Strona 22 z 22 PierwszyPierwszy ... 12 20 21 22
Pokaż wyniki od 421 do 435 z 435
Like Tree37Likes

Wątek: MiG-25 i SR-71

  1. #421
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie


    Polecamy

    Super film, 20 minut, oprowadzajacy po kabinie SR-71. Prawdziwy SR-71 pilot objasnia wiekszosc instrumentow.

    vonMises likes this.

  2. #422
    Awatar Tom_EPKK

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    KRK/EPKK

    Domyślnie

    Bardzo ciekawa rozmowa z pilotem Blackbirda - Rick McCrary opowiada o szkoleniu, lotach, samej maszynie. na prawde swietne zrodlo informacji o projekcie
    Flying the world's fastest plane: Behind the stick of the SR-71 - SBNation.com
    ...My Eyes Can See What Others Cannot...

    EPKK Spotters @Facebook


  3. #423
    Moderator Senior Screener
    Awatar Pzlm28

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Na Reedit było AMA (Ask me anything) z byłym pilotem SR-71. Materiał po angielsku
    I am Russell Szczepanik I was a RSO who flew the SR-71 in missions. AMA! : IAmA
    martineho likes this.
    Canon 550D+Tamron 150-600+C55-250+18-55+UBC30XLT

  4. #424
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Nie daje się wykazać na podstawie materiałów źródłowych bezpośredni związek między lotami SR-71 na Europejskim TDW a sytuacją w Polsce/"Solidarnością"/stanem wojennym/grożącą/niegrożącą/niedoszłą interwencją ZSRR i innych państw ościennych/jak-kto-chce-to-nazywać w latach 1980-1982. Niewątpliwie NATO bardzo interesowało się ówczesnymi wydarzeniami w Polsce, ale zasadniczy ciężar rozpoznania radioelektronicznego i fotograficznego (lotniczego i morskiego) spoczywał na kim innym.
    Wg danych naszej obrony powietrznej przez cały 1980 rok SR-71 pojawił się w obszarze powietrznym Morza Bałtyckiego 2 (dwa) razy - raz w kwietniu i raz na końcówce grudnia. W roku 1981 tych lotów było więcej, ale też nierównomiernie. Nieco większe natężenie lotów odnotowano w okresach kwiecień-maj (rzędu 5-7 miesięcznie) i wrzesień-październik (do 10, wpasowane w coroczne intensywne manewry NATO pod zbiorczym kryptonimem "Autumn Forge"), za to w niektórych innych miesiącach (w tym np. listopad, czyli tuż przed stanem wojennym) SR-71 w ogóle nie latały nad Bałtykiem. Podobnie było w 1982 roku.
    Co najmniej w latach 1974-1983 nie odnotowano ani jednego przypadku naruszenia polskiej przestrzeni powietrznej ani przez SR-71, ani przez żaden inny samolot rozpoznawczy NATO lub państw trzecich. Loty SR-71 odbywały się w odległości od ok. 40 do ok. 150 km od granicy polskich wód terytorialnych, a więc poza strefą ognia polskich wojsk rakietowych OPK.

    Zdecydowanie częściej SR-71 prowadziły rozpoznanie rejonu granicy niemiecko-niemieckiej, przy czym w 1982 r. - z chwilą wprowadzenia na uzbrojenie 787 plm Grupy Wojsk Radzieckich w NRD (lotnisko Eberswalde-Finow) jednej eskadry MiG-25PD - trasy lotów SR-71 zostały odsunięte nieco bardziej na zachód od granicy. O ile tylko warunki pogodowe pozwalały na start, każdy lot SR-71 powodował poderwanie pary dyżurnej MiG-25 z Finow. Z reguły jeden MiG-25 towarzyszył SR-71 w locie "tam" (w kierunku południowym), a drugi - trasy lotów były stałe, więc łatwo było wykonać stosowne obliczenia nawigatorskie - odczekiwał ze startem kilkanaście minut i wychodził na kurs równoległy do SR-71 w locie powrotnym "Blackbirda". Wieść gminna niesie, że pierwszy (jeden z pierwszych?) start MiGa-25 na przechwycenie "Jastrzębia" miał taki finał, że SR-71 spokojnie poszedł swoim kursem w lewo na zachód w stronę domu, a lecący równolegle MiG-25 - z pilotem nie nawykłym do mocno ciasnej dla tego samolotu przestrzeni powietrznej nad NRD i nawigatorami na SD nie nawykłymi do prędkości, na jakich rozgrywały się wydarzenia - nie wyrobił się z zakrętem w prawo i znalazł się w rejonie Kopenhagi, czego skutkiem była duńska nota protestacyjna. W następnych lotach wszyscy byli znacznie bardziej ostrożni.
    Wziąwszy pod uwagę niezbędny dystans bezpieczeństwa po obu stronach, piloci SR-71 i MiG-25 w najlepszym razie widzieli wzajemnie swoje smugi kondensacyjne w odległości 30-40 km. Nie może być mowy o kontakcie obu samolotów "oko w oko".
    Na każde słowo napisane powyżej mam mocne kwity.
    Ostatnio edytowane przez JacekB ; 13-11-2014 o 23:32
    GoldenDave likes this.

  5. #425
    jj
    jj jest nieaktywny

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    gdynia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez JacekB Zobacz posta
    W następnych lotach wszyscy byli znacznie bardziej ostrożni.
    Wziąwszy pod uwagę niezbędny dystans bezpieczeństwa po obu stronach, piloci SR-71 i MiG-25 w najlepszym razie widzieli wzajemnie swoje smugi kondensacyjne w odległości 30-40 km. Nie może być mowy o kontakcie obu samolotów "oko w oko".
    Na każde słowo napisane powyżej mam mocne kwity.
    Na pułapie na jakim operował SR-71 smugi kondensacyjne nie powstają.

  6. #426
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Nieporozumieniem jest sądzić, że zawsze i w każdym przypadku SR-71 znajdował się na pułapie, na którym nie powstają, więc nie ma błędu w sformułowaniu "w najlepszym przypadku". W większości przypadków w ogóle nie było żadnego wizualnego kontaktu.
    GoldenDave likes this.

  7. #427

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Nie wiem czy to wrzucaliście:



    Źródło: http://scilib.narod.ru/Avia/Podmolod...p_image011.jpg

    Artykuł, może kogoś zainteresuje:

    http://scilib.narod.ru/Avia/Podmoloda/NoReturn.htm

    Natknąłem się w czasie poszukiwania artykułu o próbach w przechwyceniu SR-71 przez MiGi-23 MLD lub MLA
    Ostatnio edytowane przez Syrenek ; 22-04-2015 o 20:09 Powód: Poprawienie przekierowania

  8. #428

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Bognor Regis

    Domyślnie

    Przypuszczam a nawet jestem pewien, że w dzisiejszych czasach SR-71 nie zostałby przyjęty do służby. Samolot którego prowadzenie po zaplanowanej trasie absorbowało pilota w najwyższym stopniu, przy wysokim prawdopodobieństwie wystąpienia pompażu którego skutkiem mogło być zarówno anulowanie misji jak i utrata samolotu - nie spełniałby chyba wymagań. Abstrahując od kosztów eksploatacji i logistyki. Nierozwiązane problemy z pompażem doprowadziłyby do anulowania programu.
    Cóż, w dobie 'zimnej wojny' życie pilotów czy cywilów (narażanych podczas prób broni jądrowej) nie było w cenie.
    Pozdrawiam - Miłek

  9. #429

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Bognor Regis

    Domyślnie

    Spójrzcie na ten niewiarygodny model:
    https://www.youtube.com/watch?v=I6lgW87VDXw
    Lata lepiej niż oryginal. Tylko troszkę wolniej
    Pozdrawiam - Miłek

  10. #430
    Awatar robertus

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    J-L

    Domyślnie

    Z reguły małe latają lepiej i nie potrzebują do tego komputerów.
    Zauważyłeś, że on jest napędzany jedna turbiną w kadłubie? Silniki to tylko atrapy plus ringi LED jako dopalacze.
    http://youtu.be/s1su1K8yb8k

  11. #431
    Awatar vonMises

    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez cygnus Zobacz posta
    Przypuszczam a nawet jestem pewien, że w dzisiejszych czasach SR-71 nie zostałby przyjęty do służby. Samolot którego prowadzenie po zaplanowanej trasie absorbowało pilota w najwyższym stopniu, przy wysokim prawdopodobieństwie wystąpienia pompażu którego skutkiem mogło być zarówno anulowanie misji jak i utrata samolotu - nie spełniałby chyba wymagań. Abstrahując od kosztów eksploatacji i logistyki. Nierozwiązane problemy z pompażem doprowadziłyby do anulowania programu.
    W dzisiejszych czasach taki samolot po prostu otrzymałby zaawansowany system FBW i ECU, który wziął by cały ciężar kontroli lotu oraz silników na siebie... a załoga pewnie byłaby zredukowana do 1 osoby... lub mogłoby jej wcale nie być...

  12. #432
    Awatar robertus

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    J-L

    Domyślnie

    Gdzieś czytałem to wspomnienie.
    Z cyklu "jak utrzeć nosa Navy F-18".
    http://www.youtube.com/watch?v=Lg73GKm7GgI

  13. #433
    Awatar Jack-Jack

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Gniezno / Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krasin Zobacz posta
    zgasł mu silnik i musial zejść na niższy pułap.
    Nie wiem gdzie to wyczytałeś, ale nie jest to prawda.

  14. #434
    Moderator Photo Screener
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPMM/EPBC/EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jack-Jack Zobacz posta
    Nie wiem gdzie to wyczytałeś, ale nie jest to prawda.
    Zostało to wyjaśnione w tym wątku 10 lat temu .

    zicherka and robertus like this.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  15. #435
    Awatar Jack-Jack

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Gniezno / Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    Dżizus Maria , myślałem, że odpowiadam na posta z jednej z ostatnich stron

Strona 22 z 22 PierwszyPierwszy ... 12 20 21 22

LinkBacks (?)

  1. 23-02-2016, 21:15
  2. 23-02-2016, 20:31
  3. 08-02-2016, 10:45
  4. 28-01-2015, 22:04
  5. 21-10-2014, 20:39
  6. 21-10-2014, 12:51
  7. 21-10-2014, 12:47
  8. 24-08-2014, 21:14
  9. 21-05-2014, 21:01
  10. 24-04-2014, 05:43
  11. 11-04-2014, 17:18
  12. 15-03-2014, 16:18
  13. 29-12-2013, 18:28
  14. 13-12-2013, 13:39
  15. 15-09-2013, 08:23
  16. 07-09-2013, 22:57
  17. 22-08-2013, 11:12
  18. 02-06-2013, 00:07
  19. 15-04-2013, 07:44
  20. 14-04-2013, 10:00
  21. 09-03-2013, 15:09
  22. 27-01-2013, 19:56
  23. 30-12-2012, 13:42
  24. 25-12-2012, 02:47
  25. 13-12-2012, 15:01
  26. 09-12-2012, 22:45
  27. 07-12-2012, 16:41
  28. 13-11-2012, 21:13
  29. 09-10-2012, 15:11
  30. 23-09-2012, 00:40
  31. 19-09-2012, 20:07
  32. 17-09-2012, 13:42
  33. 17-09-2012, 02:27
  34. 16-09-2012, 23:29
  35. 01-09-2012, 22:45
  36. 16-08-2012, 17:29
  37. 20-07-2012, 00:53
  38. 19-07-2012, 15:25
  39. 13-07-2012, 13:40
  40. 09-07-2012, 23:23
  41. 10-06-2012, 14:42
  42. 04-06-2012, 13:19
  43. 01-06-2012, 13:49
  44. 23-05-2012, 20:07
  45. 22-05-2012, 17:08
  46. 22-05-2012, 10:45
  47. 22-05-2012, 10:41
  48. 02-05-2012, 08:19
  49. 19-04-2012, 15:29
  50. 01-04-2012, 23:06

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •