Strona 3 z 22 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 13 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 60 z 440
Like Tree41Likes

Wątek: MiG-25 i SR-71

  1. #41

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPNT/EPRZ

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Gryniek
    Cytat Zamieszczone przez jasiek
    z tego co pamiętam czytałem gdzieś że w swoich wspomnieniach Mirosław Hermaszewski opowiadał jak to raz wykryto SR-71 w locie nad polską i próbowano go przechwycić, ale gdy MiG-i akurat wystartowały to wyszedł poza zasięg radarów. W ogóle Blackbird miał bardzo słabe charakterystyki stealth jeśli porównać je z dzisiejszymi maszynami.
    Odnośnie opowieści gen Hermaszewskiego. Było to w stanie wojennym i SR71 fotografował polskie wybrzeże. Parę MiGów 25 poderwano z lotniska w Chojnie. Niestety uciekł im bo zrobili to zbyt późno.

    A ja pamiętam jak Mig 25 przylatywał późnym popołudniem nad poligon w JagodnemEPD36(lata 80-te) i popisywał się pięknymi zawrotami bojowymi. Ach wtedy latało dużo różnego sprzętu...

    niestety?

  2. #42
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez biver
    saturn ja pisalem o SR-71
    Oops. Sorry, przepraszam.

    A co do komentarzy wyzej - jak najbardziej mysliwiec przechwytujacy musi byc 25-50% szybszy od celu bo inaczej nie sprawdzi sie w swojej roli. Jest to takie ABC sztuki przechwytywania w powietrzu.

    Dane ktore zamiescilem nie pochodza z wikipedia tylko bezposrednio z ksiazki napisanej przez Belenko o tym samolocie. On oczywiscie latal Migiem-25 starszej generacji. Zasieg tego samolotu byl strasznie mizerny.

    Tak, Irak mial Mig-25, nawet ich bylo tam troche - czesc z tych samolotow Saddam nawet zakopal na pustyni (wolal zakopac niz stracic w powietrzu ?) - jest takie slynne zdjecie jak je odgopano i je widac w glebokim dole wsrod palm daktylowych.

  3. #43

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez grzegorzz4
    Witam,mam takie proste pytanko,czy w Polsce stacjonowały migi -25,jak tak to gdzie ikiedy
    Były tylko w 164 splr gwardii, jak pisał Gryni.
    Oprócz wariantów bombowo-rozpoznawczych, przez 5 lat (koniec 1984 - 1990 r.) była eskadra samolotów przełamania OP MiG-25BM.

    Cytat Zamieszczone przez grzegorzz4
    czy migi które chciały przechwycić SR-71 nad Polską,były z Polski czy z NRD
    Z NRD. Pułki w Finow i Parchim. Ten pierwszy przezbrojony pod koniec lat 1980. na MiG-29, drugi chyba wycofany z NRD e tym czasie. Ale nie dam głowy.

    Cytat Zamieszczone przez biver
    emzet tak Mig-25 mial podobna predkosc maksymalna i pulap co SR-71 ale ta predkosc ile mogl utrzymac ? 20-30 min ? plus ile czasu zajmowalo mu dojscie do tej predkosci i wysokosci ? a SR-71 jak lecial z Mach 3 tak lecial dalej

    to tak jakbys chcial Fiatem 125p, dogonic innego Fiata 125p, pedzacego z maks predkoscia, ruszajac w momencie gdy Ciebie mija (pamietaj o wejsciu do samochodu, zapieciu pasow i zapaleniu swiatel )
    To nie tak. Na SD (stanowiskach dowodzenia) nie siedzą matoły i nie podrywają pary, czy klucza dyżurnego w momencie przelotu takiego celu szybkościowego, tylko w momencie pojawienia się celu na znacznej odległości od własnych rubieży obronnych. Tak więc samolot mógłby spokojnie nabrać odpowiednią wysokość w zadanym czasie. Jednak taki cel przechwycić jest dość trudno. Łatwiej go zestrzelić z ziemi. Co do ograniczeń czasu lotu z maksymalną liczbą Ma, to prawda. Lot z l. Ma=2,83 w warunkach bojowych mógł trwać nie więcej niż 5 minut. Przy dobrym naprowadzeniu z ziemi (lot odbywał się w reżimie automatycznym, więc pilot nie ingerował w pilotowanie samolotu, poza ustalaniem odpowiednich zakresów pracy silników, przygotowaniem systemów uzbrojenia) można było wyjść na rubież przechwycenia przed celem, dokonać jego wykrycia, uchwycenia i odpalenia rakiet. Powtarzam, warunkiem było dobre naprowadzenie z ziemi. Od NN SD zależało bardzo wiele.

  4. #44

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jasiek
    poza tym miał mnóstwo innych wad- wymagał idealnych lotnisk, świetnej obsługi i miał bardzo ograniczone możliwości manewrowe - MiG-25P z pełnym zapasem paliwa nie mógł przekraczać 3,3G , a maksymalne przeciążenie wynosiło bodajże 4,5G...

    Także późniejszy MiG-31 osiągał maksymalne 3000 km/h, chociaż polepszono inne charakterystyki maszyny, to jednak wciąż nie mógłby z powodzeniem zwalczać SR-71, nie mówiąc o tym że zrobiono go nie wiele i to na chwilę przed upadkiem ZSRR.
    A do czego myśliwcowi przechwytującemu przeciążenie? Walk manewrowych na nim nie można toczyć. Ale to nie jego zadanie.
    MiG-31 nie osiągał żadnych 3000 km/h. Co to znaczy niewiele i na chwilę przed upadkiem ZSRR?

    Cytat Zamieszczone przez Qna
    w jakims programie (dawno temu) slyszalem ze jedyna szansa dla Mig-a 25 w dorwaniu sr71 to znalezienie sie na odpowiednim pulapie "head to head" odpalenie rakiet i obnizenie lotu, w praktyce nie wiem czy stosowane, jezeli tak to wiadomo ze nie skutecznie.
    Nie było takiego.

    Cytat Zamieszczone przez saturn5
    A co do komentarzy wyzej - jak najbardziej mysliwiec przechwytujacy musi byc 25-50% szybszy od celu bo inaczej nie sprawdzi sie w swojej roli. Jest to takie ABC sztuki przechwytywania w powietrzu.
    To jest twoje ABC.

    Cytat Zamieszczone przez saturn5
    Tak, Irak mial Mig-25, nawet ich bylo tam troche - czesc z tych samolotow Saddam nawet zakopal na pustyni (wolal zakopac niz stracic w powietrzu ?) - jest takie slynne zdjecie jak je odgopano i je widac w glebokim dole wsrod palm daktylowych.
    A ja jeszcze słyszałem, że część utopili w Zatoce Perskiej.

  5. #45
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    A tu znalazlem pare zdjec z odkopywania tych Migow-25 i Su-25:




  6. #46

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krasin
    a zestrzelili U2 tylko dzieki duzemu fartowi bo zgasł mu silnik i musial zejść na niższy pułap. wracając jeszcze do MiGa 25 to ja czytałem że pelen ciąg mógł utrzymywać 8 minut.
    O żadnym zgaśnięciu silnika nie słyszałem. A rakieta, którą go zestrzelono, mogła ściągnąć cel z większej wysokości, niż ta, na której leciał amerykanin. Nie ciąg utrzymywał, tylko prędkość.

    Cytat Zamieszczone przez saturn5
    Pilot Miga-25 Belenko opisuje w swoje ksiazce ograniczenia szybkosci tego samolotu.

    Nie wolno im bylo przekraczac Mach 2,5. Powyzej Mach 2,8 powazne uszkodzenie silnikow bylo prawie pewne (silniki wchodzily w rejon gdzie przepustnica przestawala dzialac). Co prawda jeden raz Mig-25 zostal w 1973 "namierzony" przez Izrael jak lecial z szybkoscia Mach 3,2 nad ich terytorium ale jakoby pilot mial szczescie ze wyladowal calo i caly samolot poszedl do kasacji po wyladowaniu w Egipcie.
    Jeżeli to napisał Bielenko, to słabo znał samolot. Żeby zwiększać prędkość nie trzeba bez przerwy zwiększać obrotów silnika, wystarczy wyjść na "pełne dopalanie" i dać się rozpędzić samolotowi. Z prędkością 3,2 Ma nie leciał MiG-25, tylko bezpilotowy "Jastrieb". Piloci, w tym Bieżewiec mówili o 3,12, co było grubym przekroczeniem ograniczeń zawartych w instrukcji. I żadnego MiG-25 nie później nie kasowano.

    Cytat Zamieszczone przez Michal Krol
    Najciekawszym zdarzeniem według mnie bylo wylądownie Cessny na Placu Czerwonym 19 letni Niemiec Mathias Rust 28 maja (dzień ów był świętem rosyjskich sił obrony powietrznej) 1987 roku przyziemił nieopodal Kremla .Sowieci wszem i wobec wczesniej chwlili sie ze ZSRR i w szczególnosci Moskwa sa najlepiej bronionym miejscami na świecie.O ile pamietam pilot został osadzony i skazany na pare lat wiezienia.Nasza rodzima propaganda zapewniała ze niemiecki pilot nad Moskwe nadlecial od strony Bałtyku
    Tam było wiele czynników, mających wpływ na przebieg wypadków. Jedno jest pewne. Bojowy samolot nigdy by się nie przedostał. A nadleciał Niemiec faktycznie znad Bałtyku, więc o jakiej propagandzie piszesz? Rusta nigdzie nie wsadzili. Puścili go wolno. Ze stołków poleciały kilka najgrubszych ryb z Ministerstwa Obrony. Wypadek miał miejsce nie w święto OP, ale podczas wielkoskalowych ćwiczeń OP.

    Cytat Zamieszczone przez saturn5
    To byly podobno wszystko teorie na papierze nie sprawdzalne w zyciu. Jego zbiornik paliwa zabieral 14 ton - wystarczal tylko na 1200 km lotu pod warunkiem ze nie uzywal dopalaczy i nie robil zadnych manewrow. Jego praktyczny "promien" walki nie przekraczal 300 km. Przy podwieszeniu jakichkolwiek pociskow nawet te liczby sie zmniejszaly. Przynajmniej takie byly prawdziwe parametry samolotu ktorym latal Belenko w 1971. Byc moze pozniej lekko ulegly poprawie - ale watpie aby ulegly drastycznej poprawie.

    A co do Mig-25 zestrzeliwujacego SR-71?. Zasady sa takie ze przechwytujacy samolot musi byc minimum 25% szybszy od swojego celu aby byl efektywny. Mig-25 oczywiscie nie spelnial tego warunku. Poza tym na wyskosc 80000 stop mogl wyjsc tylko na 2 minuty. Piloci SR-71 podobno nigdy sie nie czuli nawet zagrozeni przez Miga-25 - obojetnie ktora jego wersje.
    Interesujące skąd to wszystko? To twoje teorie? Leksyka też dalece nie lotnicza.

  7. #47

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5
    A tu znalazlem pare zdjec z odkopywania tych Migow-25 i Su-25:
    Hehe. Durnie chcieli ich potem odkopać i użyć???

  8. #48
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Zwieroboj
    Jeżeli to napisał Bielenko, to słabo znał samolot.
    ...........
    Interesujące skąd to wszystko? To twoje teorie? Leksyka też dalece nie lotnicza.
    Wyobraz sobie ze to napisal Belenko i jako ze latal na tych samolotach jakos mu wierze bardziej niz twoim wlasnym "teoriom". Leksyska jest z jego ksiazki przeznaczonej dla czytelnika nie-eksperta (albo moje tlumaczenie z angielskiego na polski nie odpowiada twoim standartom, z gory przepraszam za swoje niedociagniecia). Belenko ciagle podobno zyje i ma sie dobrze - radze ci kierowac swoje uwagi bezposredno do niego, napewno mozesz go sporo nauczyc. Acha, i skontaktuj sie tez ze sztabem izraelskim ktore najwyrazniej nie ma pojecia co nad nimi lecialo.

  9. #49

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    Kolego, codziennie mam kontakt z pilotami, między innymi MiG-25, więc ty się kontaktuj z kim tylko chcesz. Instrukcja MiG-25 jest u mnie w domu, mam cytować? Obawiam się, że nic nie zrozumiesz, jako nie-ekspert.

  10. #50

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    lekko na południe.

    Domyślnie

    Tutaj znajdziecie trochę odpowiedzi na nurtujące pytania:

    http://www.airwar.ru/other/bibl/mig-25rb_aero.html

    Co do przechwycenia celu, bardzo rzadko stosuje się metodę "pogoni". Zazwyczaj wyprowadza się samolot przechwytujacy naprzeciw celu.
    Kiedyś wyliczono tzw. rubieże - rubież wykrycia, rubież przechwycenia, rubież wprowadzenia do walki, itp. Chodziło o to by "stanąć na drodze" naruszyciela. "Gonitwy" są raczej nieskuteczne, bombowiec szybciej dotrze nad cel niż myśliwiec go dogoni.

  11. #51

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Toyo
    Co do przechwycenia celu, bardzo rzadko stosuje się metodę "pogoni". Zazwyczaj wyprowadza się samolot przechwytujacy naprzeciw celu.
    Kiedyś wyliczono tzw. rubieże - rubież wykrycia, rubież przechwycenia, rubież wprowadzenia do walki, itp. Chodziło o to by "stanąć na drodze" naruszyciela. "Gonitwy" są raczej nieskuteczne, bombowiec szybciej dotrze nad cel niż myśliwiec go dogoni.
    Tak jest. Jednak w przypadku starszej generacji samolotów trzeba było wyprowadzić samolot w tylną półsferę celu (ograniczenia systemów uzbrojenia, głównie rakiet). Stosuje się naprowadzenie w tylną półsferę metodami "zakręt" (zasadniczy sposób), "przechwycenie" i "pościg". Ostatni, jak napisałeś jest najniekorzystniejszy ze względu na wydłużenie czasu przechwycenia, a także uniemożliwia wyprowadzenie myśliwca na cel na nakazanej rubieży i pod określoną sylwetką.
    Są stosowane także metody naprowadzania kombinowane, na pierwszym etapie wyjścia na cel jedną z trzech wyżej przedstawionych metod, a wyjście w tylną półsferę celu z wykorzystaniem manewru pionowego ze wznoszeniem lub zniżaniem, w zależności od położenia celu.

    Atak czołowy, jako najskuteczniejszą metodę, praktykuje się na samolotach nowszych generacji. Zapewnia dużo większy zasięg wykrycia celu przez pokładową SRL oraz dozwoloną odległość odpalenia. Na MiG-25 można. Rakiety pozwalają, sprawdziłem.

  12. #52

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    lekko na południe.

    Domyślnie

    Wyprowadzenie w tylną półsferę zazwyczaj wynikało z ograniczeń rakiet, w tej chwili nawet rakiety na podczerwień "łapią" cel z przodu.
    Nie rozważamy tutaj wzrokowej identyfikacji celu, wymaganej w czasie pokoju.
    Nie mogę znaleźć w necie, a jestem pewien, że było - "geometrii" przechwycenia naruszyciela przez samolot MiG-25, były tam rozrysowane "mniej więcej" rubieże, dokładność taka na jaką można sobie pozwolić w necie.

    Amerykanie spotkali się z problemem szybko lecących samolotów-nosicieli, drobny błąd w naprowadzeniu doprowadzał do sytuacji w której stawało się ono niemożliwe, bądź też nieskuteczne (bombowiec osiagnął cel). Dlatego na samolocie F-106 Delta Dart zastosowano system naprowadzania automatycznego. Wschód nie pozostal daleko w tyle (na ile oczywiście pozwalały technologie) i zastosował podobne rozwiązanie, na MiG-21 nazywało się to chyba Lazur, MiG-25 równieżbył w to wyposażony.
    Zasięg rakiet był "taki sobie", a prędkości zbliżania się ogromne, więc szanse na ponowny atak znikome. Zakładając, ze cel leci z prędkoscią około 2000 km/h to w ciagu minuty pokonuje około 30 km, czas zakrętu o 180 stopni trwa 2-3 minuty z przechyleniem 30 stopni, większe powoduje utratę prędkości, czyli cel oddali się o 60-90 km, mając nawet 500 km/h nadwyżki prędkości to dogonienie celu zajmie mniej więcej 7 - 9 minut, odejmując zasięg rakiet mamy 5 minut "gonitwy". W tym czasie bombowiec pokona kolejne kolejne 150 km co nam razem da 210 - 240 km, daleko? Nie? Nie wziąłem tu pod uwagę promienia zakrętu.
    Proszę te wywody traktować czysto teoretycznie, ponieważnie podpieram się teraz żadną literaturą, są one jednak wielce prawdopodobne.

  13. #53

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    Twoje wywody są w zasadzie prawidłowe. 210 - 240 km, czy to dużo, czy mało. Oczywiście dużo. I o tym wiedzieli wszyscy. Całe dziesięciolecia system OPK był ulepszany. W końcu osiągnięto taki poziom zgrania i wyszkolenia obsad bojowych SD, że dokonywano przechwyceń calów lecących jednocześnie na wysokościach koszących i w stratosferze. To prawdziwe mistrzostwo, odparcie takiego zmasowanego ataku samolotów i rakiet manewrujących przeciwnika, lecących z różnymi prędkościami, wykonujących manewr wysokością, prędkością i kursem.
    Masz absolutną rację, co do ataków czołowych. Jeżeli nie uda się pierwszy, o powtórnym nie ma co marzyć (przy takich prędkościach celu). To najpoważniejsza wada tej metody. Jednak przy dzisiejszym uzbrojeniu, istnieje dość duże prawdopodobieństwo porażenia celu w pierwszym ataku. Kiedyś nie było tak kolorowo.

    A Lazur rzeczywiście był i na MiG-21 i na MiG-25. Z tym, że na MiG-21 naprowadzenie odbywało się na zakresie dyrektywnym (pilot wykonywał wszystkie czynności ręcznie, wykonując komendy podawane z ziemi przez aparaturę Lazur i zobrazowane na wskaźnikach), natomiast na samolocie MiG-25 proces ten odbywał się w zasadzie w pełni automatycznie, jak pisałem.

  14. #54
    Awatar grzegorzz4

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Radom

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5
    A tu znalazlem pare zdjec z odkopywania tych Migow-25 i Su-25:

    Obrazek

    Obrazek
    czy ktoś wie co stało sie z tymi maszynami,czy wyemigrowały np.do USA,i czy dało je sie przywrócic do stanu lotnego po takiej "zabawie"w piasku

  15. #55

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPLK

    Domyślnie

    Edit: wyjasnione

  16. #56

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez biver
    eeeee mozesz rozwinac ta mysl ? (instrukcje do SR-71 tez masz w domu ?)
    Ja mam :P
    ( http://www.sr-71.org/blackbird/manual/ )

  17. #57

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPLK

    Domyślnie

    Edit: tutaj tez wyjasnione

  18. #58

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Ja tam sie w Wasze pyskowki nie mieszam Ale swoja droga, taki manual do 25-tego to bym sobie chetnie obejrzal...

  19. #59

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    Muflon, Toyo dał linka. Poczytaj, tam jest wszystko napisane. Tylko musisz znać rosyjski. Co prawda nie jest to instrukcja użytkowania i techniki pilotowania, tylko praktyczna aerodynamika, ale znajdziesz tam większość odpowiedzi.

  20. #60
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez biver
    predkosc Mach3 mogl utrzymywac przez 1,5 godziny - na tyle starczalo mu paliwa
    Akurat tyle aby mu wystarczalo na pobicie rekordu przelotu w poprzek USA. 6 marca 1990 ostatni czynny SR-71 pokonal ta trase w 1 godzine i 4 minuty. Teraz samolot jest na displayu i jak bedziesz na lotnisku Dulles pod Washingtonem gdzie wyladowal to go mozesz tam zobaczyc w muzeum.

    Srednia szybkosc - 2153 MPH.

    http://www.wvi.com/~sr71webmaster/972record1.htm

Strona 3 z 22 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 13 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 23-02-2016, 21:15
  2. 23-02-2016, 20:31
  3. 08-02-2016, 10:45
  4. 28-01-2015, 22:04
  5. 21-10-2014, 20:39
  6. 21-10-2014, 12:51
  7. 21-10-2014, 12:47
  8. 24-08-2014, 21:14
  9. 21-05-2014, 21:01
  10. 24-04-2014, 05:43
  11. 11-04-2014, 17:18
  12. 15-03-2014, 16:18
  13. 29-12-2013, 18:28
  14. 13-12-2013, 13:39
  15. 15-09-2013, 08:23
  16. 07-09-2013, 22:57
  17. 22-08-2013, 11:12
  18. 02-06-2013, 00:07
  19. 15-04-2013, 07:44
  20. 14-04-2013, 10:00
  21. 09-03-2013, 15:09
  22. 27-01-2013, 19:56
  23. 30-12-2012, 13:42
  24. 25-12-2012, 02:47
  25. 13-12-2012, 15:01
  26. 09-12-2012, 22:45
  27. 07-12-2012, 16:41
  28. 13-11-2012, 21:13
  29. 09-10-2012, 15:11
  30. 23-09-2012, 00:40
  31. 19-09-2012, 20:07
  32. 17-09-2012, 13:42
  33. 17-09-2012, 02:27
  34. 16-09-2012, 23:29
  35. 01-09-2012, 22:45
  36. 16-08-2012, 17:29
  37. 20-07-2012, 00:53
  38. 19-07-2012, 15:25
  39. 13-07-2012, 13:40
  40. 09-07-2012, 23:23
  41. 10-06-2012, 14:42
  42. 04-06-2012, 13:19
  43. 01-06-2012, 13:49
  44. 23-05-2012, 20:07
  45. 22-05-2012, 17:08
  46. 22-05-2012, 10:45
  47. 22-05-2012, 10:41
  48. 02-05-2012, 08:19
  49. 19-04-2012, 15:29
  50. 01-04-2012, 23:06

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •