Ja o chlebie Ty o niebie .Zlituj się i nie czepiaj się szczegółów . Nie uważam siebie za fachowca w dziedzinie 21 , ot takie małe hobby, pracowałem w eskadrze w której były używane zasobniki SPS-141Je, i gdyby nie czeskie wieści nie miałbym zielonego pojęcia , że istniał także zasobnik z odwróconymi do tyłu "skrzydełkami " służący do ćwiczebnych lotów i szkolenia . Po drugie o jakim ja zasobniku pisałem ? O R-W , a nie o D , czytaj dokładnie . I sprawa kolejna , zobacz jaki szpic ma ten zasobnik- laminatowa osłona [ anteny -? ] przykręcona wkrętami krzyżowymi .
Po pierwsze na zdjeciu jest kontener typu D
po drugie mr.detonator pisze w temacie ,,hmm, žeby nejaká kustomizace jedného D-kontajneru v ČSLA? priznávam, i pre mňa novinka...,,
To nie jest kontener D , a jak cytujesz czeskie wypowiedzi , to zacytuj także tą o zasobniku R-W i jego przeznaczeniu .
I spójrz na napis jaki jest umieszczony na korpusie zasobnika [ ros. P-B ] Każdy zasobnik w zależności od typu ma taki napis .Dlaczego odrzucasz możliwość istnienia takiego zasobnika ?
nie neguje istnienia czegoś takiego , dziwne że na stojacym obok kontenerze R jest wymalowana duza litera R i numer zasobnika ,tak jak u nas, skad nagle pisza sobie niby cyrylicą i mamy P-B na swojej modyfikacji ...i
pisałem w tym wątku ............ ,, latałeś na Mig-21M ? nie ,miałem uprawnienia na E-7M i SPS a ,, i tyle w temacie
Jacku - tu jest ewidentna pomyłka gdyż zgodnie z rozkazem dowódcy 2 KOPK a niejako potwierdzonym rozkazem dowódcy 11 plm skład załóg GROTA POMORZE był następujący :
- 11 plm wystawiał 9 pilotów i 11 samolotów MiG 21 pf;
- 26 plm wystawiał 9 pilotów i 7 samolotów MiG 21 pf.
Razem 18 pilotów i 18 samolotów z tego 16 uczestniczących w defiladzie oraz dwóch zapasowych.
Tak jest napisane w rozkazie dowódcy WOPK dotyczącym przygotowań do defilady. Możliwe. że na szczeblu korpusu nastąpiła korekta. W każdym razie te same MiGi w tym przypadku są PF, a nie PFM.
Najwidoczniej jest tak jak piszesz. Przy okazji skład Grota wystawianego przez LO czyli POMORZE:
1) mjr pil. Ludwik Żminkowski - dowództwo LO
2) kpt. pil. Mrozek
3) kpt. pil. Kujtkowski
4) por. pil. Ślusarski
5) kpt. pil. Sypniewski
6) por. pil. Mieczysław Toboła
7) por. pil. Bikoniś
8) por. pil. Halicki
9) kpt. pil. Tybura
10) por. pil. Chmurzyński
11) por. pil. Stawski
12) por. pil. Puczko
13) kpt. pil. Kuropatwiński
14) por. pil. Podgajny
15) por. pil. Lewczuk
16) por. pil. Kuszaj
17) mjr pil.Kurzawa
18) ppor. pil. Podgórski
Jak sądzę piloci od 2-8 są ze składu 41 plm reszta z dywizji świdwińskiej
W szukajce nie wypluło żadnego wyniku więc raczej nie było, a jak było to moze nie wszyscy widzieli Muzeum lotnictwa odwaliło kawał dobrej roboty digitalizując mnóstwo materiałów nt starych dokumentów i tak:
- Samolot MIG-21 Bis Instrukcja Użytkowania 1982
- Samolot Mig-21 Bis Wersja 75a Opis Techniczny Uzbrojenia 1982
- Samolot Mig-21 Opis Techniczny Urządzeń Radioelektonicznych 1974
- Samolot Mig-21 Us Ekspluatacja i Obsługa Urządzeń Radoioelektrycznych 1973
- Samolot Mig-21 Wersja 66 Szczególne Przypadki Podczas Lotu 1978
- Samolot Mig-21 Wersja 76 Szczególne Przypadki Podczas Lotu 1980
Drodzy Koledzy i Koleżanki,
Poszukuję informacji na temat wyrzutni dla rakiet R3-S o nazwie PBP-2-3S Monsun.
Ktoś mógłby mi pomóc w temacie:
- kiedy to zaprojektowano u nas?
- kiedy zostało wdrożone i na jakich maszynach?
- informacje techniczne, do kiedy ta wyrzutnia była stosowana, itp.?
Będę wdzięczny za jakiekolwiek odpowiedzi!
Pozdrawiam!
Przejrzyj temat wstecz. O ile dobrze pamiętam, to chyba tu było nawet ze zdjęciami. Dopuszczam możliwość, że źle pamiętam.
EDIT
Dobrze pamiętam. Patrz post 2370 i następne. Wcześniej też było.
Ostatnio edytowane przez JacekB ; 19-02-2017 o 11:10
mkrasz na tym forum nie znajdziesz nic konkretnego o monsunie. Póki ktoś nie napisze artykułu w prasie, ciągle będą pojawiać się wyłącznie ogólniki. Kilka lepszych i gorszych zdjęć jest. Na forum modelwork.pl były jakieś fragmenty z instrukcji i nic więcej. Żadnej odpowiedzi na pytania: kto, kiedy, ile, z jakim skutkiem?
Właśnie przeczytałem informację o modernizacji Indyjskich MiG-21 - Bison i jestem w szoku.
Witam! Ponieważ jestem nowy na tym forum - małe "expose" : prawie 20 lat byłem związany zawodowo (i nie tylko) z lotnictwem cywilnym (Aeroklub, ZUA), mam też w życiorysie "epizod" wojskowy - zasadnicza służba w 34plm, niestety upadek lotnictwa po przemianach ustrojowych zmusił mnie do "poszukiwania chleba " w innej branży. Po obejrzeniu filmu -
https://www.youtube.com/watch?v=be-uD1FCyok, mam pytanie do kolegów pilotów i mechaników: czy w programach szkolenia naszego lotnictwa były przewidziane tego typu starty i lądowania z lotnisk gruntowych, a jeżeli tak, to gdzie takie lotniska się znajdowały? I drugie pytanie; jak tego typu starty i lądowania wpływały na żywotność silników (zwłaszcza start pary)? I jeszcze; czy w innych krajach układu ćwiczono tego typu loty?
Pozdrawiam "Priboj 58"
Pytanie mam do szanownych użytkowników. Czy polscy piloci MiGów-21 trenowali ataki naziemne z użyciem bomb i npr?
https://www.youtube.com/watch?v=Ka28lU_9TQs Myślę, że w tym filmie znajdziesz odpowiedź
Zakładki