Prawdopodobnie będzie w Empikach.
Do magazynu dołączone są kalkomanie w skali 1/72 i 1/48 z oznaczeniami śmigłowca Mi-2 nr 0629 z 45 LED.
Można już zamawiać bezpośrednio u wydawcy - LAF Aeromax
/p.
Jak niektórzy już zauważyli, na rynku pojawił się nowy magazyn historyczny związany z lotnictwem polskim wydany przez grupę LAF. Informacje z ich strony:
Wygląda bardzo ciekawie. Pytanie czy tak jak Lotnictwo z szachownicą, będzie dostępny w salonach prasowych?Aeromax 01 (06/2016)Ilustrowany magazyn lotnictwa polskiego
Zespół prowadzący:
Sławomir Bartosik, Miłosz Rusiecki, Robert Senkowski
Wydawnictwo LAF 2016
Format A4, 36 stron.
Język polski.
W numerze:
- Syrenki nad Astrachaniem
- Szcze-2 w lotnictwie polskim
- Godło i barwa: 45 Lotnicza Eskadra Doświadczalna
- PZL M15 - oryginalna koncepcja, niezwykła konstrukcja
- Fortunne lądowanie ppor.Skalińskiego
Cena egzemplarza - 14,90 zł
Prawdopodobnie będzie w Empikach.
Do magazynu dołączone są kalkomanie w skali 1/72 i 1/48 z oznaczeniami śmigłowca Mi-2 nr 0629 z 45 LED.
Można już zamawiać bezpośrednio u wydawcy - LAF Aeromax
/p.
Dzisiaj kupiłem i już przeczytalem. Bardzo fajnie wydane czasopismo.
Czy ktoś z Wawy widział tą publikację w którymś ze stołecznych EMPiKów? Sprawdziłem 3 najpopularniejsze i "amba".
Witam,
Skierowaliśmy do drukarni drugi numer magazynu Aeromax.pl, mam nadzieję, że wkrótce będzie dostępny.
Nowy numer zawiera 7 tematów:
- Spitfire imieniem Hala - autorstwa Wojtka Matusiaka - autora nie trzeba rekomendować, a tytuł mówi sam za siebie.
- Lotniczy dubler - przedstawia materiał o "lotniczym aktorze" z serialu "Podziemny front" gdzie w w latach sześćdziesiątych w rolę niemieckiego samolotu transportowego wcielił się nasz Li-2. W miejscach szachownicy pojawiły się na nim znaki lotnictwa niemieckiego z okresu wojny. Autorzy to Maciej Koziński i Remigiusz Gadacz.
- Badanie skażeń atmosfery - na zlecenie ONZ w latach 70-tych polscy piloci z eskadry doświadczalnej z Modlina, wykonywali loty na MiG-21 i Lim-5 ze specjalnymi zasobnikami.
- Dmuchane MiG-i z Sochaczewa - temat o próbach z użyciem nadmuchiwanych makiet, które miały imitować prawdziwe samoloty. Temat który z powodu ścisłej tajemnicy obrósł w swego rodzaju legendę.
- W cyklu Godło i Barwa - 1- sza część poświęcona głównie tygryskom z 6 PLM-B. Autorem większości zdjęć jest Wacław Hołyś, materiał współtworzył Czarek Adamczewski.
- M-15 - etap budowy Latającego laboratorium-1 - to kontynuacja tematu z numeru pierwszego.
- 10 - lecie wprowadzenia Jastrzębi - to wspomnienie faktów, dzięki którym F-16 zagościły w polskim lotnictwie. Ciekawym ilustracjom towarzyszy materiał Czarka Adamczewskiego i Marka Idziora.
Dużym atutem są fantastyczne zdjęcia autorstwa Piotra Wróblewskiego (na okładce i stronach końcowych).
Mam nadzieję, że wśród forumowiczów znajdą się osoby, które zechcą udostępnić swoje opracowania i zdjęcia, które zamieścimy w kolejnych numerach naszego magazynu.
pozdrawiamy LAF
LAF Aeromax - strona gĹĂłwna
Robert S LAF
Magazyn Aeromax.pl Nr 02 jest już dostępny, nasza koleżanka od składu przygotowała dwa filmiki na stronie fb, chętnych do obejrzenia zapraszamy na:
https://www.facebook.com/laf.aeromaxpl/
Robert S LAF
Witam,
Czy macie w planach kolejne artykuły związane z 45 LED ?
Cześć Jacku,
Chcielibyśmy przedstawiać ciekawe, nietypowe i mało znane fakty z historii polskiego lotnictwa, w tej sytuacji materiały związane z 45 LED niejako muszą pojawiać się dość często.
Zdradzę małą tajemnicę, do kolejnego numeru chcemy przygotować m.in. materiał o Ił-28 w roli powietrznego tankera, mam nadzieję, że będzie interesujący dla miłośników polskiego lotnictwa.
Liczymy na Wasz udział w nowym magazynie.
https://www.facebook.com/laf.aeromaxpl/
Robert S LAF
W gwoli uściślenia materiału o lotach na badanie skażeń atmosfery. Autorzy napisali, iż w pierwszych lotach testowych brały udział 2 samoloty MiG-21 MF o nr takt. 6506 i 6508. O ile samolot 6508 po epizodzie 12 lipiec 77 do grudnia 79 r. więcej nie wrócił na stan 45. LED to maszyna 6506 latała tam z przerwą na remont (21 luty 80-15 październik 80) aż do 8 grudnia 86 roku kiedy poszła do Debrzna.
W tym czasie razem z samolotem PFM 6611 maszyna 6506 wykonała jeszcze sporo takich lotów. Maszyna PFM 6611 była używana do lotów (podstawowych, krótkich), a maszyna 6506 do lotów dłuższych. W praktyce lot trwał mniej więcej tyle samo, tylko tyle, że pilot miał większy komfort ze względu na większą ilość paliwa jaką przenosił MF. Testowano także konfigurację MiGa-21 MF 6506 z zasobnikiem UPP-2 pod kadłubem i dwoma zbiornikami paliwa 490 l pod skrzydłami ale nie z niewiadomych względów loty takie wstrzymano. W trakcie lotów odnotowano przesłanki do wypadku polegające na lądowaniu z ilością paliwa poniżej minimum określonego w instrukcji użytkowania samolotu MiG-21 w locie.
Pozdrawiam,
Zróbcie coś na kształt sklepu internetowego, do tego płatność kartą, wysyłka przez paczkomaty, normalne ceny wysyłki . Za kilka wydań magazynu nie ogarniecie sprzedaży tak jak teraz to wygląda. Musi być jakiś automat.
Co tu napisać....
Dzięki AdamiG za uzupełnienia. Jak zwykle przy przygotowywaniu materiału do publikacji jest odwieczny dylemat: ile i co uda się zamieścić. Najczęściej trzeba się ograniczać mając do dyspozycji określoną powierzchnię. Przykładowo, przygotowując ostatnio nowy materiał, wyselekcjonowałem do niego ponad 120 zdjęć, a miejsca na 4 stronach jest na 10 góra 12 zdjęć.
"Jarekch" poruszył szereg bardzo istotnych spraw. Na wstępnym etapie tworzenia Aeromax.pl skupiliśmy się na sprawach merytorycznych związanych z formą i treścią prezentowanych artykułów. To było priorytetem ( i nadal jest). Chcemy przygotowywać ciekawe materiały, które wnoszą coś nowego, a to wymaga sporo czasu i wysiłku. Sprawy marketingowe i handlowe są ważne i mam nadzieję, że z czasem uda nam się i nad tym popracować. Dlatego bardzo dziękuję za cenne uwagi. Aby zwiększyć dostępność naszego magazynu zdecydowaliśmy się na kolportaż poprzez sieć Empików. Jak pewnie większość z Was wie wiąże się to z bardzo dużą prowizją, ale zajmują się tym profesjonalnie.
Korzystając z okazji chciałbym podziękować wszystkim, którzy dzwonią lub piszą do nas bezpośrednio (na adres: studiolaf_rs@wp.pl) za bardzo miłe słowa. A tym bardziej tym, którzy przysyłają zdjęcia, i materiały do wykorzystania na łamach Aeromax.pl. Również sugestie co do ewentualnych przyszłych tematów, są dla nas cenne i wpływają na dobór przygotowywanych artykułów.
Przykład z dnia dzisiejszego, zdjęcia z włoskiej fabryki gdzie próby przechodzi pierwszy polski M346 na stronie https://www.facebook.com/laf.aeromaxpl/
Robert S LAF
Panowie z LAF-u
- SPS-141Je
- Monsun
- H-66
- SPRD-99
to tematy dla was, bardzo proszę Kiedy nowy numer?
Te i mam nadzieję wiele innych. Staramy się, aby w AEROMAX.pl były tematy nieznane, lub mniej znane oraz takie do których można coś ciekawego "dorzucić".
Jak już wcześniej wspomniałem, przygotowaliśmy na podstawie odszukanych archiwalnych dokumentów, artykuł o różnych koncepcjach tankowania w locie. Powstały one w końcówce lat 50-tych i były autorstwa polskich inżynierów. Poza tym pojawi się materiał o polskich MiG-21bis sprzedanych do Ugandy. Jest też druga część godeł z 6 PLM-B, z tabelą samolotów na których były one namalowane ( w połączeniu z dodatkowymi informacjami o rotacjach). Będzie też 9 stronicowe opracowanie na temat pierwszej uzbrojonej wersji śmigłowca Mi-2U Żmija (z którego w późniejszym okresie powstał wariant Mi-2US). Kontynuując cykl o M-15, dość niezwykłej konstrukcji z Mielca, opublikujemy ciekawy materiał o badaniach tunelowych przeprowadzanych w IL.
Mam przed sobą wydrukowany "prototyp" grudniowego numeru 03, jeszcze kilka korekt i mam nadzieję, że docelowa wersja pojawi się zgodnie z planem.
Robert S LAF
Nowy numer jest już w Empikach. Na pierwszy rzut oka wygląda bardzo ciekawie (szczególnie obszerny tekst o tankowaniu w powietrzu zaskakuje), choć jeszcze nie czytałem.
Okładka i reklama na następnych dwóch stronach rozbawia, aż przypominają się wizje bojowej Irydy z początku lat '90 Czy istnieje ekonomiczne uzasadnienie grubego kredowego papieru? To chyba zbyt wielka rozrzutność, wystarczyłby taki jak w Lotnictwie z szachownicą... który to magazyn wiemy jak skończył
W najnowszym numerze AEROMAX.pl nr 09 (który dzisiaj schodzi z drukarni) na stronie 23 przy okazji materiału o Tiger Meet publikujemy zdjęcie Lim-2 z namalowanym dzikim kotem na kadłubie. Niestety zdjęcie którym dysponujemy ( z około 1960 roku) ma obcięty fragment gdzie powinien być nos tego zwierzaka. Mam pytanie i prośbę: czy ktokolwiek dysponuje zdjęciem gdzie widać całe godło naniesione na tym samolocie ?
Ewentualnie czy ktoś podjął by się rekonstrukcji brakującego fragmentu w celu wykonania kolorowej ilustracji ?
Proszę o kontakt bezpośredni: studiolaf_rs@wp.pl
Robert S LAF
Miałem okazję zapoznać się pobieżnie z publikacją "Fotorejestr" MiG-21MF. Zacząłem od pierwszego samolotu n/t 6503. I tutaj na początek znalazłem dwa błędy i jedną niedorzeczność. Mianowicie:
Samolot 6503
Błędy:
- samolot do 62. PLM do II eskadry trafił już w listopadzie 1989 roku, nie w styczniu 1990 r.
- służył tam do czerwca, a nie do lipca 1992.
Niedorzeczność:
- Nie może samolot latać w 11. PLM do maja 1992, skoro jego eksploatacja zakończyła się w lipcu 1992 w 11. PLM,
Co więcej samolot lotem technicznym przyleciał do 51. PWL w lipcu 1992 roku, choć jego resurs kończył się z wrześniem 1992 roku.
Według mnie dane tego samolotu kształtują się następująco.
11.12.1972 – 07.02.1972 – 34. PLM
07.02.1972 – 26.05.1972 – 10. PLM
26.05.1972 – 22.03.1980 – 34. PLM
22.03.1980 – 28.01.1982 – 11. PLM
28.01.1982 – 24.09.82 – WZL-3 Remont Średni zakończony zgodnie z wpisem do książki płatowca 31.07.1982, trzy obloty poremontowe ostatni 21.09.1982
24.09.1982 – 06.11.1989 – 11. PLM
06.11.1989 – 10.06.1991 – 62. PLM II Esk.
10.06.1991 – 16.07.1992 – 11. PLM II. Esk.
16.07.1992 – 51. PWL Mierzęcice (wpisany w rejestr BSP 04.08.1992)
18.03.1993 – skasowany i pocięty w dniu 30.09.1993 roku w ramach CFE-1
Nr ostatniego silnika G342377048
Nalot 1240 h
Nie patrzyłem dalej szczegółowo ale w kolejne 2 numerki "6504" i "6506" też widzę już dwa błędy.
W wolnej chwili przeanalizuje resztę.
I niejako przy okazji autor zdjęcia samolotu 6515 to nie Krzysztof Firchenstein, a raczej Kirschenstein.
Pozdrawiam,
Fajnie ale popraw date przybycia do 34 plm nie mógł latać w lutym skoro piszesz ze przybył dopiero w grudniu 72
Zakładki