Korzystając z okazji, namawiam Cię kirby abyś ujawnił swoje zbiory zdjęciowe :)
Wersja do druku
Korzystając z okazji, namawiam Cię kirby abyś ujawnił swoje zbiory zdjęciowe :)
Czy 2ELM nie wiem, jeśli chodzi o miejsce to według mnie nie są Mierzęcice :) Trzeba poczekać na na opinie innych.
Pozdrawiam :)
11PLM Wrocław mp. Strachowice:mrgreen:
Znalazłem moim zdaniem ciekawy film przedstawiający sztuczny horyzont z MiG-21 razem z instalacją podczas pracy:
http://www.youtube.com/watch?v=xTvDP5lT-H4
To na pewno Wrocław Strachowice - Co do poprzednich zdjęc zamieszczonych przez Younga. Samoloty MiG-21PFM z Mierzęcic z 1985 roku. Cały klucz samolotów był pod opieką jednego kapitana - mam gdzieś to zapisane - postaram sie to podać. Namalował on na samolotach 7011, 7015, 6614 oraz jeszcze na jednym swoje tygryski. Potem w 1989 roku poszedł do Piły i tam zaczeła sie więszka kariera tygrysków. A co do Kaczora na 4010 Szparce to dla mnie znana historia od conajmniej 5 lat. Postaram sie znaleźć zdjęcia tego samolotu. Na zdjęciu z 1975 roku jest technik tego samolotu. Mieszka pod krakowem . Skończył swoją służbę w 1976 roku. Dzis wiekowy Pan . Chciałby zauważyć , że postacie z bajek Dysneya w 39. PLM pojawiały się częsciej niż Wam sie wydaje. Na swoich kaskach piloci nosili myszki miki, psa pluto czy kaczory róznej maści. Na samolocie Lim-5 był namalowany na osłonie przedniego podwozia Goffy. Idą dalej piloci mieli z III eskadry na Limie namalowanego osiołka - maszyna poszła do Babiegomostu i tam samolot podmalowano. Więc jak na lata 70te i 80te pułk ten przodował nie tylko w osiągnięciach lotnych ale i malarskich ! Po ćwiczeniach jakie odbyły się w 1978 roku na dwóch samolotach PF osiemnastej serii namalowano myszki miki identyczne jak piloci zwycieżcy z 39.PLMu mieli na kaskach. Jednak zaraz po oficlanych uroczystościach godła zdrapano do gołego duraluminium. Dodatkowo jeden PF spalił się na próbie silnika jakiś czas później... Więc już wtedy fantazja techników była duża.
Wow! To jest coś :shock: Gdyby to wszystko wreszcie zebrać i opisać... ale widzę, że panowie z LAFu znów "zapadli" się pod ziemię, kolejny rok minął a w temacie jak zwykle cisza (ale to już mały offtop).
Nie ukrywam jest tego sporo. Do wielu rzeczy dotarłem i wiele rzeczy udało mi sie zdobyć na zdjęciach - stąd mój mail powyżej, jednak deficyt czasu nie pozwala mi na głębsze szperanie... w zeszłym roku jak się uparłem nie było mnie w domu prawie dwa miesiące a efekty pracy powoli będą publikowane. Nie rozumiem tylko kolegi dlaczego mieli by to robić panowie z LAFu ??? Wyrocznia ??? Chyle czoła za ich prace i jedną pozycję książkową (od 10 lat...) ale bez przesady.
Adamie - kolega young nie pisze, że koledzy z LAF są wyrocznią w temacie a jedynie wyraża rozczarowanie, iż zapowiadana pozycja książkowa grupy LAF mimo zapowiedzi tu na forum nie ujrzała światła dziennego jak i też od dłuższego czasu rzeczywiście aktywność ich tu na forum jest praktycznie żadna .
Kolega Grzegorz trafnie określił to co chciałem powiedzieć :) Żadna tam wyrocznia. Nie ukrywam, przy okazji robiąc mały offtop chciałem wywołać kogoś, aby wypowiedział się co w sprawie zapowiadanych w zeszłym roku publikacji. Nic, poczekamy. Lotnictwa z szachownicą sobie nie pożałuję, już mnie ciekawość zżera co tam mamy nowego, ale uziemiło mnie choróbsko :evil: Ok, tak trochę w temacie około migowym wyszło...
Witam i pozdrawiam.
Mam pytanie dotyczące PFMów. Jaka była różnica między 94A a 94N.
Reno
Samolot 94 N był przystosowany do przenoszenia broni jądrowej - miał specjalną belkę pod kadłubową i specjalny pulpit montowany w kabinie. Poza tym niczym innym się nie wyróżniał
Dziękuję za odpowiedz p. Grzegorzu. I jeszcze jedno pytanie. Czy jest zdjęcie komory na spadochron we wczesnych 21. F, PF, U itd. Wiem tylko, że jest po prawej stronie, gdzieś w dolnej częsci kadłuba i że zawierała stary typ PT. /okrągły ok. 16 m. kw./
Pzdr, Reno
Tu masz tak na szybko, to ten otwarty luk pod szachownicą na kadłubie :)
http://img862.imageshack.us/img862/1...rozstykwka.jpg
Prace przy f-13 w Goleniowie, z szuflady.
szacun dla Was chłopaki.. ** ))
Wielkie dzięki Young, właśnie o to mi chodziło.
Mam od groma fot naszych 21wszych, będę stopniowo zamieszczał.
pzdr, Reno
Czekamy z niecierpliwością.
Troszkę odkopię temat, bo mam drobne pytanko na temat kabiny miga w wersji MF.
Otóż, po prawej stronie przedniego panelu mamy 18 lampek. Są one podzielone na 3 sekcje. Roboczo je określiłem jako 'powierzchnie sterowe', 'silniki' oraz 'układ paliwowy'.
W kabinie jednak są opisane rosyjskimi skrotami i nie jestem w stanie ogarnąć co ktora przedstawia.
Oto co mi sie udało spisać i przetłumaczyć:
1. маркер = Marker
2. конус вырущ.
3. стабилиз. на посад.
4. тример. зф неитал = Trymer w pozycji neutralnej
5. зажиг. выкп юч.
6. форсаж = dopalacz
7. генер. иост. выкл.
8. пожар = pożar
9. слели. давл. бчст. сист
10. слели. давл. осн сист
11. створки рс. откр.
12. генер перем выкл = Generator prądu stałego wyłaczony
13. вторая форсаж = Drugi Dopalacz
14. расод бак
15. выраб. подф. юз. придбак.
16. 1. гр. баков
17. осталось 450 л. = zostało 450 litrów
18. 3. гр. баков