Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 95
Like Tree3Likes

Wątek: Wypadki

  1. #21

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    Lublin/EPDE

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Jurand Zobacz posta
    4 marca 1988r., godz. 17.45


    Pilot: por. pil. inż. Jarosław Górecki s. Jana ur. 25.10.1959 r. w m. Biała Podlaska; absolwent Liceum Lotniczego z 1978 r., WOSL z 1982 r.;pilot klucza z 11. plm OPK we Wrocławiu; pilot 3. klasy, pośmiertnie awansowany do stopnia kapitana.

    Nalot: 510 godz. na samolotach: TS-11 Iskra, Lim-5, MiG-21. Nalot na MiG-21MF - około 241 godz.

    Zadanie: Lot w NZWA.

    Okoliczności katastrofy: Pilot samolotu MiG-21MF wykonywał start z dopalaniem na lotnisku we Wrocławiu. Po oderwaniu się od ziemi, na wysokości 15-20 m, podczas wznoszenia, nastąpiło zwarcie dyszy silnika na zakresie dopalania i silnik przestał działać. Pilot nie podjął próby wykatapultowania się, pomimo jednoznacznych komend kierownika lotów i warunków umożliwiających bezpieczne opuszczenie samolotu.

    Przyczyna: Bezpośrednią przyczyną katastrofy była niesprawność silnika wynikająca z uszkodzenia przewodu powietrznego doprowadzającego powietrze pod ciśnieniem do pompy paliwowej dopalacza. Nadmierna ilość paliwa spowodowała przepalenie łopatek turbiny i przerwanie pracy silnika.


    "Pamięci lotników wojskowych 1945-2003" pod redakcją J.Zielińskiego, Warszawa 2003.
    Kiedys mialem okazje rozmawiac z jednym z pilotow latajacych wtedy we Wroclawiu. Pare dni przed katastrofa zalogi otrzymaly nowe indeksy. Kierownik lotow wolala go uzywajac nowego indeksu, na ktory pilot nie zareagowal wystarczajaco szybko. Pamietam, ze moj rozmowca byl ogromnie rozzalony, ze nie wywolywano go po imieniu, albo uzywajac jego "ksywki"...

  2. #22

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    Radom

    Domyślnie Może ktoś wie co było przyczną śmierci tych pilotów?

    Jan Stanisławski 18.7.37. 33lata.
    Jerzy Sajewski 27.3.34.-4.5.61.
    Zgineli śmiercią lotnika.
    Pochowani we wsi Głowaczów k.Kozienic.

  3. #23

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Odnośnie por. Sajewskiego: zginął obok lotniska w Babimoście, był pilotem 45 pułku lotnictwa myśliwskiego, stacjonującego tamże. Przyczyną katastrofy była awaria silnika na wysokości 50 metrów, podczas startu w nocy w zwykłych warunkach atmosferycznych. Samolot Lim-2.
    Ostatnio edytowane przez bocian ; 26-06-2010 o 07:29 Powód: uzupełnienie

  4. #24
    Awatar anax

    Dołączył
    Feb 2010

    Domyślnie

    Witam...

    Ja natomiast poszukuję zdjęć ppłk. Macieja Górkiewicz, który zginął wraz z por. Madejem przy podejsciu do DS w Powidzu w 2001 roku. Może ktoś pomóc?

  5. #25

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie Por. Wiktor Panczyj

    Witam! Poszukuję informacji na temat okoliczności i przyczyn wypadku, w którym zginął por. pil. Wiktor Panczyj z 1PLM OPK. Wypadek miał miejsce 9.11.1970 r. w okolicach miejscowości Pęcław k/Głogowa.

  6. #26
    voy
    voy jest nieaktywny

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    9 listopada 1970 r., godz. 23.45
    Pilot: por. pil. Wiktor Panczyj s. Stefana, ur. 1.03.1944 r. w m. Dżełombet (ZSRR); absolwent OSL w Dęblinie z 1.11.1967 r.; przeszkalany pilot eskadry lotniczej 1. plm w Mińsku Mazowieckim; pilot 2. klasy.
    Nalot: na samolotach: TS-8 Bies, SBLim-2, Lim-2, Lim-5, MiG-21.
    Zadanie: Lot na przechwycenie w NZWA.
    Okoliczności katastrofy: Podczas lotu szkolnego na przechwycenie w NZWA, w samolot MiG-21PF z 62. plm z Krzesin uderzył samolot przechwytujący. Uderzony samolot spadł na ziemię koło miejscowości Pęcław pow. Głogów, pilot zginął. Pilot samolotu przechwytującego, por. Piotr Maik, wylądował bezpiecznie na uszkodzonej maszynie.
    Przyczyna: Przyczyną katastrofy był błąd popełniony przez pilota atakującego.
    Miejsce spoczynku: Cmentarz w Dęblinie, kw-III, rz-3, g-12.


    Pamięci Lotników Wojskowych 1945-2003.

  7. #27

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Radom

    Domyślnie

    Mam takie pytanie, wczoraj będąc na cmentarzu w Radomiu, odwiedzając część na której pochowani są m.in. piloci, znalazłem grób pilota ( nazwisko niestety zapomniałem, na płycie napisane było, że był pilotem doświadczalnym) który zginął śmiercią lotnika w lutym 1998 roku, ktoś zna więcej szczegółów? I jeszcze jedna prośba, chciałem odwiedzić grób pilota Casy, pochowany jest bodaj w Lipsku, ktoś może ma dokładniejsze namiary?
    Ostatnio edytowane przez Drzemi ; 28-02-2011 o 19:49 Powód: Pisownia
    Orlik

  8. #28
    voy
    voy jest nieaktywny

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Mam takie pytanie, wczoraj będąc na cmentarzu w Radomiu, odwiedzając część na której pochowani są m.in. piloci, znalazłem grób pilota ( nazwisko niestety zapomniałem, na płycie napisane było, że był pilotem doświadczalnym) który zginął śmiercią lotnika w lutym 1998 roku, ktoś zna więcej szczegółów?
    23 lutego 1998 r., godz. 16.24
    Pilot: mjr pil. mgr Andrzej Dziąbowski, ur. 1.01.1959 r.; absolwent WOSL z 1981 r.; zastępca dowódcy ds. liniowych z 45. LED; pilot klasy "M".
    Nalot: 2030 godz. Nalot na TS-11 Iskra - 416 godz.
    Pilot: ppłk pil. inż. Krzysztof Siek, ur. 29.08.1952 r,; absolwent WOSL z 1975 r.; starszy pilot z 45. LED; pilot klasy "M".
    Nalot: 2744 godz. na samolotach: SBLim-2, Lim-2, Lim-5, TS-11 Iskra, I-22 Iryda. Nalot na TS-11 Iskra - 441 godz.
    Zadanie: Lot próbny według programu "A" w DZWA.
    Okoliczności katastrofy: Katastrofa wydarzyła się podczas lotu próbnego według programu "A" po remoncie samolotu TS-11 Iskra w WZL-3. Załoga wykonała nie ujęty w zadaniu lot odwrócony nad lotniskiem, na wysokości 100 m. Podczas odwracania samolotu do lotu normalnego nastąpiło rozłączenie sterów w układzie wzmacniacza hydraulicznego lewej lotki. Samolot wykonał gwałtowną beczkę, opóścił nos i zderzył się z ziemią. Został całkowicie zniszczony.
    Przyczyna: Przyczynąkatastrofy było samoczynne rozłączenie się podczas lotu suwaka rozdzielczego z popychaczem wzmacniacza hydraulicznego lotki lewego skrzydła z powodu niewłaściwie wykonanego montażu sworznia łączącego.
    Miejsce spoczynku: Ppłk K. Siek został pochowany na Cmentarzu Powązkowskim w Warszawie; mjr A. Dziąbowski na cmentarzu w Radomiu.

    Pamięci Lotników Wojskowych 1945-2003.

  9. #29

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Radom

    Domyślnie

    Dziękuję bardzo voy.
    Ostatnio edytowane przez Drzemi ; 28-02-2011 o 19:49 Powód: Kropka
    Orlik

  10. #30

    Dołączył
    Feb 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lucas1979 Zobacz posta
    Mam takie pytanie, wczoraj będąc na cmentarzu w Radomiu, odwiedzając część na której pochowani są m.in. piloci, znalazłem grób pilota ( nazwisko niestety zapomniałem, na płycie napisane było, że był pilotem doświadczalnym) który zginął śmiercią lotnika w lutym 1998 roku, ktoś zna więcej szczegółów? I jeszcze jedna prośba, chciałem odwiedzić grób pilota Casy, pochowany jest bodaj w Lipsku, ktoś może ma dokładniejsze namiary?
    Miejscowość Lipsko-Polesie na trasie Zamość-Krasnobród

  11. #31
    pho
    pho jest nieaktywny
    Awatar pho

    Dołączył
    Aug 2010
    Mieszka w
    EPRA

    Domyślnie

    Cześć, szukam informacji nt. związany z wypadkiem z 19.06.1982 Jan Piłat. Gdyby ktoś posiadał jakaś wiedzę na ten temat będę wdzięczny na razie znam tylko datę i nic więcej ...

  12. #32
    voy
    voy jest nieaktywny

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    19 czerwca 1982 r.
    Pilot: por. pil. inż. Jan Piłat s. Pawła, ur. 4.09.1956 r. w m. Lesko; absolwent WOSL z 1979 r.; pilot eskadry lotniczej z 32. plrt w Sochaczewie; pilot 3. klasy.
    Nalot: 394 godz. na samolotach Lim-2A. Nalot na SBLim-2A - około 110 godz.
    Nawigator: ppor. nawig. inż. Stanisław Janusz Pastuszyński s. Stefana, ur. 6.05.1954 r. w Warszawie; absolwent WOSL z 1979 r.; starszy nawigator; nawigator 3. klasy.
    Nalot: na samolotach: TS-11 Iskra, UTI MiG-15, Lim-2, Lim-2A.
    Zadanie: Lot na typowe atakowanie celów naziemnych.
    Okoliczności katastrofy: Katastrofa wydarzyła się na poligonie Ślubowo. Pilot i nawigator samolotu SBLim-2A wykonywali lot w dzień w zwykłych warunkach atmosferycznych. Po wykonaniu strzelania do czołgu na poligonie pilot za późno wyprowadził samolot z nurkowania. Maszyna zderzyła się z lasem. Załoga poniosła śmierć.
    Przyczyna: Przyczyną katastrofy było zbyt późne, i na małej wysokości, wyprowadzenie samolotu z ataku po oddaniu serii do celu naziemnego.

    Pamięci Lotników Wojskowych 1945-2003.

  13. #33
    pho
    pho jest nieaktywny
    Awatar pho

    Dołączył
    Aug 2010
    Mieszka w
    EPRA

    Domyślnie

    Dzięki.

  14. #34

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Puławy

    Domyślnie

    Witam,

    Już od dłuższego czasu szukam tej książki, ale bez powodzenia.
    Czy ktoś może ma do sprzedania lub info gdzie jest. A może ktoś mi sprzeda kopie?

    Pozdrawiam

  15. #35

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez voy Zobacz posta
    23 lutego 1998 r., godz. 16.24
    Pilot: mjr pil. mgr Andrzej Dziąbowski, ur. 1.01.1959 r.; absolwent WOSL z 1981 r.; zastępca dowódcy ds. liniowych z 45. LED; pilot klasy "M".
    Nalot: 2030 godz. Nalot na TS-11 Iskra - 416 godz.
    Pilot: ppłk pil. inż. Krzysztof Siek, ur. 29.08.1952 r,; absolwent WOSL z 1975 r.; starszy pilot z 45. LED; pilot klasy "M".
    Nalot: 2744 godz. na samolotach: SBLim-2, Lim-2, Lim-5, TS-11 Iskra, I-22 Iryda. Nalot na TS-11 Iskra - 441 godz.
    Zadanie: Lot próbny według programu "A" w DZWA.
    Okoliczności katastrofy: Katastrofa wydarzyła się podczas lotu próbnego według programu "A" po remoncie samolotu TS-11 Iskra w WZL-3. Załoga wykonała nie ujęty w zadaniu lot odwrócony nad lotniskiem, na wysokości 100 m. Podczas odwracania samolotu do lotu normalnego nastąpiło rozłączenie sterów w układzie wzmacniacza hydraulicznego lewej lotki. Samolot wykonał gwałtowną beczkę, opóścił nos i zderzył się z ziemią. Został całkowicie zniszczony.
    Przyczyna: Przyczynąkatastrofy było samoczynne rozłączenie się podczas lotu suwaka rozdzielczego z popychaczem wzmacniacza hydraulicznego lotki lewego skrzydła z powodu niewłaściwie wykonanego montażu sworznia łączącego.
    Miejsce spoczynku: Ppłk K. Siek został pochowany na Cmentarzu Powązkowskim w Warszawie; mjr A. Dziąbowski na cmentarzu w Radomiu.

    Pamięci Lotników Wojskowych 1945-2003.
    Pamietam ten wypadek Akurat skończyła się odprawa przez lotami "antków" i jeszcze staliśmy przed samochodami na stojance (byłem wtedy w zasadniczej na zabezpieczeniu lotów) - patrzyliśmy sobie jak ta iskra latała gdy nagle po wykonaniu półbeczki na odchodne przed lądowaniem maszyna przewaliła się na plecy i poszła prosto do ziemi - spadła ok.500 m od nas, na terenie lotniska, niedaleko składów paliwowych...po minucie byliśmy na miejscu...niewiele z niej zostało, piloci o ile pamietam katapultowali sie nad samą ziemią także nie mieli szans... Za chwilę pomimo straży na jednostkę weszło chyba pół okolicznego osiedla przez płot i musieliśmy trzymać gapiów z dala od miejsca upadku...

  16. #36

    Dołączył
    Apr 2012

    Domyślnie

    Witam,
    na cmentarzu w Złotowie znajduje się mogiła por. Stanisława Pawlaka który zginął śmiercią lotnika w 1982 roku. Znalazłem informacje że rozbił się na MIGu21 w Rogowie pow. żninski. Tam ustawiono też symboliczny kamień.
    Wie ktoś coś więcej na temat tej katastrofy ?
    --
    Lunika likes this.

  17. #37
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Wie. Samolot MiG-21M nr 1902 z 9 plm w Debrznie. Dalsze szczegóły w książce "Pamięci lotników wojskowych 1945-2003" (nowsze wydanie "Polskie lotnictwo wojskowe 1945-2010"), która służy za biblię w tych sprawach.

  18. #38

    Dołączył
    Apr 2012

    Domyślnie

    Dzięki za informacje dodatkowe.
    Czy wiadomo co było przyczyną wypadku ?
    --

  19. #39
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Prawdopodobnie błąd pilotażowy w trakcie wyprowadzania z ataku, skutkujący utratą orientacji przestrzennej, a następnie uderzeniem w ziemię z dużą prędkością. W kombinacji z trudnymi warunkami atmosferycznymi.

  20. #40

    Dołączył
    Apr 2012

    Domyślnie


    Polecamy

    ..z podziękowaniem raz jeszcze.
    --

Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 01-02-2017, 15:26
  2. 08-01-2017, 21:35
  3. 12-06-2015, 18:43
  4. 12-06-2015, 16:37
  5. 06-04-2015, 20:50
  6. 15-03-2015, 20:52
  7. 05-02-2015, 15:00
  8. 09-01-2015, 16:45
  9. 12-12-2014, 14:34
  10. 17-11-2014, 18:31
  11. 16-11-2014, 18:01
  12. 02-11-2014, 18:36
  13. 02-11-2014, 18:30
  14. 24-10-2014, 17:25
  15. 20-06-2014, 21:25
  16. 28-05-2014, 23:04
  17. 07-05-2014, 10:43
  18. 23-04-2014, 22:15
  19. 23-04-2014, 22:05
  20. 22-04-2014, 12:32
  21. 22-04-2014, 00:16
  22. 13-04-2014, 12:41
  23. 12-04-2014, 23:41
  24. 08-04-2014, 01:41
  25. 22-03-2014, 12:23
  26. 08-02-2014, 06:48
  27. 06-02-2014, 19:57
  28. 12-01-2014, 05:46
  29. 06-01-2014, 10:24
  30. 20-11-2013, 15:14
  31. 06-11-2013, 16:15
  32. 29-10-2013, 14:29
  33. 22-10-2013, 01:24
  34. 28-09-2013, 19:16
  35. 25-09-2013, 20:36
  36. 21-09-2013, 15:16
  37. 06-09-2013, 22:12
  38. 06-09-2013, 22:06
  39. 18-08-2013, 12:20
  40. 23-07-2013, 15:12
  41. 03-06-2013, 11:34
  42. 24-05-2013, 19:48
  43. 09-05-2013, 23:37
  44. 28-04-2013, 23:14
  45. 28-04-2013, 22:15
  46. 26-04-2013, 17:19
  47. 24-04-2013, 19:04
  48. 21-04-2013, 23:49
  49. 20-04-2013, 20:41
  50. 18-04-2013, 16:36

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •