Strona 103 z 123 PierwszyPierwszy ... 3 53 93 101 102 103 104 105 113 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 2,041 do 2,060 z 2451
Like Tree32Likes

Wątek: MiG-21

  1. #2041
    mfi
    mfi jest nieaktywny

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez gruby131 Zobacz posta
    A przy okazji znalazłem tego F-13 ze spadakiem w "normalnym " zasobniku , i wydaję mi się że dolny hak i luk w kadłubie też zostały


    Uploaded with ImageShack.us
    To jest jeden z dwóch prototypów Je-6W powstałych z przebudowy seryjnych MiG-21F13. Służyły one do badań nad skróceniem rozbiegu i dobiegu. Testowano na nich różne rozmieszczenie zasobnika ze spadochronem hamującym oraz wykorzystywano do prób przyśpieszaczy rakietowych SPRD-99. W lecie 1963 roku badano także możliwość lądowania na zwiększonych kątach natarcia (16-18 stopni), stąd ta rolka na podkadłubowej kierownicy aerodynamicznej.

  2. #2042
    Awatar gruby131

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Ewentualnie , jakieś żródło informacji na ten temat? W sumie zapatrzyłem się na ten zasobnik SH , na wciągnik klapy [ przypominający te z pózniejszych wersji 21 z SPS -em ] a nie zwróciłem uwagi na osłonę kabiny typową dla 21F [ i wczesnych F-13 ], że o "rolce pod grzebieniem nie wspomnę " Dysponujesz może lepszym ujęciem tego fragmentu ?

  3. #2043
    mfi
    mfi jest nieaktywny

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    Przegląd Konstrukcji Lotniczych 4/95 Autor rozdziału 1 - Jerzy Gruszczyński.

  4. #2044
    Awatar gruby131

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    To prawda że pod latarnią najciemniej .W sumie to z tego tekstu wynika iż jednoczesnie testowano konfigurację z SPS i SH u nasady stat . pionowego. Jestem ciekaw co jeszcze odkryje Nam 21.

  5. #2045

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Mielec

    Domyślnie Spalanie

    Cytat Zamieszczone przez Kryniu Zobacz posta
    W ramach "ciekawostki przyrodniczej"pozwolę sobie kilka słów i na ten temat napisać..
    Z całej rodziny samolotów MiG-21 jakie były użytkowane w naszym kraju,najnowszą wersją był MiG-21 Bis(wszedł do służby w latach 1980-1981 w ilości 72 szt.) ,który różnił się od poprzedników kilkoma istotnymi szczegółami,m.in.: inna stacja r.lok,możliwość przenoszenia większego asortymentu uzbrojenia,zwiększona pojemność zbiorników wewnętrznych no i silnik - znacząco zmodernizowany w porównaniu do silników 37 stosowanych wcześniej. Poza zastosowaniem 8 stopniowej sprężarki ,na szczególną uwagę zasługiwał dodatkowy zakres pracy tzw. CZR z rosyjska "czieriezwyczajnyj rieżim" (zakres nadzwyczjany)umożliwiał on po włączeniu zakresu "PEŁNE DOPALANIE" włączenie jeszcze jakby drugiego(dodatkowego) dopalania.Obroty wirnika wzrastały do wartości 102,5% Skutkowało to tym,że silnik uzyskiwał taką wartość ciągu ,że stosunek ciągu do masy wynosił powyżej 1,krótko mówiąc miał więcej ciągu niż ważył dokładna wartość na tym zakresie ok.9800 kG. Zużycie paliwa na tym zakresie było oględnie mówiąc OKRUTNE z grubsza wynosiło kilkanaście litrów /sekundę. Aby sprostać zapotrzebowaniu silnika na paliwo na tym zakresie zamontowano na silniku dodatkową (trzecią)pompę-regulator ,która wchodziła do pracy w momencie użycia zakresu CZR. Aby było jeszcze ciekawiej rosjanie zrobili to tak ,że zakres ten działał tylko i wyłącznie do wyskości lotu H= 4000 m. Po osiągnięciu tej wysokości CZR wychodził samoczynnie (bez udziału pilota) z pracy.
    SIę rozpisałem...... ale to tak w ramach technicznej ciekawostki.....
    Dodam jescze ,że piloci przesiadający się ze "zwykłych" 21-szych na Bisa byli pod dużym wrażeniem....m.in właśnie możliwości silnika R-25



    Z tego co mi mówił pilot podczas mojej służby przy MiG-ach 21 MF to dobrze wyregulowany samolot spala 60L paliwa na min,a podczas startu z dopalaniem około 360 L na min,czyli gdyby po starcie nie wyłączył dopalacza to spadłby po około 10 min.Pamiętam jeszcze z czasów szkolenia w CSIL w Oleśnicy że wprowadzano rakietowe przyspieszacze startowe ale te nie zawsze równo spracowały a były umieszczane po obu stronach kadłuba tuż za skrzydłem zresztą chyba wszystkie MF-y miały seryjne zamki na nie.Były też w Rosji testy startów z rampy itd.Acz puentując konsumpcja paliwa "cygar" była potężna.

  6. #2046
    Awatar gruby131

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    W nawiązaniu do powyższego tekstu, start 21 z rampy:

    Uploaded with ImageShack.us
    A jeśli chodzi o zużycie paliwa np . na CzR to wynosiło ono ok. 7,2 l/ sek.Wychodzi na to że zb . podkadłubowy wystarczał na ok 1 min. lotu i w warunkach bojowych wypadałoby ten zbędny balast zaraz po starcie odrzucić .

  7. #2047

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Mielec

    Domyślnie

    Coś pięknego.Gdzieś widziałem już to zdjęcie w jakiejś gazecie czy broszurze.Swoją drogą trafić w taką rampę to też wyzwanie.

  8. #2048
    amikoder
    Goście

    Domyślnie Żadne wyzwanie

    No coś Ty!
    Rampa szeroka jak DOL! Najazd na nią przy dużej prędkości; samolot w pełni sterowalny (bez hamulców).
    Bułka z masłem!

  9. #2049

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Mielec

    Domyślnie

    To ja podziękuję-wolę bułkę postną bez masełka....

  10. #2050
    Awatar Grzegorz5710

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPGL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez amikoder Zobacz posta
    No coś Ty!
    Rampa szeroka jak DOL! Najazd na nią przy dużej prędkości; samolot w pełni sterowalny (bez hamulców).
    Bułka z masłem!
    Takie rampy przewidywano do użycia w przypadku ewakuacji samolotów z lotnisk z uszkodzonym pasem ( np. podczas nalotu na lotnisko ) więc zapewne było to bezpieczne

  11. #2051
    Awatar gruby131

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Tylko właściwie czemu to miało służyć ? Może testowali to pod kątem innych samolotów , przecież pod 21 można było pdczepić SPRD i chyba efekt byłby lepszy. No ale tu musieliby wypowiedzieć się fachowcy od właściwości 'lotnych " 21 w takich sytuacjach

  12. #2052
    Awatar Grzegorz5710

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPGL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gruby131 Zobacz posta
    Tylko właściwie czemu to miało służyć ? Może testowali to pod kątem innych samolotów , przecież pod 21 można było pdczepić SPRD i chyba efekt byłby lepszy. No ale tu musieliby wypowiedzieć się fachowcy od właściwości 'lotnych " 21 w takich sytuacjach
    Być może te rampy to efekt doświadczeń wojny wietnamskiej gdzie zabezpieczenie logistyczne nie zawsze działało sprawnie. Inny motyw, który nasunął mi się do głowy to możliwe testy rampy dla rosyjskich lotniskowców ??

  13. #2053
    Awatar gruby131

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Ale chyba nie pod kątem użycia 21 z pokładu lotniskowca ? Lot w jedną stronę ? Przecież nawet start byłby chyba niemozliwy. Chyba trzeba potraktować zdjęcie jako ciekawostkę [ jeśli chodzi oczywiście o typ samolotu ]

  14. #2054
    Awatar Grzegorz5710

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPGL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gruby131 Zobacz posta
    Ale chyba nie pod kątem użycia 21 z pokładu lotniskowca ? Lot w jedną stronę ? Przecież nawet start byłby chyba niemozliwy. Chyba trzeba potraktować zdjęcie jako ciekawostkę [ jeśli chodzi oczywiście o typ samolotu ]
    "21" nie wchodzi w grę jeżeli chodzi o bazowanie na lotniskowcu - raczej chodzi o zebranie doświadczeń co do różnych typów samolotów.

  15. #2055
    Awatar gruby131

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    To zdjęcie byłoby jeszcze ciekawsze , gdyby ten 21 startował z platformy w połączeniu z przyspieszaczami, co wcale nie jest wykluczone .Zapewne kiedyś taka fotka wypłynie .

  16. #2056
    mfi
    mfi jest nieaktywny

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gruby131 Zobacz posta
    Tylko właściwie czemu to miało służyć ? Może testowali to pod kątem innych samolotów , przecież pod 21 można było pdczepić SPRD i chyba efekt byłby lepszy. No ale tu musieliby wypowiedzieć się fachowcy od właściwości 'lotnych " 21 w takich sytuacjach
    Był o tym kiedyś artykuł w "Skrzydlatej Polsce". Na zdjęciu widoczna jest eksperymentalna rampa MT-21 (мобильный трамплин), którą testowana z użyciem MiG-21 i MiG-29. Na jej bazie miała powstać powiększona wersja UMT (универсальный мобильный трамплин) dla samolotów lotnictwa frontowego. Rampa miała zapewnić skrócenie rozbiegu poprzez ustawienie samolotu na takich kątach natarcia aby był możliwy dalszy lot, ale dużo poniżej prędkości normalnego oderwania. Chodziło o to, że usterzenie poziome przy tak niskich prędkościach nie zapewnia wystarczającego podniesienia nosa maszyny, a rampa "wystrzeliwując" samolot w powietrze jednocześnie ustawia go na tak wysokich kątach natarcia, że możliwy jest dalszy lot.

  17. #2057

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Mielec

    Domyślnie

    A ja jeszcze dodam że też gdzieś słyszałem że przy starcie z rampy samolot miał około 150km/h co jest realne.

  18. #2058
    Awatar gruby131

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    ]
    A ja jeszcze dodam że też gdzieś słyszałem że przy starcie z rampy samolot miał około 150km/h co jest realne.
    Nie za mało trochę jak na 21 , aby móc kontynuować wznoszenie ? Tak pytam z ciekawości , bo dane odbiegają znacząco od V przy normalnym starcie. 250-270 km/ h -płynne oderwanie przedniego kółka od ziemi - 340-360 km/h-płynne oderwanie sie samolotu od ziemi [ podaje za metodyką szkolenia ] i jakoś te 150 wydaje mi sie troche mało, nawet wziąwszy pod uwage zwiększony kąt natarcia .I pachnie mi to zwaleniem sie samolotu , ale to są moje domysły , ani nie widziałem takiego startu , ani nie siedziałem za sterami 21 podczas normalnego rozbiegu .




    [/QUOTE]

  19. #2059
    amikoder
    Goście

    Domyślnie

    Według mnie zdecydowanie NIEREALNE (ta prędkość).
    Startujący samolot od momentu oderwania musi być sterowalny. W konfiguracji startowej, nawet dla najlżejszych wersji 21 musi to być co najmniej 270-300 km/h. Dopiero wtedy efektywne będą lotki i stabilizator (musi zapobiec bezwładnościowemu zwiększaniu kątów natarcia).
    Normalne prędkości oderwania to np. 340-380 km/h dla MiG-21MF.
    Ciekawostka:
    Prędkościomierz rozpoczyna jakiekolwiek wskazania od 200 km/h!

    W trakcie pisania pojawił się poprzedni post.

  20. #2060
    Awatar gruby131

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Szanowni Miłośnicy 21
    Przeglądając ostatnio internet natrafiłem na poniższą fotkę .Pomijam fakt że zdjęcie podpisane było jako kabina Mig-19, ale zacząłem je oglądać i za bardzo nie mogę dojść jaką wersję ew.21 prezentuje .Fakt że zdjęcie robione jest trochę z góry i może co nie zmienia sie trochę wygląd , ale nie pasują mi następujące sprawy :
    -drążek jest jakby za krótki
    -nie za bardzo widać tam" brody uzbrojenia "
    -troche dziwna DSS, a za nią chyba przyciski 2 położeniowe klap?
    Nawet na 21pf te przyciski są przed DSS.
    Nie może to byc 21PF bo osłona kabiny otwiera się na bok. Z boku k-ba widać awaryjne PWD nowego typu.
    Na PFM, a tym bardziej R też to nie wygląda, chociaż celownik ma chyba PKI, ale nie pasuje położenie AZS-ów klap, no i nie ma chyba oprzyrządowania do zasobnika .
    Fotel KM-1-więc taki jak w PFM, ale już sztuczny horyzont wygląda w fińskich modernizowanych 21.
    Nie mam zielonego pojęcia co to za pulpit urządzenia na przedniej tablicy pod "zegarkiem "
    Ja wiem że wszyscy żyją teraz 767 , ale może trochę odświeżymy 21
    Może psuje mi się wzrok ale nie mogę dojść co przedstawia ta fotka, wogóle ta kabina wydaje mi się jakaś taka uboga.

    Uploaded with ImageShack.us

Strona 103 z 123 PierwszyPierwszy ... 3 53 93 101 102 103 104 105 113 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 25-10-2018, 00:27
  2. 12-06-2017, 18:47
  3. 29-08-2016, 08:58
  4. 15-03-2016, 05:43
  5. 07-06-2015, 21:40
  6. 20-03-2015, 13:13
  7. 09-03-2015, 22:05
  8. 10-02-2015, 02:01
  9. 20-01-2015, 09:18
  10. 14-12-2014, 19:45
  11. 09-11-2014, 17:12
  12. 20-10-2014, 11:01
  13. 14-10-2014, 20:03
  14. 14-07-2014, 20:24
  15. 24-06-2014, 13:24
  16. 20-06-2014, 12:52
  17. 13-05-2014, 14:32
  18. 07-05-2014, 08:56
  19. 06-05-2014, 22:07
  20. 28-04-2014, 15:58
  21. 09-03-2014, 22:08
  22. 08-03-2014, 22:57
  23. 17-02-2014, 22:29
  24. 12-02-2014, 15:27
  25. 03-02-2014, 13:07
  26. 12-01-2014, 11:55
  27. 04-01-2014, 01:45
  28. 31-12-2013, 13:09
  29. 07-12-2013, 11:38
  30. 23-11-2013, 00:06
  31. 11-11-2013, 17:32
  32. 07-10-2013, 22:22
  33. 03-08-2013, 15:17
  34. 08-07-2013, 09:32
  35. 14-05-2013, 22:29
  36. 10-05-2013, 00:20
  37. 11-04-2013, 23:09
  38. 09-04-2013, 12:52
  39. 07-04-2013, 15:59
  40. 31-03-2013, 19:04
  41. 31-03-2013, 06:05
  42. 05-03-2013, 21:56
  43. 23-02-2013, 18:28
  44. 23-02-2013, 15:44
  45. 18-02-2013, 20:29
  46. 17-02-2013, 22:19
  47. 17-02-2013, 19:14
  48. 06-02-2013, 21:31
  49. 31-01-2013, 21:26
  50. 15-01-2013, 11:00

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •