A wracając do tego nieszczęsnego II DOPALANIA -dziś dorwałem kolejnego Dinozaura , tym razem Osprzętowca .Wyrecytował mi z pamięci co odnosnie
prędkości i Ma sprawdzali , i wypalił iż na pracach po 200 godz. a więc w sumie na tym samolocie [ oprócz remontu ] najważniejszych , oprócz instalacji związanej ze stożkiem , sprawdzali przekażnik SCzM-1,7-sygnalizator liczby Ma, MR-1,5 -przekażnik liczby Ma - to miało być od inst. II DOPALANIA .Wyrecytował to z pamięci , a więc pamiętał i musiał to robić .Te sygnalizatory były wpisane w w Formularz Osprzętu danej Szparki .Ale ...no właśnie , nie sprawdzali sygnalizacji w kabinie -bo nie było lampki. Co do instalacji paliwowej II DOPALANIA i wogóle działania na tym silniku- nie miał pojęcia , ale sobie czegoś takiego np . na
próbach , oblotach , nie przypomina .Przyszedłem do domu , otwieram instr. s-ka 95. i tam w wykazie odnoszącym się do schematu elektr, sterowania silnikiem jak byk stoją te 2 przekażniki [ + jeszcze jeden ], a na schemacie jest zaznaczona lampka II DOPALANIE .Kociokwik .W sumie 2 różne wypowiedzi, ale ani Nafciarz ani Osprzętowiec nie pamiętają II DOP.Piloci chyba też nie ? Nie chce mi się naprawdę wierzyć , żeby nawet w czasie oblotu samolotu po pracach , wymianie silnika , itd , jeśliby ten zakres był , to nie był on sprawdzany .Tak jak już pisałem , podawałby te dane czasowe pilot, wychwyciła OKL, no i w końcu trzeba wpisywac czas pracy w formularz silnikowy.
Odnośnie kolejnej teorii przedstawionej na sgvavia. ru-w sumie sprowadzającej się do tego, iż na 23 kolejnych wersjach był system dopalania , który pożerał ogromne ilości paliwa , włączany odrębnym AZS .Nie podobał się pilotom , no to AZS zakontrowano w położeniu wyłączone i kropka.Może na UM stwierdzono iż to jest niezbyt ekonomiczne i potrzebne, część inst. elektr. została , paliwową odłączono, a ze Nasi specjaliści sprawdzali ? No jak było w Kartach Technologicznych , to i sprawdzali , dobrze ze chociaż część wiedziała co sprawdza .To moje dywagacje , bo i w końcu OT S-ka 95 też ktoś wydał i to jak szczegółowo opisany . W sumie jak wspomniałem wcześniej , potrzebne są 2 fomularze , na potwierdzenie jakie elementy były wpisane do osprzetu i silnika .Chyba nie do zdobycia , ew. gdzieś w WZL. LZR , jakieś zawieruszone , po I remoncie samolotu i wymianie na polskie formularze .
Zakładki