Strona 2 z 59 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 12 52 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 1162
Like Tree50Likes

Wątek: Polskie lotnictwo w okresie PRL

  1. #21

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie


    Polecamy

    Z góry dziękuję. Tak jest Henryk Hałka był zastępcą d-cy pułku d/s liniowych, a w 1976 r. został wybrany do grupy kandydatów do lotu kosmicznego. Następnie wrócił do pułku i dowodził nim do czasu tej tragedii. Bardzo mądry człowiek. Pisał scenariusze dla filmów metodycznych dla personelu latającego.

  2. #22

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Wyszków

    Domyślnie

    Czytałem gdzieś, że pilotom w lotnictwie PRL zdażyło się wiele naprawdę spektakularnych "wpadek" lotniczych, najczęście w wykonaniu młodych pilotów. W 1960 r. podczas ćwiczeń walki powietrznej w Mińsku Mazowieckim ( manewry nad pasem startowym, na oczach całego pułku ) jeden z Limów-5 podczas wyprowadzania maszyny z lotu nurkowego przytarł płetwą podkadłubową o pas przy prędkości 1000 km/h. Inny pilot MiG-21 podczas kosiaka nad jedną z mazowieckich wsi wyprowadził maszynę na wysokości 1,5 m. Duże pokłosie wypadków wśród młodych zebrały SU-7. Miało to związek z zadaniami wykonywanymi przez te maszyny ( ataki na cele naziemne z lotu nurkowego. Konstrukcja celowanika i duża prędkość maszyny powodowała u pilotów przyzwyczajonych do wolniejszych Limów zapatrzenie się na cel i w konsekwencji katastrofę ) oraz fakt, że SU-7 był piekielnie trudny w sterowaniu, szczególnie na małych prędkościach ( w praktyce dużo wypadków przy lądowaniu ). Z kolei w MiG-19 zdażyły się 2-3 wypadki podczas startu ( jeden ze skutkiem tragicznym ) w wyniku nagłej asymetrii ciągu. Dopalacz w jednym silniku nie włączał się i samolot spychało na bok z pasa.

  3. #23

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Łask

    Domyślnie

    Polscy piloci kandydaci na kosmonautów:

    ppłk pil. Zenon Jankowski;
    mjr pil. Andrzej Bugała (odpadł jeszcze w Polsce za wysoki wzrost);
    mjr pil. Henryk Hałka
    mjr pil. Mirosław Hermaszewski;
    por. pil. Tadeusz Kuziora

  4. #24
    Awatar Długi

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPTM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Diafragma
    Polscy piloci kandydaci na kosmonautów:
    http://www.rosnowo.pl/wojtan/wojtan.html
    "Nigdy nie rezygnujcie"
    W.Churchil

  5. #25

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pat21
    w praktyce dużo wypadków przy lądowaniu
    Jak widać z poniższego materiału, zdarzyła się tylko jedna awaria podczas lądowania. Co nie oznacza, że samolot był "prosty" w tej fazie lotu.

    Straty samolotów Su-7

    09.10.1967 r. — awaria Su-7BKŁ. Rozszczelnienie się instalacji smarowania silnika i w efekcie jego zatarcie się. Katapultował się por. pil. Ryszard ZAPERTY.
    11.11.1970 r. — awaria Su-7BM. Pompaż silnika podczas odpalania npr S-24 na poligonie Solec Kujawski i w rezultacie zgaśnięcie silnika. Katapultował się mjr pil. Izydor OLSZEWSKI
    26.02.1971 r. — Su-7BKŁ przekazany do Czechosłowacji w zamian za zestrzelony przez naszego pilota na MiG-21PFM z 11 plm z Wrocławia czechosłowacki Su-7BKŁ.
    21.06.1972 r. — katastrofa Su-7BKŁ. Podczas prowadzenia rozpoznania, w wyniku błędu w TP (doprowadzenie do przeciągnięcia w zakręcie po wykryciu celu) zginął por. pil. Albinat TOMASZEWSKI.
    29.08.1975 r. — awaria Su-7BM. Pęknięcie opony przedniego koła podczas lądowania na lotnisku w Pile, w wyniku czego samolot wyrzuciło na trawę z jednoczesnym złożeniem się przedniej goleni. Uszkodzenia były na tyle poważne, że samolot spisano i oddano do COSSTWL w Oleśnicy jako pomoc naukową. Kpt. pil. Stanisław WRÓBLEWSKI nie odniósł obrażeń.
    16.03.1982 r. — awaria Su-7U. Zgaśnięcie silnika w locie. W rezultacie nieprawidłowych czynności załogi podczas próby jego rozruchu (nie zamknięcie taśm przeciwpompażowych), nie udało się jego uruchomić. Katapultowanie się kpt. pil. Bogdana LIKUSA i kpt. pil. Ignacego URBANIAKA.
    24.11.1982 r. — katastrofa Su-7BKŁ. Podczas wykonywania zadania w strefie pilotażu, w wyniku błędu w TP (wykonanie ostatniej beczki połączonej z energicznym dowrotem na lotnisko — wyjście na duże kąty natarcia) zginął por. pil. Marek GAWŁOWSKI. Samolot wpadł w samoobrót bezwładnościowy, został przeciągnięty, zwalił się w korkociąg i zderzył się pod dużym kątem z ziemią, nie dając szans na ratunek pilotowi.
    18.07.1984 r. — awaria Su-7BKŁ. Spadek ciśnienia oleju do 0 i w rezultacie zatarcie się silnika. Katapultował się kpt. pil. Wiktor KORCZYŃSKI.
    01.08.1984 r. — katastrofa Su-7BKŁ. Podczas wykonywania ćwiczenia metodycznego na poligonie Nadarzyce zginął mjr pil. Zdzisław FENDRYCH. Pod wykonaniu ataku celu naziemnego z działek, pilot wyprowadził samolot z nurkowania z dużym przeciążeniem i obrócił energicznie na plecy w celu kontroli ataku. Samolot wszedł w samoobrót bezwładnościowy, został przeciągnięty, zwalił się w korkociąg i zderzył się z ziemią.
    23.04.1985 r. — awaria Su-7U. Uszkodzenie układu sterowania w wyniku przypadkowego zrzutu zbiorników podwieszanych podczas wykonywania bombardowania z lotu wznoszącego. Zbiorniki uderzyły w usterzenie poziome i w rezultacie uszkodziły je. Katapultowanie się por. pil. STRUJA i mjr pil. CZERWIŃSKIEGO.
    12.06.1987 r. — awaria Su-7BKŁ. Utrata orientacji geograficznej i wypracowanie paliwa podczas odprowadzania samolotu na remont do Baranowiczów na Białorusi. Katapultował się radziecki pilot.

    __________________________________________________ ___________________
    Nawiasem mówiąc, z tymi radzieckimi pilotami, którzy odprowadzali samoloty do Baranowiczów, mam kontakt. Służyli w "południowej" dywizji w Polsce (Szprotawa, Krzywa) i mieli uprawnienia do wykonywania lotów na Su-7 wyniesione jeszcze z pułku z Postaw, na Białorusi (w Polsce latali już na Su-24). Pułk w Postawach był bardzo zaprzyjaźniony z bydgoskim. Piloci polscy i radzieccy do dziś utrzymują ze sobą kontakt. W czasie służby spotykali się u siebie w domach, razem jeździli na polowania, kosztowali polskich nalewek i radzieckiej wódki. A także pod kontrolą naszych instruktorów (wbrew przepisom) odnawiali nawyki TP na Su-7 w Bydgoszczy (żeby specjalnie nie jeździć do ZSRR).

  6. #26
    Moderator
    Awatar MaciekK84

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    Zwieroboj, czy któreś jeszcze katastrofy Su-7 poza tą z 70 roku dotyczyły okolic Bydgoszczy i pułku od nas? Jak się w ogóle nazywała ta jednostka i do kiedy w EPBY Su-7 latały?
    Pozdrawiam!
    Maciek


  7. #27
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Zwieroboj
    26.02.1971 r. — Su-7BKŁ przekazany do Czechosłowacji w zamian za zestrzelony przez naszego pilota na MiG-21PFM z 11 plm z Wrocławia czechosłowacki Su-7BKŁ.
    Czy można prosic o przybliżenie tej historii?
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  8. #28

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    Bydgoski pułk ma przebogatą historię. Był trzecim (po 1 plm „Warszawa” i 2 pnb „Kraków”) pułkiem, który wszedł w skład 1 Dywizji Lotniczej (polskiej) utworzonej jako pierwsza w odrodzonym Wojsku Polskim w ZSRR.

    Sformowany w 1941 r. jako 611 pułk lotnictwa szturmowego (plsz), wchodził w skład Sił Powietrznych Armii Czerwonej. Przebazowanie do Polski rozpoczęto 03.08.1944 r. W skład Lotnictwa Frontu Wojska Polskiego wszedł 28.08.1944 r., a w skład nowo formowanej 1 DL — 30.08.1944 r. (razem ze wspomnianymi wyżej dwoma pułkami). Pierwszy lot bojowy przy wyzwalaniu Polski wykonał 23.08.1944 r. pod osłoną myśliwców z 1 plm „Warszawa”. Dzień ten był chrztem bojowym odrodzonego lotnictwa i w Polsce Ludowej obchodzony był jako Święto Ludowego Lotnictwa Polskiego. Skład osobowy pułku (za wyjątkiem kilkudziesięciu strzelców pokładowych Polaków) stanowili obywatele Związku Radzieckiego. 22.08.1945 r. odznaczony Krzyżem Orderu Virtuti Militari V klasy.

    NAZWY
    611 pułk lotnictwa szturmowego, JW P.P. 15435 (1941 — 31.10.1944)
    3 pułk lotnictwa szturmowego, JW P.P. 15435 (31.10.1944 — 24.01.1946)
    5 pułk lotnictwa szturmowego, JW 3117 (24.01.1946 — 1960)
    5 pułk lotnictwa myśliwsko-szturmowego, JW 3117 (1960 — 25.08.1964)
    5 Pomorski pułk lotnictwa myśliwsko-szturmowego, JW 3117 (25.08.1964 — 01.07.1966)
    5 Pomorski pułk lotnictwa myśliwsko-bombowego, JW 3117 (01.07.1966 — 04.05.1967)
    3 Pomorski pułk lotnictwa myśliwsko-bombowego, JW 3117 (04.05.1967 — początek 1989)
    3 Pomorski lotniczy pułk szkolno-bojowy, JW 3117 (początek 1989 — 23.09.1991)

    MSD
    ZADYBIE STARE
    SANNIKI (koniec stycznia 1945 — początek lutego 1945)
    BYDGOSZCZ (początek lutego 1945 — 03.03.1945)
    MIROSŁAWIEC (03.03.1945 — 08.04.1945)
    BARNÓWKO (14.04.1945 — 24.04.1945)
    STEINBECK (24.04.1945 — 30.04.1945)
    VEHLEFANZ (30.04.1945 — 02.05.1945)
    MÖTHLOW (02.05.1945 — 09.05.1945)
    BYDGOSZCZ (09.05.1945 — koniec stycznia 1946)
    LUBLINEK koło ŁODZI (koniec stycznia 1946 — 1948)
    ELBLĄG (1948 — 1952)
    MODLIN (1952 — 1953)
    BYDGOSZCZ (1953 — 23.09.1991)

    SPRZĘT
    R-5 (od 1941)
    Ił-2 (były w 1944)
    UIł-2
    Ił-10 (B-33)
    UIł-10 (CB-33)
    Lim-2 (do ~1964)
    Lim-5M (do 1964)
    Lim-6bis (od 1963 do 1971)
    SBlim-1
    SBlim-2 (były jeszcze w 1988)
    Su-7BM (od 26.06.1964 do 1988)
    Su-7BKŁ (od 31.03.1966 do 21.09.1990)
    Su-7U (od 25.09.1969 do 29.08.1990)
    TS-11 „Iskra”

    SKŁAD BOJOWY
    26.06.1964 — 31.05.1966
    1 eskadra — Su-7BM
    2 eskadra — Lim-6bis
    3 eskadra — Lim-6bis

    31.05.1966 — czerwiec 1971
    1 eskadra — Su-7BM, Su-7BKŁ
    2 eskadra — Su-7BKŁ
    3 eskadra — Lim-6bis

    czerwiec 1971 — 70-te
    1 eskadra — Su-7BM, Su-7BKŁ
    2 eskadra — Su-7BKŁ
    3 eskadra — Su-7BKŁ

    70-te — 1988
    1 eskadra — Su-7BKŁ
    2 eskadra — Su-7BKŁ
    3 eskadra — Su-7BM, Su-7BKŁ

    1988 – początek 1989
    1 eskadra — Su-7BKŁ
    2 eskadra — Su-7BKŁ
    3 eskadra — Su-7BKŁ

    Początek 1989 — 31.08.1990
    1 eskadra — Su-7BKŁ
    2 eskadra — TS-11 „Iskra”
    3 eskadra — TS-11 „Iskra”

    __________________________________________________ ______________

    Samoloty Su-7 służyły w Polsce w dwóch jednostkach:
    5(3) plmsz (plmb) w Bydgoszczy w okresie od 26.06.1964 do 21.09.1990
    7 BLBR (BLRB, plbr) w Powidzu (tylko Su-7U) w okresie od 12.02.1977 do 11.08.1986

    Co do wypadku z zestrzeleniem Su-7BKŁ przez naszego pilota.
    Miało to miejsce 14.07.1970 r. podczas ćwiczeń Jednolitego Systemu Obrony Powietrznej państw-stron Układu Warszawskiego „ZENIT-70”. Czechosłowacki Su-7BKŁ został przechwycony przez parę MiG-21PFM z 11 plm OPK z Wrocławia. Jeden z polskich pilotów (kpt. OSIERDA), był zmuszony lecieć na samolocie ze składu pary dyżurnej (z powodu niesprawności swojego samolotu), który naturalnie był uzbrojony 2 x R-3S. W gorączce „walki” Polak odpalił rakietę, zapominając, że nie ma szkolnych R-3U i Su-7 został trafiony. Czechosłowacki pilot się katapultował.

  9. #29
    Awatar fulcrum

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie

    Zwieroboj Info na temat 3PLMB napewno się przyda. A czsem Su-7 jeszcze nie były używane w Świdwinie ?
    – A jeśli po drodze coś się zepsuje i będziemy musieli lądować przymusowo na morzu?
    – To byłoby bardzo niefortunne... – odezwał się Hassel chichocząc złośliwie.
    –Zaufajcie wtedy Panu Bogu i firmie Pratt &Whitney.

    Mapa pomników lotniczych w Polsce
    Moje zdjęcia na Flickr

  10. #30
    Awatar TermiT

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Jedno pytanko: co to jest samoobrót bezwładnościowy?

  11. #31
    Moderator
    Awatar MaciekK84

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    Zwieroboj, dzięki wielkie, kawał dobrej roboty Szkoda, że jednostka o takich tradycjach nie przetrwała do dzisiaj, ale pewnie robiła podobnie hałasu jak nie wiecej co teraz Krzesiny Ja mieszkam w Bydgoszczy obok podejścia niedaleko lotniska od 87 r., ale w 90 to ja byłem 6-letnim brzdącem. Jedyne co mi z tego czasu się utrwaliło to dużo głośnych wojskowych odrzutowców, zapewne były to między innymi te Su-7 wnioskuję teraz
    Pozdrawiam!
    Maciek


  12. #32

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez fulcrum
    A czsem Su-7 jeszcze nie były używane w Świdwinie ?
    Nie było.
    Cytat Zamieszczone przez TermiT
    co to jest samoobrót bezwładnościowy?
    Niebezpieczny zakres lotu, wywołany błędami w technice pilotowania. Dochodzi do niego w przypadku zbyt energicznego przechylania samolotu (wytworzenia zbyt dużej przędkości kątowej obrotu wokół osi podłużnej), połączonego z wytworzeniem dużych wartości kąta natarcia. Wywołują go wzajemnie krzyżujące się siły aerodynamiczne, kinematyczne, bezwładnościowe i żyroskopowe i pochodzące od nich momenty przechylające, pochylające i kierunkowe, których samolot samoistnie nie jest w stanie zrównoważyć.
    Zjawisku samoobrotu towarzyszą znaczne zmiany wartości ślizgu, kątów natarcia, przeciążenia normalnego i bocznego, o zmiennych znakach. W skrajnych przypoadkach może to doprowadzić do ich przekroczenia, a w konsekwencji - przeciągnięcia i zwalenia się w korkociąg, albo w ogóle zniszczenia konstrukcji samolotu.
    Samoobrót ma różny przebieg na różnych samolotach i zależy od układu aerodynamicznego i położenia mas. Najbardziej podatne na samoobrót są samoloty o skrzydłach skośnych. Metody wyprowadzenia również są różne, ale jest jedna podstawowa zasada - ustawić wszystkie powierzchnie sterowe (zwłaszcza ster kierunku) w położeniu neutralnym, lub zbliżonym do neutralnego. Jest to niekiedy bardzo trudne z powodu dużych sił występujących w kanale kierunkowym (na pedałach) przy dużych prędkościach lotu. Do samoobrotu można doprowadzić, wychylając jednocześnie co najmniej dwie płaszczyzny sterowe, np. ster wysokości i lotki. "Groźnymi" ewolucjami są tutaj: wyprowadzenie z nurkowania z jednoczesną zmianą kursu, zwrot bojowy, wprowadzenie do górki z jednoczesnym obrotem wokół osi podłużnej (np. przy wprowadzeniu zakrętem), przekładanie z wirażu o jednym kierunku w wiraż o drugim kierunku (zmiana przechylenia).

  13. #33

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MaciekK84
    Szkoda, że jednostka o takich tradycjach nie przetrwała do dzisiaj
    Właśnie te tradycje byłyby dziś największym "obciążeniem" jednostki... Co do bliskości lotniska i miasta racja. Już wtedy ludzie się burzyli.

  14. #34

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Wyszków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Zwieroboj
    Cytat Zamieszczone przez Pat21
    w praktyce dużo wypadków przy lądowaniu
    Jak widać z poniższego materiału, zdarzyła się tylko jedna awaria podczas lądowania. Co nie oznacza, że samolot był "prosty" w tej fazie lotu.
    Wspaniałe i dokładne opracowanie. SU-7 był jednak piekielnie trudny przy lądowaniu i zdarzały się uszkodzenia nie spisujące jednak maszyny na straty, częste zrywanie opon, wypadki wyjechania poza pas itd. Wiem to od jednego z byłych pilotów, ponieważ dokładnego opracowania o służbie polskich SU-7 nie znalazłem. Podobne kłopoty mieli piloci SU-20/22, chociaż te maszyny z racji zmiennej geometrii skrzydeł były już o wiele bardziej sterowne przy małych prędkościach ( SU-20 był łatwiejszy w pilotażu ze względu na mniejsza masę ). Parę lat temu były nawet plany żeby uczniowie dęblińskiej "Szkoły Orląt" zasiadali za sterami SU-22 już na trzecim roku studiów a nie jak zawsze, dopiero w jednostce bojowej, ale po pierwszych podnoszących włosy na głowie eksperymantach zrezygnowano z tego pomysłu bardzo szybko.

  15. #35

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pat21
    SU-7 był jednak piekielnie trudny przy lądowaniu i zdarzały się uszkodzenia nie spisujące jednak maszyny na straty, częste zrywanie opon, wypadki wyjechania poza pas itd. Wiem to od jednego z byłych pilotów, ponieważ dokładnego opracowania o służbie polskich SU-7 nie znalazłem. Podobne kłopoty mieli piloci SU-20/22, chociaż te maszyny z racji zmiennej geometrii skrzydeł były już o wiele bardziej sterowne przy małych prędkościach ( SU-20 był łatwiejszy w pilotażu ze względu na mniejsza masę ). Parę lat temu były nawet plany żeby uczniowie dęblińskiej "Szkoły Orląt" zasiadali za sterami SU-22 już na trzecim roku studiów a nie jak zawsze, dopiero w jednostce bojowej, ale po pierwszych podnoszących włosy na głowie eksperymantach zrezygnowano z tego pomysłu bardzo szybko.
    Osobliwością podczas lądowania była duża prędkość (przed wyrównaniem V=340-320 km/h) i kąt. Niżej jedno zdjęcie, żeby łatwiej to pojąć. Do przodu nie było nic widać (na wznoszeniu po starcie to samo). Na samolotach rodziny Su-17 było już dużo lepiej. To, że dopuszczono je do wykonywania lotów z DOL jest tu najlepszym dowodem. Co do WOSL i szkolenia na Su-22. Nie słyszałem o tym. Mogę natomiast powiedzieć, że w radzieckich szkołach lotniczych szkolących pilotów o profilu myśliwsko-bombowym 3-4 rok latał na... Su-7!




    Ląduje "sparka" Su-7U. Czeka Su-17 (bez litery) - prawdziwy rarytas. Radziecki pułk szkolny w Millerowo, 1982 r.

  16. #36

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pat21
    Wiem to od jednego z byłych pilotów, ponieważ dokładnego opracowania o służbie polskich SU-7 nie znalazłem.
    Polecam kwartalnik modelarsko-historyczny "Militaria" z 1996 r. lub z 1997 r. W tej chwili nie jestem w domu, ale wieczorem podam dokładny numer i datę.

    dranio

  17. #37

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dranio
    Polecam kwartalnik modelarsko-historyczny "Militaria" z 1996 r. lub z 1997 r. W tej chwili nie jestem w domu, ale wieczorem podam dokładny numer i datę.
    Stąd zaczerpnąłem informację o katastrofach i awariach Su-7. Nie mam tego numeru w całości, a jedynie wycięty artykuł, więc numeru nie mogę podać.

  18. #38

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Zwieroboj
    Stąd zaczerpnąłem informację o katastrofach i awariach Su-7. Nie mam tego numeru w całości, a jedynie wycięty artykuł, więc numeru nie mogę podać.
    Nota bene autorami byli pilot Su-20 i pilot Su-22.

    dranio

  19. #39

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dranio
    Nota bene autorami byli pilot Su-20 i pilot Su-22.
    Gruszczyński i Fiszer.

  20. #40

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Łask

    Domyślnie


    Polecamy

    "Wpadki"

    Lato 1965 rok. Na Balicach odbywało się szkolenie metodyczne kierowniczej kadry lotnictwa myśliwskiego. M.in. swobodna walka powietrzna. Nad lotniskiem było ciekawie i widowiskowo. No i zdarzył się przypadek "przecholowania" Adam BIDZIŃSKI, który z przeciągnięcia wpadł w korkociąg zamiast się w tej sytuacji katapultować (mała wysokość) podjął walkę o wyprowadzenie.Chwile grozy, to właśnie on przytarł stopką kadłuba o ziemię! Loty przerwano by omówić warunki bezpieczeństwa i ostudzić "walczących".
    Wg. książki Wł. Hermaszewskiego

Strona 2 z 59 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 12 52 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 25-08-2016, 16:42
  2. 05-07-2015, 11:47
  3. 05-07-2015, 10:56
  4. 24-04-2015, 19:34
  5. 21-03-2015, 19:41
  6. 12-03-2015, 07:47
  7. 22-02-2015, 13:43
  8. 01-02-2015, 22:57
  9. 20-12-2014, 19:20
  10. 21-11-2014, 21:45
  11. 21-09-2014, 13:13
  12. 15-09-2014, 10:55
  13. 10-09-2014, 21:49
  14. 08-09-2014, 10:39
  15. 08-09-2014, 09:34
  16. 30-07-2014, 22:29
  17. 22-07-2014, 23:19
  18. 18-06-2014, 13:22
  19. 18-06-2014, 13:15
  20. 06-05-2014, 12:04
  21. 27-04-2014, 14:17
  22. 23-04-2014, 13:27
  23. 14-02-2014, 15:46
  24. 06-02-2014, 22:55
  25. 02-02-2014, 01:16
  26. 02-02-2014, 01:12
  27. 21-01-2014, 04:59
  28. 12-01-2014, 19:50
  29. 27-12-2013, 19:28
  30. 22-12-2013, 12:12
  31. 19-12-2013, 07:23
  32. 09-12-2013, 09:31
  33. 06-12-2013, 16:01
  34. 15-11-2013, 13:48
  35. 25-10-2013, 20:38
  36. 14-07-2013, 16:28
  37. 24-06-2013, 00:54
  38. 15-06-2013, 21:20
  39. 20-05-2013, 23:33
  40. 07-05-2013, 19:23
  41. 24-04-2013, 08:22
  42. 20-04-2013, 19:12
  43. 09-04-2013, 23:54
  44. 08-04-2013, 23:31
  45. 04-04-2013, 17:12
  46. 23-03-2013, 15:57
  47. 20-03-2013, 22:09
  48. 17-03-2013, 16:06
  49. 15-03-2013, 13:54
  50. 10-03-2013, 01:58

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •