Strona 9 z 23 PierwszyPierwszy ... 7 8 9 10 11 19 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 161 do 180 z 449
Like Tree53Likes

Wątek: MiG-25 i SR-71

  1. #161

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie


    Polecamy

    Witam po pierwsze chciałbym się przywitać bo jestem nowy na forum. Temat Sr-71 i Mig-25 jest na dzień dzissiejszy nie do rozwiązania bo jeszcze przez lata wiele faktów będzie tajnych. Tylko proszę zwrócić uwagę na jedną rzecz dityczącą BB załoga samolotów składała sie z pilota i operatora urządzeń elektronicznych. Jego celem było rejestrowanie danych z lotu bojowego ale tez planowanie trasy lotu. I temat juz wcześniej był poruszany trasa była tak układana by bezpiecznie mijała niebezpieczne lub nieznane rejony. Operatorzy elektroniki mieli dostęp do takich danych do których pilot nie był dopuszczany. Dlatego wszyscy po zakończeniu służby na SR-71 trafiali na emeryturę albo do dyplomacji, trafiając jako attache wojskowy do wielu placówek w gorących rejonach świata.

    I kiedy wykonywano loty nad miejscami zapalnymi, między innymi nad Irakiem to pierwszą zreczą jaka była wykonywana to było dokładne prześledzenia danych wywiadowczych na temat rejonu nad którym miano wykonać lot, następnie były loty w rejonie i dopiero po przeanalizowaniu danych z poprzedniego lotu zapadała decyzja o trasie lotu. Jeśli ryzyko było zbyt duże lot odwoływano. A dobranie trasy tak by omijała miejsca dyslokacji zestawów choćby S-200 było normą dlategi tak wiele pocisków odpalonych w kierunku samolotu nie dotarło do celu.
    pozdrawiam

  2. #162
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jacek123
    A dobranie trasy tak by omijała miejsca dyslokacji zestawów choćby S-200 było normą dlategi tak wiele pocisków odpalonych w kierunku samolotu nie dotarło do celu.
    Pociski kompleksów S-200 nie dotarły do celu głównie dlatego, ponieważ zostały odpalone wyłącznie w fantazjach "fachowych" publicystów.
    JacekB

    P.S.
    O ile dobrze rozumiem, to cały sens misji takich samolotów polega właśnie na pozyskiwaniu danych wywiadowczych z trudno dostępnych i niebezpiecznych rejonów. Jeśli takie dane już są, to po jakiego diabła w ogóle go posyłać?

  3. #163

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    Przyłączę się do Jacka i dorzucę inne pytanie. Skąd załoga SR-71 czerpała wiedzę o odpaleniach w swoim kierunku rakiet plot.?

  4. #164
    jj
    jj jest nieaktywny

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    gdynia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Zwieroboj
    Przyłączę się do Jacka i dorzucę inne pytanie. Skąd załoga SR-71 czerpała wiedzę o odpaleniach w swoim kierunku rakiet plot.?
    Widzieli je. A prznajmniej twierdza ze widzieli. SAMy mialy wsrod pilotow SR-71 przydomek "shit", bo za kazdym razem gdy pocisk byl odpalony w kabinie rozlegalo sie SHIT.

  5. #165

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    To w SR-71 istniała jakakolwiek widoczność z kabin? Dostrzec rakietę na tej wysokości, tym bardziej na etapie pasywnym (silnik nie pracuje) zaliczyłbym do bajek. Kiedyś widziałem bodajże w SP zdjęcie na którym był sfotografowany przez załogę SR-71 pocisk rodziny S-75 w locie w kierunku celu. Może się dowiadywali po locie?

  6. #166
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Skąd załoga SR-71 czerpała wiedzę o odpaleniach w swoim kierunku rakiet plot.?
    Widzieli je. A prznajmniej twierdza ze widzieli. SAMy mialy wsrod pilotow SR-71 przydomek "shit", bo za kazdym razem gdy pocisk byl odpalony w kabinie rozlegalo sie SHIT.

    Właśnie takiej odpowiedzi się spodziewałem.
    Zgodnie ze ściśle tajną instrukcją CIA naliczywszy w dole co najmniej 10 eksplozji rakiet (wszak z definicji miało ich być "wiele") pilot miał obowiązek szpetnie zakląć po kowbojsku i trzy razy pogardliwie splunąć za siebie przez ramię. Koniecznie przez prawe, aby nie być posądzonym o prokomunistyczne sympatie.

    JacekB

  7. #167

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Jeśli chodzi o zdjęcia to proponuję choćby książkę Tomasza Hypkiego "SR-71 najszybszy samolot świata" na stronie 36

    Natomiast widzę ze nie zrozumiałeś mojej intencji. Gdy trzeba było wykonać zdjęcia jakiegoś nieznanego celu najpierw wykonywano lot w rejonie by wykryć ewentualne środki ochrony. Natomiast gdy dane wywiadowcze podawały o tym iż brak jest poważnych zagrożeń wykonywano bezpośredni lot
    pozdrawiam

  8. #168
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Gdy trzeba było wykonać zdjęcia jakiegoś nieznanego celu najpierw wykonywano lot w rejonie by wykryć ewentualne środki ochrony. Natomiast gdy dane wywiadowcze podawały o tym iż brak jest poważnych zagrożeń wykonywano bezpośredni lot
    Cel na tyle poważny, aby angażować strategiczne rozpoznanie i nie ma obrony przeciwlotniczej? Dziwna logika.
    Niby kto i jak miał wykonać ten lot "w rejonie" w głębi wrogiego terytorium?

    Ja tam wolę trzymać się logiki prezentowanej przez samych Amerykanów:

    "The A-12 was primarily an over-flight vehicle that was configured to fly over a target at a very high speed and high altitude. It got all of the coverage that it could and then made it back to the base. Now that the United States signed the treaty with the Soviet Union, the A-12 could never fly over the target that it was designed for. Therefore, the United States Air Force needed something more, the SR-71. The SR-71 was configured to use cameras that were for peripheral coverage. The aircraft did not need to go into enemy airspace."

    Może słabo znam angielski, ale ten fragment, a zwłaszcza ostatnie zdanie dobrze rozumiem. Pierwotna konstrukcja A-12 została zaprojektowana do przelotów bezpośrednio nad celem. Po kilku latach zrezygnowano z niej, gdyż dla samolotu brakowało zastosowania. Loty nad ZSRR po zestrzeleniu U-2 Powersa nie wchodziły w rachubę. Dlatego wymyślono wersję SR-71 z urządzeniami obserwacji bocznej, aby samolot nie musiał wlatywać w nieprzyjacielską przestrzeń powietrzną i narażać się na niebezpieczeństwo zestrzelenia.

    JacekB

  9. #169

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    Intencje są tajemnicze, i jako takie znane jedynie Tobie. Rozpoznanie fotograficzne wykonywane z samolotów (poza obszarem objętym działaniami bojowymi) od czasu zestrzelenia U-2 było archaizmem, narażaniem życia (bezsensownym, gdy istniały inne źródła zdjęć) i narażaniem się na skandale międzynarodowe. Co innego rozpoznanie radiotechniczne prowadzone wzdłuż granic. Staraliśmy się bezskutecznie uzyskać odpowiedź na temat naruszeń przestrzeni powietrznej państw UW przez samoloty SR-71 oraz skąd załoga SR-71 wiedziała, kiedy należało rzucać jankeskim mięsem "shit".

  10. #170
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Zwieroboj
    Staraliśmy się bezskutecznie uzyskać odpowiedź na temat naruszeń przestrzeni powietrznej państw UW przez samoloty SR-71
    Tymczasem znalazłem informację (niestety z drugiej ręki, bez źródłowego potwierdzenia) o jednym (słownie: jeden) przypadku protestu dyplomatycznego NRD w latach 80-tych z powodu naruszenia przez SR-71 przestrzeni powietrznej tego państwa na odcinku około 10 kilometrów w rejonie Heiligenstadt. Na mapie można sobie obejrzeć przebieg dawnej granicy NRD-RFN w tej okolicy (obecnie zbieg granic landów Turyngia, Hesja i Dolna Saksonia) i łatwo zrozumieć okoliczności naruszenia. Przy znanej prędkości samolotu można łatwo policzyć, że naruszenie trwało nie więcej niż kilkanaście sekund.

    Ze źródeł zbliżonych do wojsk rakietowych NRD można się dowiedzieć, że przynajmniej w niektórych przypadkach przelotowi SR-71 wzdłuż granicy towarzyszył równoległy przelot dyżurnych MiG-25 po stronie wschodniej.

    JacekB

  11. #171
    jj
    jj jest nieaktywny

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    gdynia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez JacekB
    Skąd załoga SR-71 czerpała wiedzę o odpaleniach w swoim kierunku rakiet plot.?
    Widzieli je. A prznajmniej twierdza ze widzieli. SAMy mialy wsrod pilotow SR-71 przydomek "shit", bo za kazdym razem gdy pocisk byl odpalony w kabinie rozlegalo sie SHIT.

    Właśnie takiej odpowiedzi się spodziewałem.
    Zgodnie ze ściśle tajną instrukcją CIA naliczywszy w dole co najmniej 10 eksplozji rakiet (wszak z definicji miało ich być "wiele") pilot miał obowiązek szpetnie zakląć po kowbojsku i trzy razy pogardliwie splunąć za siebie przez ramię. Koniecznie przez prawe, aby nie być posądzonym o prokomunistyczne sympatie.

    JacekB
    i właśnie takiej odpowiedzi się spodziewałem.

  12. #172
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jj
    i właśnie takiej odpowiedzi się spodziewałem.
    Ale zapewne się nie spodziewałeś, że ja nawet jestem w tym przypadku skłonny wierzyć Amerykanom?
    Nie wykluczam, że w pewnych sytuacjach mogli te pociski w oddali zobaczyć. Nie bardzo jestem natomiast przekonany co rzekomej wielkiej ilości bezskutecznie wystrzelonych przeciwko SR-71 rakiet. Niby gdzie mieli się regularnie dostawać pod zmasowany ostrzał rakietowy? Moje podejrzenia idą w kierunku Wietnamu, ewentualnie Korei, ale tam to wchodzą w grę raczej incydentalne przypadki niż masowe zjawisko.

    JacekB

  13. #173

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Samoloty SR-71 były używane nad wieloma państwami; Wietnam jest jednym z nich ale też była Kuba, był Irak i były inne. Opinię o tym iż do SR-71 odpalono wiele rakiet oparłem na tym co wyczytałem w kilku książkach. Nie mi rozsądzać czy była to prawda. Może napomknę jeszcze do wcześniejszych wątków o mysliwcu Mig-31, samolot posiadał osiągi słabsze od Mig-25 i powstał do nieco innego celu niż walka manewrowa z SR-71
    pozdrawiam

  14. #174

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    MiG-25 też nie powstał do przechwytywania SR-71, a tym bardziej toczenia z nim jakichś walk manewrowych. To absurd. W tym czasie w USA prowadzono prace nad innymi samolotami wysokościowymi (B-58, XB-70). SR-71 pojawił się później. Jeśli można dowiedzieć się o jakie słabsze osiągi MiG-31 chodzi?

  15. #175
    jj
    jj jest nieaktywny

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    gdynia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Zwieroboj
    MiG-25 też nie powstał do przechwytywania SR-71, a tym bardziej toczenia z nim jakichś walk manewrowych. To absurd. W tym czasie w USA prowadzono prace nad innymi samolotami wysokościowymi (B-58, XB-70). SR-71 pojawił się później. Jeśli można dowiedzieć się o jakie słabsze osiągi MiG-31 chodzi?
    Ze zrodel powszechnie dostepnych wynika ze pierwsze seryjne sr-71 trafily do USAF w 1966 podczas gdy MIG-25 w 1970.

  16. #176
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jj
    Cytat Zamieszczone przez Zwieroboj
    MiG-25 też nie powstał do przechwytywania SR-71, a tym bardziej toczenia z nim jakichś walk manewrowych. To absurd. W tym czasie w USA prowadzono prace nad innymi samolotami wysokościowymi (B-58, XB-70). SR-71 pojawił się później.
    Ze zrodel powszechnie dostepnych wynika ze pierwsze seryjne sr-71 trafily do USAF w 1966 podczas gdy MIG-25 w 1970.
    Później nie w stosunku do MiGa-25, lecz do wyżej wymienionych konstrukcji amerykańskich. Z tych samych powszechnie dostępnych źródeł wynika, że sen z powiek osobom odpowiedzialnym za obronę powietrzną ZSRR spędzały rozwijane w latach 50-tych programy budowy naddźwiękowych bombowców strategicznych, a szczególnie projekt 3-machowego samolotu XB-70 "Valkyrie". Dlatego w końcu lat 50-tych biuro Mikojana i Guriewicza rozpoczęło prace projektowe nad myśliwcem przechwytującym zdolnym do ich zwalczania. Wynikiem tych prac stał się ostatecznie MiG-25. Samoloty rozpoznawcze z rodziny "Blackbirdów" były kwestią wtórną, zadanie ich przechwytywania pojawiło się niejako "przy okazji". Z kolei projekty bombowców strategicznych zarzucono w USA w związku z dynamicznym rozwojem techniki rakietowej.

    JacekB

  17. #177

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Samolot Mig-31 był modyfikacją Mig-a 25 pod kątem udoskonalenie wyposażenia. Posiadał nową stację radiolokacyjną z antena ze skanowaniem fazowym. Ponieważ samolot miał głównie działać nad północnymi rubieżami ZSRR czyli nad terenami pozbawionymi pomocy nawigacyjnych czyli MIG-31 posiadał znacznie udoskonalone i bogatsze wyposażenie zdolny był do działań na dalekich rubieżach. natomiast jeśli chodzi o właściwości mobilne to na przykład prędkośc wznoszenia była większa w Mig-25M niz w Mig-31
    pozdrawiam

  18. #178

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kielce

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Zwieroboj
    Przyłączę się do Jacka i dorzucę inne pytanie. Skąd załoga SR-71 czerpała wiedzę o odpaleniach w swoim kierunku rakiet plot.?
    czy przypadkiem w momencie odpalenia pocisku, nie zmienia sie tryb pracy stacji radiolokacyjnej (przejście ze śledzenia w naprowadzanie) co łatwo wykryć odpowiednią aparaturą?

    Cytat Zamieszczone przez JacekB
    Pierwotna konstrukcja A-12 została zaprojektowana do przelotów bezpośrednio nad celem.
    Czy przypadkiem pierwotnie A-12 to nie miałbyć mysliwiec?


    MiG-31 - czy przypadkiem nie powstał do zwlaczania bombowców strategicznych i pocisków manewrujacych a nie do scigania się z SR71?
    Pożegnanie z fotografią. Pobierz wersję pdf [20MB]





  19. #179

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tompac
    czy przypadkiem w momencie odpalenia pocisku, nie zmienia sie tryb pracy stacji radiolokacyjnej (przejście ze śledzenia w naprowadzanie) co łatwo wykryć odpowiednią aparaturą?
    Różnicy między zakresem śledzenia celu, a zakresem naprowadzania nie ma. Jest to ten sam zakres jeśli chodzi o charakter sygnału odbieranego przez pokładową aparaturę ostrzegania o opromieniowaniu. Dostajesz wiadomość o przejściu RLS z zakresu obserwacji (poszukiwania) na śledzenie. Co nie jest tożsame z odpaleniem rakiety.

    Z uwagi na system uzbrojenia MiG-31, może on wykonywać wszystkie zadania MiG-25 tylko jeszcze skuteczniej i w szerszym zakresie wysokości, odległości itd.

  20. #180

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie


    Polecamy

    Tysiące kilometrów skutej lodem Syberii było terenem bez jakiejkolwiek infrastruktury. Obrona tysięcy kilometrów północnej granicy poprzez szczelna sieć stanowisk radiolokacyjnych oraz sieci wyrzutni rakietowych było marzeniem ściętej głowy . Dlatego powstał Mig-31 samolot o potężnej stacji radiolokacyjnej o dużym zasięgu lotu. Wyposażony w pociski rakietowe o dużym zasięgu. Samoloty miały być murem o który rozbiją się wszelkie próby ataku od północy. I sposób walki bardziej preferował zwalczanie na kursach spotkaniowych niż pogoń w takiej sytuacji bardziej położono nacisk na poprawienie stacji radiolokacyjnej. Urządzeń naprowadzających rakiety niż na zwiększenie prędkości względem bazowego Mig-25

    Zwieroboj piszesz

    Dostajesz wiadomość o przejściu RLS z zakresu obserwacji (poszukiwania) na śledzenie. Co nie jest tożsame z odpaleniem rakiety.

    Fakt nie jest to tożsame ale wielce prawdopodobne
    pozdrawiam

Strona 9 z 23 PierwszyPierwszy ... 7 8 9 10 11 19 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 16-12-2019, 18:49
  2. 23-02-2016, 21:15
  3. 23-02-2016, 20:31
  4. 08-02-2016, 10:45
  5. 28-01-2015, 22:04
  6. 21-10-2014, 20:39
  7. 21-10-2014, 12:51
  8. 21-10-2014, 12:47
  9. 24-08-2014, 21:14
  10. 21-05-2014, 21:01
  11. 24-04-2014, 05:43
  12. 11-04-2014, 17:18
  13. 15-03-2014, 16:18
  14. 29-12-2013, 18:28
  15. 13-12-2013, 13:39
  16. 15-09-2013, 08:23
  17. 07-09-2013, 22:57
  18. 22-08-2013, 11:12
  19. 02-06-2013, 00:07
  20. 15-04-2013, 07:44
  21. 14-04-2013, 10:00
  22. 09-03-2013, 15:09
  23. 27-01-2013, 19:56
  24. 30-12-2012, 13:42
  25. 25-12-2012, 02:47
  26. 13-12-2012, 15:01
  27. 09-12-2012, 22:45
  28. 07-12-2012, 16:41
  29. 13-11-2012, 21:13
  30. 09-10-2012, 15:11
  31. 23-09-2012, 00:40
  32. 19-09-2012, 20:07
  33. 17-09-2012, 13:42
  34. 17-09-2012, 02:27
  35. 16-09-2012, 23:29
  36. 01-09-2012, 22:45
  37. 16-08-2012, 17:29
  38. 20-07-2012, 00:53
  39. 19-07-2012, 15:25
  40. 13-07-2012, 13:40
  41. 09-07-2012, 23:23
  42. 10-06-2012, 14:42
  43. 04-06-2012, 13:19
  44. 01-06-2012, 13:49
  45. 23-05-2012, 20:07
  46. 22-05-2012, 17:08
  47. 22-05-2012, 10:45
  48. 22-05-2012, 10:41
  49. 02-05-2012, 08:19
  50. 19-04-2012, 15:29

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •