Strona 51 z 123 PierwszyPierwszy ... 41 49 50 51 52 53 61 101 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,001 do 1,020 z 2451
Like Tree32Likes

Wątek: MiG-21

  1. #1001

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez robertotto
    (od 12km prędkość, wysokość ...)
    Przepraszam, a dlaczego akurat od 12 km?

  2. #1002

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Przeczytałem ostatnio manual do gry FS2004 do samolotu MIG21UM (były tam podane czynnności od 12km)
    LINK:
    F:\FS2004\MIG-21UM\MIG-21UM\aircraft\Mig21um\Manual\files\21cockpit.html
    i chciałbym sie dowiedzieć czy tak jest w rzeczywistości.
    Zapomniałem tez zapytać się czy podczas lądowania i startu trymuje się samolot?
    Jeśli chodzi o MIG 21 UM do tej gry to prosze zobaczyc i ocenic czy jest dość realistyczny:
    link:http://www.aerol39.com/products/m212/.
    Po przeczytaniu wczesniejszych postów wywnioskowałem że jest na tym forum dużo profesjonalistów.
    dziękuję
    Robert

  3. #1003

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    Niestety póki co nie umiem oglądać plików ludzi na cudzych komputerach... Tak więc z oceną opisu powstrzymam się. Odnośnie zajść do lądowania, to chcę powiedzieć, że jest kilka sposobów, w zależności od warunków atmosferycznych, kierunku wyjścia na lotnisko itp. Podczas startu i lądowania wyrównoważenie zawsze neutralne. Mój syn gra na tym symulatorze i muszę stwierdzić, że w miarę realistyczna jest tam kabina - poza celownikiem. Osobiście "spodobało" mi się wyjście na zakres "pełne dopalanie" podczas rozruchu (automatycznie) i obrót stabilizatora. Robili to ludzie, którzy chyba nie tylko nie widzieli tego samolotu na żywo "w akcji", ale nawet na zdjęciach.

  4. #1004

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    ok
    to moj błąd w skopiowaniu linka

    chodziło mi o te czynności:

    APPROACH AND LANDING

    The Mig-21 is not easy to land aircraft. Due to high approach speed and low aerodynamic
    efficiency in the landing configuration it requres good pilot skills and a lot of attention.
    IMPORTANT TIPS
    WATCH YOUR SPEED
    See less than 162 KIAS (300 km/h) on approach? You are dead.
    WATCH YOUR POWER
    1. The engine is very powerful, but spool-up/ spool-down takes up to 12 seconds.
    2. Never use less than 70% on approach.
    TRIM, TRIM, TRIM
    Trim all forces from a stick otherwise you end up with the stick full back before IM.
    THE PROCEDURE
    Distance 12km: Gears down; flaps 25; H=2,000 ft (600m); 243 KIAS (450km/h); VS -5-7 m/sec
    Distance 8km: H=1,350 ft (400m); 226 KIAS (420 km/h)
    Distance 6km: H=1,000 ft (300 m); 216 KIAS (400 km/h) -- Flaps full down
    Distance 4km (OM): H=670 ft (200 m); 194 KIAS (360km/h)
    Distance 1km (IM): H=240 ft (70 m); 178 KIAS (330km/h)
    H=70-100 ft (20-30m): Check 172 KIAS (320 km/h) watch the ground forward-left
    H=25-35 ft (8-10m) commence the flare
    H=3 ft (1m) -- Trottle -- Idle
    Touchdown
    Warning: Set flaps 25 before conducting touch-and-go take-off.
    *
    czy te czynności są poprawne?
    Mam świadomość że napewno duży wpływ ma ciężar (uzbrojenie, paliwo)
    Robert

  5. #1005

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    Podczas zajścia z prostej było tak:
    - zakręt na kurs lądowania przy Vp=600, Hp maleje z 3000 do 2700 m (prędkość pionowa zniżania U=5-10 m/s;
    - hamowanie do Vp=500 na odcinku poziomym 30 s, podwozie, klapy, przełączniki silnika, SPS;
    - zniżanie z U=40 m/s do Hp=2000. Na tej wysokości odległość od progu ~30 km. Prędkość na całym odcinku zniżania Vp=500;
    - zniżanie do H=1000 z U=15. Na tej wysokości odległość od progu ~20 km;
    - zniżanie do H=500(600) z U=10. Na tej wysokości odległość od progu ~16 km;
    - zniżanie do H=200(300) z U=5. Na tej wysokości hamowanie do Vp=450. Lot poziomy do DRL;
    - DRL na wysokości 200(300) z Vp=450, klapy pełne;
    - BRL na wysokości 100-120, prędkość maleje z SPS z 360-380 do 320-330;
    - wyrównanie (H=8-10), prędkość nie mniejsza niż 310.

    Takie wysokie zajścia uczyli nas wykonywać "starzy" mający praktykę na F-13 i Limach.

  6. #1006

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    dzieki serdeczne za odpowiedź



    a tutaj link o 11 plm
    http://www.11plm.za.pl/index.htm

  7. #1007

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    Proszę bardzo. Dzięki za linka, nawet naszego pułkowego technika znalazłem.

  8. #1008

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    A mozna wiedziec w jakim pulku Pan latał?

  9. #1009

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    A mozna wiedziec w jakim pulku Pan latał?
    Latałem w Goleniowie.

  10. #1010

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Rozumiem bo mam znajomych z Mierzęcic i z 11 plm starzy piloci

  11. #1011

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez robertotto
    Rozumiem bo mam znajomych z Mierzęcic i z 11 plm starzy piloci
    W takim razie mam prośbę. Zapytaj o katastrofę z 1981, czy 1982 roku. Nasz samolot z Wrocławia podczas lotów nocnych - powrót z lotu na pułap, czy na rozpędzanie od strony Krakowa, wylądował na oczekujący na start radziecki Jak-28U w Brzegu. Nasz samolot z tego, co czytałem, nie został uszkodzony, pilot też wyszedł bez szwanku, ale zginął jeden z członków załogi radzieckiej sparki. Była o tym mowa gdzieś wcześniej na Forum. Czy któryś z pilotów może to potwierdzić?

  12. #1012

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    coś o tym slyszałem ale musze zapytac sie wuja on wtedy służył w 39plm opowiadał mi tylko jak jeden pilot z mierzęcic przeżył potym jak sciął statecznik pionowy na mig21 ale podobno spisali go.
    inny wypadek to swierklaniec niedalego mierzęcic jeden z pilotów chciał nastraszyc wędkarzy i odbił sie od tafli mając na pokładzie cywila , a w wrocławiu w roku chyba 89 mlody pilot startował podczas nocnych lotów i rozbił sie na pasie.
    Jak bede rozmawiał z wujkiem to zapytam sie o ta sytuacje w Brzegu

  13. #1013

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    ~DARŁOWO

    Domyślnie

    Witam
    Przeczytałem cały wątek i panowie piloci jestem pod wrażeniem. Pilotowanie i walka tym cudem to naprawde spory wyczyn. Jak wam sie udawało ogarnąć pilotowanie obserwację nieba zerkanie na kontrolki (od groma ich). Czy nawyk patrzenia na instrument i kontrolki nie przenosił sie na jazdę samochodem ?
    Pamietam ołówki śmigające z Zegrza Pomorskiego a wczasy w Rosnowie to huk i widok samolotów, fajnie było.

  14. #1014

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Południe

    Domyślnie

    Nie wim skąd takie informacje ale ...
    Nie przypominam sobie takich wydarzeń o których piszesz w Mierzęcicach a troche tam latałem... były inne podobne ale na pweno nie te z palca wyssane....
    Pozdro

  15. #1015

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Własnie dzwoniłem do mierzęcic i dowiedziałem sie ze te zdarzenie na jeziorze świerklańskim miało miejsce w latach 80 na TS 11 pilował kpt. Gąsior i miał w drugiej kabinie nie cywila tylko szefa sztabu. I zeszli nisko nad taflą jeziora , samolot odbił sie i zatrzymał sie w sadzie.
    Jeśli chodzi o sciecie statecznika to lądowały dwa samoloty pierwszy iskra za nim Mig 21 US(chyba mjr Madejski pilotował) i zderzyły sie.
    Był tez przypadek ze pilot na Migu podchodząc do lądowania skrzydłem sciał głowy 2 zołnierzom.
    Jesli chodzi o wrocław to 4 Marca 1988 por.J.G.

    Pewnie Pan latał z ŚP Zbysiem Kosiorem wspaniały czlowiek, pamietam jak we Wrocławiu jak przechodził bardzo nisko nad ogródkiem (ok 15m) a mieszkałem 6 km od początku pasa.

    A te sytuacje powiedział mi wujek Z.Ottenbreit
    pozdrawiam
    Robert O

  16. #1016

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    ~DARŁOWO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez robertotto
    Był tez przypadek ze pilot na Migu podchodząc do lądowania skrzydłem sciał głowy 2 zołnierzom.

    Robert O
    To juz chyba lekka przesada. Ludzie musieliby stac na pasie i to, gdy samoltt toczy sie juz na kołach. Ktos by ich pogonił z pasa.
    Moze jednak było to normalne- wałęsanie się po pasie przy lądowaniach-takie realia zycia lotniskowego a chłopaki zagapili sie i tragedia ?

  17. #1017
    Awatar Majus

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Mierzęcice

    Domyślnie

    coś o tych głowach słyszałem....a na pasie byli podobno pijani żołnierze

  18. #1018
    Awatar Genek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Kruszwica

    Domyślnie


    To juz chyba lekka przesada. Ludzie musieliby stac na pasie i to, gdy samoltt toczy sie juz na kołach. Ktos by ich pogonił z pasa.
    Moze jednak było to normalne- wałęsanie się po pasie przy lądowaniach-takie realia zycia lotniskowego a chłopaki zagapili sie i tragedia ?
    Witam
    Wydaje mi się to całkiem możliwe zwłaszcza podczas nocnych lotów . Wtedy widoczność z wieży czy szklanki jest bardo ograniczona .Poszli na tzw. lewiznę i chcieli sobie skrócić drogę nie wykluczone że byli po kilku głębszych .Po przybyciu do pułku wszyscy składali swój podpis pod informacją że o każdej porze dnia i nocy nie wolno przechodzić przez pas startowy .Nie przestrzeganie tego zarządzenia wiązało się z ostrymi konsekwencjami służbowymi . Ale przepisy swoje a życie swoje .
    Genek .

  19. #1019

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    ~DARŁOWO

    Domyślnie

    Piekny filmik

    http://pl.youtube.com/watch?v=2y_15tUNfe0

    Czy ktos wie kto pilotował ?
    Pożegnanie z samolotem, ostatnia scena, mocne

  20. #1020
    Awatar Grzegorz5710

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPGL

    Domyślnie


    Polecamy

    Pożegnanie z samolotem, ostatnia scena, mocne
    Jest to filmik z przelotu samolotów z rozwiązanego 9 plm w Zegrzu Pomorskim do poznańskich Krzesin. Skład pilotów możesz znaleźć na forum 3 ELT

Strona 51 z 123 PierwszyPierwszy ... 41 49 50 51 52 53 61 101 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 25-10-2018, 00:27
  2. 12-06-2017, 18:47
  3. 29-08-2016, 08:58
  4. 15-03-2016, 05:43
  5. 07-06-2015, 21:40
  6. 20-03-2015, 13:13
  7. 09-03-2015, 22:05
  8. 10-02-2015, 02:01
  9. 20-01-2015, 09:18
  10. 14-12-2014, 19:45
  11. 09-11-2014, 17:12
  12. 20-10-2014, 11:01
  13. 14-10-2014, 20:03
  14. 14-07-2014, 20:24
  15. 24-06-2014, 13:24
  16. 20-06-2014, 12:52
  17. 13-05-2014, 14:32
  18. 07-05-2014, 08:56
  19. 06-05-2014, 22:07
  20. 28-04-2014, 15:58
  21. 09-03-2014, 22:08
  22. 08-03-2014, 22:57
  23. 17-02-2014, 22:29
  24. 12-02-2014, 15:27
  25. 03-02-2014, 13:07
  26. 12-01-2014, 11:55
  27. 04-01-2014, 01:45
  28. 31-12-2013, 13:09
  29. 07-12-2013, 11:38
  30. 23-11-2013, 00:06
  31. 11-11-2013, 17:32
  32. 07-10-2013, 22:22
  33. 03-08-2013, 15:17
  34. 08-07-2013, 09:32
  35. 14-05-2013, 22:29
  36. 10-05-2013, 00:20
  37. 11-04-2013, 23:09
  38. 09-04-2013, 12:52
  39. 07-04-2013, 15:59
  40. 31-03-2013, 19:04
  41. 31-03-2013, 06:05
  42. 05-03-2013, 21:56
  43. 23-02-2013, 18:28
  44. 23-02-2013, 15:44
  45. 18-02-2013, 20:29
  46. 17-02-2013, 22:19
  47. 17-02-2013, 19:14
  48. 06-02-2013, 21:31
  49. 31-01-2013, 21:26
  50. 15-01-2013, 11:00

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •