Pokaż wyniki od 1 do 13 z 13
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie Muzeum Marynarki Wojennej w Gdyni


    Polecamy














  2. #2

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Floryda/Warszawa

    Domyślnie

    1) Czy Limek-6bis zawsze był srebrny, czy został przemalowany? Wydawało mi sie, że na wszystkich położono kamuflaż w latach 70-80.
    2) Zieleń na śmigłowcach też jakaś dziwna. Inwencja twórcza Muzeum?

  3. #3
    jj
    jj jest nieaktywny

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    gdynia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jacek Jarzecki
    1) Czy Limek-6bis zawsze był srebrny, czy został przemalowany? Wydawało mi sie, że na wszystkich położono kamuflaż w latach 70-80.
    2) Zieleń na śmigłowcach też jakaś dziwna. Inwencja twórcza Muzeum?
    Ten lim stoi tam nie dłużej jak 10 lat. Gdzie był przedtem nie wiem.
    Przed nim był Lim-5R lub LIM-6M w kamuflarzu.
    Jak przyszedł do muzeum był w b.dobrym stanie. Mało prawdopodobne, aby zawsze był srebrny.
    Na limach LMW kamuflaż położono dość późno. bo jescze w pierwszej połowie lat 70 latały bez, podczas gdy limy z piły i mirosławca miały kamuflaż już od końca lat 60-tych.

  4. #4

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Floryda/Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jj
    Na limach LMW kamuflaż położono dość późno. bo jescze w pierwszej połowie lat 70 latały bez, podczas gdy limy z piły i mirosławca miały kamuflaż już od końca lat 60-tych.
    Nie jestem pewien skąd pochodziły Limy-6 ćwiczące do defilady XXV lecia PRL w lipcu 1969 (jak wiadomo, ostatecznie poleciały tylko śmigłowce), ale samoloty były wyłącznie srebrne. Zadnych kamuflaży. A całe towarzystwo latało czasem i dwa razy dziennie nad moim podwórkiem.

  5. #5

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Pamiętam, jak w sierpniu 1968 na lotnisku Kraków-Rakowice Czyżyny trwały treningi do pokazów lotniczych, które ostatecznie nie odbyły się z powodu nagłego pogorszenia się pogody. M. in. w symulowanym ataku na cele naziemne brały udział dwa klucze Lim-6bis. Na osiem sztuk tylko jeden był w kamuflażu, pozostałe były jeszcze w kolorze aluminium.

  6. #6

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Floryda/Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bocian
    M. in. w symulowanym ataku na cele naziemne brały udział dwa klucze Lim-6bis. Na osiem sztuk tylko jeden był w kamuflażu, pozostałe były jeszcze w kolorze aluminium.
    Dlatego myślę, że kamuflaż na Limach upowszechnił się dopiero na pocz. lat 70tych. Może jestem w błędzie - mam gdzies schowany numer Aeroplanu, w całości pośw. Limom-6. Muszę tam sprawdzić. Np. na defiladzie XXX-lecia w lipcu 1974, z pewnością wszystkie 6R i 6bis były już efektownie pokolorowane

  7. #7
    jj
    jj jest nieaktywny

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    gdynia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jacek Jarzecki
    Cytat Zamieszczone przez bocian
    M. in. w symulowanym ataku na cele naziemne brały udział dwa klucze Lim-6bis. Na osiem sztuk tylko jeden był w kamuflażu, pozostałe były jeszcze w kolorze aluminium.
    Dlatego myślę, że kamuflaż na Limach upowszechnił się dopiero na pocz. lat 70tych. Może jestem w błędzie - mam gdzies schowany numer Aeroplanu, w całości pośw. Limom-6. Muszę tam sprawdzić. Np. na defiladzie XXX-lecia w lipcu 1974, z pewnością wszystkie 6R i 6bis były już efektownie pokolorowane
    W 1969 do mojej wioski na manewry Odra Nysa 69 przebazował się 6 plmsz. Wszystkie ich limy miały kamuflaż w przeciwieństwie do miejscowych.[/list]

  8. #8
    Awatar fulcrum

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBY
    – A jeśli po drodze coś się zepsuje i będziemy musieli lądować przymusowo na morzu?
    – To byłoby bardzo niefortunne... – odezwał się Hassel chichocząc złośliwie.
    –Zaufajcie wtedy Panu Bogu i firmie Pratt &Whitney.

    Mapa pomników lotniczych w Polsce
    Moje zdjęcia na Flickr

  9. #9

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jacek Jarzecki
    Dlatego myślę, że kamuflaż na Limach upowszechnił się dopiero na pocz. lat 70tych. Może jestem w błędzie - mam gdzies schowany numer Aeroplanu, w całości pośw. Limom-6. Muszę tam sprawdzić. Np. na defiladzie XXX-lecia w lipcu 1974, z pewnością wszystkie 6R i 6bis były już efektownie pokolorowane
    Znalazłem ten numer "Aeroplana" - 5/6 z 2003 r. Rzeczywiście jest tam podane, że pierwszy oficjalny wzór malowania kamuflażowego samolotów Lim-6bis opracowano w marcu 1969 w LZR-2 w Bydgoszczy i rozesłano do jednostek w celu samodzielnego wdrożenia. Wszystko się zgadza, pamiętam jak w sierpniu 1969 byłem na wakacjach w Unieściu. Pewnego pięknego dnia mieliśmy piękne widowisko. Nad plażą i samą miejscowością kosiakiem latały Limy-6. Wszystkie już były pokryte pięknym kamuflażem. Teraz zastanawiam się, z jakiej jednostki mogły pochodzić. Wychodzi, że z 6 pułku z Piły lub z 8 z Mirosławca, ponieważ wówczas 51 plmsz był w końcowej fazie likwidacji, a 40 w Świdwinie był jeszcze pułkiem myśliwskim. Jeżeli faktycznie malowania kamuflażowe na Limy-6 MW (7 plmsz z Siemirowic) naniesiono póżniej, to znaczy, że samoloty WL otrzymały malowania w ciągu roku 1969. Tak wydedukowałem.

  10. #10

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Floryda/Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bocian
    Jeżeli faktycznie malowania kamuflażowe na Limy-6 MW (7 plmsz z Siemirowic) naniesiono póżniej, to znaczy, że samoloty WL otrzymały malowania w ciągu roku 1969.
    Z kolei ja mam teraz sporo wątpliwości, czy Limy-6 ćwiczące nad Warszawą do defilady 22 lipca 1969, były wyłącznie w kolorze aluminium... :/ Wydaje mi się że jednak tak, ale procent pewności maleje.

  11. #11

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jacek Jarzecki
    Z kolei ja mam teraz sporo wątpliwości, czy Limy-6 ćwiczące nad Warszawą do defilady 22 lipca 1969, były wyłącznie w kolorze aluminium... Wydaje mi się że jednak tak, ale procent pewności maleje
    Bo właśnie, jak widać, rok 1969 był rokiem przełomowym jeśli chodzi o malowanie kamuflaży na Limach-6. Można przypuszczać, że malowanie samolotów w jednostkach było przeprowadzane sukcesywnie i mogło trwać dobrych kilka miesięcy, nawet do póżnej jesieni. W związku z tym w miesiącach letnich mogły latać zarówno egzemplarze w kamuflażu jak i w kolorze srebrnym. Im bliżej końca roku, tym ilość Limków w kamuflażu oczywiście rosła.

  12. #12
    jj
    jj jest nieaktywny

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    gdynia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez "bocian
    Znalazłem ten numer "Aeroplana" - 5/6 z 2003 r. Rzeczywiście jest tam podane, że pierwszy oficjalny wzór malowania kamuflażowego samolotów Lim-6bis opracowano w marcu 1969 w LZR-2 w Bydgoszczy i rozesłano do jednostek w celu samodzielnego wdrożenia.
    Do tego Aeroplana było dołączone CD. Tam są zdjęcia Lim-6bis 6plmsz z manewrów w Czechosłowacji na lotnisku Hradec Kralove, na którym samoloty są w kamuflażu. Wg autora miał to być rok.....1967.[/list]

  13. #13

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez jj
    Do tego Aeroplana było dołączone CD. Tam są zdjęcia Lim-6bis 6plmsz z manewrów w Czechosłowacji na lotnisku Hradec Kralove, na którym samoloty są w kamuflażu. Wg autora miał to być rok.....1967.
    Może być pomyłka w dacie. Jeśli w 1968 roku zdecydowana większość latała bez kamuflażu, to w 67 przypuszczam że kamuflowane mogły być pojedyncze egzemplarze.

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •