Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 30
Like Tree3Likes

Wątek: Magazyn Aeromax.pl

  1. #1
    Awatar kaesz

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie Magazyn Aeromax.pl


    Polecamy

    Jak niektórzy już zauważyli, na rynku pojawił się nowy magazyn historyczny związany z lotnictwem polskim wydany przez grupę LAF. Informacje z ich strony:
    Aeromax 01 (06/2016)Ilustrowany magazyn lotnictwa polskiego
    Zespół prowadzący:
    Sławomir Bartosik, Miłosz Rusiecki, Robert Senkowski
    Wydawnictwo LAF 2016
    Format A4, 36 stron.
    Język polski.
    W numerze:
    - Syrenki nad Astrachaniem
    - Szcze-2 w lotnictwie polskim
    - Godło i barwa: 45 Lotnicza Eskadra Doświadczalna
    - PZL M15 - oryginalna koncepcja, niezwykła konstrukcja
    - Fortunne lądowanie ppor.Skalińskiego
    Cena egzemplarza - 14,90 zł
    Wygląda bardzo ciekawie. Pytanie czy tak jak Lotnictwo z szachownicą, będzie dostępny w salonach prasowych?

  2. #2
    Awatar pb299

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    z prawej strony

    Domyślnie

    Prawdopodobnie będzie w Empikach.
    Do magazynu dołączone są kalkomanie w skali 1/72 i 1/48 z oznaczeniami śmigłowca Mi-2 nr 0629 z 45 LED.
    Można już zamawiać bezpośrednio u wydawcy - LAF Aeromax

    /p.

  3. #3
    Awatar kaesz

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    Jest już w empikach

  4. #4
    Awatar nomen82

    Dołączył
    Nov 2012

    Domyślnie

    No na Bielanach Wrocławskich niestety nie.

  5. #5

    Dołączył
    Nov 2008

    Domyślnie

    Dzisiaj kupiłem i już przeczytalem. Bardzo fajnie wydane czasopismo.

  6. #6
    Awatar Art-J

    Dołączył
    Oct 2011
    Mieszka w
    kapital sity Łorsoł

    Domyślnie

    Czy ktoś z Wawy widział tą publikację w którymś ze stołecznych EMPiKów? Sprawdziłem 3 najpopularniejsze i "amba".

  7. #7

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    Torun

    Domyślnie

    Witam,
    Skierowaliśmy do drukarni drugi numer magazynu Aeromax.pl, mam nadzieję, że wkrótce będzie dostępny.
    Nowy numer zawiera 7 tematów:
    - Spitfire imieniem Hala - autorstwa Wojtka Matusiaka - autora nie trzeba rekomendować, a tytuł mówi sam za siebie.
    - Lotniczy dubler - przedstawia materiał o "lotniczym aktorze" z serialu "Podziemny front" gdzie w w latach sześćdziesiątych w rolę niemieckiego samolotu transportowego wcielił się nasz Li-2. W miejscach szachownicy pojawiły się na nim znaki lotnictwa niemieckiego z okresu wojny. Autorzy to Maciej Koziński i Remigiusz Gadacz.
    - Badanie skażeń atmosfery - na zlecenie ONZ w latach 70-tych polscy piloci z eskadry doświadczalnej z Modlina, wykonywali loty na MiG-21 i Lim-5 ze specjalnymi zasobnikami.
    - Dmuchane MiG-i z Sochaczewa - temat o próbach z użyciem nadmuchiwanych makiet, które miały imitować prawdziwe samoloty. Temat który z powodu ścisłej tajemnicy obrósł w swego rodzaju legendę.
    - W cyklu Godło i Barwa - 1- sza część poświęcona głównie tygryskom z 6 PLM-B. Autorem większości zdjęć jest Wacław Hołyś, materiał współtworzył Czarek Adamczewski.
    - M-15 - etap budowy Latającego laboratorium-1 - to kontynuacja tematu z numeru pierwszego.
    - 10 - lecie wprowadzenia Jastrzębi - to wspomnienie faktów, dzięki którym F-16 zagościły w polskim lotnictwie. Ciekawym ilustracjom towarzyszy materiał Czarka Adamczewskiego i Marka Idziora.
    Dużym atutem są fantastyczne zdjęcia autorstwa Piotra Wróblewskiego (na okładce i stronach końcowych).
    Mam nadzieję, że wśród forumowiczów znajdą się osoby, które zechcą udostępnić swoje opracowania i zdjęcia, które zamieścimy w kolejnych numerach naszego magazynu.
    pozdrawiamy LAF
    LAF Aeromax - strona główna
    Robert S LAF

  8. #8

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    Torun

    Domyślnie

    Magazyn Aeromax.pl Nr 02 jest już dostępny, nasza koleżanka od składu przygotowała dwa filmiki na stronie fb, chętnych do obejrzenia zapraszamy na:
    https://www.facebook.com/laf.aeromaxpl/
    Robert S LAF

  9. #9

    Dołączył
    Jul 2014
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Witam,
    Czy macie w planach kolejne artykuły związane z 45 LED ?

  10. #10

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    Torun

    Domyślnie

    Cześć Jacku,
    Chcielibyśmy przedstawiać ciekawe, nietypowe i mało znane fakty z historii polskiego lotnictwa, w tej sytuacji materiały związane z 45 LED niejako muszą pojawiać się dość często.
    Zdradzę małą tajemnicę, do kolejnego numeru chcemy przygotować m.in. materiał o Ił-28 w roli powietrznego tankera, mam nadzieję, że będzie interesujący dla miłośników polskiego lotnictwa.
    Liczymy na Wasz udział w nowym magazynie.

    https://www.facebook.com/laf.aeromaxpl/
    Robert S LAF

  11. #11

    Dołączył
    Sep 2016

    Domyślnie

    W gwoli uściślenia materiału o lotach na badanie skażeń atmosfery. Autorzy napisali, iż w pierwszych lotach testowych brały udział 2 samoloty MiG-21 MF o nr takt. 6506 i 6508. O ile samolot 6508 po epizodzie 12 lipiec 77 do grudnia 79 r. więcej nie wrócił na stan 45. LED to maszyna 6506 latała tam z przerwą na remont (21 luty 80-15 październik 80) aż do 8 grudnia 86 roku kiedy poszła do Debrzna.
    W tym czasie razem z samolotem PFM 6611 maszyna 6506 wykonała jeszcze sporo takich lotów. Maszyna PFM 6611 była używana do lotów (podstawowych, krótkich), a maszyna 6506 do lotów dłuższych. W praktyce lot trwał mniej więcej tyle samo, tylko tyle, że pilot miał większy komfort ze względu na większą ilość paliwa jaką przenosił MF. Testowano także konfigurację MiGa-21 MF 6506 z zasobnikiem UPP-2 pod kadłubem i dwoma zbiornikami paliwa 490 l pod skrzydłami ale nie z niewiadomych względów loty takie wstrzymano. W trakcie lotów odnotowano przesłanki do wypadku polegające na lądowaniu z ilością paliwa poniżej minimum określonego w instrukcji użytkowania samolotu MiG-21 w locie.
    Pozdrawiam,

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    z Mielca rodem

    Domyślnie

    Zróbcie coś na kształt sklepu internetowego, do tego płatność kartą, wysyłka przez paczkomaty, normalne ceny wysyłki . Za kilka wydań magazynu nie ogarniecie sprzedaży tak jak teraz to wygląda. Musi być jakiś automat.
    Co tu napisać....

  13. #13

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    Torun

    Domyślnie

    Dzięki AdamiG za uzupełnienia. Jak zwykle przy przygotowywaniu materiału do publikacji jest odwieczny dylemat: ile i co uda się zamieścić. Najczęściej trzeba się ograniczać mając do dyspozycji określoną powierzchnię. Przykładowo, przygotowując ostatnio nowy materiał, wyselekcjonowałem do niego ponad 120 zdjęć, a miejsca na 4 stronach jest na 10 góra 12 zdjęć.

    "Jarekch" poruszył szereg bardzo istotnych spraw. Na wstępnym etapie tworzenia Aeromax.pl skupiliśmy się na sprawach merytorycznych związanych z formą i treścią prezentowanych artykułów. To było priorytetem ( i nadal jest). Chcemy przygotowywać ciekawe materiały, które wnoszą coś nowego, a to wymaga sporo czasu i wysiłku. Sprawy marketingowe i handlowe są ważne i mam nadzieję, że z czasem uda nam się i nad tym popracować. Dlatego bardzo dziękuję za cenne uwagi. Aby zwiększyć dostępność naszego magazynu zdecydowaliśmy się na kolportaż poprzez sieć Empików. Jak pewnie większość z Was wie wiąże się to z bardzo dużą prowizją, ale zajmują się tym profesjonalnie.

    Korzystając z okazji chciałbym podziękować wszystkim, którzy dzwonią lub piszą do nas bezpośrednio (na adres: studiolaf_rs@wp.pl) za bardzo miłe słowa. A tym bardziej tym, którzy przysyłają zdjęcia, i materiały do wykorzystania na łamach Aeromax.pl. Również sugestie co do ewentualnych przyszłych tematów, są dla nas cenne i wpływają na dobór przygotowywanych artykułów.
    Przykład z dnia dzisiejszego, zdjęcia z włoskiej fabryki gdzie próby przechodzi pierwszy polski M346 na stronie https://www.facebook.com/laf.aeromaxpl/
    jarekch likes this.
    Robert S LAF

  14. #14
    Awatar kaesz

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    Panowie z LAF-u
    - SPS-141Je
    - Monsun
    - H-66
    - SPRD-99
    to tematy dla was, bardzo proszę Kiedy nowy numer?

  15. #15

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    Torun

    Domyślnie

    Te i mam nadzieję wiele innych. Staramy się, aby w AEROMAX.pl były tematy nieznane, lub mniej znane oraz takie do których można coś ciekawego "dorzucić".
    Jak już wcześniej wspomniałem, przygotowaliśmy na podstawie odszukanych archiwalnych dokumentów, artykuł o różnych koncepcjach tankowania w locie. Powstały one w końcówce lat 50-tych i były autorstwa polskich inżynierów. Poza tym pojawi się materiał o polskich MiG-21bis sprzedanych do Ugandy. Jest też druga część godeł z 6 PLM-B, z tabelą samolotów na których były one namalowane ( w połączeniu z dodatkowymi informacjami o rotacjach). Będzie też 9 stronicowe opracowanie na temat pierwszej uzbrojonej wersji śmigłowca Mi-2U Żmija (z którego w późniejszym okresie powstał wariant Mi-2US). Kontynuując cykl o M-15, dość niezwykłej konstrukcji z Mielca, opublikujemy ciekawy materiał o badaniach tunelowych przeprowadzanych w IL.
    Mam przed sobą wydrukowany "prototyp" grudniowego numeru 03, jeszcze kilka korekt i mam nadzieję, że docelowa wersja pojawi się zgodnie z planem.
    KrzysztofM likes this.
    Robert S LAF

  16. #16
    Awatar kaesz

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    Nowy numer jest już w Empikach. Na pierwszy rzut oka wygląda bardzo ciekawie (szczególnie obszerny tekst o tankowaniu w powietrzu zaskakuje), choć jeszcze nie czytałem.
    Okładka i reklama na następnych dwóch stronach rozbawia, aż przypominają się wizje bojowej Irydy z początku lat '90 Czy istnieje ekonomiczne uzasadnienie grubego kredowego papieru? To chyba zbyt wielka rozrzutność, wystarczyłby taki jak w Lotnictwie z szachownicą... który to magazyn wiemy jak skończył

  17. #17

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    Torun

    Domyślnie

    W najnowszym numerze AEROMAX.pl nr 09 (który dzisiaj schodzi z drukarni) na stronie 23 przy okazji materiału o Tiger Meet publikujemy zdjęcie Lim-2 z namalowanym dzikim kotem na kadłubie. Niestety zdjęcie którym dysponujemy ( z około 1960 roku) ma obcięty fragment gdzie powinien być nos tego zwierzaka. Mam pytanie i prośbę: czy ktokolwiek dysponuje zdjęciem gdzie widać całe godło naniesione na tym samolocie ?
    Ewentualnie czy ktoś podjął by się rekonstrukcji brakującego fragmentu w celu wykonania kolorowej ilustracji ?
    Proszę o kontakt bezpośredni: studiolaf_rs@wp.pl
    Robert S LAF

  18. #18

    Dołączył
    Jan 2019

    Domyślnie

    Miałem okazję zapoznać się pobieżnie z publikacją "Fotorejestr" MiG-21MF. Zacząłem od pierwszego samolotu n/t 6503. I tutaj na początek znalazłem dwa błędy i jedną niedorzeczność. Mianowicie:

    Samolot 6503
    Błędy:
    - samolot do 62. PLM do II eskadry trafił już w listopadzie 1989 roku, nie w styczniu 1990 r.
    - służył tam do czerwca, a nie do lipca 1992.
    Niedorzeczność:

    - Nie może samolot latać w 11. PLM do maja 1992, skoro jego eksploatacja zakończyła się w lipcu 1992 w 11. PLM,

    Co więcej samolot lotem technicznym przyleciał do 51. PWL w lipcu 1992 roku, choć jego resurs kończył się z wrześniem 1992 roku.

    Według mnie dane tego samolotu kształtują się następująco.

    11.12.1972 – 07.02.1972 – 34. PLM
    07.02.1972 – 26.05.1972 – 10. PLM
    26.05.1972 – 22.03.1980 – 34. PLM
    22.03.1980 – 28.01.1982 – 11. PLM
    28.01.1982 – 24.09.82 – WZL-3 Remont Średni zakończony zgodnie z wpisem do książki płatowca 31.07.1982, trzy obloty poremontowe ostatni 21.09.1982
    24.09.1982 – 06.11.1989 – 11. PLM
    06.11.1989 – 10.06.1991 – 62. PLM II Esk.
    10.06.1991 – 16.07.1992 – 11. PLM II. Esk.
    16.07.1992 – 51. PWL Mierzęcice (wpisany w rejestr BSP 04.08.1992)
    18.03.1993 – skasowany i pocięty w dniu 30.09.1993 roku w ramach CFE-1
    Nr ostatniego silnika G342377048
    Nalot 1240 h

    Nie patrzyłem dalej szczegółowo ale w kolejne 2 numerki "6504" i "6506" też widzę już dwa błędy.
    W wolnej chwili przeanalizuje resztę.

    I niejako przy okazji autor zdjęcia samolotu 6515 to nie Krzysztof Firchenstein, a raczej Kirschenstein.

    Pozdrawiam,

  19. #19
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Fajnie ale popraw date przybycia do 34 plm nie mógł latać w lutym skoro piszesz ze przybył dopiero w grudniu 72

  20. #20

    Dołączył
    Jan 2019

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez CRC Zobacz posta
    Fajnie ale popraw date przybycia do 34 plm nie mógł latać w lutym skoro piszesz ze przybył dopiero w grudniu 72
    Tak oczywiście - grube paluchy robią swoje.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •