Pokaż wyniki od 1 do 15 z 15
  1. #1
    Awatar Marta

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warsaw, Warszawa, Poland, 108126032553728, Warsaw, Poland

    Domyślnie Jaka przyszłość dla Raptora?


    Polecamy

    Obie izby amerykanskiego Kongresu wydaly sprzeczne opinie na temat finansowanie prokektu z budzetu. Teraz obie izby musza ustanowic wspolne stanowisko w tej sprawie. Oby korzystne dla F-22.
    psz.pl - Zmierzch "Raptora". Senat USA wsrzymał dalszą produkcję samolotu

  2. #2
    KZ
    KZ jest teraz aktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marta Zobacz posta
    Obie izby amerykanskiego Kongresu wydaly sprzeczne opinie na temat finansowanie prokektu z budzetu. Teraz obie izby musza ustanowic wspolne stanowisko w tej sprawie. Oby korzystne dla F-22.
    psz.pl - Zmierzch "Raptora". Senat USA wsrzymał dalszą produkcję samolotu
    Korzystnej raczej nie będzie (IMHO) - to samolot który nie jest do niczego specjalnie potrzebny i żeby udowodnić potrzebę dalszych zakupów musieli by wojne wypowiedzieć jakiemuś Państwu mającemu sensowne lotnictwo (UK ? ). Na pokazy jest fajny, ale do tych wojen które toczą się nie nadaje... No i niech P&W zdycha
    KZ

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KZ Zobacz posta
    Korzystnej raczej nie będzie (IMHO) - to samolot który nie jest do niczego specjalnie potrzebny
    Na razie.

    Cytat Zamieszczone przez KZ Zobacz posta
    No i niech P&W zdycha
    Mógłbym napisać: "Niech GE zdycha", ale uważam że konkurencja jest potrzebna, tak więc napiszę "Niech będzie P&W, RR i GE".

    dranio

  4. #4
    KZ
    KZ jest teraz aktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dranio Zobacz posta
    Na razie.
    Nawet gdyby co to mają ich ~187 sztuk, prawda ?
    Przecież nie chodzi o to żeby nie było ich wcale, tylko o wyciągnięcie kasy z kieszeni podatników na następne sztuki

    Cytat Zamieszczone przez dranio Zobacz posta
    Mógłbym napisać: "Niech GE zdycha", ale uważam że konkurencja jest potrzebna, tak więc napiszę "Niech będzie P&W, RR i GE".
    dranio
    Tyle że P&W w kontraktach rządowych od zawsze był uprzywilejowany...
    A razem z Raptorem chcą ubić z F136 i wtedy właśnie nie bedzie żadnej konkurencji - zostanie tylko P&W z F119 i F135 (kilka tysięcy sztuk).
    KZ

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KZ Zobacz posta
    Nawet gdyby co to mają ich ~187 sztuk, prawda ?
    Przecież nie chodzi o to żeby nie było ich wcale, tylko o wyciągnięcie kasy z kieszeni podatników na następne sztuki
    Nie wiem na ile wierzyć planistom USAF, którzy potrzeby określili na więcej sztuk. Zawsze jest z tym dylemat - dla niektórych i 187 F-22 to znacznie za dużo, bo przecież wystarczyłby zmodernizowany F-15.


    Cytat Zamieszczone przez KZ Zobacz posta
    Tyle że P&W w kontraktach rządowych od zawsze był uprzywilejowany...
    Eee..., a jaki silnik napędzał Phantomy, F-5, T-37 i T-38? Po prostu od czasu F-15 wahadło przechyliło się na korzyść Pratta.

    Cytat Zamieszczone przez KZ Zobacz posta
    A razem z Raptorem chcą ubić z F136 i wtedy właśnie nie bedzie żadnej konkurencji - zostanie tylko P&W z F119 i F135 (kilka tysięcy sztuk).
    No właśnie - RR i GE powinny być dostawcą alternatywnego napędu.

    dranio

  6. #6
    Awatar Ogar

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Stąd

    Domyślnie

    Najlepszym wyjściem byłoby otwarcie eksportu normalnej wersji (a nie tego okrojonego....czegoś) do Japonii. Pozwoliłoby to na utrzymanie linii produkcyjnej i dodatkowo zmniejszyło koszta pojedynczego egzemplarza.

    Ten samolot jest tak samo potrzebny, jak rakiety ICBM, których nigdy nie użyto. Stanowi środek, pozwalający pogromić każdego potencjalnego przeciwnika w konflikcie pełnoskalowym (z -40dBSM nie da się dyskutowac ;]) i tym samym stanowi pewien potencjał odstraszania. Ale 'Nec Hercules contra plures'.

    Natomiast inna kwestia są modernizacje istniejących maszyn, które wg. niektórych są ważniejsze, niż zakup nowych maszyn. Chodzi przede wszystkim o zwiększenie zdolnosci A2G, min. poprzez usprawnianie trybu obserwacji ziemi przez radar, możliwość zaprogramowania nowego celu dla broni GPS (obecnie obsługiwane: JDAM, JSOW, SDB). Rozważa się tez integracje HARMów.

    http://www.ausairpower.net/FA-22-Growth-APA.png
    http://www.ausairpower.net/FA-22-Weps-APA.png

  7. #7

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Jaki jest sens podwieszania pod F-22 zbiorników dodatkowych z rakietami pod skrzydłami, przecież zwiększy to wykrywalność.

  8. #8
    KZ
    KZ jest teraz aktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dranio Zobacz posta
    No właśnie - RR i GE powinny być dostawcą alternatywnego napędu.
    dranio
    Coraz słabiej to wygląda w świetle tego co się wczoraj stało...
    KZ

  9. #9
    Awatar Marta

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warsaw, Warszawa, Poland, 108126032553728, Warsaw, Poland

    Domyślnie

    W kwestii tego napędu, to może tez zalezec od amowien - bo jesli klient 'zażyczy' sobie innego dostawce, to co wtedy?
    Wiecie, może moje pytanie jest naiwne i głupie , ale w cywilnym lotnictwie istnieje możliwość wyboru dostawcy silników - w wojskowym nie?

  10. #10
    KZ
    KZ jest teraz aktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marta Zobacz posta
    W kwestii tego napędu, to może tez zalezec od amowien - bo jesli klient 'zażyczy' sobie innego dostawce, to co wtedy?
    Wiecie, może moje pytanie jest naiwne i głupie , ale w cywilnym lotnictwie istnieje możliwość wyboru dostawcy silników - w wojskowym nie?
    Zwróć uwagę na drobny fakt kto płaci za zaprojektowanie i budowę tych silników (dla ułatwienia dodam że nie jest to firma go projektująca / produkująca). To zupełnie inna działka niż w lotnictwie cywilnym. Zresztą jest bardzo niewiele samolotów wojskowych gdzie faktycznie istnieje wybór silnika - F-16 i F-15 i to chyba tyle... A i tutaj sytuacja ma niewiele wspólnego z tym co się dzieje na rynku komercyjnym...
    KZ

  11. #11
    Awatar Marta

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warsaw, Warszawa, Poland, 108126032553728, Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KZ Zobacz posta
    Zwróć uwagę na drobny fakt kto płaci za zaprojektowanie i budowę tych silników (dla ułatwienia dodam że nie jest to firma go projektująca / produkująca). To zupełnie inna działka niż w lotnictwie cywilnym. Zresztą jest bardzo niewiele samolotów wojskowych gdzie faktycznie istnieje wybór silnika - F-16 i F-15 i to chyba tyle... A i tutaj sytuacja ma niewiele wspólnego z tym co się dzieje na rynku komercyjnym...
    Dzieki - wiec w tym przypadku kupujesz 'produkt gotowy' w calosci...Wlasnie nie widzialam za bardzo sytuacji gdzie mozna wybrac silnik do samolotow wojskowych, wiec by sie zgadzalo. W sumie tu juz wchodzi w gre interes panstwa, ktory (mniej lub bardziej przejrzyście ) zawiera umowy z konkretnymi firmami.

  12. #12
    Awatar Ogar

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Stąd

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wrzesinski1 Zobacz posta
    Jaki jest sens podwieszania pod F-22 zbiorników dodatkowych z rakietami pod skrzydłami, przecież zwiększy to wykrywalność.
    Dodatkowe zbiorniki paliwa można odrzucić (razem z pylonami) przed wejściem w strefę bezpośrednich działań.

    Tymczasem uzbrojenie będzie podwieszane w sytuacji, gdy OPL i lotnictwo nieprzyjaciela zostanie już zduszone i nie będzie stanowić bezpośredniego zagrożenia. W takim scenariuszu latanie tylko z komorami to byłoby marnotrawstwo pieniędzy ;]

  13. #13
    KZ
    KZ jest teraz aktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marta Zobacz posta
    Dzieki - wiec w tym przypadku kupujesz 'produkt gotowy' w calosci...Wlasnie nie widzialam za bardzo sytuacji gdzie mozna wybrac silnik do samolotow wojskowych, wiec by sie zgadzalo. W sumie tu juz wchodzi w gre interes panstwa, ktory (mniej lub bardziej przejrzyście ) zawiera umowy z konkretnymi firmami.
    Poza wymienionymi dwoma samolotami - tam przy sprzedaży za granicę jeden i drugi producent silników mocno kombinuje że kupili akurat z jego...
    Dlatego jest sporo F-15 z F110 w Korei i Arabi Saudyjskiej a zadnego w USAF...
    KZ

  14. #14

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ogar Zobacz posta
    Tymczasem uzbrojenie będzie podwieszane w sytuacji, gdy OPL i lotnictwo nieprzyjaciela zostanie już zduszone i nie będzie stanowić bezpośredniego zagrożenia. W takim scenariuszu latanie tylko z komorami to byłoby marnotrawstwo pieniędzy ;]
    W takim wypadku można wysłać B-52 przynajmniej będzie ekonomicznie

  15. #15
    Awatar Ogar

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Stąd

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez wrzesinski1 Zobacz posta
    W takim wypadku można wysłać B-52 przynajmniej będzie ekonomicznie
    B-52 można wykorzystać jedynie w przypadku misji zaplanowanych z dużym wyprzedzeniem. Ze względu na rozmiar i wymagania co do pasa startowego te samoloty nie będą stacjonować w pobliżu strefy działań i nie mogą zostać użyte do szybkiego wsparcia swoich oddziałów (chyba, ze zakładamy scenariusz ciągłych patroli wspomaganych tankowcami, ale to koszmar organizacyjny i ekonomiczny).

    Ponadto, mocno prawdopodobny jest scenariusz Serbski, czyli neutralizacja lotnictwa i większości zintegrowanych systemów OPL dalekiego zasięgu, ale ciągła obecność mobilnych systemów krótkiego zasięgu, często naprowadzanych pasywnie (jak np. osa, tor, tunguska, czy najnowszy w tej rodzinie Pantsir). W takim środowisku B-52 będzie poważnie zagrożony, a F-22, nawet z pełnymi podwieszeniami - nie.

    No i na koniec, nie zawsze będzie wystarczająco dużo celów dla wszystkich bomb na pokładzie B-52 ;>
    Czyli znów ekonomia, bo jednak godzina lotu tego olbrzyma sporo kosztuje, a i kilkuosobową załogę trzeba wyżywić ;]

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •