Strona 124 z 124 PierwszyPierwszy ... 24 74 114 122 123 124
Pokaż wyniki od 2,461 do 2,480 z 2480
Like Tree33Likes

Wątek: MiG-21

  1. #2461
    Awatar Trooper85

    Dołączył
    Aug 2017
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez CRC Zobacz posta
    Tak, tylko jeśli przyjrzysz się to te nie mające, mają zaślepkę w miejscu peryskopu. Dlaczego, otóż na części PFM ów wymieniono limuzyny z powodu pękania metalowej struktury limuzyny.
    Mam osłonę kabiny od PFM, która nie ma ani peryskopu, ani żadnej zaślepki.

  2. #2462
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Czyli trzy różne oslony. Odnośnie R-60 na NRD owskich PFM nie trzeba było nic robić z RP-21M wystarczał sygnał dźwiękowy z głowicy oraz odczyt właściwego pierścienia na PKI. Wcześniej dużo wcześniej pisałem iż sama stacja rlok do strzelania H-66 nie była modyfikowana. Wymieniono peryferia. Po za tym RP-21M były stosowane w ZSRR tylko na pf, PFM, R. A pfy i pfmy zaraz za wersja f na początku lat 70 tych poszły do szkolnictwa.

  3. #2463

    Dołączył
    Jul 2020
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Próbowałem się rozglądać za samymi biuletynami konstrukcyjnymi i informacyjnymi. Wspomnianymi przez JacekB: 0737/K/67 i 08513431-A, ale także innymi. Swego czasu na forum rosyjskim wyśledziłem numery biuletynów dla samolotów typu 76, 94 i 94R uprawniające, po wyczerpaniu resursów silników R-11F2-300 i R-11F2S-300, do ich zastąpienia na maszynach silnikami R-13-300: biuletyny 21-1109DM-AB i 95 / 107E. Takie same zmiany mogły być przeprowadzone na samolotach typu 68 i 69 zgodnie z biuletynami 51 / 21U-481DM-AB, 51 / 21U-509E i 95 / 110E.
    No i wreszcie, na stronie biblioteki Lotniczej Akademii Wojskowej można znaleźć informacje o wydanych przez ITWL:
    - Jednolity Biuletyn Eksploatacyjny Nr S/2399/E/79 dotyczący zjawiska zasysania ciał obcych do samolotów typu MIG-21,Lin-2/5/ oraz Su-7,
    - Biuletyn eksploatacyjny. 1306/U/71. Dotyczy: zasad eksploatacji podwieszanych wyrzutni rakietowych UB-16-57U/Mars-2M na samolotach typu MiG-21, Su-7 i Lim-6 /wszystkich wersji/,
    - Biuletyn Informacyjny. Dotyczy: optymalizacji strojenia układów wstępnych odbiornika pokładowej stacji radiolokacyjnej RP-21 na minimum współczynnika szumów,
    Oczywiście biuletyny te są już niedostępne. W związku z tym pojawia się pytanie czy biuletyny podlegały jakiejkolwiek archiwizacji i czy można ich szukać gdziekolwiek czy raczej już nie ma na to szans ? Interesują mnie zwłaszcza te dotyczące możliwości zastąpienia silnika R-11 silnikiem R-13.

  4. #2464
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Popytaj w MLP, część zasobów szefostwa techniki lotniczej została tam przekazana. Być może i biuletyny. Biuletyny z WAT zostały skasowane czyli do pieca.

  5. #2465
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez CRC Zobacz posta
    Biuletyny z WAT zostały skasowane czyli do pieca.
    Dramat...

  6. #2466

    Dołączył
    Jul 2020
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Ok, napiszę do MLP. A Rembertów ?

    Niestety wiele informacji pochodzi z rosyjskich forów, gdzie wbrew pozorom całkiem sporo materiałów posiadają użytkownicy. I to nawet w formie wspomnianych biuletynów. Niestety, poza wspomnieniem numeru referencyjnego czy fragmentem tekstu, to próżno szukać zdjęć / skanów tych dokumentów.

  7. #2467
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    W Rembertowie i na WAT zarówno w katalogu elektronicznym jak i fizycznie gdy szukałem, nie było tych wydawnictw. W WAT na 1 piętrze stały jeszcze szafy z katalogiem szufladkowym i tam były. Gdy poszedłem pytać o konkretne sygnatury, oczywiście nie było.
    Może poszukaj u Czechów u nich M i MF latały z R-13

  8. #2468

    Dołączył
    Jul 2020
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    WAT to powywalał sporo. Kiedyś szukałem czegoś do bisa, znalazłem właśnie w katalogu elektronicznym poprzez ich wyszukiwarkę ale na miejscu okazało się, że pozycji od lat nie ma w bibliotece. Jak mi powiedziano, zapewne zostały wyrzucony. No cóz, skoro biblioteka wojskowej akademii technicznej pozbywa się publikacji wojskowych w taki sposób ...

    Czechów już pytałem. Znajomi niestety zajmowali się tylko uzbrojeniem, w tym tylko pomóc mogą i próbować odpowiedzieć na pytania. Natomiast nikt z obsługi technicznej silników się nie ostał.

  9. #2469
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Strasznie zarobiony od dłuższego czasu jestem, więc wprawdzie regularnie zaglądam i czytam, ale sam milczę jak zaklęty, chociaż takie ciekawe rzeczy są tutaj rozważane. To tytułem usprawiedliwienia.

    W Rembertowie w biliotece (jeszcze wtedy) Akademii Obrony Narodowej widziałem w katalogu szufladkowym różne ciekawe wydawnictwa z adnotacją, że zostały wybrakowane. Ciekawa sprawa, że utylizacja była przeprowadzona niekonsekwentnie, bo inne równie ciekawe wydawnictwa nie były skasowane i miałem możliwość je przejrzeć na miejscu, a co bardziej mnie interesujące wypożyczałem do domu. Oczywiście nie odmówiłem sobie archiwizacji tych najbardziej interesujących na dysku mojego komputera (ze stosownymi kopiami zapasowymi, żeby nic nie przepadło) i dobrze zrobiłem, bo obecnie prawdopodobnie już nic z nich nie zostało.

    Inna sprawa, że mnie zawsze bardziej interesowały i interesują zagadnienia sztuki operacyjnej, taktyki, zastosowań bojowych, dowodzenia, organizacji itp. niż czysto techniczne, więc nie skanowałem, ani nie wdawałem się w lekturę prawie żadnych opisów technicznych. Mam tylko niektóre dotyczące zestawów rakietowych OPK, bo te były wówczas niedostępne. Od pewnego czasu to się zmieniło i o S-75, S-125 albo S-200 można obecnie mieć w języku oryginału praktycznie wszystko, czego dusza zapragnie, a z samolotami wciąż jest tak sobie, bez większych zmian za minionych 10 lat.

    Mnie również boli, że stare publikacje specjalistyczne podlegają sukcesywnemu niszczeniu, ale z drugiej strony kto to wszystko miałby dzisiaj siłę czytać oprócz garstki takich zboczeńców jak my tutaj? Na ogólnych zasadach jeden "oryginalny" egzemplarz każdego wydawnictwa powinien się znajdować w archiwum i podobno rzeczywiście tak jest. Piszę "podobno", gdyż osobiście nie sprawdzałem, a tylko polegam na wiedzy llepszych ode mnie znawców przedmiotu. Zadaję sobie w tym kontekście pytanie o biuletyny wydane przez producenta sprzętu. Powiedzmy, że był nam przekazywany rosyjskojęzyczny "egzemplarz-matka", ew. egzemplarze w liczbie mnogiej, chociaż zapewne niezbyt mnogiej. Co działo się z nim/nimi dalej? Do kogo trafiał/y w celu przygotowania wersji polskiej dla potrzeb wdrożenia określonej zmiany/modernizacji w naszym wojsku? Do Szefostwa Techniki Lotniczej MON, do ITWL czy może jeszcze gdzie indziej? Jaki był ich dalszy los?

  10. #2470
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Oryginały do szefostwa, dopóki istniał DWL a w nim Zarząd Inzynieryjno-Lotniczy to oni wydawali biuletyny zarowno te tłumaczone jak i czysto nasze. Odnosnie 21 ,to mimo wyposażenia Malborka w SPS-141 nie napotkałem instrukcji uzytkowania w powietrzu dla lotników. Powspominane jest w opisie stacji , w instrukcji dla Bisa i chyba tyle.Również użycie PPI-26 jest marnie reprezentowane . A znalezienie czegoś o Pfmn było by miłe.

  11. #2471

    Dołączył
    Jul 2020
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Ah, tak, praca zawodowa potrafi człowieka przygnieść

    Dostępność dokumentów dotyczących samolotów nadal jest więcej niż niezadowalająca. Ja rozumiem, że co do maszyn wciąż użytkowanych i co do najnowszych modernizacji, takie informacje są niejawne. Ale jeżeli mówimy o maszynach sprzed 30-40 lat, które nie są już na wyposażeniu to niedostępność jest po prostu zastanawiająca. Przy czym z mojego punktu widzenia, jest i tak lepiej niż w kilku innych krajach, bowiem łatwość wstępu do CBW i możliwość zapoznania się nawet z aktualnymi publikacjami dot. samolotu MiG-29, Su-22, etc. jest niesamowita. Uzyskanie czegokolwiek ze wschodu graniczy z cudem, i to pomimo że konkretni użytkownicy (np. na forums.airforce.ru) posiadają takie publikacje a nawet biuletyny. W każdym razie nigdy jeszcze nie zdarzyło mi się niczego dostać od takiej osoby. A jak swego czasu na ichniejszym portalu aukcyjnym pojawiła się jakaś instrukcja do Jak'a-38, to jakiekolwiek pytania o sprzedaż za granicę pozostawały bez odpowiedzi. Więc mimo wszystko, ten dostęp do CBW to bardzo fajna sprawa.

    Natomiast ja mam bardzo negatywne podejście do pojęcia archiwizacji w polskich warunkach. O ile materiały zarchiwizowane w CBW są dostępne, co prawda tylko na miejscu, ale dostępne to próba uzyskania dostępu do materiałów archiwalnych w Bibliotece Lotniczej Akademii Wojskowej kończy się na ścianie. Niedostępne i koniec. Próbowałem swego czasu uzyskać dostęp do pracy doktorskiej Jerzego Gotowały, pisanej chyba ponad 40 lat temu, pt. "Prowadzenie swobodnych walk powietrznych na współczesnych samolotach myśliwskich. Rozprawa doktorska + załączniki". LAW ani nie wypożycza na zasadach wypożyczalni międzybibliotecznej ani nawet nie udostępnia tego rodzaju materiałów na miejscu. Więc praca spoczywa gdzieś w archiwum bez żadnego konkretnego celu i bez możliwości wglądu.
    A w LAW można znaleźć na prawdę ciekawe publikacje, których nigdzie indziej nie ma, np.:
    - Zwalczanie śnp nieprzyjaciela w systemie OPL wojsk przez parę samolotów MiG-21 / Ryszard Szpyra. Warszawa : ASG WP, 1984. - 58s. : kalka , schem. ; 29cm, sygn. U-3269/1- Praca kursowa. Epizodyczne ćwiczenie grupowe dla potrzeb WOSL. Temat: zwalczanie samolotów rozpoznawczych RF-4C przez lotnictwo myśliwskie OPK przez MiG-21. Opracowanie metodyczne / Zenon Kida. Warszawa : ASG WP, 1982. - 45s. : rys. ; 30cm + 6 zał., mapa, sygn. U-3021/1
    - Plan przeprowadzenia epizodycznego ćwiczenia grupowego na t.:"Zwalczenie ŚNP nieprzyjaciela w rejonie działań bojowych nadmorskiego KOPK przez grupę samolotów MiG23 / Marek Suchanecki. Warszawa : ASG WP, 1984. - 40s. : klaka, schem. ; 29cm.
    - Podstawy zastosowania bojowego lotnictwa rozpoznawczego / Henryk Jafernik, Leonard Janoszczyk, Andrzej Fellner.
    Dęblin : WOSL, 1993. - 62s. : rys. ; 29cm.
    - Opracowanie przykładowych meldunków z pokładu samolotu rozpoznawczego Mig-21 R / Andrzej Andrzejewski ; Kier. Henryk Jafernik.
    - Metody naprowadzania samolotów na cele powietrzne / Eugeniusz Grysiewicz. Warszawa : ASG WP, 1970. - 113s. : rys.; 30cm.
    - Działania bojowe plm w systemie OPL wojsk. Ćwiczenia grupowe. Praca dyplomowa / Stanisław Skupiński. Warszawa : ASG WP, 1986. - 116s. ; 29cm + 14 zał.
    - Możliwości i sposoby pokonywania obrony przeciwlotniczej nieprzyjaciela przez lotnictwo frontowe. Rozprawa doktorska + Załącznik do rozprawy / Józef Sobieraj, Bolesław Halerz, Tadeusz Trzebiatowski. Warszawa : ASG WP, 1977. - 238s. : rys. ; 107 zał. na 128s. ; 30cm.
    - Ćwiczenia grupowe /epizodyczne/. Zwalczanie samolotów nieprzyjaciela przez lotnictwo myśliwskie z dyżurowania w powietrzu i samodzielnego poszukiwania. Opracowanie metodyczne / Andrzej Wyciślik. Warszawa : ASG WP, 1981. - 41s. : mapa, szkice , zał. ; 30cm.

    Myślę, że akurat tego rodzaju pozycje z twojego punktu widzenia Jacku są ciekawsze i bardziej interesujące. Ja z kolei interesuję się tak zagadnieniami taktyki i zastosowania bojowego samolotów, jak i kwestiami technicznymi. Dlatego te biuletyny, zwłaszcza omawiające kwestie modernizacji stacji radiolokacyjnej, wymianę silnika (jak we wspomnianych samolotach MiG-21PF i PFM) na R-13-300 z R-11F2-300 / R-11F2S-300, możliwość zasotoswania nowych środków bojowych, mają także znaczenie dla późniejszego użycia operacyjnego. Bo potem znajdują odbicie w Metodykach Szkolenia Lotniczego i Instrukcjach Użytkowania.

    Hmm, a PFM typ 94N posiadał odrębne publikacje ?

  12. #2472
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Prace habilitacyjne, doktorskie, dyplomowe i magisterskie są po jednym egzemplarzu każdorazowo w zasobach tej uczelni, w której były bronione i - o ile mi wiadomo - nie są stamtąd nikomu wypożyczane. Można zapoznać się z nimi na miejscu. Ewentualne dodatkowe egzemplarze mogły trafić do innych uczelni, tzn. odpowiednio do ASG/AON, WAT lub Dęblina, może też do marynarzy, zależnie od miejsca obrony danej pracy i jej tematyki. W Rembertowie były (moja wiedza jest kilkuletniej dawności, obecnie może być inaczej, więc ostrożnie piszę w czasie przeszłym) przechowywane nie w siedzibie bibilioteki, lecz odrębnie w innym budynku (archiwum) i tam należało się udać, żeby z nich skorzystać. Procedura dawniej była taka, że do prac jawnych dostęp dla własnych pracowników naukowych i doktorantów nie wymagał szczególnych zezwoleń, natomiast osoby z zewnątrz musiały uzasadnić potrzebę prowadzeniem badań, pisaniem pracy itp. Jakoś tak chyba to działało, na podobnych zasadach jak korzystanie z zasobów archiwalnych, ale pewności co do tego już nie mam. Nie pamiętam dokładnie. Prace niejawne to wiadomo, w zasadzie nie udostępniali, a jeśli już w wyjątkowych przypadkach, to trzeba było mieć oprócz rekomendacji promotora stosowne poświadczenie bezpieczeństwa.

    Pokonywanie OPL nieprzyjaciela przez lotnictwo frontowe mam w formie podręcznika Dowództwa Wojsk Lotniczych z 1978 roku (Lot.1847/78), a więc niejako bardziej urzędowej niż praca doktorska. Bardzo ciekawy materiał, rzeczowo i bez zbędnej publicystyki, w oparciu o konkretne cyfry dający wyobrażenie o szansach przeżycia własnego lotnictwa podczas działań zaczepnych. O ćwiczeniu nadmorskim wystarczający dla naszych potrzeb był artykuł gen. Jerzego Gotowały w dawnym LAI, a dodatkowo mam z pierwszej ręki kopię mapki/schematu ćwiczenia. Trochę (lekko licząc około setki albo i więcej) instrukcji, podręczników i publikacji profesorów-lotników, rakietowców i radiotechników jeszcze mam, ale to temat na inne rozważania.

    Za wschodnią granicą jest bariera nieufności, którą trzeba przełamywać długo i mozolnie, żeby cokolwiek dostać indywidualnie. Mało komu to się udaje. Radek K. jest tutaj chlubnym wyjątkiem, gdy chodzi o lotnictwo. Znam jeszcze co najmniej jedną osobę, która ma spore możliwości na bazie prywatnych kontaktów, ale raczej w obszarze wojsk rakietowych OPK i radiotechnicznych. Mnie również się udało jakąś wiedzę stamtąd pozyskać, ale mało i też raczej z tematyki radiolokacji i rakiet OPK niż samolotów, bo głównie o to pytałem moich rozmówców. Ze względów zawodowych nie mogłem być bardziej aktywny na tym polu. Teraz już mogę, ale czasu wolnego wciąż mało.

    O samolotach 94N widzę to w ten sposób, że w zasadzie były w pełni kompatybilne materiały dotyczące typu 94A, a tylko do obsługi spiecizdielija musiał być odrębny materiał szkoleniowy (prawdopodobne, że bez polskiej wersji językowej), z którym zapoznali się wyłącznie ci nieliczni, których on wprost dotyczył, a pozostali użytkownicy i osoby trzecie w ogóle nie mieli pojęcia, że coś na ten temat jest. Zapewne po 1989/1990 roku materiały jako wybitnie wrażliwe zostały zwrócone do ZSRR, względnie skrupulatnie pod ścisłą kontrolą zniszczone i nie ma po nich śladu w krajowych źródłach.

    Ktoś tu u nas swego czasu pisał, kto miał do czynienia z obsługą MiGów-21 (czy przypadkiem nie Grzegorz?), że jakieś fragmenty w instrukcjach były wycięte, ale nie pamiętam już dokładnie, o którą wersję chodziło. Równie dobrze mogło to dotyczyć bisa, a nie 94N. Należałoby przejrzeć wątek od początku, co nie omieszkam uczynić, ale dopiero w wolniejszej chwili.
    Ostatnio edytowane przez JacekB ; 08-08-2020 o 18:51
    KRM likes this.

  13. #2473

    Dołączył
    Jul 2020
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Ja otrzymałem informację, przy próbie kontaktu, że w ogóle dostępu do wspomnianej pracy nie ma. A szkoda, bo wzbudziła moje zainteresowanie bardzo. Zwłaszcza, że to aktywna postawa J. Gotowały wpłynęła na proces szkolenia i chyba na bazie tego rodzaju rozważań powstały potem konkretne ćwiczenia. Natomiast nawet gdyby odpowiedź była odmienna, to cóż, nie mam żadnego szczególnego powodu poza tym że chciałbym się czegoś dowiedzieć. Ot, ciekawość

    Jeżeli chodzi o użycie specjalnego uzbrojenia to chyba najbardziej kompleksową, popartą szczegółową bibliografią, jest pozycja Laszlo Becz'a: https://sites.google.com/view/nuclear-mig-21/home
    Myślę, że book preview daje dobre wyobrażenie na temat zawartości. Druga pozycja została gdzieś na https://www.flugzeugforum.de/ opublikowana, a dotyczyła bomby RN-28. W sumie bardzo kompleksowo opisywała całą konstrukcję bomby, jak i sposób jej użycia. Nie pamiętam w którym to było temacie, ale były tam też bardzo ciekawe fotografie i rendery (Laszlo jest grafikiem amatorem) pulpitu sterowania z MiGa-21M, których wcześniej nie widziałem. W każdym razie, to są chyba jedyne i najlepsze pozycje traktujące o tej tematyce.

  14. #2474
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    NA Su-20 wszystko o SB jest opisane w Lot. 1739/76 i niby czemu instrukcje po rosyjsku na 94N miały by być tam zwrócone? Czy 96A mogły przenosić SB? Węgierski autor wymienia nasze M jako mogące. W wypisie pojawiają się również nasze MF-75.Oraz czy Pfmn otrzymał instalacje SB tożsama z tą z wersji S.

  15. #2475
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Skoro jest wydawnictwo (późniejsze) dla Su-20, to w takim razie wg wszelkiej logiki dla 94N też powinno być, tylko zostało dawno skasowane i jedyny jego egzemplarz leży głęboko w archiwum.

    Węgierski autor chyba nie jest bardzo miarodajny, ponieważ pisze o okresie "nuclear capability" 1975-1989 (tak jakby od 1975 r. samoloty 96 miały zostać przystosowane do funkcji nosiciela?), a jednocześnie wymienia egzemplarze, które w tym czasie nie mogły mieć ani nuklearnej, ani w ogóle jakiejkolwiek zdolności, ponieważ już całkiem fizycznie nie istniały, zostały wcześniej rozbite, względnie uległy uszkodzeniu i nie latały, np. 1815, 2004, 2012.

    Nie mam pojęcia co do instalacji. Może w nowym wiekopomnym dziele coś będzie napisane. Powinno dotrzeć do mnie jutro lub pojutrze.
    Ostatnio edytowane przez JacekB ; 10-08-2020 o 10:44

  16. #2476
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Może w Malborku u zapobiegliwych są materiały o SPS-141? Byłoby sympatycznie. Ta cezura 1975 jest łączona przez Pana Węgra raczej z Bisami u nich. M i MF nie były już produkowane, ich miejsce w ofercie ZSRR zajęły właśnie bisy i 23 Mf/BN fabrycznie dostosowane do SB.

  17. #2477
    Awatar kaesz

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    Nie przywiązywałbym większej wagi do listy naszych nosicieli wg Laszlo Becz'a. Twierdzi, że PFM N były podzielone po jednym kluczu w 2, 9 i 41 PLM...

    Cytat Zamieszczone przez JacekB Zobacz posta
    Może w nowym wiekopomnym dziele coś będzie napisane.
    O czym mowa? Pojawiło się uzupełnienie biblii Gordona?

  18. #2478

    Dołączył
    Jul 2020
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    No cóż, nikt nie mówi że Laszlo jest perfekcyjny. Mnie co prawda najbardziej drażniła jakość tekstu, widać że nikt nie zrobił dobrej korekty. W każdym razie, jest jaki jest i błędy trzeba wyłapywać ale poza błędami można się czegoś ciekawego dowiedzieć.

    Nie, chodzi chyba o nową pozycję dot. OKB Mikojana. Do mnie dotarła przed weekendem ale z pobieżnej lektury nie zauważyłem aby coś tam było o nuklearnej wersji 21. Jest trochę ciekawostek i informacji o 21PF, RP-9-21 i późniejszych modernizacjach 21.

    Co do SPS-141, to przecież jest na WAT ? A przynajmniej była na wiosnę zeszłego roku jako jedna z niewielu ostałych się pozycji po szybkich.
    Następujące pozycje można znaleźć w bibliotece, dostęp od ręki:
    Stacja SPS-141 Eksploatacja Część I Lot. 2586/86
    Stacja SPS-141 Opis Techniczny Część I Lot. 2583/86
    Stacja SPS-141 Opis Techniczny Część II Lot. 2584/86
    Stacja SPS-141 Opis Techniczny Część III Lot. 2585/85

    Mam sporo skanów z nich, aczkolwiek eksploatacji i części II opisu technicznego nie skanowałem w całości (zeskanowałem w sumie tylko wstęp, kilka pierwszych stron i spis treści gdybym czegoś więcej w przyszłości chciał się dowiedzieć).

  19. #2479
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Post 2470,dla lotników. Czy Ukazania po primienieniu stancjii pomiech SPS-141 z samolietow frontowoj aviacji, Metodiczieskije rekomendacje po primienienju puszecznych protiwladiolokacjonnych snariadow PRL-AM-GSz-23 z samolietow MiG-23BN,Rekomendacjiu po primiennieniu infrakrasnych pomiechowych patronow PPI-26 z samoliotu MiG-21R zostały opisane w jednej polskiej publikacji ? Czy latający na zmodyfikowanych Mf achz z SM-1 posługiwali się taką publikacją ? Po co lub dlaczego albo w jakim celu kupiono SM-1?

  20. #2480
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez kaesz Zobacz posta
    O czym mowa? Pojawiło się uzupełnienie biblii Gordona?
    Cytat Zamieszczone przez Hiromachi Zobacz posta
    Nie, chodzi chyba o nową pozycję dot. OKB Mikojana. Do mnie dotarła przed weekendem ale z pobieżnej lektury nie zauważyłem aby coś tam było o nuklearnej wersji 21. Jest trochę ciekawostek i informacji o 21PF, RP-9-21 i późniejszych modernizacjach 21.
    Zgadza się. Trzy miesiące temu napisałem w sąsiednim wątku o MiG-25, że się łamię z powodu złodziejskiej ceny przesyłki i tak się łamałem przez trzy miesiące, aż w końcu się złamałem. Dzisiaj książka dotarła do mnie.

    Na początek delektuję się cyframi, a mianowicie opublikowanym na podstawie archiwalnej dokumentacji kompletem liczb wyprodukowanych samolotów OKB MiG, poczynając od MiG-1 aż do MiG-35. W odniesieniu do naszego ulubieńca oznacza to, że ujrzały wreszcie światło dzienne dane o produkcji moskiewskiej z podziałem na wersje, a i wcześniej publikowane dane dot. gorkowskiego zakładu zostały nieco skorygowane. Piękna sprawa.

Strona 124 z 124 PierwszyPierwszy ... 24 74 114 122 123 124

LinkBacks (?)

  1. 25-10-2018, 00:27
  2. 12-06-2017, 18:47
  3. 29-08-2016, 08:58
  4. 15-03-2016, 05:43
  5. 07-06-2015, 21:40
  6. 20-03-2015, 13:13
  7. 09-03-2015, 22:05
  8. 10-02-2015, 02:01
  9. 20-01-2015, 09:18
  10. 14-12-2014, 19:45
  11. 09-11-2014, 17:12
  12. 20-10-2014, 11:01
  13. 14-10-2014, 20:03
  14. 14-07-2014, 20:24
  15. 24-06-2014, 13:24
  16. 20-06-2014, 12:52
  17. 13-05-2014, 14:32
  18. 07-05-2014, 08:56
  19. 06-05-2014, 22:07
  20. 28-04-2014, 15:58
  21. 09-03-2014, 22:08
  22. 08-03-2014, 22:57
  23. 17-02-2014, 22:29
  24. 12-02-2014, 15:27
  25. 03-02-2014, 13:07
  26. 12-01-2014, 11:55
  27. 04-01-2014, 01:45
  28. 31-12-2013, 13:09
  29. 07-12-2013, 11:38
  30. 23-11-2013, 00:06
  31. 11-11-2013, 17:32
  32. 07-10-2013, 22:22
  33. 03-08-2013, 15:17
  34. 08-07-2013, 09:32
  35. 14-05-2013, 22:29
  36. 10-05-2013, 00:20
  37. 11-04-2013, 23:09
  38. 09-04-2013, 12:52
  39. 07-04-2013, 15:59
  40. 31-03-2013, 19:04
  41. 31-03-2013, 06:05
  42. 05-03-2013, 21:56
  43. 23-02-2013, 18:28
  44. 23-02-2013, 15:44
  45. 18-02-2013, 20:29
  46. 17-02-2013, 22:19
  47. 17-02-2013, 19:14
  48. 06-02-2013, 21:31
  49. 31-01-2013, 21:26
  50. 15-01-2013, 11:00

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •