
    Wyprodukowano egzemplarzy:
    A-12: 12
    TA-12: 1
    YF-12A: 3
    YF-12C: 1 (następnie przebudowany na SR-71A)
    M-21: 2
    SR-71A: 29
    SR-71B: 2
    SR-71C: 1
    D-21: 6 (później przebudowane do standardu D-21B)
    D-21B: 32

    CLASSIC AIRCRAFT w numerze z lutego 2012 zamieścił bardzo obszerne artykuły, poświęcając z okazji 50 rocznicy urodzin aż 22 strony miesięcznika na specjalny monograficzny rozdział.

    Dla zainteresowanych - służę licznymi danymi szczegółowymi, z następującej literatury:
    Steve Pace - LOCKHEED SR-71 BLACKBIRD,
    Richard H.Graham - SR-71 REVEALED, THE INSIDE STORY
    Angus Batey - BIRTH OF THE BLACKBIRD, "Cassic Aircraft" 02/2012
    Ben Dunnell - BRITAIN'S BLACKBIRD - j.w.
    Paul Crickmore - THE LONG GOODBYE - j.w.

    Bardzo obszerny i interesujący od strony technicznej artykuł można znaleźć w angielskojęzycznej Wikipedii:
    Lockheed SR-71 Blackbird - Wikipedia, the free encyclopedia

    Z okazji 50 urodzin tego niezwykłego samolotu udałem się do American Aviation Museum w Duxford, GB, żeby obejrzeć jedyny egzemplarz wspaniałej maszyny prezentowany poza USA.
    Prezentowany tu samolot SR-71A ma numery: Factory S/N 2013, USAF S/N 617962. Wylatał 2.835,9 h.

    Mam bardzo liczne zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Z pewnością nie spełniają wyrafinowanych wymagań Galerii, więc służę tylko linkami do zminiaturyzowanej wersji.









    Pozwoliłem sobie zbadać poprzez opukanie dolną część dziobu. Chociaż materiał poszczególnych fragmentów poszycia wygląda zupełnie podobnie - niektóre płaty wydawały zupełnie inny, jakby głuchy odgłos przy opukiwaniu. Zapewne to fragmenty dielektryczne, przykrywające urządzenia rozpoznania elektronicznego/radarowego, zrobione z innego materiału.


    EDIT by JacekB: połączyłem post z istniejącym tematem o samolotach MiG-25 i SR-71.
    Ostatnio edytowane przez JacekB ; 14-02-2012 o 11:13 Powód: edit
    Pozdrawiam - Miłek

  4. #344
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Skoro wątek się ożywił, to dla chętnych podsyłam link do strony weteranów Stawropolskiej Wyższej Wojskowej Szkoły Lotniczej Pilotów i Nawigatorów. Wiktor Podmołoda, jeden z pilotów-absolwentów tej szkoły, opowiada o służbie na Dalekim Wschodzie (530 iap PWO, lotnisko Sokołowka), o lotach na MiG-25 i o spotkaniach z SR-71. Jest m.in. mapka obrazująca typowe trasy lotów "Blackbirdów" wzdłuż granicy wód terytorialnych ZSRR i trasy startujących na ich przechwycenie MiGów-25. Jest też obszernie o ucieczce Bielenki, który służył w tym samym pułku.

    http://svvaulsh.ru/content.php?content.86
    Ostatnio edytowane przez JacekB ; 15-02-2012 o 00:38 Powód: popr.

  5. #345
    Awatar martineho

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPKK_OSKAR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez JacekB Zobacz posta
    opowiada o służbie na Dalekim Wschodzie (530 iap PWO, lotnisko Sokołowka), o lotach na MiG-25 i o spotkaniach z SR-71. Jest m.in. mapka obrazująca typowe trasy lotów "Blackbirdów" wzdłuż granicy wód terytorialnych ZSRR i trasy startujących na ich przechwycenie MiGów-25.
    Ciekawostka, bo autor wspomina na początku o lotach SR-71 z Marianów. Start z Guam, tankowanie nad Japonią i dalej wzdłuż wybrzeża ZSRR.
    Według znanych danych amerykańskich w bazie Anderson na Marianach nie stacjonowały SR-71 tylko U-2.
    SR-71 na pewno stacjonowały w bazie Kadena na Okinawie.

    A swoją drogą bardzo ciekawy tekst.

  6. #346
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Skąd startowały "Blackbirdy", to weteranowi po latach mogła się pomylić Okinawa z Guam. Na pewno amerykańskie dane są bardziej miarodajne. Ale jak wyglądał przelot w pobliżu wybrzeży ZSRR, to bez wątpienia jest zgodne z rzeczywistością. Mnie ta relacja dość dobrze współgra z relacją amerykańskiego pilota, o której kiedyś w tym wątku dyskutowaliśmy. Większość spotkań SR-71 z MiGami odbywała się na dużą odległość, około 100-150 km. Wykrywszy start myśliwców przechwytujących samolot rozpoznawczy zachowywał bezpieczny dystans od nich.
    Ciekawy jest opis jednego ze zdarzeń, gdy - nie wiadomo czy celowo, czy wskutek pomyłki - SR-71 zbliżył się do wybrzeża ZSRR znacznie bardziej niż zwykle. Gdyby naruszył przestrzeń powietrzną, nie było możliwości przeciwdziałania, ponieważ radzieckie lotnictwo myśliwskie w tym rejonie dysponowało tylko archaicznymi w I połowie lat 70 MiGami-17, oczekując na przezbrojenie w nowy sprzęt. Nerwowo było na SD, zanim SR zmienił kurs na bardziej poprawny politycznie.

    Cytat Zamieszczone przez cygnus Zobacz posta
    Dla zainteresowanych - służę licznymi danymi szczegółowymi, z następującej literatury(...)
    Popatrz w tych książkach, czy są jakieś informacje o lotach SR-71 w związku z konfliktem cypryjskim w 1974 r. Pytałem kiedyś o to, ale nie dostałem odpowiedzi.
    Ostatnio edytowane przez JacekB ; 15-02-2012 o 15:39 Powód: połączenie postów

  7. #347

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Bognor Regis

    Domyślnie

    W obszernej monografii Steve Pace nic nie napisał o szczegółach działań operacyjnych, książka jest wybitnie technicznie zorientowana.
    Praca Richarda H.Grahama - mam ją od paru dni, właśnie czytam. Do tej pory nie doczytałem się o żadnej operacji cypryjskiej.

    Artykuł Angusa Batey "Birth of the Blackbird" (Classic Aircraft, luty 2012) przynosi relację Dennissa Sullivana o locie, w którym A-12 był bliski zestrzelenia, w dniu 30 października 1967. Z tekstu można wywnioskować, że chodzi o misje rozpoznawcze prowadzone z Kadena AB nad Wietnamem, tłumaczenie moje:

    Pogoda była bardzo dobra i wykonano trzy misje Oxcart w ciągu trzech kolejnych dni.
    "Pierwszego dnia zarejestrowaliśmy ożywioną wymianę komunikatów radiowych, ale nie widzieliśmy wystrzelonych rakiet" - relacjonuje Dennis Sullivan, który pilotową pierwszą i trzecią z tych misji. "Trzeciego dnia zaczęli mnie tropić. Powiedziałem (do RSO - dopisek mój) - Sądzę, że tym razem będą strzelać. I tak właśnie było. Wyglądałem przez okna żeby widzieć, co się dzieje, kiedy lecieliśmy 2000 mph: patrząc w prawo zobaczyłem piękny słup telegraficzny pędzący prosto w górę, Wtedy zrobiłem błąd, patrząc w peryskop, dający podgląd do tyłu. Można było zauważyć ślady torowe wszystkich tych rakiet - było ich chyba cztery albo sześć. One zaczęły nas gonić i próbowały kierować się wprost w nasze dysze wylotowe, ale właśnie dobiegł ich czas lotu i wybuchły. To było dosyć blisko i każdy wybuch wyglądał podobnie do wybuchu pocisku artylerii przeciwlotniczej. Oddalaliśmy się i widziałem czerwone błyski wybuchów w peryskopie wstecznym."
    Wróciwszy bezpiecznie do bazy w Kadenie A-12 Sullivana był dokładnie sprawdzany i mały odłamek głowicy bojowej - "mniej więcej wielkości paznokcia małego palca" - mówi Sullivan - znaleziono w prawym skrzydle. Sullivan zachował do dziś tę niezwykłą pamiątkę. To był jedyny przypadek, kiedy Blackbird był trafiony w boju.

    Tyle o zagrożonej (pociskiem SA-2?) misji artykuł A.Batey'a.


    Co do MiGa 25 - mam nadzieję że nie jest to off-topic:
    Daaawno, dawno temu, jakieś 40 lat, bawiłem się sklejaniem kartonowych modeli ("Mały Modelarz"). Udało mi się dostać (w Ośrodku Kultury i Informacji NRD, na Świętokrzyskiej) niemieckie wydawnictwo "Modellbogen", pięknie wydane w porównaniu do "MM": karton był laminowany folią aluminiową i samolot papierowy wyglądał jak wykonany z blachy. Właśnie ten egzemplarz "Modellbogen" umożliwił mi sklejenie efektownego modelu samolotu, podpisanego jako... MiG-23 !! A to był MIG-25. Nie miałem o tym pojęcia, doczytałem się wiele lat później, jak wyglądał MiG-25 a jak MiG-23. A MiGi 23 czy też 27 widziałem wielokrotnie i z bliska, z potwornym hałasem przelatujące nisko nad głowami parę lat póżniej, gdy byłem na wczasach w Sianożętach, koło Kołobrzegu. Mieszkałem prawie w osi pasa radzieckiego lotniska. I wcale te samoloty nie byly podobne do tego "MiGa 23" z "Modellbogen".
    Pozdrawiam - Miłek

  8. #348
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Chodzi o przypadek ostrzelania A-12 rakietami kompleksu "Dwina", o którym swego czasu pisałem. Po tym zdarzeniu wstrzymano loty na ponad miesiąc, a następnie zmieniono ich trasy, żeby nie doprowadzać do kontaktu z rakietami przeciwlotniczymi.

    Tymczasem pojawił się w sieci materiał dokumentalny z radzieckich testów strzelania rakietami kompleksu S-75M "Wołchow" do celów (umownie nazwanych A-11) lecących na wysokościach rzędu 25 000 m z prędkościami około 3600 km/h, robionych w 1964 r. właśnie pod kątem zwalczania A-12/SR-71. Wynika z tego raportu, że rażenie "Blackbirda" było możliwe w ograniczonym zakresie pod warunkiem rygorystycznego przestrzegania pewnych reżimów strzelania przez dobrze przygotowane obsługi. Oczywiście tylko wtedy, gdyby samolot wleciał w strefę rażenia, zbliżając się do stanowisk ogniowych, czego Amerykanie starali się unikać.

    Jeżeli chodzi o misję nad Cyprem, miał to być lot (loty?) na kontrolę rozdzielenia skonfliktowanych stron, realizowany dla potrzeb Rady Bezpieczeństwa ONZ. Są dostępne informacje, że w pierwszej wersji lot taki miał wykonać radziecki MiG-25, stacjonujący w Egipcie. Przygotowane samoloty i załogi czekały na termin startu, ale zapadły inne decyzje wielkich mocarstw i poleciał SR-71.

    Tymi "literackimi" oznaczeniami modeli z dawnych czasów nie należy się przejmować. Różne głupstwa wtedy wypisywano po obu stronach "żelaznej kurtyny" z braku konkretnej wiedzy.
    Ostatnio edytowane przez JacekB ; 17-02-2012 o 03:38

  9. #349
    Awatar Jack-Jack

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Gniezno / Poznań

    Domyślnie

    Ciekawym motywem było wytwarzanie plazmy w płomieniu wylotowym, poprzez dodanie opiłków [chyba aluminium] do paliwa, i w ten sposób maskowanie tylnej półsfery radarowo. Wyczytane w ostatnim nrze 'Lotnictwa'/ tekst autorstwa Fiszer/Gruszczynski

    O A-12 chodzi oczywiscie

  10. #350
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    A wracając na chwilę do dyskutowanej przez nas sprawy "4000 rakiet" dodam, że w kolejnym z opublikowanych materiałów źródłowych doczytałem się, iż 15 i 16 kwietnia 1986 r. Libijczycy dwa razy nieskutecznie strzelali rakietami zestawów S-75M3 do SR-71 lecących nad morzem na północny wschód od Trypolisu (w toku operacji "Kanion Eldorado"), z łącznym rozchodem 5 rakiet. Gdzie indziej znalazłem informację o jednym północnokoreańskim strzelaniu 26 sierpnia 1981 r., również z zestawu S-75.
    Artykułu Fiszera i Gruszczyńskiego nie znam. Jest tam coś na tyle ciekawego, że warto kupić, gdy będę w Warszawie w przyszłym tygodniu?
    Ostatnio edytowane przez JacekB ; 17-02-2012 o 04:53

  11. #351
    Awatar martineho

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPKK_OSKAR

    Domyślnie

    O lotach Habu w trakcie konfliktu cypryjskiego nic w książkach nie znalazłem.

    Znalazłem za to w kontekście MiGów-25 mapkę typowych tras nad Bałtykiem z zaznaczonymi miejscami "przechwytywania" przez radzieckie samoloty MiG-25 (z NRD) na północ od Rugii, MiG-23 (znad Estonii) na zachód od Saremy oraz szwedzkie Viggeny (z bazy Ronneby) między Olandią a Gotlandią.
    Strona 278. Bezpośredni link poniżej:
    Lockheed Blackbird: beyond the secret missions - Paul Crickmore - Google Książki
    Ostatnio edytowane przez martineho ; 17-02-2012 o 08:42 Powód: uzup. linku

  12. #352
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Niezła, ale mam trochę lepszą, bo z cyferkami.
    Dziękuję za podpowiedzenie książki, która wygląda na dość solidne źródło wiedzy.
    Ostatnio edytowane przez JacekB ; 17-02-2012 o 09:04

  13. #353
    Awatar martineho

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPKK_OSKAR

    Domyślnie

    Służę uprzejmie ;-) Tego samego autora, dość ciekawe dla historyka:

    Lockheed SR-71 Operations in the Far East - Paul Crickmore - Google Książki

    Lockheed SR-71 Operations in Europe and the Middle East - Paul Crickmore, Chris Davey - Google Książki

    ponadto (bez podglądu w sieci):
    Paul Crickmore, "Lockheed Sr-71: The Secret Missions Exposed", Oxford 2000 ,Osprey Aviation - 280 str. ISBN, 1841760986 9781841760988 (pierwsze wydanie 1997 - 262 str.)

    Spora, popularna bibliografia dot. SR-71 tutaj:
    www.habu.org - The Online Blackbird Museum - Blackbird Books

    ale z tej listy poza książkami Crickmora ciekawa historycznie i w kontekscie tego wątku chyba tylko:
    John Barron, "MiG Pilot: The Final Escape of Lieutenant Belenko", ISBN 0070038503, w której n.b. nie ma nic o Blackbirdach.
    Ostatnio edytowane przez martineho ; 17-02-2012 o 09:34 Powód: spelling

  14. #354
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Te to znam. Barrona także. Można znaleźć w sieci pełne wersje.

  15. #355

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Bognor Regis

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jack-Jack Zobacz posta
    Ciekawym motywem było wytwarzanie plazmy w płomieniu wylotowym, poprzez dodanie opiłków [chyba aluminium] do paliwa, i w ten sposób maskowanie tylnej półsfery radarowo. Wyczytane w ostatnim nrze 'Lotnictwa'/ tekst autorstwa Fiszer/Gruszczynski
    O A-12 chodzi oczywiscie
    Jeśli w artykule jest mowa o opiłkach aluminium, to chyba nie warto go czytać.
    Paliwo JP-7 zawierało komponent A-50, w którego składzie był CEZ. Dodatek ten służył zmniejszeniu echa radarowego od spalin silników J58-P4. Można znaleźć nieco informacji w internecie. Ale efektywność dodatku była raczej niewielka.

    Cytat Zamieszczone przez JacekB Zobacz posta
    ... 15 i 16 kwietnia 1986 r. Libijczycy dwa razy nieskutecznie strzelali rakietami zestawów S-75M3 do SR-71 lecących nad morzem na północny wschód od Trypolisu (w toku operacji "Kanion Eldorado"), z łącznym rozchodem 5 rakiet.
    15.IV.1986 - SR-71A #980, USAF pilot/RSO: Jerry Glasser/Ron Talbot, lot rozpoznawczy skutków bombardowania nad Libią, Operation Eldorado Canyon,
    16.IV.1986 - SR-71A #960, USAF pilot/RSO: Brian Shul/Walter Watson, - " -
    Nie ma notki o ostrzelaniu.
    (S.Pace - Lockheed SR-71 Blackbird)

    Myliłem się wcześniej, w appendix-ach do powyższej pracy jest rozdział THE OXCART STORY i inny rozdział - "BLACKBIRD TIMELINE...". Przedarłem się przez nie ale nie znalazłem informacji o misji nad Cyprem.
    Ostatnio edytowane przez JacekB ; 17-02-2012 o 11:16 Powód: połączenie postów. Do pół godziny można używać edycji.
    Pozdrawiam - Miłek

  16. #356
    Awatar Jack-Jack

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Gniezno / Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez JacekB Zobacz posta
    A wracając na chwilę do dyskutowanej przez nas sprawy "4000 rakiet" dodam, że w kolejnym z opublikowanych materiałów źródłowych doczytałem się, iż 15 i 16 kwietnia 1986 r. Libijczycy dwa razy nieskutecznie strzelali rakietami zestawów S-75M3 do SR-71 lecących nad morzem na północny wschód od Trypolisu (w toku operacji "Kanion Eldorado"), z łącznym rozchodem 5 rakiet. Gdzie indziej znalazłem informację o jednym północnokoreańskim strzelaniu 26 sierpnia 1981 r., również z zestawu S-75.
    Artykułu Fiszera i Gruszczyńskiego nie znam. Jest tam coś na tyle ciekawego, że warto kupić, gdy będę w Warszawie w przyszłym tygodniu?
    Jacku, monografia była 2częściowa [styczniowy i lutowy numer], myślę, że dość szczegółowo opisuje losy programu Oxcart [czyli A12 NIE SR-71]

  17. #357

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Bognor Regis

    Domyślnie

    Potężne silniki o oryginalnej konstrukcji, Pratt & Whitney J58-P4 napędzały wszystkie ptaszki rodziny Blackbirda:









    Przez cały okres eksploatacji pompaż był wielkim problemem Blackbirdów, nawet po wprowadzeniu cyfrowego sterowania wlotów powietrza.
    Bardzo ciekawą relację własnych doświadczeń w tym zakresie, także i innych pilotów, zamieszcza w swojej książce Richard H.Graham. Ale tekst jest trochę obszerny i dość specjalistyczny...
    Pozdrawiam - Miłek

  18. #358
    Awatar martineho

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPKK_OSKAR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez cygnus Zobacz posta
    Potężne silniki o oryginalnej konstrukcji, Pratt & Whitney J58-P4 napędzały wszystkie ptaszki rodziny Blackbirda
    Wszystkie operacyjne. Pierwszy prototyp A-12, w związku z opóźnieniem programu J58, latał z silnikami P&W J75 z późniejszych wersji samolotu U2 (takie same jak w Boeingach 707-320 albo DC-8, tylko z innym oznaczeniem fabrycznym).

    W ogóle silnik J58 miał ogromne znaczenie dla rozwoju programu trzymachowego samolotu. Pierwotnie silniki te miały napędzać ogromne łodzie latające Martin PM6 Seamaster dla US Navy. Program w ostatnim momencie skasowano a silnik został.
    W konsturukcji samolotu dla CIA, następcy U2, napedzanego silnikami J58 w ramach programu OXCART, Lockheed konkurował z Convairem, który zaproponował samolot Kingfish. CIA wymagało w tym czasie znacznego zmniejszenia echa radarowego samolotu. Konstrukcja Convaira miała w tym zakresie lepsze rezultaty (silniki w kadłubie, szerokie zastosowanie tworzyw sztucznych). Aby zapewnić podobne wyniki konstrukcji samolotu A-12 Lockheed zaproponował liczne zmiany konstrukcyjne, które miały skutecznie ograniczyć echo radarowe. Lockheed w rezultacie wygrał kontrakt (miały na to wpływ jeszcze inne czynnki). Jedną z proponowanych zmian w A-12 było użycie cezu jako dodatku do paliwa. Stąd właśnie, moim zdaniem wzięła się "legenda miejska" o wykorzystywaniu cezu w paliwie do SR-71 służących w USAF. Napiszę o tym wkrótce dużo więcej bom se zrobił w zeszłym tygodniu małą kwerendę na ten temat.

  19. #359
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Już mam w rękach "Beyond secret missions" w wydaniu z 2010 r. Na 400 stronach dużo cennych informacji, np. wykaz lotów wykonanych z Okinawy. Niestety, to co nas najbardziej dotyczy, nadal spoczywa pod kluczem w Pentagonie. Chciałoby się dostać taką samą listę misji z Mildenhall.

  20. #360

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Bognor Regis

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez martineho Zobacz posta
    Wszystkie operacyjne. Pierwszy prototyp A-12, w związku z opóźnieniem programu J58, latał z silnikami P&W J75 z późniejszych wersji samolotu U2 (takie same jak w Boeingach 707-320 albo DC-8, tylko z innym oznaczeniem fabrycznym).
    29.09.1961: Po nieprzespanej nocy zdecydowałem, że musimy spróbować latać z (istniejącym P&W 2.3 Mach) silnikiem J75, wykonując wszystko co się da by podnieść jego moc startową, jak wtrysk wody, wyższa temperatura i wyższe obroty przy mocy startowej...

    02.10.1961: Rozpoczęliśmy wszystkie przygotowania by zainstalować J75 w samolocie nr 1 (A-12)...
    (...)
    26.04.1942: (...) Wytoczyliśmy samolot wcześnie i o 7:05am wystartował, wykonując piękny start. Niestety, z powodu niewłaściwego zamocowania straciliśmy prawie całe oprofilowanie/wypełnienie po lewej stronie i jedną sekcję po prawej stronie, co rozpoczęło sie jeszcze przed oderwaniem od samolotu pasa. Na szczęście spędziłem poprzedni dzień z pilotem Lou Schalkiem, wyjaśniałem mu że oprofilowanie nie jest elementem strukturalnym i że możemy mieć z nim kłopoty.
    Nastąpiło piękne lądowanie...
    (z silnikami J-75, oczywiście - uzupełnienie moje)
    (...)
    5.10.1962: Tego dnia latający ptak (A-12 numer 1) zabiera silnik J-58 w powietrze pierwszy raz. Prawy silnik to ndal J-75. Lot był dość udany...

    Powyższe cytaty z A-12 Log (Abridged) by Clarence L.Johnson, za Steve Pace - "Lockheed SR-71 Blackbird".


    15.01.1963 - Pierwszy lot A-12 napędzanego dwoma silnikami J-58
    - za Blackbird Timeline..., tamże.

    Nie tylko pierwszy prototyp latał POCZĄTKOWO z J-75, ale także następne A-12, wśród nich także TA-12 60-6926 (treningowy). Umożliwiło to próby płatowca w locie pomimo poważnych opóźnień w programie budowy silników. Po dopracowaniu konstrukcji wszystkie J75 zostały zastąpione przez J58.
    Pozdrawiam - Miłek

Strona 18 z 22 PierwszyPierwszy ... 8 16 17 18 19 20 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 23-02-2016, 20:15
  2. 23-02-2016, 19:31
  3. 08-02-2016, 09:45
  4. 28-01-2015, 21:04
  5. 21-10-2014, 19:39
  6. 21-10-2014, 11:51
  7. 21-10-2014, 11:47
  8. 24-08-2014, 20:14
  9. 21-05-2014, 20:01
  10. 24-04-2014, 04:43
  11. 11-04-2014, 16:18
  12. 15-03-2014, 15:18
  13. 29-12-2013, 17:28
  14. 13-12-2013, 12:39
  15. 15-09-2013, 07:23
  16. 07-09-2013, 21:57
  17. 22-08-2013, 10:12
  18. 01-06-2013, 23:07
  19. 15-04-2013, 06:44
  20. 14-04-2013, 09:00
  21. 09-03-2013, 14:09
  22. 27-01-2013, 18:56
  23. 30-12-2012, 12:42
  24. 25-12-2012, 01:47
  25. 13-12-2012, 14:01
  26. 09-12-2012, 21:45
  27. 07-12-2012, 15:41
  28. 13-11-2012, 20:13
  29. 09-10-2012, 14:11
  30. 22-09-2012, 23:40
  31. 19-09-2012, 19:07
  32. 17-09-2012, 12:42
  33. 17-09-2012, 01:27
  34. 16-09-2012, 22:29
  35. 01-09-2012, 21:45
  36. 16-08-2012, 16:29
  37. 19-07-2012, 23:53
  38. 19-07-2012, 14:25
  39. 13-07-2012, 12:40
  40. 09-07-2012, 22:23
  41. 10-06-2012, 13:42
  42. 04-06-2012, 12:19
  43. 01-06-2012, 12:49
  44. 23-05-2012, 19:07
  45. 22-05-2012, 16:08
  46. 22-05-2012, 09:45
  47. 22-05-2012, 09:41
  48. 02-05-2012, 07:19
  49. 19-04-2012, 14:29
  50. 01-04-2012, 22:06

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •