Strona 23 z 123 PierwszyPierwszy ... 13 21 22 23 24 25 33 73 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 441 do 460 z 2451
Like Tree32Likes

Wątek: MiG-21

  1. #441
    Awatar Grzegorz5710

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPGL

    Domyślnie


    Polecamy

    I jeszcze rzecz wspólna dla 21 i 23 ,rakiety R-13M.
    Te rakiety były dla MiG 23 i Bisa. W naszym lotnictwie niedostosywowaliśmy innych wersji do tej/tych rakiet choć zapewne można by było. np Czesi mieli je na swoich MFN.
    Zresztą nie wiem jak to było w rzeczywistości ale porównując maszyny z DDR z naszymi oni mieli więcej "nowinek". W kabinie napisy były po niemiecku gdy u nas oryginalne rosyjskie. Oczywiście to szczegół.
    DDRowcy oczywiście mieli bisy SAU i naprawdę dech zapierało jak taki sobie startował gdy mgła zalegała na lotnisku. U nas a i owszem na lotniskach był RSBN ale co z tego

  2. #442

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez AND 170
    Czesi dwudzieste pierwsze w wersjach PF, PFM nazywali ,, samolotami wsparcia moralnego ,,.
    A Radzieccy - "Ślepcami". Bywając w Astrachaniu mogłem się tego nasłuchać do woli...
    Cytat Zamieszczone przez Grzegorz5710
    Podchodzili pod cel bez włączonej stacji r-lok, odpalali pocisk i odchodzili.
    Typowy sposób działania w realnej sytuacji bojowej. Ćwiczyliśmy go nagminnie (Zadanie 4 PSzBLM).
    Cytat Zamieszczone przez Grzegorz5710
    Gorzej wychodzili w typowej walce powietrznej.
    Zeby wychodzić dobrze, trzaba mieć czym wychodzić. R-3S tutaj niestety niczego nie pozwalał.
    Cytat Zamieszczone przez Grzegorz5710
    był taki na wzmocnienie moralne lecz mądrze wykorzystany mógł stanowić realne zagrożenie
    I ja tak uważam. Wszystko w rękach ludzi, którzy obsługują ten sprzęt i zabezpieczają jemu możliwość wykonania zadania.
    Cytat Zamieszczone przez AND 170
    A jednak twierdze iz Czesi wykazali zdrowe podejście do mozliwości 21 w wariancie PF i PFM.
    Ale się uwziąłeś na te dwie wersje.
    Cytat Zamieszczone przez AND 170
    Dwudziesty pierwszy wyczerpał swoją formułe juz na początku lat 70 tych
    Ciekawe... Szybko Kolega go ukatrupił. Czyli co? Po co modernizować, lepiej złomować. I czekać bez lotnictwa na zmiłowanie. W którym państwie na świecie się tak postępuje?
    Cytat Zamieszczone przez AND 170
    Zakładanie radaru z początku lat 60 tych,zwiększenie temperatury, ,, sprężu,, i ,,stopnia,, silnikowi ,plus dodatkowe paliwo wskazuje jednoznacznie na prowizorke /na szczeście udaną /.
    Wtedy co Twoim zdaniem nie byłoby taką prowizorką? Pomijam stację, której nie było. Zdaje się, że te słowa potwierdzają moją hipotezę, że wg Ciebie lepiej było samoloty pociąć w cholerę.
    Cytat Zamieszczone przez AND 170
    Przy wyborze 23 były już dostępne informacje dotyczące 29.
    To tak, jakbyśmy dziś chcięli przeskoczyć F-16 w oczekiwaniu na F-35. Głupota kompletna. Kto nam je sprzeda w rozsądnej perspektywie czasowej? A na czym do tego czasu latać, na drzwiach od stodoły?
    Cytat Zamieszczone przez AND 170
    A kto wpadl na pomysł zastąpienia Mig-23 ,bisami . ?
    Czy odkręcano zamówienie na 23 zastepując je bisami .?
    Niczego nie odkręcano i nie zastępiowano. 2 KOPK funkcjonował według typowego wzoru radzieckiej DLM przełomu lat 70-80-tych (tyle, że frontowej, a nie OPK). Tak były zorganizowane radzieckie dywizje w NRD w tym czasie. Osiągnęliśmy jednym słowem poziom radziecki. Pułk MiG-23MF + 2 pułki MiG-21bis ico stanowiło w tych czasach realną siłę bojową, z którą przeciwnik musiał się liczyć.

  3. #443
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Zwieroboj
    Wtedy co Twoim zdaniem nie byłoby taką prowizorką? Pomijam stację, której nie było. Zdaje się, że te słowa potwierdzają moją hipotezę, że wg Ciebie lepiej było samoloty pociąć w cholerę.
    Rozumie nostalgie za Migiem ale gdybyś zechciał spojrzeć dwa posty wcześniej
    Cytat Zamieszczone przez AND 170
    w swojej dyskusji odnosimy się do wydarzeń byłych ze stanem wiedzy dzisiejszym
    I to jest całe wyjaśnienie / Zresztą nie lubię spekulacji coby było gdyby było i to w moich wypowiedziach daje się zauważyć .

    Andrzej

  4. #444

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    To nie nostalgia. To wiedza o tym samolocie, ale też o sposobach zastosowania lotnictwa na froncie, z uwzględnieniem dziesiątek zazębiających się uwarunkowań. W monografiach samolotów o tym się nie pisze. Ty wyciągasz MiG-21 z kontekstu i poddajesz obróbce. To błąd metodologiczny. Prowadzi na manowce i do całkiem niepoprawnych wniosków.

  5. #445
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Zwieroboj
    W monografiach samolotów o tym się nie pisze. Ty wyciągasz MiG-21 z kontekstu i poddajesz obróbce.
    Zwieroboj !

    Zdecydowanie zbyt negatywnie to odbierasz.

    Andrzej

  6. #446

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    Nie bierz tego do siebie. Nie szukam "przeciwnika", doceniam Twoje zainteresowanie tym aparatem i wiedzę, którą niewątpliwie dysponujesz, ale starym nawykiem (wybacz), chcę zwrócić uwagę na szerszy konspekt omawianych spraw. Patrzmy szerzej.

  7. #447
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Zwieroboj
    chcę zwrócić uwagę na szerszy konspekt omawianych spraw. Patrzmy szerzej.
    I taka próbą jest właśnie wątek o zamówieniach Bisów.

    Cytat Zamieszczone przez Zwieroboj
    szerszy konspekt
    Czyli gdy zapytam o taktykę dostane rozszerzoną odpowiedż

    Andrzej

  8. #448

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez AND 170
    I taka próbą jest właśnie wątek o zamówieniach Bisów.
    Poruszenie spraw zakupów, moderniznacji w oderwaniu od założeń i koncepcji wykorzystania lotnictwa nie ma najmniejszego sensu. Myślę, że kwestię zakupu bisów i MiG-23 dostatecznie wyjaśniłem.
    Cytat Zamieszczone przez AND 170
    Czyli gdy zapytam o taktykę dostane rozszerzoną odpowiedż
    A czy kiedykolwiek odmówiłem odpowiedzi? Wiadomości te nie są już objęte klauzulą "TAJNE".

  9. #449
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez icekcz
    Jestem pod wrazeniem! To info warte opracowania.
    Dziękuję, ale nie licząc akapitu o moim dawnym błądzeniu jest tu właściwie tylko jedna informacja, która nie pochodzi z powszechnie dostępnej literatury i źródeł internetowych oraz z tzw. ogólnej wiedzy historycznej. Poza tym o wszystkim można przeczytać, więc w gruncie rzeczy nie odkryłem Ameryki, a jedynie zebrałem tę wiedzę do kupy.
    Pozdrawiam
    JacekB

  10. #450
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie

    Mały OT

    Cytat Zamieszczone przez Zwieroboj
    przeskoczyć F-16 w oczekiwaniu na F-35
    Pomysł jak najbardziej chwalebny.

    Podejmując około roku 2000 decyzje o głębokiej modernizacji Miga-29 otrzymalibyśmy samolot przejściowy np do 2025.
    W tym ,,międzyczasie,, znany byłby już status F-35 tzn, czy wchodzi definitywnie na uzbrojenie USA i innych ,jego ograniczenia i zalety, dalsze możliwości rozwoju, uwagi eksploatacyjne itp,itd no i cena.

    Andrzej

  11. #451

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez AND 170
    Podejmując około roku 2000 decyzje o głębokiej modernizacji Miga-29 otrzymalibyśmy samolot przejściowy np do 2025.
    Znów gdybamy. Woli politycznej nie wystarczyło! Poza tym bez dokupienia samolotów nasze MiG-29 byłyby ładną, ale tylko egzotyką. Co to jest jeden pułk? Gdyby przezbrojono chociaż 3 pułki w 1989-1990... Po jednym dla każdego KOP.

  12. #452
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Zwieroboj
    Znów gdybamy
    Pierwszy raz, za namową
    Trzy pułki ...nierealne ale za to trzy eskadry!

    Andrzej


    ort.

  13. #453

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez AND 170
    Trzy półki ...nierealne ale za to trzy eskadry!
    Na jedno wychodzi! Zawsze to jeden pułk A tak poważnie, to myślę, że byłoby nieźle, gdyby utworzyć osobny temat typu "Bilans sił lotniczych UW i NATO w Europie w różnych okresach historycznych". Ja się tego raczej nie podejmę, ale sądzę, że wielu Forumowiczom dałoby to pewne wyobrażenie o czym mówimy. Wielu myśli, że gdy po stronie UW latały MiG-21, to w NATO były same F-16, F-15, Mirage-2000, Tornado...

  14. #454
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Zwieroboj
    Wielu myśli, że gdy po stronie UW latały MiG-21, to w NATO były same F-16, F-15, Mirage-2000, Tornado...
    Ja już trochę do tego problemu powyżej nawiązałem. Podkreślę jeszcze, że sytuacja europejska i światowa w tamtych czasach była bardzo dynamiczna. Realia z jednego roku niekoniecznie były takie same w następnym. Perspektywa 5-letnia, w jakiej planowano w Układzie Warszawskim wprowadzanie nowego uzbrojenia, to był całkiem długi okres. Planować na 20 lat do przodu, to już należało do sfery wizjonerstwa. W takiej perspektywie to KPZR komunizm chciało zbudować!
    A Andrzej dzisiaj mówi, że mielibyśmy samolot przejściowy na lata 2000-2025
    Bardzo się czasy zmieniły.
    JacekB

  15. #455
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez JacekB
    A Andrzej dzisiaj mówi, że mielibyśmy samolot przejściowy na lata 2000-2025
    Dokładnie tak, bo nie rozumiem SENSU zakupu F-16.

    Czemu to miało służyć?.

    Andrzej

  16. #456
    Awatar Grzegorz5710

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPGL

    Domyślnie

    W tym ,,międzyczasie,, znany byłby już status F-35 tzn, czy wchodzi definitywnie na uzbrojenie USA i innych ,jego ograniczenia i zalety, dalsze możliwości rozwoju, uwagi eksploatacyjne itp,itd no i cena
    .

    UUU zbyt daleko idące marzenia. A co będzie jak z różnych przyczyn wujek SAM powie a sio - wam nie sprzedamy ??
    Dlaczego tak uparcie trzymamy się maszyn made in USA. A może Szwedzi albo Francuzi będą mieli coś lepszego? A może trzeba pójść drogą np Indii gdzie mają część sprzętu wschodniego a część zachodniego i są w miarę niezależni od wszelkiego rodzaju embarg z tej czy drugiej strony??

  17. #457

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez AND 170
    Dokładnie tak, bo nie rozumiem SENSU zakupu F-16.

    Czemu to miało służyć?
    Lepiej nie zadawaj takich pytań Zaraz się rzucą do gardeł...
    Sądzę, że sens w tym jest.
    Po pierwsze pozwala zapchać dziurę po wycofanych MiG-21 (skoro zdecydowaliśmy się posiadać w ogóle jakieś lotnictwo wojskowe, poza pułkiem rządowym).
    Po drugie ukierunkowuje nas na przyszłość na zakupy samolotów bojowych made by BigBrother, czyli podkreśla naszą pozycję polityczną wasala USA. Z tym wiąże się:
    - niecelowość modernizacji poradzieckiego parku sprzętu lotniczego;
    - ograniczenie parku samolotów bojowych w przyszłości do jednego typu - F-16.
    Bardzo dobre rozwiązanie! Zaoszczędzimy na kosztach eksploatacji dzięki takiej unifikacji. A że te zabawki na wojnę się nie nadają to co z tego! Przecież my do wojny się nie szykujemy! - proszę traktować moje wynurzenia jako uwagi na marginesie. Lepiej nie ciągnąć tego tematu.

  18. #458
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez AND 170
    Cytat Zamieszczone przez JacekB
    A Andrzej dzisiaj mówi, że mielibyśmy samolot przejściowy na lata 2000-2025
    Dokładnie tak, bo nie rozumiem SENSU zakupu F-16.

    Czemu to miało służyć?.
    Rozumiem kontekst Twoich słów. Ze swej strony chciałem jedynie zaakcentować olbrzymią zmianę horyzontu spojrzenia, jaka się dokonała za życia jednej generacji. Wtedy, gdy trzonem naszego lotnictwa był MiG-21, myśleć nawet 10 lat w przód, to była prawie futurystyczna wizja i trudno było planować konkretnie na taki okres, a dzisiaj o sprzęcie na 25-30 lat mówimy używając słowa "przejściowy" i jest to dla nas normalne, nikt się nad tym nie zastanawia.
    Się robią niemal filozoficzne rozważania. Wróćmy lepiej do naszych MiGów
    JacekB

  19. #459
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Drzemi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPGD / EPMM

    Domyślnie

    Darujmy sobie dyskusję na temat F-16. :P Temat dotyczy innego samolotu. A jak chcecie pisać o samolotach przejściowych do 2025 to jest temat o wisji naszych Sił Powietrznych w roku 2015.

    http://lotnictwo.net.pl/viewtopic.php?t=6462


    DODANO:
    OFF TOPIC i wycieczki osobiste usunięte. Jeszcze raz proszę przeczytać co napisałem wyżej. Przypomnę nazwę tematu jeszcze: MiG-21.

    Kolejne posty niezwiązane z tematem będą usuwane. Jeśli mimo wszystko sytuacja się nie poprawi, temat zostanie zamknięty.

  20. #460
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Drzemi
    Darujmy sobie dyskusję na temat F-16. :P
    Posłusznie melduję, panie oberlejtnant, że bardzo chętnie sobie daruję , ale wątku o MiG-21 zamknąć nie dam

    Celem zniechęcenia przeciwnika do off-topicznej rozróby wracam lotem po kręgu od bisa do wcześniejszych wersji.

    Pytanie przede wszystkim do Kolegi Z:

    Była wyżej mowa o "samolocie wsparcia moralnego" i "ślepcu", a jak właściwie "urzędowo" nazywały się goleniowskie PFM-y typu 94A i 94N? Tak jak teraz jest przyjęte MiG-21PFM czy też do końca używano określenia MiG-21SPS?

    To ostatnie oznaczenie było w użyciu w Wojskach Lotniczych i WOPK na pewno jeszcze w drugiej połowie lat 70-tych. Potem nie wiem, w pewnym momencie zniknęło z obiegu i mało kto je dzisiaj pamięta.

    Pisałem już, że u naszych sąsiadów zza Odry i Nysy Łużyckiej samoloty wersji PFM były oznaczone jako MiG-21SPS i MiG-21SPS-K. Ta terminologia utrzymała się w miejscowej literaturze do dzisiaj. Nie był to zresztą jedyny przejaw ich twórczości własnej. Oznaczenia MiG-21PFM Niemcy używali w wewnętrznej dokumentacji wojskowej najpierw w stosunku do późnych serii typu 76, a z czasem rozciągnęli je na wszystkie samoloty, które my i reszta świata znamy jako MiG-21PF.

    JacekB

Strona 23 z 123 PierwszyPierwszy ... 13 21 22 23 24 25 33 73 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 25-10-2018, 00:27
  2. 12-06-2017, 18:47
  3. 29-08-2016, 08:58
  4. 15-03-2016, 05:43
  5. 07-06-2015, 21:40
  6. 20-03-2015, 13:13
  7. 09-03-2015, 22:05
  8. 10-02-2015, 02:01
  9. 20-01-2015, 09:18
  10. 14-12-2014, 19:45
  11. 09-11-2014, 17:12
  12. 20-10-2014, 11:01
  13. 14-10-2014, 20:03
  14. 14-07-2014, 20:24
  15. 24-06-2014, 13:24
  16. 20-06-2014, 12:52
  17. 13-05-2014, 14:32
  18. 07-05-2014, 08:56
  19. 06-05-2014, 22:07
  20. 28-04-2014, 15:58
  21. 09-03-2014, 22:08
  22. 08-03-2014, 22:57
  23. 17-02-2014, 22:29
  24. 12-02-2014, 15:27
  25. 03-02-2014, 13:07
  26. 12-01-2014, 11:55
  27. 04-01-2014, 01:45
  28. 31-12-2013, 13:09
  29. 07-12-2013, 11:38
  30. 23-11-2013, 00:06
  31. 11-11-2013, 17:32
  32. 07-10-2013, 22:22
  33. 03-08-2013, 15:17
  34. 08-07-2013, 09:32
  35. 14-05-2013, 22:29
  36. 10-05-2013, 00:20
  37. 11-04-2013, 23:09
  38. 09-04-2013, 12:52
  39. 07-04-2013, 15:59
  40. 31-03-2013, 19:04
  41. 31-03-2013, 06:05
  42. 05-03-2013, 21:56
  43. 23-02-2013, 18:28
  44. 23-02-2013, 15:44
  45. 18-02-2013, 20:29
  46. 17-02-2013, 22:19
  47. 17-02-2013, 19:14
  48. 06-02-2013, 21:31
  49. 31-01-2013, 21:26
  50. 15-01-2013, 11:00

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •