Strona 98 z 127 PierwszyPierwszy ... 48 88 96 97 98 99 100 108 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,941 do 1,960 z 2536
Like Tree45Likes

Wątek: MiG-21

  1. #1941
    Awatar gruby131

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Długi -miej litość i chociaż Ty nie pisz po rosyjsku .Wystarczy że ciężko mi się dogadać na sgvavia.
    Tak -to co wrzuciłeś to opis pracy stożka w zależności od prędkości.
    0-1,5 Ma -stożek schowany
    1,5Ma -I wysunięte położenie stożka
    1,9 Ma -II położenie wysunięte stożka
    W I i II położeniu następowała blokada DSS , brak możliwości ruchu DSS do tyłu [ na zmniejszanie ] Pewnie chodziło o zapewnienie statecznej pracy silnika [ stożek nie chodził płynnie ] Była możliwość w razie potrzeby mechanicznego -ręcznego usunięcia blokady DSS i cofnięcie DSS, poprzez specjalny przycisk na manetce .I tu pytanie do Zwieroboja -czy wogóle piloci z tego korzystali [ inaczej -czy były sytuacje zmuszające do odłączenia tej blokady ]
    A wracając do tego nieszczęsnego II DOPALANIA -dziś dorwałem kolejnego Dinozaura , tym razem Osprzętowca .Wyrecytował mi z pamięci co odnosnie prędkości i Ma sprawdzali , i wypalił iż na pracach po 200 godz. a więc w sumie na tym samolocie [ oprócz remontu ] najważniejszych , oprócz instalacji związanej ze stożkiem , sprawdzali przekażnik SCzM-1,7-sygnalizator liczby Ma, MR-1,5 -przekażnik liczby Ma - to miało być od inst. II DOPALANIA .Wyrecytował to z pamięci , a więc pamiętał i musiał to robić .Te sygnalizatory były wpisane w w Formularz Osprzętu danej Szparki .Ale ...no właśnie , nie sprawdzali sygnalizacji w kabinie -bo nie było lampki. Co do instalacji paliwowej II DOPALANIA i wogóle działania na tym silniku- nie miał pojęcia , ale sobie czegoś takiego np . na próbach , oblotach , nie przypomina .Przyszedłem do domu , otwieram instr. s-ka 95. i tam w wykazie odnoszącym się do schematu elektr, sterowania silnikiem jak byk stoją te 2 przekażniki [ + jeszcze jeden ], a na schemacie jest zaznaczona lampka II DOPALANIE .Kociokwik .W sumie 2 różne wypowiedzi, ale ani Nafciarz ani Osprzętowiec nie pamiętają II DOP.Piloci chyba też nie ? Nie chce mi się naprawdę wierzyć , żeby nawet w czasie oblotu samolotu po pracach , wymianie silnika , itd , jeśliby ten zakres był , to nie był on sprawdzany .Tak jak już pisałem , podawałby te dane czasowe pilot, wychwyciła OKL, no i w końcu trzeba wpisywac czas pracy w formularz silnikowy.
    Odnośnie kolejnej teorii przedstawionej na sgvavia. ru-w sumie sprowadzającej się do tego, iż na 23 kolejnych wersjach był system dopalania , który pożerał ogromne ilości paliwa , włączany odrębnym AZS .Nie podobał się pilotom , no to AZS zakontrowano w położeniu wyłączone i kropka.Może na UM stwierdzono iż to jest niezbyt ekonomiczne i potrzebne, część inst. elektr. została , paliwową odłączono, a ze Nasi specjaliści sprawdzali ? No jak było w Kartach Technologicznych , to i sprawdzali , dobrze ze chociaż część wiedziała co sprawdza .To moje dywagacje , bo i w końcu OT S-ka 95 też ktoś wydał i to jak szczegółowo opisany . W sumie jak wspomniałem wcześniej , potrzebne są 2 fomularze , na potwierdzenie jakie elementy były wpisane do osprzetu i silnika .Chyba nie do zdobycia , ew. gdzieś w WZL. LZR , jakieś zawieruszone , po I remoncie samolotu i wymianie na polskie formularze .
    Ostatnio edytowane przez gruby131 ; 02-08-2011 o 21:01 Powód: poprawa tekstu

  2. #1942
    Awatar Długi

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPTM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gruby131 Zobacz posta
    A wracając do tego nieszczęsnego II DOPALANIA -dziś dorwałem kolejnego Dinozaura , tym razem Osprzętowca .Wyrecytował mi z pamięci co odnosnie prędkości i Ma sprawdzali , i wypalił iż na pracach po 200 godz. a więc w sumie na tym samolocie [ oprócz remontu ] najważniejszych , oprócz instalacji związanej ze stożkiem , sprawdzali przekażnik SCzM-1,7-sygnalizator liczby Ma, MR-1,5 -przekażnik liczby Ma - to miało być od inst. II DOPALANIA .Wyrecytował to z pamięci , a więc pamiętał i musiał to robić .Te sygnalizatory były wpisane w w Formularz Osprzętu danej Szparki .Ale ...no właśnie , nie sprawdzali sygnalizacji w kabinie -bo nie było lampki. Co do instalacji paliwowej II DOPALANIA i wogóle działania na tym silniku- nie miał pojęcia , ale sobie czegoś takiego np . na próbach , oblotach , nie przypomina .Przyszedłem do domu , otwieram instr. s-ka 95. i tam w wykazie odnoszącym się do schematu elektr, sterowania silnikiem jak byk stoją te 2 przekażniki [ + jeszcze jeden ], a na schemacie jest zaznaczona lampka II DOPALANIE .Kociokwik .W sumie 2 różne wypowiedzi, ale ani Nafciarz ani Osprzętowiec nie pamiętają II DOP.Piloci chyba też nie ? Nie chce mi się naprawdę wierzyć , żeby nawet w czasie oblotu samolotu po pracach , wymianie silnika , itd , jeśliby ten zakres był , to nie był on sprawdzany .Tak jak już pisałem , podawałby te dane czasowe pilot, wychwyciła OKL, no i w końcu trzeba wpisywac czas pracy w formularz silnikowy.
    Odnośnie kolejnej teorii przedstawionej na sgvavia. ru-w sumie sprowadzającej się do tego, iż na 23 kolejnych wersjach był system dopalania , który pożerał ogromne ilości paliwa , włączany odrębnym AZS .Nie podobał się pilotom , no to AZS zakontrowano w położeniu wyłączone i kropka.Może na UM stwierdzono iż to jest niezbyt ekonomiczne i potrzebne, część inst. elektr. została , paliwową odłączono, a ze Nasi specjaliści sprawdzali ? No jak było w Kartach Technologicznych , to i sprawdzali , dobrze ze chociaż część wiedziała co sprawdza .To moje dywagacje , bo i w końcu OT S-ka 95 też ktoś wydał i to jak szczegółowo opisany . W sumie jak wspomniałem wcześniej , potrzebne są 2 fomularze , na potwierdzenie jakie elementy były wpisane do osprzetu i silnika .Chyba nie do zdobycia , ew. gdzieś w WZL. LZR , jakieś zawieruszone , po I remoncie samolotu i wymianie na polskie formularze .
    Matko Kochana ale otworzyłeś puszkę "Pandora",bo on też był mężczyzną.
    "Nigdy nie rezygnujcie"
    W.Churchil

  3. #1943
    Awatar gruby131

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Pandora (gr. pan – "wszystko", dδron – "dar") – w mitologii greckiej to pierwsza kobieta na Ziemi, którą Zeus zesłał jako karę dla ludzi za to, że Prometeusz wykradł bogom ogień z Olimpu. Matka Pyrry.
    Na rozkaz Zeusa Hefajstos ulepił z gliny pierwszą kobietę, którą charyty i hory pięknie przyodziały. Atena nauczyła ją prac domowych, Afrodyta obdarowała urodą, a Hermes podzielił się z nią swoimi cechami charakteru: kłamstwem, fałszem i pochlebstwem i zaprowadził do Epimeteusza, który pojął ją za żonę wbrew ostrzeżeniom swojego brata, Prometeusza.
    Nie byłbym taki pewny,ale tą encyklopedię , tak jak i instrukcje ktoś pisał , no to i mógł się co nieco 'walnąć"My nie możemy dojść jak było z silnikiem 1o lat temu, a co tu mówić jakiej "pci " był ten -ta ........
    Wydaje mi się że tego bez słynnego z komisji sejmowych Antka Policmajstra nie rozgryziemy .
    PS.
    Ale dlaczego to takie nieszczęście ?

  4. #1944

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Długi Zobacz posta
    A z punktu widzenia pilota było do czegoś potrzebne?(na sparce)
    Długi, parę stron do tyłu pisałem o tym zakresie, gdyby miał się okazać tożsamym z CzR (znaczny wzrost ciągu ale i zuzycia paliwa). Coś takiego byłoby szkodliwe, jak pisałem. Żeby sądzić o przydatności 2 dopalania musiałbym wiedzieć ile to "kosztuje", a jakie daje "korzyści". Znajdźcie mi gdzieś parametry pracy tego sakresu, to Wam powiem, co o tym myslę

    Cytat Zamieszczone przez gruby131 Zobacz posta
    W I i II położeniu następowała blokada DSS , brak możliwości ruchu DSS do tyłu [ na zmniejszanie ] Pewnie chodziło o zapewnienie statecznej pracy silnika [ stożek nie chodził płynnie ] Była możliwość w razie potrzeby mechanicznego -ręcznego usunięcia blokady DSS i cofnięcie DSS, poprzez specjalny przycisk na manetce .I tu pytanie do Zwieroboja -czy wogóle piloci z tego korzystali [ inaczej -czy były sytuacje zmuszające do odłączenia tej blokady ]
    Gruby, gdzie był ten przycisk na manetce? Silnik na dużych prędkościach dławiło się normalnie do dowolnego zakresu, warunkiem było potrzymanie go na ograniczniku "MAKSYMALNE" 4, czy 5 sekund. Było ograniczenie w tym względzie dla H>15000 m (chyba tyle, dokładnie nie pamiętam, mogę zapytać) - na tych wysokościach zakres nie niższy niż "MAKSYMALNE". Gdyby była taka blokada musiałbym się nią posługiwać non stop, bo inaczej nie zdławię silnika, to chyba jasne. Nie miałoby to sensu.

  5. #1945
    Awatar Długi

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPTM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Długi Zobacz posta
    puszkę "Pandora"
    To z "Sexmisji""Einstein też była kobietą"

    Cytat Zamieszczone przez gruby131 Zobacz posta
    Ale dlaczego to takie nieszczęście ?
    Jakie nieszczęście?Własnie szczęście.

    Cytat Zamieszczone przez Zwieroboj Zobacz posta
    (znaczny wzrost ciągu ale i zuzycia paliwa)
    No pisane było "niewielki wzrost ciągu na rozgonie i tyle.Potrzebne sparce do czegoś?Chyba tylko do zapoznania,szkolenia?Ja nie znaju.
    Ostatnio edytowane przez Długi ; 02-08-2011 o 22:01
    "Nigdy nie rezygnujcie"
    W.Churchil

  6. #1946

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Długi Zobacz posta
    No pisane było "niewielki wzrost ciągu na rozgonie i tyle.Potrzebne sparce do czegoś?Chyba tylko do zapoznania,szkolenia?Ja nie znaju.
    Niewielki wzrost to określenie względne A na poważnie. Dla mnie to sprawa wątpliwa nie tylko na sparkach, ale też na bojowych. A dlaczego? Wykorzystuję ten zakres przy l. Ma>1,5 do rozpędzania, a dalej co? Na pusto spalam dodatkowe paliwo. Zysk czasu wznoszenia (rozpędzania) niwelowany jest całkowicie przez zużycie paliwa. Przecież zawsze mamy na uwadzę odległość rubieży przechwycenia, czyli zasięg lotu. Jeszcze do tyłu mógłbym na tym wyjść. Tak na mojego nosa... Może w obszarze między lotniskiem a maksymalną rubieżą miałoby to jakieś uzasadnienie, gdy cel jest bliżej i trzeba go szybciej dosięgnąć, a paliwo po zakończeniu ataku pozwoli na powrót. Ciężko powiedzieć. Przydałyby się jakieś wykresy.

  7. #1947
    Awatar gruby131

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Jeszcze przejrzę parę instrukcji i dostane kociokwiku
    Wrzucam zdjęcia , jak mi globus nie opadnie na klawiaturę , wrzucę skany z instrukcji. Zwieroboj jak rzucisz okiem na zdjęcia , to wg wszelkich inst w pierwszej kabinie czerwony przycisk na sektorze zakresów pracy [ niemal przy zapadce STOP ] a w środku korpusu DSS widac taką siwą dżwignię .To właśnie ta blokada .Może nieprecyzyjnie napisałem , ale wrzucę skany , to się co nieco rozjaśni .

    Uploaded with ImageShack.us

    Uploaded with ImageShack.us

    Uploaded with ImageShack.us

    Uploaded with ImageShack.us

    I KABINA-Jest czerwony "guziczek "

    Uploaded with ImageShack.us
    II KABINA- tu czerwonego "guziczka "nie ma .Jest tylko odłaczenie DSS z I kabiny
    Uploaded with ImageShack.us


    Uploaded with ImageShack.us

    Uploaded with ImageShack.us

    Lepszych zdjęć chyba nie znajdę .

    Skany -sorry za jakość , ale to uroki tych instrukcji.Rosyjskie chyba miały jednak lepszy papier .

    Uploaded with ImageShack.us


    Uploaded with ImageShack.us

    Zasada działania blokady :

    Uploaded with ImageShack.us

    PS. A może znowu okaże się że i tym razem mieliśmy już wydrukowane instrukcje, a dostaliśmy inne samoloty
    Ostatnio edytowane przez gruby131 ; 02-08-2011 o 23:43 Powód: Dopisek

  8. #1948

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    Dzięki Gruby. Czyli to na sparce takie dodatkowe zabezpieczenie. Muszę przyznać, że nie pamiętam takiej instalacji i nie używałem jej. Lotów na sparkach z taką prędkością w zasadzie się nie wykonywało, była chyba tylko trasa w stratosferze. No i na oblotach.
    W Twoich skanach jest napisane, że to przycisk awaryjny. Co to znaczy, instrukcja nie wyjaśnia? W jakich sytuacjach go się używało? Zabiłeś mi ćwieka, przyznam szczerze.

    Uzupełnienie.
    Napisane jest, że blokada ograniczała możliwość dławienia silnika do n1=97%. Czyli "MAKSYMALNE" można było stosować. Inaczej niż na bojowym, ograniczeniem była prędkość, a nie wysokość lotu.
    Ostatnio edytowane przez Zwieroboj ; 03-08-2011 o 00:24

  9. #1949
    Awatar gruby131

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Jak potrzeba to nie mogę znależć. Ale coś mi świta ,że czytałem tekst w którym wyjasnione byo , iż przycisku tego używało się w wypadku awarii częsci elektrycznej inst .sterowania stożkiem zależnej od przekażników prędkości Ma 1,-1,9. Być może konstruktorzy obawiali się iż przy takich prędkościach może nastąpić awaria czujników Ma i raczej nie chciałbym znależć się w skórze pilota , któremu przyszłoby kontynuować lot i póżniej lądowanie z zablokowanym DSS -em. Przejrzałem z rana dostępne instrukcje , ale za chiny nie mogę tego znależć , sam bym chyba na to nie wpadł W sumie to chyba dosć logiczne -awaria sterowania stożkiem -przełączasz na ręczne , wciskasz przycisk na DSS- odblokowujesz manetkę -masz sterowanie zapewnione .Ty latałeś i nie kojarzyłeś , a ja tyle lat obsługiwałem , i długo , bardzo długo byłem przekonany że to przycisk rozłączania DSS [ w I kabinie -bez sensu ] Ale wszystko brało się z braku instrukcji do Szparek .Samo życie .Coś mi to przypomina .

  10. #1950

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    Gruby, powiedz mi jeszcze, czy to dotyczy tylko sparek z R-13? Za cholerę nie mogę przypomnieć sobie tej instalacji, a przecież wykuwało się "na blachę" postępowanie w szczególnych przypadkach... Jeżeli tego używano, to tylko na oblotach, dla sprawdzenia zadziałania układu odblokowania DSS.

  11. #1951
    Awatar gruby131

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Najprawdopodobnie nie tylko najnowszych UM z R-13.Skany zrobiłem z instr.S-lot 68 i 69 OT, a więc i szparek z silnikami serii R-11.To samo jest w grubej rosyjskiej instr, "Samolot 69 " też z silnikiem R-11 , bo dopiero póżniej wydano uzupełnienie dotyczące s-tów 69 z silnikiem 95.
    Przy okazji powołania się na " Szczególne przypadki ", zajarzyłem ze przecież mam to " dzieło " i postanowiłem sprawdzić .Wyd .LOT1902 /78 wersja 68 i 69.Ani słowa o tym przycisku -wyłaczniku blokady .Opisany jest m. i, przypadek niechowania się stożka przy V Ma 1,9-1,8 nawet przy przestawieniu na sterowanie ręczne .I jest takie polecenie : [ po wykonaniu wcześniejszych czynności ]
    -Przesuwaj płynnie DSS
    Ale jak przesuwać skoro w tym momencie , na tych zakresach prędkości , DSS był blokowany właśnie ze względu na położenie stożka .A ten w tym momencie ani drgnie , nawet na ręcznym sterowaniu .Więc trzeba by chyba wyłączyć blokadę DSS-a tym czerwonym guziczkiem .Ale o tym nie ma ani słowa w opisie postępowania .Jeśli coś nie tak sobie wytłumaczyłem , proszę o poprawienie , ale tak mi podpowiadała logika .
    Ciekawy ten 21 , nawet po latach Możliwe że tłumaczę to sobie nie tak jak trzeba , ale dla mnie te Szczególne przypadki , to niestety w większości , tylko ciekawostki . Trudno sie przecież ustosunkować , jak się "latało " tylko na CPPS
    Ostatnio edytowane przez gruby131 ; 03-08-2011 o 16:06 Powód: zmiana tekstu

  12. #1952

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gruby131 Zobacz posta
    Ale jak przesuwać skoro w tym momencie , na tych zakresach prędkości , DSS był blokowany właśnie ze względu na położenie stożka .A ten w tym momencie ani drgnie , nawet na ręcznym sterowaniu .Więc trzeba by chyba wyłączyć blokadę DSS-a tym czerwonym guziczkiem .Ale o tym nie ma ani słowa w opisie postępowania .Jeśli coś nie tak sobie wytłumaczyłem , proszę o poprawienie , ale tak mi podpowiadała logika .
    Co tu jeszcze dodać? Podpiszę się pod Twoimi słowami

    Cytat Zamieszczone przez gruby131 Zobacz posta
    Samo życie .Coś mi to przypomina .
    A to
    Cytat Zamieszczone przez gruby131 Zobacz posta
    Ciekawy ten 21 , nawet po latach
    jest pasjonujące!

  13. #1953
    Awatar gruby131

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Mam . Dotyczy niestatecznej pracy silnika i dyfuzora wlotowego Przepraszam Zwieroboj -będziesz musiał uzbroić się w cierpliwość .Muszę wyjść , ale po powrocie wrzucę skany ze strony -jest o przycisku.

  14. #1954

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    Czyli nasze wieszanie psów na instrukcjach było przedwczesne Czekam na doniesienia.

  15. #1955
    Awatar gruby131

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Gdyby w takim dokumencie jak "Szczególne przypadki ..." miały być jakieś niedociągnięcia , to by znaczyło że wówczas był większy bałagan niż obecnie, a to jest nieprawdopodobne .

    Ostatnie zdanie , na dole "Uwaga "

    Uploaded with ImageShack.us

  16. #1956

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    Wszystko jasne. Zajrzałem do dostępnej w sieci instrukcji techniki pilotowania MiG-21UM (MiG-21US). Tam w rozdziale o szczególnych przypadkach nie ma ani słowa

  17. #1957
    Awatar gruby131

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Może coś przeoczyłem , ale rzeczywiście .Nawet w rozdziale poświęconym pompażowi s-ka przy V>1,7 jest mowa o wyłączeniu dopalania [ chyba DSS ? a nie AZS Forsaż ] ale wg ustaleń jak wyłączyć jak w tym momencie DSS powinien być zablokowany od V i położenia stożka .A o magicznym czerwonym guziczku ani słowa .Fajnie to się czyta [ a raczej domyśla o co chodzi ] jak już coś się dowiedziało

  18. #1958

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    Sprawa tej blokady jest dość ciekawa. Jaki ona miała cel? Nie wystarczyło wprowadzić ograniczenie, jak na bojowych? Interesujące. Poszperam w charakterystykach w locie UM-a... Może tam to wyjaśniają.

  19. #1959
    Awatar gruby131

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Str. 141 -akurat to znalazłem .O zakresie prędkości V 15-1,9. pompażu itd .Reszta dla mnie nie do przejścia , za dużo "teorii silnika" , aerodynamiki no i te "niesamowite' wykresy.Ja się poddaję Wg mnie jest to związane z instalacją automatyki pracy stożka .Na bojowym stożek mówiąc prosto chodził za manetką , płynnie , zwiększał lub zmniejszał wlot. No i sama wielkość wlotu .Na UM to sie odbywało skokowo , i obawiam się iż gwałtowne cofnięcie DSS przy tej dużej V , spowodowało by jednak gwałtowne schowanie stożka .Powiększenie wlotu , zmniejszenie obrotów , nagła zwiększona ilość powietrza , zadławienie , pompaż .Nie wiem , troche dywaguję .Chyba by nawet klapki p. pompażowe nie pomogły .Po coś to Rosjanie wymyślili , i znając życie to pewnie po paru dziwnych przypadkach w czasie lotów prototypów.Jestem ciekaw czy było to na wcześniejszych wersjach U ?

    Skleroza nie boli .Było . Skan z instr.Samolotu Mig-21UTI- 1963 rok .


    Uploaded with ImageShack.us
    7 zdanie od góry "a " -wyjasnienie celowości istnienia rozpatrywanej blokady Zapobieżenie pompażowi.
    Ostatnio edytowane przez gruby131 ; 03-08-2011 o 23:42 Powód: Dodanie tekstu

  20. #1960
    Awatar gruby131

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez gruby131 Zobacz posta
    Jak potrzeba to nie mogę znależć. Ale coś mi świta ,że czytałem tekst w którym wyjasnione byo , iż przycisku tego używało się w wypadku awarii częsci elektrycznej inst .sterowania stożkiem
    Tekst o wyłączaniu blokady w przypadku awarii inst .elektr. jest w "moim" skanie pod zdjęciami manetek DSS.To jest tak jak się siedzi i pisze po nocach .

Strona 98 z 127 PierwszyPierwszy ... 48 88 96 97 98 99 100 108 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 25-10-2018, 00:27
  2. 12-06-2017, 18:47
  3. 29-08-2016, 08:58
  4. 15-03-2016, 05:43
  5. 07-06-2015, 21:40
  6. 20-03-2015, 13:13
  7. 09-03-2015, 22:05
  8. 10-02-2015, 02:01
  9. 20-01-2015, 09:18
  10. 14-12-2014, 19:45
  11. 09-11-2014, 17:12
  12. 20-10-2014, 11:01
  13. 14-10-2014, 20:03
  14. 14-07-2014, 20:24
  15. 24-06-2014, 13:24
  16. 20-06-2014, 12:52
  17. 13-05-2014, 14:32
  18. 07-05-2014, 08:56
  19. 06-05-2014, 22:07
  20. 28-04-2014, 15:58
  21. 09-03-2014, 22:08
  22. 08-03-2014, 22:57
  23. 17-02-2014, 22:29
  24. 12-02-2014, 15:27
  25. 03-02-2014, 13:07
  26. 12-01-2014, 11:55
  27. 04-01-2014, 01:45
  28. 31-12-2013, 13:09
  29. 07-12-2013, 11:38
  30. 23-11-2013, 00:06
  31. 11-11-2013, 17:32
  32. 07-10-2013, 22:22
  33. 03-08-2013, 15:17
  34. 08-07-2013, 09:32
  35. 14-05-2013, 22:29
  36. 10-05-2013, 00:20
  37. 11-04-2013, 23:09
  38. 09-04-2013, 12:52
  39. 07-04-2013, 15:59
  40. 31-03-2013, 19:04
  41. 31-03-2013, 06:05
  42. 05-03-2013, 21:56
  43. 23-02-2013, 18:28
  44. 23-02-2013, 15:44
  45. 18-02-2013, 20:29
  46. 17-02-2013, 22:19
  47. 17-02-2013, 19:14
  48. 06-02-2013, 21:31
  49. 31-01-2013, 21:26
  50. 15-01-2013, 11:00

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •