No właśnie, dat raczej nie uda nam się ustalić.
- "A-12 Log (Abridged) by Vlarence L.Johnson" był własnoręcznie spisanymi notatkami, UPUBLICZNIONO go 26.IV.1993. W dokumencie tym, który jest jakby re3jestrem zapisków prowadzonych na bieżąco, przewija się nieustannie motyw problemów B&W zarówno z samymi silnikami J58 jak i z integracją ich z płatowcem, a w szczególności z regulowanymi wlotami powietrza. Steve Pace cytuje ten materiał w rozdziale "Black Magic".
Tamże (tzn, w "Log-u" autor pod datą 30.04.1962 odnotowuje ...Wykonaliśmy trwający 59 minut lot, bez szczególnych problemów. To był oficjalny pierwszy lot. To był też pierwszy lot, w którym schowaliśmy podwozie. Mechanizm pracował dobrze.
Ale pod datą 25.04.1962 Kelly Johnson opisuje "Pierwszy lot w bardzo trudnych warunkacy. Lou przeleciał 1.5 mili na wysokości ok. 20 stóp. Samolot oderwał się od ziemi z utratą prawego steru kierunku, który następnie wychylił się od razo o 24 stopnie. To spowodowało okropne oscylacje, które obserwowaliśmy z przerażeniem. Obawialiśmy się, że pilot nie zdoła zatrzymać maszyny, ale Lou Schalk zrobił to bardzo sprawnie, bez nadmiernego hamowania. Słone jezioro było na tyle miękkie, że mogliśmy zjechać z pasa z dużą prędkością i samolot zostawał stopniowo zatrzymany. Jak się później okazało - trudności z lądowaniem spowodowane były problemem ze sterowaniem przednim kołem podwozia."
- "Blackbird Timekubem 1950s to the Early 2000s" to zbiór informacji zestawionych z 35 źródeł i skompilowanych przez Johna Stone, Blackbirds.net. Stanowi też Appendix VIII do książki Steva PAce'a.
Notka dot. 15 stycznia 1963 ma podane źródła:
- Paul F.Crickmore - "Lockheed SR-71: The Secret Mission Exposed",
- Jay Miller - "Lockheed's Skunk Works - The First 50 Years".
Chyba nie ma sensu poszukiwać jedynych słusznych dat
Zakładki