Strona 13 z 14 PierwszyPierwszy ... 3 11 12 13 14 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 241 do 260 z 280
Like Tree6Likes

Wątek: AWUC

  1. #241

    Dołączył
    Oct 2011

    Domyślnie Nawigator lotniczy - kurs oficerski (studium oficerskie) w WSOSP w Dęblinie


    Polecamy

    Witam wszystkich forumowiczów,

    bardzo proszę Was (a zwłaszcza osoby, które orientują się w temacie) o udzielenie odpowiedzi na kilka moich pytań:

    1) Jestem zainteresowany zdobyciem zawodu nawigatora pokładowego (lotniczego), tak więc czy istnieje możliwość zdobycia takich kwalifikacji na kursach oficerskich organizowanych przez szkołę oficerską w Dęblinie?

    2) Jakie na ten kierunek jest preferowane wykształcenie dla osób po studiach?

    3) Czy wymagania zdrowotne i sprawnościowe są takie same jak dla pilotów?

    4) Ile osób z reguły przyjmują na taki kurs, a ile średnio jest chętnych na jedno miejsce?

    5) Ewentualnie w jaki sposób zdobyć zawód nawigatora pokładowego w cywilu - gdzie organizowane są kursy i szkolenia w tym zakresie w Polsce?

    No i jeszcze pytanie trochę "z innej beczki":

    Czy nawigatorami w myśliwcach F-16 są żołnierze wyszkoleni jako "nawigatorzy", czy też funkcje te wykonuje po prostu drugi "pilot"?

    Z góry dziękuję za udzieloną odpowiedź i pozdrawiam.

  2. #242

    Dołączył
    Aug 2008

    Domyślnie

    Ogólnie mówiąc ciężka sprawa. Jeżeli chodzi o AWUC, dwa lata temu był taki kierunek i raczej się nie zapowiada, żeby był ponownie. Aktualnie studia pięcioletnie kończy 8 nawigatorów, z czego tylko 5 dostało pracę w swojej specjalności. Na czwartym roku jest kilkunastu, ale już jakiś czas temu mieli mieć zmienioną specjalność na kierunek sztabowy. Teoretycznie wymagana jest kategoria ZII, ale w rzeczywistości wszyscy mają ZIC (czyli tak jak piloci samolotów transportowych/śmigłowców). W cywilu ten zawód już praktycznie nie istnieje (chyba, że gdzieś w Afryce). O ile dobrze pamiętam dwa lata temu cywilną licencję nawigatora w Polsce posiadało 12 osób. Na F-16 nie ma nawigatora, jeśli chodzi o samoloty odrzutowe, to np. Tornado i F-14, ale tego w Polsce za bardzo nie spotkamy. W Polsce nawigatorzy latają na C-130, SH-2G, Mi-14 i M-28.
    Life is brutal...

  3. #243

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Witajcie

    Orientuje się ktoś ile osób w tym roku zostało przyjętych na kurs na kierunku lotnym? pozdrawiam

  4. #244
    konwiasty
    Goście

    Domyślnie

    Jak dobrze pamiętam to 10.

  5. #245

    Dołączył
    Jul 2010

    Domyślnie

    Nie orientujecie się jak sytuacja wygląda jak gość dostaje kategorię Z? Jest szansa żeby polatać?

  6. #246

    Dołączył
    May 2011

    Domyślnie

    Orientuje się może ktokolwiek czy gdzieś na stronie WSOSP pojawiła się informacja o przyszłorocznym naborze do studium? Stronę mają toporną, co jakiś czas ją przeglądam ale nic nie trafiłem. Na stronce WSOWL wszystko jest elegancko wypisane.

  7. #247
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Drzemi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez keraj Zobacz posta
    Nie orientujecie się jak sytuacja wygląda jak gość dostaje kategorię Z? Jest szansa żeby polatać?
    Potrzebujesz Z1 (A, B lub C), żeby polatać.

  8. #248

    Dołączył
    Jul 2010

    Domyślnie

    Wszystko sie zgadza, tylko w tej chwili mam D, zmienic moga tylko na Z(zdolny do sluzby zawodowej), czy to jakos przeszkadza w rekrutacji?

  9. #249
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Drzemi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Jak nie będziesz mieć Z1 i będziesz się ubiegać o miejsce na AWUC z zamiarem zostania pilotem, to nie masz szans. Ewentualnie z Z2 można polatać jako "pozostały personel latający". Samo Z nie pozwoli Ci polatać. Nie wiem z jakiego powodu miałeś D, ale marne szanse żeby samo się poprawiło do Z1/Z2.

  10. #250

    Dołączył
    Jul 2010

    Domyślnie

    Dostalem za zapalenie opon z dziecinstwa, teraz jestem zdrowy jak kon Przy zmianie kategorii niestety juz A nie dostane, wiec tylko Z mi pozostaje. Nie wiedzie jak to zlatwic, czy jechac wczesniej i probowac zmienic, czy zlozyc papiery do szkoly i wtedy dopiero zmieniac?
    Ostatnio edytowane przez Drzemi ; 02-12-2011 o 16:33 Powód: Wielka litera

  11. #251
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Drzemi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Jak zmienisz teraz na Z, to i tak później będziesz musiał przejść kolejne badania przy okazji rekrutacji. Najlepiej skontaktuj się z lekarzem medycyny lotniczej i przedstaw swój problem.

  12. #252

    Dołączył
    Jul 2010

    Domyślnie

    Rzeczywiscie, to bedzie chyba najlepszy pomysl, dzieki za pomoc.

  13. #253

    Dołączył
    Jul 2010

    Domyślnie

    Dla zainteresowanych, rozmawiałem dzisiaj z lekarzem orzecznikiem, powiedział że komisji nie interesuje co było kiedyś, ważny jest stan obecny.

  14. #254
    Awatar TomekPod

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Witam wszystkich !
    Wie ktoś ile osób startuje na kurs oficerski z licencją PPL(A) ?

  15. #255
    Awatar rArek

    Dołączył
    Aug 2011
    Mieszka w
    EPRA->EPDE

    Domyślnie

    Witam ,
    Z informacji na stronie WSOSP-u wynika , że w tym roku na SO mają tylko 10 miejsc i to na kierunku pilotażu (szkolenie 24 miesięczne)
    Studium Oficerskie
    A co z SIL-em ? Na lotkę raczej nie mam szans ,ale chętnie spróbowałbym z obsługą naziemną a tu widzę że nie przewidują .
    Czy może przewidziany jest inny termin na kierunki naziemne ? Strona WSOSP była do tej pory słabo aktualizowana ...

    Pozdrawiam

  16. #256
    konwiasty
    Goście

    Domyślnie

    Tylko lotka w tym roku, więc odpuściłem sobie w tym roku tą imprezę.

  17. #257

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie

    Studium oficerskie trwa 2 lata, pytanie czy szkoli się w tyg czy jest to pełne 2 lata normalnego wojska i trzeba pobierać przepustkę na wyjście ?
    Co jest gwarantowane dla ludzi którzy się dostali, $, akademik, dwie suche bułki ?

  18. #258

    Dołączył
    Jul 2010

    Domyślnie

    Orientujecie się jakie papiery(lotnicze) dostajemy po 2 latach?
    Ostatnio edytowane przez JacekB ; 27-02-2012 o 19:39 Powód: wielka litera na początku zdania.

  19. #259
    Awatar hideto

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Włocławek/Łódź

    Domyślnie

    Zapewne rozkaz dzienny o nadaniu uprawień na statkach na których latałeś w SO. A później podobny rozkaz po przejściu szkolenia na ostatecznym typie samolotu w jednostce. Chyba nie spodziewałeś się pięknej licencji PPL(A) czy czegoś w tym rodzaju...

  20. #260

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie


    Polecamy

    No ale po odejściu ze służby jest możliwość przekonwertowania tych uprawnień na cywilne?
    Ostatnio edytowane przez JacekB ; 28-02-2012 o 23:36 Powód: wielka litera.

Strona 13 z 14 PierwszyPierwszy ... 3 11 12 13 14 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •