Myśliwce F-15 i F-16 pojawią się nad Donbasem? Ukraina potrzebuje nowoczesnej broni (msn.com)
"szkolenie ukraińskich pilotów na tych maszynach może zając od dwóch do nawet trzech miesięcy." Bardzo pojętni Ci ukraińscy piloci.
W sumie to w F-16 może siedzieć miś Jogi który latał od 10 lat na tym typie.
Kto to sprawdzi?.
Jakie F-16 i F-15? A co z IFF( Identification Friend or Foe)?
Jak OPL Ukrainy identyfikuje własne maszyny? Chyba nie wzrokowo wykonując strzelania z S-300. Przecież ten "złom" odstrzeli "Jaszczomba" jak go nie zidentyfikuje z dystansu np +30 km z misiem Jogi lub misiem Bubu w środku.
Nawet miś nie zdąży pieluchy zabrudzić jak oberwie po łapkach.
Najpierw trzeba dostsować sprzęt do systemów identyfikacji używanych na Ukrainie a Wielki Biały Ojciec nie pozwala na takie kombinacje nikomu poza Izraelem. Nie chce tracić kontroli nad tym uzbrojeniem, a od tego jest IFF w kastrowanych elektronicznie wersjach eksportowych samolotów Made in USA.
Prędzej zobaczycie tam Eurofightery z zapasów np. RAF. W Europie jest duży zapas Eurofighterów. Można też sprezentować Ukrainie Tornada. Ale to będa decyzje Angoli, Włochów, itd.
A Bubu w eurofighterze będzie "swój"?
Dobrze napisane, Prawda jest taka, ze Ukraina więcej osiągnie mając więcej OPLOT (szkolenia w UK są w toku) niż 12 czy 24 myśliwce.
Eurofightery nad Ukraina to by była piękna rzecz.
Wszystko po za Migami i Su z wiadomych krajów to polemika i odlegle plany.
Ciekawe czy/kiedy naszym politykom wyrwie się jak to naprawdę było z Mig-29 tak jak z T72.
https://www.onet.pl/informacje/onetw...tbjpe,79cfc278 tak ciekawostka
Nie chodzi o wkładkę miesną.
Eurofighter ma europejskie rozwiazania w zakresie proadzenia walki powietrznej i jest dostepny od reki, łacznie z amunicja - AIM-120, MBDA Meteor itd. IFF jest produkcji Leonardo a F-16 to samolot w pełni amerykański - nie ma możliwości po pierwsze go dostaczyć sojuszikom za MiGi-29 - patrz Polska. Więc argument o łatwej dostępnosci F-16 dla PSP w razie konfliktu obalili sami Amerykanie pokazujac nam środkowy palec.
Najwiekszemu swojemu przyd...sowi w Europie.
Podobnie jest z amunicją AIM-120 C-7 zamawianą bodajże dla Polski w 2016/2017 i nie dostarczono jej przez 4/5 lat. Jeżeli F-16, F-15 czy F-35 nie ma europejskiej amunicji to jest on bezwartościowy na TAKIEJ wojnie. W Polsce na defiladzie i F-16 i F-35 będą się pięknie się prezentować. Wiele razy o tym pisałem i to jest obecnie niezaprzeczaln fakt. Nasze 'sejmowe "lachony" beda sie miały na tle czego fotografować za nasze pieniądze.
Na Ukrainie jest prawdziwa wojna a nie układy lobbistyczno rzadowe jak w Polsce w celu wymiany dbrego na lepsze. Tam nie ma miejsca na udawanie jak u nas i celowe niszczenie sprzętu przez rząd jaki jest z MiGami-29 czy Su-22. Bo Ukraińcy bronili by się dzis na drzwiach od stodoły. A nie dobrze zmodernizowanym sprzętem.
Samolot MiG-29 MU1 czy Su-27 zodernizowane przez Radionix są w pełni bojowym sprzętem z pełnym zapleczem jak Bozia przykazała.
To samo ma Eurofighter i Gripen w Europie. Podobnie Tornado. Poza tym F-16 Block 52+ pokazały swoja skuteczność w stosunku do Su-30MKI nad Kaszmirem odpalajac w jego kierunku AIM-120 C-5, a przynajmniej próbjac z nim walczyć. Na MiGi-21-98 (Bison) ok. sprawdził się.
Wyobrażasz sobie po wojnie integrację R-27 czy R-74 z F-16? Ja nie. I masz fabrykę amunicji ktorej nie możzesz zastosować?
Amerykanie nie pozwolą niczego z tym samolotem Ukraińcom integrować. Więc to by był beznadziejny wybór i po wojnie i w czasie wojny.
Może jako samolot do akcji pow-ziemia i samoobrony w czasie takiej akcji F-16 można brac i nic więcej, choć problemy jakie stwrzał w Polsce AIDEWS też to stawiają pod znakiem zapytania bo kto bedzie wykonywał update bazy zagrozeń w tym urzadzeniu? Jako zastępstwo Su-25 i Su-24 F-16 to dobry wybór w czasie pokoju, za MiGa-29 i Su-27 to pomyłka bo rozchód amunicji w czasie walk powietrznych z pilotami na tym samym wysokim poziomie wyszkoleniai nowoczenymi systemami WE/WRE jest duży bo na wojnie odpalasz po 2 pociski R-27 by mieć zwiększoną pewność trafienia.
A jak oszczędzasz amunicję to skutecznośc spada do np. 0,5, 07 prawdopodobieństwa porażenia celu za pomocą R-73E.
Żródło: http://dziennikzbrojny.pl/artykuly/art,6,29,6506,lotnictwo,uzbrojenie,pocisk-powietrze-powietrze-r-73-k-73-izdielije-72-aa-11-archer-i-warianty-rozwojowe
Tu mamy nalot na Wyspę Węży wykonanu przez Su-27.
Samoloty weszły w srefę działania rosyjskich myśliwców z Sewastopola, i OPL wyosażonej w MANPADS. Su-27 podobnie jak zmodernizowane MiGi-29 posiadają ukraińskie rozwiązania oparte na zachdnich komponentach podobnie pociski R-27 i R-73 produkowane przez Artem. Więc aktuaalizacje baz danych systemów WE/WRE, modernizację działania głowic o nowe algorytmy naproawdzana, integracja nowego wyposażenia jest możliwa od zaraz po jego opracowaniu. Dzieki temu systemy tych samolotów przez użytkownika mogą być elastycznie i szybko dostosowywane do nowych zagrozeń takich jak zmodernizowane przez Rosje głowice pocisków R-27 w ostatnich latach. W Polsce takiej możliwości nie ma w wypadku F-16. F-16 to Black Box w dziedzinie dostępności przez polskiego użytkownika do wielu kluczowych urządzeń pokładowych. Wykupujesz wsparcie USA i koniec.
Jeżeli nie dostaniecie od wsparcia zewnetrznego nowego update sotware to taka akcja będzie niemożliwa do przeprowadzenia na bezpiecznym poziomie dla załóg i sprzętu.
Podobnie jest z systemami S-300PU. Ex radziecki sprzet ma duży zapas modernizacyjny i jest podatny na cyfryzację.
Ukraińskie Siły Powietrzne i OPL w wyższych warstwach oparte sa na ex radzieckich rozwiazaniach ktore systematycznie modernizowano na bazie zachodnich komponentów. Robiono to kompleksowo więc skuteczność tego sprzętu jest bardzo wysoka co widac po jakości zniszczonych samolotów Rosjan.
To samo widzimy w Syrii w przypadku odpierania ataków pow-ziemia. Państwa te nie sa tak bezbronne jak Polska używajac bardzo skuecznie np. systemów BUK. Ukrainie najbardziej brakuje dużego nasycenia środkami OPL i wykrywania obiektów na małej wysokosci oraz budowy drugiej linii obrony OPL takich strategicznie ważnych miast jak Lwów.
Zniszczenie Lwowskich Zakładów Remontowych to spory cios, o ile nie zostały ewakułowane wczesniej. Choc podobno na hali było kilka maszyn w tym jedna klienta zagranicznego.
Manpads sie myli https://www.youtube.com/watch?v=MOjSpGabu90
Temat o An-225 jest zamknięty więc pozwolę sobie tutaj:
https://guide.kyivcity.gov.ua/virtua...la-rujnuvannaa
Wysokiej jakości panoramy sferyczne dokumentujące zniszczenia. Po lewej stronie trzeba wygrać Hostomel i otworzy się złożony z kilku panoram sferycznych "spacer" po hangarze An-225 oraz sąsiadującej z nim części lotniska.
Co do działań lotniczych na rzecz "moich" Ukraińców... Właśnie siedzą w A350-900 LH466 do San Diego. Udało się dzięki programowi u4u (United for Ukraine).
Zawiozłem ich rano do BER, pomogłem w check-in, polecieli do MUC i później do SAN.
To i ja pozwolę sobie tutaj. Podobno Mrija idzie na złom :
https://polskieradio24.pl/5/1223/Art...-swiecie-WIDEO
Mamy trochę szczegółów dotyczących mostu powietrznego realizowanego przez ukraiński wywiad wojskowy do Mariupola. W tajnych misjach dostawy zaopatrzenia do Azowstalu uczestniczyło w sumie 16 śmigłowców Mi-8. Dwa z nich zostały zniszczone. Przeprowadzono siedem misji w wyniku kórych ewakuowano rannych, dostarczono leki, żywność, amunicję oraz 72 świeżych żołnierzy "Azowa". W trakcie powrotu z 5 i 7 misji utracono helikoptery. Trzeci śmigłowiec został dodatkowo utracony w misji, którą wysłano na ratunek zestrzelonym.
Żródło (ang): https://www.thedrive.com/the-war-zon...upied-mariupol
Pisałem o lotach do Azowstalu. Mamy film z jednej z tych misji, nie potrafię się podjąć weryfikacji prawdziwości.
https://twitter.com/Blue_Sauron/stat...78813905309696
Jakoś myślałem zawsze, że takie rzeczy łatwiej (bezpieczniej) w nocy ale może mi się tylko wydaje.
Zakładki