Strona 83 z 123 PierwszyPierwszy ... 33 73 81 82 83 84 85 93 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,641 do 1,660 z 2451
Like Tree32Likes

Wątek: MiG-21

  1. #1641

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez wrzesinski1 Zobacz posta
    Grafika tragedia, bez siłowników.
    O jakich siłownikach mówisz? Od siebie napiszę, że te kabiny nie mają za zadanie zastąpić samolotu, nie potrzebna jest tam 100% wierność odwzorowania zachowania się samolotu w przestrzeni, czy wrażeń jakie pilot odczuwa w locie, w tym wizualnych. Nie jest to możliwe na ziemi, żaden komputer nie zastąpi rzeczywistości. Najważniejszą rzeczą jest danie pilotowi możliwości pracy z wyposażeniem kabiny i tyle.

  2. #1642

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPNT/EPRZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Zwieroboj Zobacz posta
    nie potrzebna jest tam 100% wierność odwzorowania zachowania się samolotu w przestrzeni, czy wrażeń jakie pilot odczuwa w locie
    W takim razie zastanawia mnie po co wyrzucono pieniądze w błoto wyposażając symulator Irydy (a jeśli mnie pamięć nie myli także i Su-22) w mechanizmy odwzorowujące przeciążenia i zmiany położenia...
    [*]C-295M ,,019"[*] ppłk rez. mgr inż. pil. Lech Marchelewski, inż. pil. Piotr Banachowicz[*]C-172 ,,SP-ZAP"[*]płk pil. Alaksandr Marficki, płk pil. Alaksandr Żuraulewicz[*]Tu-154M ,,101"[*]mgr inż. pil. Stanisław Jurewicz[*]mgr inż. pil. Tadeusz Świst[*]

  3. #1643

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Pat21 - masz rację z tym pokazem 4x21MF w Radomiu w 2002 roku - wyszedł im przelot i rozejście, chociaż chłopaki trenowaliostro przez kilka tygodniu pokaz grupowy. W ostatniej chwili przełorzeni zadecydowali, że łaszczanie nic z tego nie zaprezentują a wykonają tylko przelot a szkoda

  4. #1644

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Z filmu podoba mi się "neuronowa inteligencja" dwóch panów za biurkiem gra na komputerze symulując inny samolot. Siłowniki mają nie tylko symulatory samolotów myśliwskich, np duże symulatory samolotów komunikacyjnych mają siłowniki.

    Zwieroboju miałeś ćwiczenia w trenażerze kabiny widocznej na tym filmie http://www.youtube.com/watch?v=USZVaeu-aqA od drugiej minuty, czytałem że to jest wojskowy udostępniony cywilom.
    Ostatnio edytowane przez wrzesinski1 ; 07-02-2010 o 13:45

  5. #1645

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jasiek Zobacz posta
    odwzorowujące przeciążenia i zmiany położenia
    Właśnie tego moim zdaniem nie da się zasymulować. A jeśli jest inaczej, przekonaj mnie. Zmiany położenia tylko w ograniczonym zakresie, ale przeciążenia? Taki trenażer pozostaje urządzeniem statycznym, nawet jeśli się "rusza".

    Cytat Zamieszczone przez wrzesinski1 Zobacz posta
    duże symulatory samolotów komunikacyjnych mają siłowniki
    I tu te siłowniki najlepiej się nadają. Dla samolotów nie wykonujących skomplikowanych ewolucji, z małą dynamiką ruchu.

    Cytat Zamieszczone przez wrzesinski1 Zobacz posta
    czytałem że to jest wojskowy udostępniony cywilom
    Z taką kabiną się nie spotkałem

  6. #1646

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Na necie gdzieś widziałem krótki opis symulatora f22 zainstalowanym w wirówce dodatkowo kabina czy jak to nazwać poruszała się na przegubach , nie mogę teraz tego odszukać podobne urządzenie tylko nie na symualtorze lotniczym użyli do kręcenia filmy Sky fighters zasada działania http://www.youtube.com/watch?v=KeQkQR6TpQE długie ramię wirówka koncówka kabina obracająca się dokoła własnej osi oraz przód tył.

    Wspomniany wcześniej trenażer był na początku lat 60 i chyba w latach 70 w kilku szkołach szybowcowych celem nauki latania na ślepaka.
    Ostatnio edytowane przez wrzesinski1 ; 07-02-2010 o 15:15

  7. #1647

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPNT/EPRZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Zwieroboj Zobacz posta
    Właśnie tego moim zdaniem nie da się zasymulować. A jeśli jest inaczej, przekonaj mnie. Zmiany położenia tylko w ograniczonym zakresie, ale przeciążenia? Taki trenażer pozostaje urządzeniem statycznym, nawet jeśli się "rusza"
    Nie chodziło mi o pełny zakres przeciążeń, ale o to o czym w temacie o symulatorach wojskowych mówił jeden z ich twórców, kolega fickus:

    Cytat Zamieszczone przez fickus Zobacz posta
    Możecie sobie wyobrazić jak podczas wykonywania beczki pochylamy maszynę w lewo, dając prawy orczyk. Platforma pochyla się wówczas w prawo by oddać gradient na ciało pilota, później delikatnie w lewo by oddać cześć grawitacji, a następnie musiała zrobić coś aby zasymulować lot odwrócony i później owrotne sekwencje powracając do pozycji wyjściowej. Takie bujanie wymagało czasem skrajnych pochyleń platformy ok 30-35stopni. Teraz jeżeli soft dostał niezbyt spójne dane od sprzężenia zwrotnego siłowników o ich realnym położeniu dawał takiego kopa kabiną że można było ponieść śmierć na miejscu zabijając się o pleksę owiewki.
    Symulatory wojskowe
    [*]C-295M ,,019"[*] ppłk rez. mgr inż. pil. Lech Marchelewski, inż. pil. Piotr Banachowicz[*]C-172 ,,SP-ZAP"[*]płk pil. Alaksandr Marficki, płk pil. Alaksandr Żuraulewicz[*]Tu-154M ,,101"[*]mgr inż. pil. Stanisław Jurewicz[*]mgr inż. pil. Tadeusz Świst[*]

  8. #1648
    Awatar mjarota

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Goleniów

    Domyślnie

    Cieszę się, że dyskusja trochę zeszła na temat kabin treningowych, bo nosilem się z zamiarem zadania pytania tym z Was, którzy latali na Migach-21. Swego czasu miałem okazję wykonać kilka "lotów" na kabinie treningowej w Goleniowie i pamiętam, że kabina ta miała pewne ograniczenia: np. maksymalne przechylenia tylko 90stopni w prawo i lewo. System wizualizacji był akurat niesprawny, ale z tego co mi się powiedziano obejmował on tylko fazę startu i lądowania (pamiętam pomieszczenie, w którym znajdował się pas startowy namalowany na swego rodzaju tasmie i wysięgnik z kamerą nad nim filmujący przemieszczający się pod nim pas). Zakładam, że takich ograniczeń było o wiele więcej.

    Chciałbym zapytać w jakim zakresie szkolenia wykorzystywane były te kabiny treningowe? Czy był to trening procedur w różnych sytuacjach awaryjnych i nawigacja czy może coś więcej ? Czy matematyczny model lotu zaprogramowany w komputerze odpowiadał w dużej mierze zachowaniu rzeczywistego samolotu w powietrzu ? Jaki był mniej więcej stosunek godzin wylatanych na kabinach treningowych do godzin rzeczywiście spędzonych w powietrzu?

    Pozdrawiam i z góry dziękuję za ew. odpowiedzi.
    Marcin

  9. #1649

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Wyszków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez an21drzej Zobacz posta
    Pat21 - masz rację z tym pokazem 4x21MF w Radomiu w 2002 roku - wyszedł im przelot i rozejście, chociaż chłopaki trenowaliostro przez kilka tygodniu pokaz grupowy. W ostatniej chwili przełorzeni zadecydowali, że łaszczanie nic z tego nie zaprezentują a wykonają tylko przelot a szkoda
    Tego nie wiedziałem. Ciekawe dlaczego zapadła taka decyzja? Może dlatego, że przerwali Leszkowi Millerowi w pół zdania? Przemówienie sie skończyło, bo zaraz po MiGach w powietrze pionowo poszedł "29" mjra Kozaka. Komentator zdążył tylko przeprosić, że mieli 950 km/h i ciężko było im się zatrzymać w powietrzu i poczekać. Ale nie ma co żartowac. Zapewne wzgledy bezpieczeństwa. Oj, nie ufało się u nas "na górze" "21". W 1995 w Babich Dołach nie pozwolona na pętle całą formacją. Podobnie teraz jest z SU-22.

  10. #1650

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

  11. #1651
    Awatar kaesz

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    Dla wszystkich miłośników szybkich. Dziś o 21.35 na Discovery Historia Zwarte szeregi, czyli z archiwum Czołówki: Gdyby zabrakło lotniska. To już drugi powód w tym tygodniu aby Zwierobojowi zakręciła się łezka. Nie tylko dlatego, że będą Kliniska

  12. #1652
    Awatar mjarota

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Goleniów

    Domyślnie

    Dobry film. Muszę teraz sąsiadowi pogratulować występu w TV

  13. #1653
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez young Zobacz posta
    na Discovery Historia Zwarte szeregi, czyli z archiwum Czołówki: Gdyby zabrakło lotniska.
    Czy ktoś to może nagrał i jest w stanie udostępnić w wersji elektronicznej? Nie mam możliwości odbioru Discovery Historia, a chętnie obejrzałbym.

  14. #1654
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Dziękuję dobrym ludziom, a konkretnie jednemu dobremu człowiekowi, co mu za dobroć musiałem odpłacić karnym wycięciem posta.
    Już oglądam. Miód i malina ogólnie. Tylko Łuczaka nie da się słuchać, tak pieprzy bez sensu. Trzeba wyciszać głos lub przewinąć film.
    Jeśli ktoś zapotrzebowuje, to via PW proszę.

  15. #1655
    Awatar kaesz

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    He he, porządek musi być Jak coś służę ciągle pomocą, wiadomo w pozyskaniu tego i owego

  16. #1656
    Awatar sniffer

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Leszno

    Domyślnie

    Przeglądając ostatnio galerie ze strony pilot.strizhi.info trafiłem na ciekawy album Наши МиГи в Америке (Nasze MiG'i w Ameryce)

    W albumie znajduje się masa sprzętu z 'naszych stron', a m.in. nasz MiG-21UM (#9293):










    Szczególnie polecam całą zawartość albumu Наши МиГи в Америке

  17. #1657
    Awatar kaesz

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    Dziś odkryłem takie oto zdjęcia (nawet szparka ta co wyżej)


    Zagadka, jaka to może być jednostka? Rzuca się w oczy iskra "...911" najpewniej 1911, szachownica na kadłubie szparki jeszcze się ostała.
    Iskra z bojowych pułków latała w 2,9 (Debrzno),26 PLM. W 2 PLM były wszystkie trzy samoloty ze zdjęcia więc może tu? Choć podobno do Debrzna ubyła w 1987r. więc możliwe, aby zdjęcia były tak stare? Chyba, że 9293 miała przed Goleniowem epizod w Debrznie, mi wiadomo o Wrocławiu.
    Źródło "Military Aircraft of Eastern Europe"

    EDIT: Przyjrzałem się jeszcze raz i kurcze, jest pod jednym zdjęciem jest podpis, o Goleniowie... Cóż, przynajmniej wiem, że trochę w te "klocki" zagadkowe jestem dobry.
    Pozostałe jak sądzę z tej sesji...



  18. #1658
    Awatar Grzegorz5710

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPGL

    Domyślnie

    Dla szparki 9293 pułk w Debrznie był pierwszą jednostką i stąd też chyba pochodzi to zdjęcie aczkolwiek mogę się mylić. Drugie zdjęcie nie jest robione w Debrznie.

  19. #1659
    Awatar sniffer

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Leszno

    Domyślnie

    Rozumiem, że Syrenka w godle na fotkach przedstawionych przeze mnie to 1PLM 'Warszawa', gdzie zapewne samolot skończył karierę? Proszę o potwierdzenie czy tak było, czy Jankesów poniosła fantazja?

  20. #1660
    Awatar kaesz

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie


    Polecamy

    Grzegorz5710 mówisz, że do Goleniowa 9323 przybyła z Debrzna, czy może latała jeszcze gdzieś? Jakie jeszcze szparki poszły do Goleniowa po rozwiązaniu 9 PLM? Pisałem, o Wrocławiu bo info takie mam z książki H.Czyżyka, ale wiem że tam są błędy które staram się uzupełniać. Jeśli chodzi o zdjęcia, mi to jednak wygląda na jedną sesję zdjęciową, zwraca uwagę osoba w rodzaju fotografa na ostatnim zdjęciu (choć pewności oczywiście nie mam), gdy w Goleniowie były już M/MF. Dwa zdjęcia są w kolorze, bo były w kolorowej "wkładce" książki, większość jest czarno-białych dlatego też poniższe po prostu straciły kolor. Jeśli mam rację, w książce Aeromax TS-11 Iskra, w spisie jest błąd jeśli chodzi o 1911, pisze że ubyła do Debrzna w lutym 1987 roku, a potem trafiła do 26 PLM. Tylko, że nowe s-ty do Goleniowa trafiły później...
    Sniffer, zgadza się szparka ta skończyła w 1 PLM

Strona 83 z 123 PierwszyPierwszy ... 33 73 81 82 83 84 85 93 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 25-10-2018, 00:27
  2. 12-06-2017, 18:47
  3. 29-08-2016, 08:58
  4. 15-03-2016, 05:43
  5. 07-06-2015, 21:40
  6. 20-03-2015, 13:13
  7. 09-03-2015, 22:05
  8. 10-02-2015, 02:01
  9. 20-01-2015, 09:18
  10. 14-12-2014, 19:45
  11. 09-11-2014, 17:12
  12. 20-10-2014, 11:01
  13. 14-10-2014, 20:03
  14. 14-07-2014, 20:24
  15. 24-06-2014, 13:24
  16. 20-06-2014, 12:52
  17. 13-05-2014, 14:32
  18. 07-05-2014, 08:56
  19. 06-05-2014, 22:07
  20. 28-04-2014, 15:58
  21. 09-03-2014, 22:08
  22. 08-03-2014, 22:57
  23. 17-02-2014, 22:29
  24. 12-02-2014, 15:27
  25. 03-02-2014, 13:07
  26. 12-01-2014, 11:55
  27. 04-01-2014, 01:45
  28. 31-12-2013, 13:09
  29. 07-12-2013, 11:38
  30. 23-11-2013, 00:06
  31. 11-11-2013, 17:32
  32. 07-10-2013, 22:22
  33. 03-08-2013, 15:17
  34. 08-07-2013, 09:32
  35. 14-05-2013, 22:29
  36. 10-05-2013, 00:20
  37. 11-04-2013, 23:09
  38. 09-04-2013, 12:52
  39. 07-04-2013, 15:59
  40. 31-03-2013, 19:04
  41. 31-03-2013, 06:05
  42. 05-03-2013, 21:56
  43. 23-02-2013, 18:28
  44. 23-02-2013, 15:44
  45. 18-02-2013, 20:29
  46. 17-02-2013, 22:19
  47. 17-02-2013, 19:14
  48. 06-02-2013, 21:31
  49. 31-01-2013, 21:26
  50. 15-01-2013, 11:00

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •