Strona 99 z 123 PierwszyPierwszy ... 49 89 97 98 99 100 101 109 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,961 do 1,980 z 2451
Like Tree32Likes

Wątek: MiG-21

  1. #1961

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie


    Polecamy

    Przychylam się do stwierdzenia, że miało to związek z innym układem sterowania stożkiem i samymi parametrami tunelu wlotowego (inne przekroje). Widoczne za każdym razem, gdy ograniczenia były przekroczone, występowała niestateczna praca (pompaż) silnika lub tunelu wlotowego, co skutkowało koniecznością wyłączania silnika i ponownego rozruchu w sprzyjających warunkach w locie. Wynika też z tego, że taka sama blokada powinna znajdować się na bojowych "wąskonosych" MiG-21F i F-13.

  2. #1962
    Awatar gruby131

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    To samo pomyślałem przeglądając inst ,UTI , ale niestety instrukcja F-13 , chyba jest nie do zdobycia [ o F nawet nie myślę ].Muszę zobaczyć , może gdzieś na zdjęciu jest zbiżenie DSS ?

    Znalazłem .Jedyne na którym w miarę czysto i dokładnie widać "znajomy czerwony guziczek "Niestety reszta kabin albo bardzo zapuszczona , pokryta kurzem , albo jak zdjęcie ładne , to DSS w położeniu na stop i nic nie widac .Ale na prezentowanym , to chyba będzie ten element -czerwono -biały przycisk tak jak na 21U, UM.


    Uploaded with ImageShack.us
    Ostatnio edytowane przez gruby131 ; 04-08-2011 o 13:50 Powód: dodanie zdjęcia

  3. #1963

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    Bez wątpnienia to ten przycisk

  4. #1964
    Awatar Długi

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPTM

    Domyślnie

    Z przeszkolenia na Bisy odnośnie R13


    Pogratulować Gruby pracy i wiedzy i wyjaśnień.
    Analizując to wszystko wychodzi że II dop związane było ze zjawiskiem pompażu(mądrzy ludzie dowiedli,że praktycznie wystepuje od 1,6M),żeby zlikwidować problem "dołożono"w tym momencie paliwa.
    Instrukcja pilotowania U,US i UM też nic na ten temat nie mówi,ale ona była opracowana na podstawie R11(jednak dopuszczona i zatwierdzona na UM)
    Na bojowych z R13 w tym wypadku do niczego nie potrzebna więc co? Czy na czeskich MF mieli to samo co my na szparkach a tylko tabliczki im się ostały?
    "Nigdy nie rezygnujcie"
    W.Churchil

  5. #1965
    Awatar gruby131

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Nic nie zanalizuję , bo po kliknięciu w zaprezentowany rysunek otwiera mi się niniejsze powiadomienie .Dalej już nie klikam

    Uploaded with ImageShack.us
    Wrzuć jescze raz to zdjęcie , tylko inaczej je zatytułuj.Szparka we wszechświecie widocznie kojarzy sie tylko z jednym.

  6. #1966
    Awatar Długi

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPTM

    Domyślnie

    Nie przejmuj się otwórz ,wkurzyłem się i jak nie mogłem zamieścić zdjęcia ze względu na kategorię to kliknąłem właśnie tą.
    Ostatnio edytowane przez Długi ; 04-08-2011 o 20:59
    "Nigdy nie rezygnujcie"
    W.Churchil

  7. #1967

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    Mój apel - używjmy rusycyzmu "sparka" Kiedyś mówiłem jak Wy, ale się przestawiłem he he

  8. #1968
    Awatar Długi

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPTM

    Domyślnie

    Ale "sparka" też była szparka,2,05 wycisnęła.
    "Nigdy nie rezygnujcie"
    W.Churchil

  9. #1969

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    A tego fachowcy od tych stron jak wyżej na pewno nie zrozumieliby. Poza zakresem ich słownika

  10. #1970
    Awatar gruby131

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Trochę pomieszane , bo i inst sterowania .stożkiem na Sparce i zawory chłodzenia stacji na bojowym .Jesli by było tak jak mówisz , że II DOPALANIE załatwiało sprawę pompażu , to gdzieś by wspomnieli o tym , nawet w tej instr, s-ka 95 .Powiedzmy " w celu zapobieżenia niestatecznej ....itd od V>=1,5 włącza się automatycznie II Dopalanie ...." A tam nie ma o tym ani słowa .W UM jest tylko opisane działanie stożka , blokady DSS, i jeśli się nie mylę włączanie klapek p.pomp. które też działały jakoś w tym zakresie prędkości .A o dodatkowym paliwie ze względu na pompaż ani słowa . No i ta sygnalizacja . w końcu potrzebna czy nie ? Nie wierzę w to że na MF zostawili lampki , bez systemu .

  11. #1971

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    Walka z pompażem przez dodatkowe podawanie paliwa byłaby nisłychanym wyczynem. Może tam chodzi o chłodzenie SRD, a nie stacji?

  12. #1972
    Awatar Długi

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPTM

    Domyślnie

    Tak.klapki przy 1,5M
    1.na dop.przy wychyleniu statecznika na kąt-20st
    2,po wyłączeniu dop.


    Cytat Zamieszczone przez Długi Zobacz posta
    ,żeby zlikwidować problem "dołożono"w tym momencie paliwa.
    Instrukcja pilotowania U,US i UM też nic na ten temat nie mówi,ale ona była opracowana na podstawie R11(jednak dopuszczona i zatwierdzona na UM)
    Na bojowych z R13 w tym wypadku do niczego nie potrzebna więc co? Czy na czeskich MF mieli to samo co my na szparkach a tylko tabliczki im się ostały?
    To tylko dywagacje cały ten fragment to jeden

    """Może tam chodzi o chłodzenie SRD""""
    Po tylu latach pytaj się mnie a ja Ciebie

    Cytat Zamieszczone przez Zwieroboj Zobacz posta

    Walka z pompażem przez dodatkowe podawanie paliwa byłaby nisłychanym wyczynem
    Może wydawało im się to lepszym rozwiązaniem niż uruchamianie w powietrzu?
    Ostatnio edytowane przez JacekB ; 05-08-2011 o 00:05 Powód: scalenie postów.
    "Nigdy nie rezygnujcie"
    W.Churchil

  13. #1973

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Długi Zobacz posta
    Po tylu latach pytaj się mnie a ja Ciebie
    Pomyślałem tylko, że poza radiodalmierzem (i pilotem) w zasadzie nie było potrzeby specjalnie niczego chłodzić

    Gruby, masz świetne zdjęcia, może jest gdzieś wśród nich zbliżenie na naszą tabliczkę T-10U2 w MF-ie, albo M-ie?

    Uzupełnienie.
    Cytat Zamieszczone przez Długi Zobacz posta
    Może wydawało im się to lepszym rozwiązaniem niż uruchamianie w powietrzu?
    To chyba ślepy trop. Blokada działała powyżej n1=97%, czyli pompaż występował tylko po zejściu z obrotów poniżej MAKSYMALNYCH przy l. Ma>=1,5. A drugie dopalanie to pójście w górę, w odwrotną stronę, gdzie nie było problemów z pompażem.
    Ostatnio edytowane przez Zwieroboj ; 04-08-2011 o 21:31

  14. #1974
    Awatar gruby131

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Długi trochę chyba zamieszałeś tymi notatkami .Jeśli dobrze pamiętam to powyżej jakiejś prędkości [ duzej , możliwe że powyżej 1,5Ma ] to zamykało się chłodzenie przedziału URE , a to z powodu iż przy tych prędkościach to ta V i tarcie powodowałoby raczej właśnie nagrzewanie się wcześniej chłodzonych bloków .I oczywiście w tym przypadku mówię o BIS-ie [ notatek nie mam bo to była działka radzistów ] .Na UM raczej we wlocie nie było czego chłodzić.
    Sprawa następna -tak na chłopski rozum -z przodu we wlocie sie kotłuje , dławi , nastepuje pompaż -a z tyłu doładowujemy paliwa -żeby co -kita ognia i "cug "wyciągnął ten zaduch z przodu [ bez sensu ] Nie wnikam w automatykę i teorię silnika .Tym bardziej że w razie pompażu , lub do zapobiegania jemu R-13 miał przystawkę perforowaną na wlocie do sprężarki , klapki p.pompażowe i tu strzelam , bo nie chce mi się szukać , ale chyba były zawory upustu powietrza na korpusie silnika.
    I nawet przyjąć że wszystko chodziło automatycznie , nie było lampki , że" miało zapobiegać pompażowi " to przecież musiałoby to być ujęte w podręcznikach dla pilotów [ nie wiem -ograniczenia eksploatacyjne , zasady użytkowania itp jak by to się nie nazywało ] Nie mogło się coś na samolocie włączać , w dodatku związane ze zużyciem paliwa i wszystko odbywa sie na zasadzie "Tajne / Poufne "

    Niestety zdjęć tabliczek T-10 z Naszych M-MF nie mam .Mam trochę zdjęć z czeskich MF-N, nawet ładny walkaround z wegierskich , ale niestety nie ma nigdzie takiej podświetlonej ,żeby można było zobaczyć sygnalizację
    Jedyne zdjęcie Naszego to poniższe. Niestety wydaje mi się że wogóle zdjęć nawet całych kabin Naszych M, MF jest jak na lekarstwo .


    Uploaded with ImageShack.us

    Dla zinteresowanych mogę wrzucić zdjęcia kabin 21 na serwer wyminy plików , a tu wrzuce linka , ale to już nie dziś .Jest tego ponad 400 MB , ponad 1000 zdjęć .W miarę posegregowanych , ale za pomyłki nie biorę odpowiedzialności

    Ps Znowu nie patrzyłem tu gdzie trzeba. Instalacja nadmuchu przedziału URE była nasza .[ w części hydraulicznej ] Zawory to Ga-184 [ 185 to chyba klapy ? ] zamykały przedział po sygnale z przekażnika termicznego , gdy temperatura wokół bloków wzrosła >= 70 stopni C. Oczywiście mowa o 21BIS-ie .
    Ostatnio edytowane przez JacekB ; 05-08-2011 o 00:06 Powód: scalenie postów.

  15. #1975

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gruby131 Zobacz posta
    niestety nie ma nigdzie takiej podświetlonej ,żeby można było zobaczyć sygnalizację
    Czegoś poszukam...

    Cytat Zamieszczone przez gruby131 Zobacz posta
    Dla zinteresowanych mogę wrzucić zdjęcia kabin 21 na serwer wyminy plików , a tu wrzuce linka , ale to już nie dziś .Jest tego ponad 400 MB , ponad 1000 zdjęć .W miarę posegregowanych , ale za pomyłki nie biorę odpowiedzialności
    Wrucaj (jak mawiają w "Centrali")

  16. #1976
    Awatar gruby131

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    MEGAUPLOAD - The leading online storage and file delivery service

    Zdjecia kabin 21-bojowe. Wydaje mi się że w miarę posegregowane .Szparki już jutro , a właściwie dziś , tylko póżniej .

  17. #1977
    Awatar gruby131

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Kabin 21UM .Może się przyda dla przypomnienia starych dobrych czasów i odświeżenia wiadomości .

    MEGAUPLOAD - The leading online storage and file delivery service

    Jakoś tak dziwnie wyświetlają się te linki .Ale sprawdzałem -prowadzą do właściwych folderów ma serwerze wymiany plików.
    Ostatnio edytowane przez gruby131 ; 05-08-2011 o 08:11 Powód: poprawa tekstu

  18. #1978

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    Gruby! Aleeee kolekcja! Moje uznanie. Zauważyłem też swój skromny wkład he he

  19. #1979
    Awatar gruby131

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Zwieroboj Zobacz posta
    Zauważyłem też swój skromny wkład he he
    Ależ oczywiście , pełną garścią staram się korzystać z dobrodziejstw różnych For i Pasjonatów zajmujących się 21 .Niestety , to ostatnie chwile i chyba jedyne możliwości żeby coś znależć. Nasze Muzea daleko , przynajmniej dla mnie , zresztą co tam można zobaczyć ? Zasyfione , brudne , obrastające grzybem i brudem samoloty .Ale jak się trochę buszuje , można co nieco znależć , i jak bym się tak przyłożył i bardziej to poukładał to ujdzie w tłoku . Zresztą ze zdjęciami w sieci też różnie bywa , mija parę m-cy , rok , link jest a zdjęć już nie ma .Dlatego łapmy okazje , nawet na Tym Forum

  20. #1980

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez gruby131 Zobacz posta
    Nasze Muzea daleko , przynajmniej dla mnie , zresztą co tam można zobaczyć ? Zasyfione , brudne , obrastające grzybem i brudem samoloty .
    Ja też mam daleko. Najbliższe w Kołobrzegu, ale bez naszego bohatera. Chyba, że się coś zmieniło. A stan eksponatów faktycznie jest w większości przypadków zatrważający. Najlepiej utrzymane są chyba w Krakowie, parę lat temu byłem. Jest tam jeden z naszych samolotów z godłem pułkowym.

Strona 99 z 123 PierwszyPierwszy ... 49 89 97 98 99 100 101 109 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 25-10-2018, 00:27
  2. 12-06-2017, 18:47
  3. 29-08-2016, 08:58
  4. 15-03-2016, 05:43
  5. 07-06-2015, 21:40
  6. 20-03-2015, 13:13
  7. 09-03-2015, 22:05
  8. 10-02-2015, 02:01
  9. 20-01-2015, 09:18
  10. 14-12-2014, 19:45
  11. 09-11-2014, 17:12
  12. 20-10-2014, 11:01
  13. 14-10-2014, 20:03
  14. 14-07-2014, 20:24
  15. 24-06-2014, 13:24
  16. 20-06-2014, 12:52
  17. 13-05-2014, 14:32
  18. 07-05-2014, 08:56
  19. 06-05-2014, 22:07
  20. 28-04-2014, 15:58
  21. 09-03-2014, 22:08
  22. 08-03-2014, 22:57
  23. 17-02-2014, 22:29
  24. 12-02-2014, 15:27
  25. 03-02-2014, 13:07
  26. 12-01-2014, 11:55
  27. 04-01-2014, 01:45
  28. 31-12-2013, 13:09
  29. 07-12-2013, 11:38
  30. 23-11-2013, 00:06
  31. 11-11-2013, 17:32
  32. 07-10-2013, 22:22
  33. 03-08-2013, 15:17
  34. 08-07-2013, 09:32
  35. 14-05-2013, 22:29
  36. 10-05-2013, 00:20
  37. 11-04-2013, 23:09
  38. 09-04-2013, 12:52
  39. 07-04-2013, 15:59
  40. 31-03-2013, 19:04
  41. 31-03-2013, 06:05
  42. 05-03-2013, 21:56
  43. 23-02-2013, 18:28
  44. 23-02-2013, 15:44
  45. 18-02-2013, 20:29
  46. 17-02-2013, 22:19
  47. 17-02-2013, 19:14
  48. 06-02-2013, 21:31
  49. 31-01-2013, 21:26
  50. 15-01-2013, 11:00

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •