Odam jeszcze jeden DOL - Koronowo. Jeżdżąc nad morze mam możliwość podziwiać go i rozpędzać maszynkę na bardzo dobrym asfalcie. Osobiście uważam, że nie potrzeba wiele nakładów aby mógł być używany. 1 i 2 to stojanki. Prawa strona zdjęcia to wschód lewa zachód.
Ostatnio edytowane przez JacekB ; 27-07-2009 o 22:18 Powód: ort
Szczerze wątpię w to, czy faktycznie ten DOL powstanie, a nawet jeśli, to czy będzie używany. A4 jest zbyt ważnym europejskim ciągiem komunikacyjnym, żeby można było tak po prostu zamknąć na cały dzień i przeprowadzić loty. Jest dużo starych DOLi na mniejszych drogach i jeśli faktycznie ktoś by chciał reaktywować ćwiczenia na DOLach, to o wiele łatwiej jest wyremontować coś takiego niż budować i eksploatować coś nowego i to na A4.
Super! aszczytno fota jak dla mnie max! Wszystko, ładnie, pięknie, ale ustalmy w końcu kiedy były ostatnie ćwiczenia? Maj czy czerwiec w końcu? Z powyższej daty wynika, że to prawie lipiec
Jak już jesteśmy przy starych, poczciwych DOL'ach to pozwolę sobie dorzucić wideo:
Su-22 @ DOL
Ostatnio edytowane przez sniffer ; 27-06-2009 o 10:37
też o tym pomyślałem, ale przecież autostrada ma 2 jezdnie a DOL będzie na jednej z nich, więc teoretycznie na drugiej jezdni może odbywać się ruch dwukierunkowy. Nie wiem nie jeżdżę A4 ale tam ruch tylko jedną nitką to podobno nic nadzwyczajnego więc co za różnica, remonty czy loty
Stowarzyszenie Miłośników Lotnictwa Ziemi Łaskiej
Zdecydowanie DOL byłby na obydwu nitkach. Nie wiem, czy gdziekolwiek DOL mieścił się na 2 pasach+poboczu... Tak jak na A2, tylko nie wiem jak jest aktualnie po remoncie, bo jeszcze parę lat temu nie było pasa zieleni i barier, później były łatwe do demontażu bariery, a teraz chyba już stałe, albo nawet zrobiony pas zieleni.
Panowie, zbiorę glos w kwestiach Dol-i bo się nimi szczegółnie interesuję i za wyjątkiem kilku czyli koło Gdyni, Jarosławca, Brzezia, Leszna, Granowa, wszystkie mam dokładnie "spenetrowane", czytaj sfilmowane w obu kierunkach. Jak coś służę wiedzą. Co do tego,że ma powstac DOL w rzeczonej okolicy powiem NARESZCIE. Według mnie system Lądowisk poza bazą stacjonowania to w dalszym ciągu ciekawy pomysł, zasługujący na rozważenie.
Zgodzę się z wolan, może i budują DOL tak na zapas, ale kto w czasie wojny miałby na nim lądować jeśli od 6 lat nie prowadzi się szkoleń w lądowaniu, a nie jest to taką zwykłą sprawą żeby od tak na nim wylądować...
Zmusiłeś mnie do dokładnego sprawdzenia, sniffer I faktycznie, jest pewna (dość duża niestety), rozbieżność...Data z histogramu, to czerwiec, a histogramy innych fotek z tego samego cyklu wskazują na 31 maja...Dobrze, że choć rok jest ten sam DOL był wtedy fragmentem ćwiczeń pk. Szybka Mewa.
Od siebie mogę dodać że kolejny DOL jest po zachodniej części Wrocławia za Krępicami i Miękinią w kierunku Środy Śląskiej na DK 94. Problemem jest jakość tej drogi. Są koleiny, pęknięcia nawierzchni etc. To co jest koło Leszna to już wogóle nawet trudno nazwać drogą. Ponieważ nawet autko na szerszych kołach trudno utrzymać w tych szynach.
Military Airfield Directory: Air Bases and military airfields in Poland
Lista Lotnisk wojskowych i wszelkich DOLi w Polsce można tez poszukać jak to wygląda w innych krajach
Swoja droga ciekawi mnie czy te odcinki dróg maja jakieś specjalne traktowanie w fazie budowy(zwiększona nośność) i eksploatacji (wzmożone inspekcje stanu nawierzchni)??
Byłem w ciągu ostatnich 2 lat na prawie wszystkich DOL-ach w Polsce i poza Dol Kliniska żaden nie posiada wystarczająco równego i zadbanego asfaltu, aby mogły lądowac na nich samoloty(wojskowe). Stan nawierzchni do poruszania się samochodem jest wystarczający. Przykład po rozpędzeniu się przed zakrętem w Koronowie prędkość pod koniec prostej 190km/h, ze startu zatrzymanego na DOL Debrzno 180 km/h, DOL Rossoszyca spokojnie 170km/h
A co ile odbywają się ćwiczenia na DOLach i czy uczestniczą w nich tylko Su Migi I TS czy może jakiś An tez się czasami brany pod uwagę?
Ostatnie czwiczenia na DOL-u o jakich słyszałem, odbyły się w 2003 roku w Kliniskach. Brały w nich udział min. SU-22.
Zakładki