Strona 109 z 123 PierwszyPierwszy ... 9 59 99 107 108 109 110 111 119 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 2,161 do 2,180 z 2451
Like Tree32Likes

Wątek: MiG-21

  1. #2161
    Awatar gruby131

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Oglądałem ostatnio program o "nadzianym "Gościu z RPA -miłośniku jetów-posiadaczu m.i Lightninga , Buccaniera, F-104-koszt utrzymania w stanie zdolnym do lotów jednego tylko samolotu to ok. 1mln.funtów rocznie.Nie wiem jak by to się miało do cen i kosztów w Polsce , ale wystarczyłoby zmniejszyc budżet pewnej wojskowej [ a właściwie ciągnącej z wojska Instytucji ] o połowę , co dałoby ok .10mln zł - i pewnie starczyłoby na utrzymanie co najmniej 2 -21 w stanie lotnym. Ale mogę sobie o tym tylko pomarzyć , tak jak większość piszących na Forum. MON woli oglądać latające w powietrzu kropidła , niż historyczne samoloty.

  2. #2162
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie

    Polska była jedynym krajem swiata ktory zdecydował sie kupić pociski H-66 ,pomimo dostepności nowszych H-23 wraz z zakupem Su-20 .
    Ciekawi mnie co legło u podstaw tak karkołomnej decyzji ? pasuje jak ulał do zakupu Mig-21 Bis zamiast kolejnych Mig-23 .
    Chyba ze to jakis ciag przyczynowo- skutkowy ? o co we polszcze do tej pory nie trudno...

  3. #2163

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Słyszałem, że powody zakupu bisów były ekonomiczne (kryzys z końca lat 1970. i początku 1980.).
    Co do H-66: czy były odpalane u nas na poligonach?

    dranio

  4. #2164
    Awatar Grzegorz5710

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPGL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dranio Zobacz posta
    Co do H-66: czy były odpalane u nas na poligonach?
    Tak - te pociski były odpalane aczkolwiek chyba tylko jeden jedyny raz 4 sztuki na poligonie w Nadarzycach

  5. #2165
    Awatar gruby131

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    MiG-21
    4 strony wcześniej w tym temacie
    Można powiedzieć pocisk widmo.

  6. #2166

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Dziękuję za informację. Czy znane są wyniki tego strzelania?

    dranio

    EDIT: Sorry, dawniej wątek o MiGu-21 czytałem regularnie, a ostatnio jakoś mi umknął.

  7. #2167
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie

    Chyba 2 razy zdarzyło sie je strzelać .Chyba, jeden z pilotów który to robił pytał sie ,,czy te AGM-65 to takie H-66,,

  8. #2168
    Awatar Grzegorz5710

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPGL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dranio Zobacz posta
    Dziękuję za informację. Czy znane są wyniki tego strzelania?
    Była fotorelacja z tego strzelania ( sierpień 84 r. pokaz dla oficjeli rządowych )) w dzienniku telewizyjnym. Widać było cztery małe eksplozje i jedna duża bo ponoć saperzy, którzy mieli dublować efekt uderzenia z powietrza ( to tak na wszelki wypadek ) spóźnili się ciut ciut .

    Wbrew pozorom rakiety te o ile były dobrze prowadzone w wiązce były celne a 500 kg ładunku robiły swoje. Wcześniej trenowano ten element na rakietach RS 2 US z tym, że one wybuchały nad celem - inne zapalniki.

  9. #2169
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie

    Grzesiu, toc cały pocisk nie wazył nawet 300 kg ,dokładnie 278 kg ,z tego głowica 105kg a sam ładunek wybuchowy to 52kg

  10. #2170
    Awatar Grzegorz5710

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPGL

    Domyślnie

    Tak masz w zupełności rację - jedno zero za dużo sorki

  11. #2171
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie



    celnosc tego ukladu nie mogła byc zadowalajaca przy tak rzadkich strzelaniach...

  12. #2172
    Awatar Grzegorz5710

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPGL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez AND 170 Zobacz posta
    celnosc tego ukladu nie mogła byc zadowalajaca przy tak rzadkich strzelaniach...
    Ależ oczywiście masz rację - to się tyczy także i czasów dzisiejszych. Jaka by nie była rakieta ( broń ) trzeba ćwiczyć lotników w jej zastosowaniu. Niemniej jednak takie strzelania są kosztowne a dziś każdy liczy złotówki. W latach 70/80 odpalenie jednego R-3S to cena ówczesnego Malucha, który i tak nie był dostępny dla każdego.

  13. #2173
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie

    Grzegorz, w kluczu czyli 4 samoloty kazdy miał inna czestotliwosc wiazki podswietlajacej radaru dla RS-2US ,czy te czestotliwosci powtarzały sie ? czyli były tylko 4 nosne ? czy tez pociski i radary miały grupy czestotliwosci a co za tym idzie było do wykorzystania /przestrojenia powiedzmy 8,12lub 16 zakresów?
    Mozesz przyblizyc problem?

  14. #2174
    Awatar Grzegorz5710

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPGL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez AND 170 Zobacz posta
    Mozesz przyblizyc problem?

    To pytanie jest w zasadzie z zakresu stacji radiolokacyjnej samolotu bo grupy częstotliwości stacji r-lok samolotu należały do radzistów. Mnie jako uzbrojeńca interesowała jaka grupa była na danym samolocie a były ich trzy i były uzależnione od częstotliwości pracy magnetronu. Grupy częstotliwości były oznaczane na samolocie w postaci rzymskich cyfr na wewnętrznej stronie ( od strony kadłuba ) lewej wewnętrznej belce nośnej. Po pierwszych remontach oznaczano również na zewnętrznych stronach tej belki. Z tego co pamiętam zdecydowana większość samolotów miała grupę częstotliwości II.
    Nie było reguły aby w parze czy też kluczu każdy samolot posiadał inną grupę częstotliwości natomiast nie wolno było podwiesić pod samolot pocisku z inną grupą częstotliwości niż posiadał samolot. Obowiązkowo raz w miesiącu musiałem uzgadniać te sprawy z Sekcją Elaboracji Rakiet bo ona musiała mi w razie alarmu dostarczyć odpowiednią ilość pocisków z odpowiednimi grupami częstotliwości. Pociski rakietowe też musiały mieć oznaczenie grupy na którą są nastrojone. I to było mocno pilnowane.
    Natomiast radziści co pół roku sprawdzali częstotliwość stacji r-lok samolotu i w razie zmiany podawali mi poprawki.

  15. #2175
    Awatar gruby131

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    http://forums.airforce.ru/matchast/4...ka-v-detalyah/

    Fotki szczegółów [ ładne ] i opis elementów fotela KM-1M. Bedą mam nadzieję następne.

  16. #2176
    Awatar gruby131

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    http://www.mycity-military.com/Avioni/M ... d_267.html
    Uzupełnienie elementów fotela KM-1M- uchwyt katapultowania.
    Sorry że podaję linki, ale mam już tyle zdjęć napakowanych na serwer , które trzeba pózniej kasować i znikają wówczas automatycznie na Forum .Niech chętni i zainteresowani sami decydują czy warto mieć kolejne fotki elementów 21

  17. #2177
    Awatar gruby131

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Na poniższym Forum znajduje się link do Instrukcji
    "Samolot 21F-13 -opis techniczny " [ ros. ]
    http://scalemodels.ru/modules/forum/viewtopic_t_40069.html
    Ale chyba warto zajść do księgarni .

  18. #2178
    Awatar gruby131

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Opis -budowa -zegarka ACzS i fotogondoli S-13-100-OC:
    Przyrząd S-13-100 stosowany w TS-11 w przedniej części samolotu w formie "aparatu " , na 21 stosowany w formie gondoli podskrzydłowej z 2 róznymi obiektywami [ długim i krótkim -stąd 2 nazwy rózniące się cyframi 100-300 ]
    https://hotfile.com/dl/162964655/7bf1cf7/ACzS_AFK.zip.html

  19. #2179
    Awatar gruby131

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Co to było i ew. jakieś przybliżenie zagadnienia - system " Заря" ? [ ZARIA -ŚWIT ? ]
    Coś związanego z SOD-em , izd.81E ? Kontrola prawidłowości sygnału "Swój-obcy " ? Kolejne potwierdzenie -sprawdzenie wiarygodności ?
    Na poniższym Forum 3 zdjęcia kabin -21MT, PFM/PFS -ale wg. komentarza system tak tajny że niemal nie ma o nim wiadomości. Wprowadzony po rozbiciu w ok.Berlina Zach .radzieckiego samolotu i przejęciu przez Anglików wyposażenia .
    http://forums.airforce.ru/matchast/4418 ... #post91176
    Gdzieś ,coś mi kiedyś przemknęło [ gdzieś ]
    Rozpuszczam wici, a nuż coś trafimy

  20. #2180
    Awatar gruby131

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Wrzucam linka do materiału pokazującego jak wygląda element zamykający obwód wybuchu na fotelu KM-1 niszczący bloki SRZO-2 [ identyfikacji SWÓJ-OBCY ]

    Montowany wg danych od 1972 roku.Materiały zebrane dzięki Koledze RA3DCS z Forum
    http://forums.airforce.ru/matchast/4...-v-detalyah-3/

    Link do dokumentu
    https://hotfile.com/dl/163301230/5e9..._KM-1.zip.html

Strona 109 z 123 PierwszyPierwszy ... 9 59 99 107 108 109 110 111 119 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 25-10-2018, 00:27
  2. 12-06-2017, 18:47
  3. 29-08-2016, 08:58
  4. 15-03-2016, 05:43
  5. 07-06-2015, 21:40
  6. 20-03-2015, 13:13
  7. 09-03-2015, 22:05
  8. 10-02-2015, 02:01
  9. 20-01-2015, 09:18
  10. 14-12-2014, 19:45
  11. 09-11-2014, 17:12
  12. 20-10-2014, 11:01
  13. 14-10-2014, 20:03
  14. 14-07-2014, 20:24
  15. 24-06-2014, 13:24
  16. 20-06-2014, 12:52
  17. 13-05-2014, 14:32
  18. 07-05-2014, 08:56
  19. 06-05-2014, 22:07
  20. 28-04-2014, 15:58
  21. 09-03-2014, 22:08
  22. 08-03-2014, 22:57
  23. 17-02-2014, 22:29
  24. 12-02-2014, 15:27
  25. 03-02-2014, 13:07
  26. 12-01-2014, 11:55
  27. 04-01-2014, 01:45
  28. 31-12-2013, 13:09
  29. 07-12-2013, 11:38
  30. 23-11-2013, 00:06
  31. 11-11-2013, 17:32
  32. 07-10-2013, 22:22
  33. 03-08-2013, 15:17
  34. 08-07-2013, 09:32
  35. 14-05-2013, 22:29
  36. 10-05-2013, 00:20
  37. 11-04-2013, 23:09
  38. 09-04-2013, 12:52
  39. 07-04-2013, 15:59
  40. 31-03-2013, 19:04
  41. 31-03-2013, 06:05
  42. 05-03-2013, 21:56
  43. 23-02-2013, 18:28
  44. 23-02-2013, 15:44
  45. 18-02-2013, 20:29
  46. 17-02-2013, 22:19
  47. 17-02-2013, 19:14
  48. 06-02-2013, 21:31
  49. 31-01-2013, 21:26
  50. 15-01-2013, 11:00

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •