Strona 112 z 123 PierwszyPierwszy ... 12 62 102 110 111 112 113 114 122 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 2,221 do 2,240 z 2451
Like Tree32Likes

Wątek: MiG-21

  1. #2221
    Awatar gruby131

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    #2182 z VII.br. Trochę spóżniona uwaga , ale trzeba przyznać ,że jednak chyba słuszna .Tym bardziej problem z głowy , bo jesli osłona , a raczej fragmenty jej ramy trzymają się na "zawiasach " tzn .że zamki osłony nie zostały zamknięte. A mówiąc wprost osłona została opuszczona , ale nie zamknięta.

  2. #2222
    Awatar kaesz

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    Perełka znaleziona na facebookowym profilu 32 BLT:


    Może koledzy pomogą i podzielą się informacją, na jakim samolocie wymalowano godło widoczne po lewej stronie zdjęcia? Nie śmiem prosić już o daty i inne szczegóły.
    Gdyby ktoś posiadał zdjęcie (może być podesłane przez PW) tego godła z łatwym do określenia pod względem długości fragmentem samolotu, znając numer boczny mógłbym sporządzić projekt kalkomanii do takiego malowania, które systematycznie zamieszczam w sieci.

    Przy okazji zapytam, czy orientuje się ktoś na którym PF, namalowano pierwsze godło "1 PLM OPK"? Pierwsze cyfry 06...

  3. #2223

    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    Witam. A ja mam jak zwykle pytanie z innej beczki. Czy statecznik pionowy w wersji F13 był inny niż w wersji U (66-400 i 66-600). Bo tak sobie przeglądałem stronkę WINGS PALETTE - MiG MiG-21/J-7 Fishbed/Mongol i wynika z niej, że chińskie kopie F13 tj. Chengdu J-7 miały węższy statecznik pionowy, ale taki sam jak u 66-400. Czyżby kitajce skopiowali wersję F, na bazie której powstała Sparka 66-400, a F13 to już inna konstrukcja. Na tej stronce są takie fajne grafiki ze schematami malowań różnych samolotów i właśnie na ich podstawie to wywnioskowałem. Wiem, że wnikam w takie g... ale ciekawi mnie to z modelarskiego punktu widzenia. Jak przesadzam to proszę o reprymendę.

  4. #2224
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez 66-400 Zobacz posta
    Czy statecznik pionowy w wersji F13 był inny niż w wersji U (66-400 i 66-600).
    Wersje 66-400 i 66-600 miały różne stateczniki i to już jest w jakimś sensie odpowiedź na Twoje pytanie. Poszczególne serie F-13 (typ 74) miały różne stateczniki: najpierw węższe jak w F (typ 72), a potem szersze. To też jest w jakimś sensie odpowiedź na Twoje pytanie.
    Wracamy do tego, o czym już wiele razy pisaliśmy: zmiany konstrukcyjne naszego ulubionego samolotu wprowadzano w sposób płynny, z serii na serię. W pewnym momencie zmian tych zbierało się na tyle dużo, względnie jakaś pojedyncza zmiana była na tyle poważna, że umownie przyjęło się nowe oznaczenie wersji. Nie da się tego po aptekarsku wymierzyć. W przypadku F i F13 rozróżnienie wersji bazuje na zastosowanym uzbrojeniu, a statecznik i inne elementy konstrukcji płatowca są drugorzędnymi cechami płciowymi.

  5. #2225

    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    Ahha. Ok dzięki. No właśnie zauważyłem, przeglądając szeroko dostępne źródła, że panuje w tym wszytkim nie mały bałagan i chyba tylko sam ś.p Mikojan umiałby to wytłumaczyć i pokazać. Tylko jescze jedna kwetsia nierozwiązana. Co skopiowali kitajce??? F, F13 czy jak piszesz Panie Jacku coś pośredniego?
    PS. Tak na marginesie? Co sie dzieje ze Zwierobojem??? Czemu mój idol i człowiek encykolpedia sie już tu nie pałęta???

  6. #2226
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez 66-400 Zobacz posta
    panuje w tym wszytkim nie mały bałagan i chyba tylko sam ś.p Mikojan umiałby to wytłumaczyć i pokazać.
    Przy tylu tysiącach wyprodukowanych samolotów nie da się inaczej. Wbrew pozorom nie jest to jednak aż taki wielki bałagan i przy odrobinie wysiłku można go ogarnąć. Ja po około 45 latach, odkąd po raz pierwszy świadomie zarejestrowałem przelot MiGa-21 nad moją głową, nie mam z tym wielkich trudności.

    Jako podstawowy podział należy przyjąć wyróżnienie czterech generacji MiGa-21. Poszczególne generacje są pochodnymi prototypów, kolejno:
    I generacja (F/F-13) - wywodzi się z linii Je-4/Je-5/Je-6 - myśliwce frontowe, w zasadzie dzienne, bez stacji radiolokacyjnej i początkowo bez uzbrojenia rakietowego;
    II generacja (PF/PFM i pokrewne) - rozwinięcie prototypów Je-7 - myśliwce przechwytujące, wyposażone w stację radiolokacyjną i elementy zautomatyzowanego systemu naprowadzania, bez stałego uzbrojenia artyleryjskiego;
    III generacja (S/SM/M/MF i pokrewne) - pochodne Je-7S - wielozadaniowe myśliwce frontowe z nowszymi typami stacji radiolokacyjnych i zwiększonymi możliwościami przenoszenia uzbrojenia, w tym ponownie z zabudowanym na stałe działkiem, w zasadzie z silnikami R-13 w miejsce R-11;
    IV generacja (bis i pokrewne) - pochodne Je-7bis - myśliwce frontowe o lepszych własnościach manewrowych dzięki mocniejszym silnikom R-25, z nowszymi typami stacji radiolokacyjnych i z uzbrojeniem zwiększającym możliwości prowadzenia manewrowej walki powietrznej (R-60).

    W ramach poszczególnych generacji można wyróżniać bardziej lub mniej rozpowszechnione warianty i podwarianty, stosownie do szczegółów konstrukcji, wyposażenia i uzbrojenia. Niektóre wersje trudno jednoznacznie zakwalifikować do danej generacji, są one płynnymi przejściami międzygeneracyjnymi. I tak np. S (typ 95) jest przejściem z II do III generacji, a wersje z grubym grzbietem należą po trosze do III, a po części do IV generacji. Na to wszystko trzeba nałożyć produkcję w różnych wytwórniach na potrzeby różnych odbiorców. Nie wolno zapomnieć, że starszym wersjom podczas remontów i w trakcie eksploatacji serwowano przeróżne apdejty i apgrejdy na podstawie biuletynów producenta oraz w wyniku domorosłych pomysłów użytkowników. Trzeba pamiętać, że niektóre nowsze wersje już w momencie zejścia z taśmy produkcyjnej były uwstecznione, tzn. miały uzbrojenie, wyposażenie i elementy konstrukcji starszych wariantów. Warianty licencyjne również nieco różniły się od podstawowych radzieckich. Należy uwzględnić liczne wersje doświadczalne i eksperymentalne, w tym niektóre występujące w pojedynczym egzemplarzu. Na koniec do kolejnych generacji należy przyporządkować odpowiednie wersje dwumiejscowe. I w ten oto sposób wszystko mamy pięknie ogarnięte.

    Co się tyczy chińskiego wariantu, to sprawa jest stosunkowo prosta pod warunkiem właściwego postawienia pytania: z rakietami R-3S (K-13) czy bez rakiet? Jeżeli z rakietami, to F-13, a jeżeli bez rakiet, to F. Na mój gust Chińczycy zrobili swoją odmianę F-13. Przecież zaczęło się od licencji i przekazania z ZSRR wzorcowych egzemplarzy tej wersji.
    Andrzej_hhh likes this.

  7. #2227
    Awatar Długi

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPTM

    Domyślnie

    ups
    Ostatnio edytowane przez Długi ; 10-11-2012 o 08:29
    "Nigdy nie rezygnujcie"
    W.Churchil

  8. #2228
    Awatar Długi

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPTM

    Domyślnie

    [



    Cytat Zamieszczone przez JacekB Zobacz posta
    W ramach poszczególnych generacji można wyróżniać bardziej lub mniej rozpowszechnione warianty i podwarianty, stosownie do szczegółów konstrukcji, wyposażenia i uzbrojenia. Niektóre wersje trudno jednoznacznie zakwalifikować do danej generacji, są one płynnymi przejściami międzygeneracyjnym
    Cytat Zamieszczone przez 66-400 Zobacz posta
    ale ciekawi mnie to z modelarskiego punktu widzenia.
    Zaryzykowałbym tezę,że Mig 21 jako myśliwski ,odrzutowy samolot był konstrukcją aerodynamiczną tak doskonałą że mozna go było "tuningować" w maksymalny możliwy sposób i modelarsko-aptekarskie podejście musi opierać sie na konkretnym egzemplarzu na podstawie dostepnej dokumentacji i zdjęć.
    "Nigdy nie rezygnujcie"
    W.Churchil

  9. #2229
    Awatar gruby131

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    66-400
    Jak masz troche czasu , to wpisz w przegladarkę Shenyang F-7 [ J-7 ] i Chengdu J-7 [ F-7 ] i poprzeglądaj fotki i strony do których odnoszą sie zdjęcia .Odnośnie Sparek to wpisz to samo z FT-7 [ 7M ] Jeszcze ciekawsza przeróbka .Cała masa róznorodnych wersji , przeróbek , modernizacji 21 produkcji CHRL.

    AviaDejaVu - ńŕěîëĺňű

    Link do strony ze zdjęciami i opisami wszystkich wersji 21 .[ po ros. ]

  10. #2230
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Długi Zobacz posta
    Mig 21 jako myśliwski ,odrzutowy samolot był konstrukcją aerodynamiczną tak doskonałą że mozna go było "tuningować" w maksymalny możliwy sposób i modelarsko-aptekarskie podejście musi opierać sie na konkretnym egzemplarzu na podstawie dostepnej dokumentacji i zdjęć
    Tak jest. Coś jak VW Golf albo BMW trójka, aby użyć obrazowego porównania z branży motoryzacyjnej. Uniwersalność konstrukcji i wręcz nieograniczony potencjał "tjuningowania" sprawiają, że po kilku latach idącej w setki tysięcy albo nawet miliony sztuk produkcji każdego kolejnego modelu trudno jest znaleźć dwa identyczne egzemplarze tych samochodów.
    Ostatnio edytowane przez JacekB ; 10-11-2012 o 14:07

  11. #2231

    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    Witam. Dziękuję za tak bogaty i szybki odzew. Szukam dziś cały dzień. A kto szuka ten znajduje. Znalzałem coś fajnego. Trochę słaba jakość ale drzewko genealogiczne kitajskich Jotów można odczytać http://www.zaslike.com/files/ubrl6foh3oe9hlbwjzpv.jpg.

  12. #2232
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Poszukaj (dostępna w sieci w wersji elektronicznej) "cegły" Gordona. Tam wszystko jest pięknie rozpisane, włącznie z doskonałymi rysunkami w jednolitej skali. Wprawdzie Gordon pościągał z różnych publikacji, przeważnie rosyjskojęzycznych, gdzie te same materiały ukazały się wcześniej, więc należałoby odsyłać do tych "bardziej oryginalnych" źródeł, ale u niego masz całą wiedzę zebraną do kupy w jednej książce.

  13. #2233
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie

    .."We didn

    fajny jest ostatni człon o AIM-9P kontra PPI-26

  14. #2234
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie

    http://www.mig-21.de/pdf/mig-21holge...buchverlag.pdf nowa ksiazka o 21 . nasza LAF chyba dojrzewa do 18 ,okragłej rocznicy ....

  15. #2235

    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    Wita. Czy ktoś wie co znajdowało się za owiewką kabiny w F13?

    Czy to się otwierało? Jeśli ktoś miałby jakieś fajne fotki z bliskiej odległości akurat tej części F13ki sprawiłby mi ogromną radość i szczęscie. POZDR

  16. #2236
    Awatar gruby131

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Osłona luku za kabiną -w rosyjskich 21F-13 "przeszklona " , w czeskich produkowanych na licencji -duralowa .Pózniej w czasie remontu biuletynem nakazano zmieniać pokrycie na duralowe także w rosyjskich .Zdejmowana tylko do obsług okresowych , usterek -luk przykręcony za pomocą wkrętów krzyżowych
    Co sie znajdowało ;

    Uploaded with ImageShack.us
    Przewody instalacji paliwowej , zawory inst. paliwowej, cięgła sterowania, anteny i elementy instalacji ARK-10 i radiostacji RSIU-5.

    Znalazłem jeszcze parę ujęć:




  17. #2237
    Awatar Cruiser

    Dołączył
    Sep 2009

    Domyślnie

    Witam,

    próbowałem przedrzeć się przez ponad 100 stron tego wątku, ale nie znalazłem zbyt wiele na temat "podobno" pierwszego 21 UM sprowadzonego do Polski z numerem bocznym 0856. Czy to możliwe, że stoi w Szwajcarii pod Sion? Przejeżdżając zrobiłem fotkę, ale nie wiem jak ją wstawić z ipada. Numer boczny i szachownica są dobrze widoczne.

    pozdrawiam

  18. #2238
    Awatar gruby131

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    MiG-21

    Możliwe , a raczej pewne .

  19. #2239
    Awatar Cruiser

    Dołączył
    Sep 2009

    Domyślnie

    A zastanawiałem się czy nie zacząć czytać wątku od tyłu. Swoją drogą wyszukiwarka tylko wskazała mi na wątki a nie pojedyńcze posty.....
    Fajny feeling zobaczyć coś takiego po przejechaniu 1300 km z Polski, praktycznie przed samym miejscem docelowym.

    pozdrawiam

  20. #2240
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie


    Polecamy

    Jaka jest historia Miga który zawitał do Rzeszowa ? ---> V Dni Historyka i wojskowości - zdjęcie
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

LinkBacks (?)

  1. 25-10-2018, 00:27
  2. 12-06-2017, 18:47
  3. 29-08-2016, 08:58
  4. 15-03-2016, 05:43
  5. 07-06-2015, 21:40
  6. 20-03-2015, 13:13
  7. 09-03-2015, 22:05
  8. 10-02-2015, 02:01
  9. 20-01-2015, 09:18
  10. 14-12-2014, 19:45
  11. 09-11-2014, 17:12
  12. 20-10-2014, 11:01
  13. 14-10-2014, 20:03
  14. 14-07-2014, 20:24
  15. 24-06-2014, 13:24
  16. 20-06-2014, 12:52
  17. 13-05-2014, 14:32
  18. 07-05-2014, 08:56
  19. 06-05-2014, 22:07
  20. 28-04-2014, 15:58
  21. 09-03-2014, 22:08
  22. 08-03-2014, 22:57
  23. 17-02-2014, 22:29
  24. 12-02-2014, 15:27
  25. 03-02-2014, 13:07
  26. 12-01-2014, 11:55
  27. 04-01-2014, 01:45
  28. 31-12-2013, 13:09
  29. 07-12-2013, 11:38
  30. 23-11-2013, 00:06
  31. 11-11-2013, 17:32
  32. 07-10-2013, 22:22
  33. 03-08-2013, 15:17
  34. 08-07-2013, 09:32
  35. 14-05-2013, 22:29
  36. 10-05-2013, 00:20
  37. 11-04-2013, 23:09
  38. 09-04-2013, 12:52
  39. 07-04-2013, 15:59
  40. 31-03-2013, 19:04
  41. 31-03-2013, 06:05
  42. 05-03-2013, 21:56
  43. 23-02-2013, 18:28
  44. 23-02-2013, 15:44
  45. 18-02-2013, 20:29
  46. 17-02-2013, 22:19
  47. 17-02-2013, 19:14
  48. 06-02-2013, 21:31
  49. 31-01-2013, 21:26
  50. 15-01-2013, 11:00

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •