Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 43
  1. #21
    Gryniek
    Goście

    Domyślnie


    Polecamy

    Odam jeszcze jeden DOL - Koronowo. Jeżdżąc nad morze mam możliwość podziwiać go i rozpędzać maszynkę na bardzo dobrym asfalcie. Osobiście uważam, że nie potrzeba wiele nakładów aby mógł być używany. 1 i 2 to stojanki. Prawa strona zdjęcia to wschód lewa zachód.
    Ostatnio edytowane przez JacekB ; 27-07-2009 o 22:18 Powód: ort

  2. #22
    Awatar aszczytno

    Dołączył
    Apr 2009

    Domyślnie

    DOL Kliniska, 29.06.2003


    Jakość taka sobie, ale pamiątka jest
    Aha! I jeszcze a` propos DOL-i: pomiędzy Wielbarkiem a Nidzicą (miejscowość Przeździęk Wielki i Mały) znajduje się od dawna nie używany DOL-teraz ścigają się tam motocykliści...
    Ostatnio edytowane przez aszczytno ; 27-06-2009 o 09:18

  3. #23
    Awatar wolan

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Szczerze wątpię w to, czy faktycznie ten DOL powstanie, a nawet jeśli, to czy będzie używany. A4 jest zbyt ważnym europejskim ciągiem komunikacyjnym, żeby można było tak po prostu zamknąć na cały dzień i przeprowadzić loty. Jest dużo starych DOLi na mniejszych drogach i jeśli faktycznie ktoś by chciał reaktywować ćwiczenia na DOLach, to o wiele łatwiej jest wyremontować coś takiego niż budować i eksploatować coś nowego i to na A4.

  4. #24
    Awatar sniffer

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Leszno

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aszczytno Zobacz posta
    DOL Kliniska, 29.06.2003
    Super! aszczytno fota jak dla mnie max! Wszystko, ładnie, pięknie, ale ustalmy w końcu kiedy były ostatnie ćwiczenia? Maj czy czerwiec w końcu? Z powyższej daty wynika, że to prawie lipiec

    Jak już jesteśmy przy starych, poczciwych DOL'ach to pozwolę sobie dorzucić wideo:

    Su-22 @ DOL
    Ostatnio edytowane przez sniffer ; 27-06-2009 o 10:37

  5. #25

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    EPLK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wolan Zobacz posta
    Szczerze wątpię w to, czy faktycznie ten DOL powstanie, a nawet jeśli, to czy będzie używany. A4 jest zbyt ważnym europejskim ciągiem komunikacyjnym, żeby można było tak po prostu zamknąć na cały dzień i przeprowadzić loty. Jest dużo starych DOLi na mniejszych drogach i jeśli faktycznie ktoś by chciał reaktywować ćwiczenia na DOLach, to o wiele łatwiej jest wyremontować coś takiego niż budować i eksploatować coś nowego i to na A4.
    też o tym pomyślałem, ale przecież autostrada ma 2 jezdnie a DOL będzie na jednej z nich, więc teoretycznie na drugiej jezdni może odbywać się ruch dwukierunkowy. Nie wiem nie jeżdżę A4 ale tam ruch tylko jedną nitką to podobno nic nadzwyczajnego więc co za różnica, remonty czy loty
    Stowarzyszenie Miłośników Lotnictwa Ziemi Łaskiej

  6. #26

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie

    Tak się zastanawiam kto by pozwolił aby po jednej stronie lądowały/startowały maszyny wojskowe, a raptem kilka metrów obok odbywał się normalny ruch drogowy? Dam głowę, że karambol gwarantowany już przy pierwszej operacji

  7. #27
    Awatar wolan

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Galaxy Zobacz posta
    też o tym pomyślałem, ale przecież autostrada ma 2 jezdnie a DOL będzie na jednej z nich, więc teoretycznie na drugiej jezdni może odbywać się ruch dwukierunkowy. Nie wiem nie jeżdżę A4 ale tam ruch tylko jedną nitką to podobno nic nadzwyczajnego więc co za różnica, remonty czy loty
    Zdecydowanie DOL byłby na obydwu nitkach. Nie wiem, czy gdziekolwiek DOL mieścił się na 2 pasach+poboczu... Tak jak na A2, tylko nie wiem jak jest aktualnie po remoncie, bo jeszcze parę lat temu nie było pasa zieleni i barier, później były łatwe do demontażu bariery, a teraz chyba już stałe, albo nawet zrobiony pas zieleni.

  8. #28

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    111

    Domyślnie

    Panowie, zbiorę glos w kwestiach Dol-i bo się nimi szczegółnie interesuję i za wyjątkiem kilku czyli koło Gdyni, Jarosławca, Brzezia, Leszna, Granowa, wszystkie mam dokładnie "spenetrowane", czytaj sfilmowane w obu kierunkach. Jak coś służę wiedzą. Co do tego,że ma powstac DOL w rzeczonej okolicy powiem NARESZCIE. Według mnie system Lądowisk poza bazą stacjonowania to w dalszym ciągu ciekawy pomysł, zasługujący na rozważenie.

  9. #29

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    z Mielca rodem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wolan Zobacz posta
    Szczerze wątpię w to, czy faktycznie ten DOL powstanie, a nawet jeśli, to czy będzie używany. A4 jest zbyt ważnym europejskim ciągiem komunikacyjnym......
    Tylko, że DOL nie jest budowany w celu ćwiczenia startów "z lasu", ale w razie "W". W naszej części Polski poza EPRZ i EPML nie ma gdzie startować samolotom wojskowym.
    Co tu napisać....

  10. #30
    Awatar wolan

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jarekch Zobacz posta
    Tylko, że DOL nie jest budowany w celu ćwiczenia startów "z lasu", ale w razie "W". W naszej części Polski poza EPRZ i EPML nie ma gdzie startować samolotom wojskowym.
    Oczywiście, ale gdzieś trzeba ćwiczyć latanie na DOLach, a ten byłby jedynym nadającym się... Chyba że reaktywują chociaż część starych DOLi, w co szczerze wątpię.

  11. #31

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wolan Zobacz posta
    Szczerze wątpię w to, czy faktycznie ten DOL powstanie, a nawet jeśli, to czy będzie używany. A4 jest zbyt ważnym europejskim ciągiem komunikacyjnym, żeby można było tak po prostu zamknąć na cały dzień i przeprowadzić loty. Jest dużo starych DOLi na mniejszych drogach i jeśli faktycznie ktoś by chciał reaktywować ćwiczenia na DOLach, to o wiele łatwiej jest wyremontować coś takiego niż budować i eksploatować coś nowego i to na A4.
    DOL na tak ważnych drogach jak A4 nie jest po to aby ćwiczyć, choć na początku przed oddaniem można zrobić trening. Dol jest tylko potrzebny w warunkach ostatecznych czyli wojny.

  12. #32
    Awatar wolan

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wrzesinski1 Zobacz posta
    DOL na tak ważnych drogach jak A4 nie jest po to aby ćwiczyć, choć na początku przed oddaniem można zrobić trening. Dol jest tylko potrzebny w warunkach ostatecznych czyli wojny.
    Pisałem post wyżej o co mi chodzi. Uważasz, że jedne ćwiczenia wystarczą i za 25 lat (bez ćwiczeń) w razie czego spokojnie można będzie z takiego DOLa korzystać? To po co przed zamknięciem DOLi które były wcześniej odbywały się na nich regularne ćwiczenia?

  13. #33
    Awatar kaesz

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    Zgodzę się z wolan, może i budują DOL tak na zapas, ale kto w czasie wojny miałby na nim lądować jeśli od 6 lat nie prowadzi się szkoleń w lądowaniu, a nie jest to taką zwykłą sprawą żeby od tak na nim wylądować...

  14. #34
    Awatar aszczytno

    Dołączył
    Apr 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sniffer Zobacz posta
    Super! aszczytno fota jak dla mnie max! Wszystko, ładnie, pięknie, ale ustalmy w końcu kiedy były ostatnie ćwiczenia? Maj czy czerwiec w końcu? Z powyższej daty wynika, że to prawie lipiec

    Jak już jesteśmy przy starych, poczciwych DOL'ach to pozwolę sobie dorzucić wideo:

    Su-22 @ DOL
    Zmusiłeś mnie do dokładnego sprawdzenia, sniffer I faktycznie, jest pewna (dość duża niestety), rozbieżność...Data z histogramu, to czerwiec, a histogramy innych fotek z tego samego cyklu wskazują na 31 maja...Dobrze, że choć rok jest ten sam DOL był wtedy fragmentem ćwiczeń pk. Szybka Mewa.

  15. #35

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    z nie nacka

    Domyślnie

    Od siebie mogę dodać że kolejny DOL jest po zachodniej części Wrocławia za Krępicami i Miękinią w kierunku Środy Śląskiej na DK 94. Problemem jest jakość tej drogi. Są koleiny, pęknięcia nawierzchni etc. To co jest koło Leszna to już wogóle nawet trudno nazwać drogą. Ponieważ nawet autko na szerszych kołach trudno utrzymać w tych szynach.

  16. #36
    Moderator Senior Screener
    Awatar galahadpl

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Military Airfield Directory: Air Bases and military airfields in Poland

    Lista Lotnisk wojskowych i wszelkich DOLi w Polsce można tez poszukać jak to wygląda w innych krajach
    Swoja droga ciekawi mnie czy te odcinki dróg maja jakieś specjalne traktowanie w fazie budowy(zwiększona nośność) i eksploatacji (wzmożone inspekcje stanu nawierzchni)??

  17. #37

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    111

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez galahadpl Zobacz posta
    Swoja droga ciekawi mnie czy te odcinki dróg maja jakieś specjalne traktowanie w fazie budowy(zwiększona nośność) i eksploatacji (wzmożone inspekcje stanu nawierzchni)??
    Byłem w ciągu ostatnich 2 lat na prawie wszystkich DOL-ach w Polsce i poza Dol Kliniska żaden nie posiada wystarczająco równego i zadbanego asfaltu, aby mogły lądowac na nich samoloty(wojskowe). Stan nawierzchni do poruszania się samochodem jest wystarczający. Przykład po rozpędzeniu się przed zakrętem w Koronowie prędkość pod koniec prostej 190km/h, ze startu zatrzymanego na DOL Debrzno 180 km/h, DOL Rossoszyca spokojnie 170km/h

  18. #38
    Moderator Senior Screener
    Awatar galahadpl

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    A co ile odbywają się ćwiczenia na DOLach i czy uczestniczą w nich tylko Su Migi I TS czy może jakiś An tez się czasami brany pod uwagę?

  19. #39

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    111

    Domyślnie

    Ostatnie czwiczenia na DOL-u o jakich słyszałem, odbyły się w 2003 roku w Kliniskach. Brały w nich udział min. SU-22.

  20. #40
    Awatar aszczytno

    Dołączył
    Apr 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez lelek7 Zobacz posta
    Ostatnie czwiczenia na DOL-u o jakich słyszałem, odbyły się w 2003 roku w Kliniskach. Brały w nich udział min. SU-22.
    Bylem tam wtedy
    Zapraszam kilka postów wyżej...

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3 OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 18-06-2012, 14:11
  2. 03-06-2012, 18:53
  3. 14-05-2012, 19:56
  4. 18-04-2012, 18:53
  5. 10-04-2012, 18:56
  6. 02-02-2012, 19:01
  7. 27-12-2011, 14:48
  8. 23-12-2011, 19:10
  9. 10-12-2011, 11:43
  10. 08-11-2011, 22:36
  11. 17-10-2011, 12:20
  12. 19-09-2011, 13:15
  13. 05-08-2011, 00:37
  14. 04-07-2011, 12:22
  15. 22-04-2011, 16:05
  16. 24-01-2011, 15:22
  17. 02-10-2010, 19:34
  18. 01-10-2010, 20:12

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •