Strona 22 z 22 PierwszyPierwszy ... 12 20 21 22
Pokaż wyniki od 421 do 440 z 440
Like Tree40Likes

Wątek: MiG-25 i SR-71

  1. #421
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie


    Polecamy

    Super film, 20 minut, oprowadzajacy po kabinie SR-71. Prawdziwy SR-71 pilot objasnia wiekszosc instrumentow.

    vonMises likes this.

  2. #422
    Awatar Tom_EPKK

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    KRK/EPKK

    Domyślnie

    Bardzo ciekawa rozmowa z pilotem Blackbirda - Rick McCrary opowiada o szkoleniu, lotach, samej maszynie. na prawde swietne zrodlo informacji o projekcie
    Flying the world's fastest plane: Behind the stick of the SR-71 - SBNation.com
    ...My Eyes Can See What Others Cannot...

    EPKK Spotters @Facebook


  3. #423
    Moderator Senior Screener
    Awatar Pzlm28

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Na Reedit było AMA (Ask me anything) z byłym pilotem SR-71. Materiał po angielsku
    I am Russell Szczepanik I was a RSO who flew the SR-71 in missions. AMA! : IAmA
    martineho likes this.
    Canon 550D+Tamron 150-600+C55-250+18-55+UBC30XLT

  4. #424
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Nie daje się wykazać na podstawie materiałów źródłowych bezpośredni związek między lotami SR-71 na Europejskim TDW a sytuacją w Polsce/"Solidarnością"/stanem wojennym/grożącą/niegrożącą/niedoszłą interwencją ZSRR i innych państw ościennych/jak-kto-chce-to-nazywać w latach 1980-1982. Niewątpliwie NATO bardzo interesowało się ówczesnymi wydarzeniami w Polsce, ale zasadniczy ciężar rozpoznania radioelektronicznego i fotograficznego (lotniczego i morskiego) spoczywał na kim innym.
    Wg danych naszej obrony powietrznej przez cały 1980 rok SR-71 pojawił się w obszarze powietrznym Morza Bałtyckiego 2 (dwa) razy - raz w kwietniu i raz na końcówce grudnia. W roku 1981 tych lotów było więcej, ale też nierównomiernie. Nieco większe natężenie lotów odnotowano w okresach kwiecień-maj (rzędu 5-7 miesięcznie) i wrzesień-październik (do 10, wpasowane w coroczne intensywne manewry NATO pod zbiorczym kryptonimem "Autumn Forge"), za to w niektórych innych miesiącach (w tym np. listopad, czyli tuż przed stanem wojennym) SR-71 w ogóle nie latały nad Bałtykiem. Podobnie było w 1982 roku.
    Co najmniej w latach 1974-1983 nie odnotowano ani jednego przypadku naruszenia polskiej przestrzeni powietrznej ani przez SR-71, ani przez żaden inny samolot rozpoznawczy NATO lub państw trzecich. Loty SR-71 odbywały się w odległości od ok. 40 do ok. 150 km od granicy polskich wód terytorialnych, a więc poza strefą ognia polskich wojsk rakietowych OPK.

    Zdecydowanie częściej SR-71 prowadziły rozpoznanie rejonu granicy niemiecko-niemieckiej, przy czym w 1982 r. - z chwilą wprowadzenia na uzbrojenie 787 plm Grupy Wojsk Radzieckich w NRD (lotnisko Eberswalde-Finow) jednej eskadry MiG-25PD - trasy lotów SR-71 zostały odsunięte nieco bardziej na zachód od granicy. O ile tylko warunki pogodowe pozwalały na start, każdy lot SR-71 powodował poderwanie pary dyżurnej MiG-25 z Finow. Z reguły jeden MiG-25 towarzyszył SR-71 w locie "tam" (w kierunku południowym), a drugi - trasy lotów były stałe, więc łatwo było wykonać stosowne obliczenia nawigatorskie - odczekiwał ze startem kilkanaście minut i wychodził na kurs równoległy do SR-71 w locie powrotnym "Blackbirda". Wieść gminna niesie, że pierwszy (jeden z pierwszych?) start MiGa-25 na przechwycenie "Jastrzębia" miał taki finał, że SR-71 spokojnie poszedł swoim kursem w lewo na zachód w stronę domu, a lecący równolegle MiG-25 - z pilotem nie nawykłym do mocno ciasnej dla tego samolotu przestrzeni powietrznej nad NRD i nawigatorami na SD nie nawykłymi do prędkości, na jakich rozgrywały się wydarzenia - nie wyrobił się z zakrętem w prawo i znalazł się w rejonie Kopenhagi, czego skutkiem była duńska nota protestacyjna. W następnych lotach wszyscy byli znacznie bardziej ostrożni.
    Wziąwszy pod uwagę niezbędny dystans bezpieczeństwa po obu stronach, piloci SR-71 i MiG-25 w najlepszym razie widzieli wzajemnie swoje smugi kondensacyjne w odległości 30-40 km. Nie może być mowy o kontakcie obu samolotów "oko w oko".
    Na każde słowo napisane powyżej mam mocne kwity.
    Ostatnio edytowane przez JacekB ; 13-11-2014 o 23:32
    GoldenDave, hypne and Maciey like this.

  5. #425
    jj
    jj jest nieaktywny

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    gdynia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez JacekB Zobacz posta
    W następnych lotach wszyscy byli znacznie bardziej ostrożni.
    Wziąwszy pod uwagę niezbędny dystans bezpieczeństwa po obu stronach, piloci SR-71 i MiG-25 w najlepszym razie widzieli wzajemnie swoje smugi kondensacyjne w odległości 30-40 km. Nie może być mowy o kontakcie obu samolotów "oko w oko".
    Na każde słowo napisane powyżej mam mocne kwity.
    Na pułapie na jakim operował SR-71 smugi kondensacyjne nie powstają.

  6. #426
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Nieporozumieniem jest sądzić, że zawsze i w każdym przypadku SR-71 znajdował się na pułapie, na którym nie powstają, więc nie ma błędu w sformułowaniu "w najlepszym przypadku". W większości przypadków w ogóle nie było żadnego wizualnego kontaktu.
    GoldenDave likes this.

  7. #427

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Nie wiem czy to wrzucaliście:



    Źródło: http://scilib.narod.ru/Avia/Podmolod...p_image011.jpg

    Artykuł, może kogoś zainteresuje:

    http://scilib.narod.ru/Avia/Podmoloda/NoReturn.htm

    Natknąłem się w czasie poszukiwania artykułu o próbach w przechwyceniu SR-71 przez MiGi-23 MLD lub MLA
    Ostatnio edytowane przez Syrenek ; 22-04-2015 o 20:09 Powód: Poprawienie przekierowania

  8. #428

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Bognor Regis

    Domyślnie

    Przypuszczam a nawet jestem pewien, że w dzisiejszych czasach SR-71 nie zostałby przyjęty do służby. Samolot którego prowadzenie po zaplanowanej trasie absorbowało pilota w najwyższym stopniu, przy wysokim prawdopodobieństwie wystąpienia pompażu którego skutkiem mogło być zarówno anulowanie misji jak i utrata samolotu - nie spełniałby chyba wymagań. Abstrahując od kosztów eksploatacji i logistyki. Nierozwiązane problemy z pompażem doprowadziłyby do anulowania programu.
    Cóż, w dobie 'zimnej wojny' życie pilotów czy cywilów (narażanych podczas prób broni jądrowej) nie było w cenie.
    Pozdrawiam - Miłek

  9. #429

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Bognor Regis

    Domyślnie

    Spójrzcie na ten niewiarygodny model:
    https://www.youtube.com/watch?v=I6lgW87VDXw
    Lata lepiej niż oryginal. Tylko troszkę wolniej
    Pozdrawiam - Miłek

  10. #430
    Awatar robertus

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    J-L

    Domyślnie

    Z reguły małe latają lepiej i nie potrzebują do tego komputerów.
    Zauważyłeś, że on jest napędzany jedna turbiną w kadłubie? Silniki to tylko atrapy plus ringi LED jako dopalacze.
    http://youtu.be/s1su1K8yb8k

  11. #431
    Awatar vonMises

    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez cygnus Zobacz posta
    Przypuszczam a nawet jestem pewien, że w dzisiejszych czasach SR-71 nie zostałby przyjęty do służby. Samolot którego prowadzenie po zaplanowanej trasie absorbowało pilota w najwyższym stopniu, przy wysokim prawdopodobieństwie wystąpienia pompażu którego skutkiem mogło być zarówno anulowanie misji jak i utrata samolotu - nie spełniałby chyba wymagań. Abstrahując od kosztów eksploatacji i logistyki. Nierozwiązane problemy z pompażem doprowadziłyby do anulowania programu.
    W dzisiejszych czasach taki samolot po prostu otrzymałby zaawansowany system FBW i ECU, który wziął by cały ciężar kontroli lotu oraz silników na siebie... a załoga pewnie byłaby zredukowana do 1 osoby... lub mogłoby jej wcale nie być...

  12. #432
    Awatar robertus

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    J-L

    Domyślnie

    Gdzieś czytałem to wspomnienie.
    Z cyklu "jak utrzeć nosa Navy F-18".
    http://www.youtube.com/watch?v=Lg73GKm7GgI

  13. #433
    Awatar Jack-Jack

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Gniezno / Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krasin Zobacz posta
    zgasł mu silnik i musial zejść na niższy pułap.
    Nie wiem gdzie to wyczytałeś, ale nie jest to prawda.

  14. #434
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPMM/EPBC/EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jack-Jack Zobacz posta
    Nie wiem gdzie to wyczytałeś, ale nie jest to prawda.
    Zostało to wyjaśnione w tym wątku 10 lat temu .

    zicherka and robertus like this.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  15. #435
    Awatar Jack-Jack

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Gniezno / Poznań

    Domyślnie

    Dżizus Maria , myślałem, że odpowiadam na posta z jednej z ostatnich stron

  16. #436
    Awatar kosmo92

    Dołączył
    Oct 2017

    Domyślnie

    Na początek przywitam się na tym Forum. Dla mnie Sr-71 to samolot którego nikt nie zestrzelił a to czy Mig 25 czy inna bateria rakiet ziemia-powietrze potrafi razić cele poruszające się na dużych wysokościach i przy dużych prędkościach pozostaje wyłącznie dyskusją stricte akademicką.Chciałbym prosić o więcej informacji o radzieckim bezpilotowcu Jastrieb bo jakoś nie spotkałem się z tą konstrukcją, a chętnie się o niej czegoś dowiem.

  17. #437
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kosmo92 Zobacz posta
    Dla mnie Sr-71 to samolot którego nikt nie zestrzelił
    Nie wydaje się to być cecha szczególnie wyróżniająca akurat ten samolot spośród tysięcy innych.
    Jest wiele samolotów, których nikt nie zestrzelił, ponieważ nikt do nich nigdy nie strzelał. W danym przypadku dalecy jesteśmy wprawdzie od twierdzenia, że nikt nigdy nie strzelał do SR-71, ale wykazaliśmy niezbicie, że potwierdzonych przypadków strzelania doń jest zdecydowanie mniej niż głoszą tzw. miejskie legendy (o ile nie wprost propaganda), a i te nieliczne strzelania odbyły się w mało sprzyjających okolicznościach. Ponadto stwierdziliśmy, że nie jest znany ani jeden przypadek strzelania do SR-71 przez samoloty MiG-25 lub zestawy rakietowe S-200, które miały po temu techniczno-taktyczne możliwości.
    W tym sensie najzupełniej się zgadzam, że dyskusja jest akademicka.

    Zapraszam do udziału w forum, ale "Jastrieb" (Tu-123) to jest inny temat, więc niekoniecznie w tym wątku proszę o nim pisać.

  18. #438
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Na "cegłę" Paula Crickmore'a w wersji elektronicznej nigdzie do tej pory nie natknąłem się (mam wprawdzie wydanie papierowe z 2010 r., ale nie chce mi się przepisywać fragmentów "z palca"), za to właśnie natrafiłem na zaczerpniętą z tejże książki relację amerykańskiego pilota SR-71 o niebezpiecznym spotkaniu w powietrzu z (prawdopodobnie) MiGiem-31 nad Morzem Barentsa w pobliżu brzegów ZSRR jesienią 1986 r.
    Do poczytania i pooglądania tutaj:
    Moment when Soviet jet fighter almost shot down US spy plane above the Barents Sea | Daily Mail Online

    Nawiasem mówiąc, Amerykanin twierdzi, że jak najbardziej widział smugi MiGa przed sobą i przez peryskop własne z tyłu.
    To a propos:
    Cytat Zamieszczone przez jj Zobacz posta
    Na pułapie na jakim operował SR-71 smugi kondensacyjne nie powstają.

  19. #439
    Awatar Grzegorz5710

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPGL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez JacekB Zobacz posta
    Nie wydaje się to być cecha szczególnie wyróżniająca akurat ten samolot spośród tysięcy innych.
    Jest wiele samolotów, których nikt nie zestrzelił, ponieważ nikt do nich nigdy nie strzelał.........
    Jacku w pełni się z Tobą zgadzam. Rosjanie posiadali możliwości zestrzelenia tego samolotu ale też trzeba wziąć pod uwagę również czynniki polityczne. Znając po latach system dowodzenia w takich przypadkach decyzja zapadała na najwyższych szczeblach państwowych. Trzeba również brać pod uwagę ówczesną sytuację geopolityczną - zestrzelenie tego samolotu mogło znowu doprowadzić do zaostrzenia całej sytuacji ale też nie na rękę Rosjanom ujawnienie że mają większe możliwości niż myśleli Amerykanie.

  20. #440
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Pisałem o tym kilka lat temu, ale warto przypomnieć.

    Daje do myślenia jedna z relacji szwedzkich, która również jest przytoczona we wspomnianej przeze mnie wyżej książce (str. 285-287 wydania z 2010 r.). Jest ona na tyle długa, że nie chce mi się przepisywać całości, ale jej sens jest z grubsza taki:
    "Wielokrotnie obserwowaliśmy (my, czyli Szwedzi; nie tylko lotnictwo ZSRR wylatywało na przechwycenia SR-71 nad Bałtykiem, szwedzkie na "Viggenach" także) na ekranach akcje MiGów-25 z Eberswalde przeciwko SR-71. SR leciał na 72 tys. stóp; MiG-25 każdorazowo wychodził na pułap ok. 63 tys. stóp (ponad 19 tys. m) i odległość 1,6 mili morskiej (niespełna 3 km) w tylnej półsferze, po czym kończył przechwycenie. Zadziwająca była dla nas powtarzalność tego manewru: zawsze było 63 tys. stóp i zawsze 1,6 mili morskiej z tyłu."

    Sugestia autora (i ja z nią się zgadzam, chociaż jest to tylko przypuszczenie, dopóki druga strona wprost nie potwierdzi) jest jednoznaczna: takie były określone instrukcją warunki do skutecznego odpalenia rakiet. A dalej to już decyzja z wyższego szczebla: leci nad wodami międzynarodowymi, jego prawo, niczego nie narusza, więc nic tu po nas, z powrotem do domu. Gdyby wleciał nad wody terytorialne, byłaby inna sprawa. Ale był zbyt mądry, żeby wlatywać i ryzykować konsekwencje takiej akcji, co amerykański pilot w powyższym artykule jasno wyraził.
    martineho likes this.

Strona 22 z 22 PierwszyPierwszy ... 12 20 21 22

LinkBacks (?)

  1. 23-02-2016, 21:15
  2. 23-02-2016, 20:31
  3. 08-02-2016, 10:45
  4. 28-01-2015, 22:04
  5. 21-10-2014, 20:39
  6. 21-10-2014, 12:51
  7. 21-10-2014, 12:47
  8. 24-08-2014, 21:14
  9. 21-05-2014, 21:01
  10. 24-04-2014, 05:43
  11. 11-04-2014, 17:18
  12. 15-03-2014, 16:18
  13. 29-12-2013, 18:28
  14. 13-12-2013, 13:39
  15. 15-09-2013, 08:23
  16. 07-09-2013, 22:57
  17. 22-08-2013, 11:12
  18. 02-06-2013, 00:07
  19. 15-04-2013, 07:44
  20. 14-04-2013, 10:00
  21. 09-03-2013, 15:09
  22. 27-01-2013, 19:56
  23. 30-12-2012, 13:42
  24. 25-12-2012, 02:47
  25. 13-12-2012, 15:01
  26. 09-12-2012, 22:45
  27. 07-12-2012, 16:41
  28. 13-11-2012, 21:13
  29. 09-10-2012, 15:11
  30. 23-09-2012, 00:40
  31. 19-09-2012, 20:07
  32. 17-09-2012, 13:42
  33. 17-09-2012, 02:27
  34. 16-09-2012, 23:29
  35. 01-09-2012, 22:45
  36. 16-08-2012, 17:29
  37. 20-07-2012, 00:53
  38. 19-07-2012, 15:25
  39. 13-07-2012, 13:40
  40. 09-07-2012, 23:23
  41. 10-06-2012, 14:42
  42. 04-06-2012, 13:19
  43. 01-06-2012, 13:49
  44. 23-05-2012, 20:07
  45. 22-05-2012, 17:08
  46. 22-05-2012, 10:45
  47. 22-05-2012, 10:41
  48. 02-05-2012, 08:19
  49. 19-04-2012, 15:29
  50. 01-04-2012, 23:06

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •