Strona 2 z 10 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 184
Like Tree11Likes

Wątek: Badania lotnicze w wojsku

  1. #21
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Rafalik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Jedlicze

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Luck89
    Problem wysokich pilotów wziął się z tego, że kiedyś na standardowym wyposażeniu polskiego lotnictwa były MIGI-21, które mają niewielkie kabiny w związku z tym dla kogoś "wielkiego" było porostu mało miejsca;
    Tylko nie pamiętam gdzie to przeczytałem, chyba na starym forum.
    Dobrze przeczytałeś Nowe myśliwce są przestronniejsze, ale w Polsce MiGi i Su nie należą do grzeszących dużą ilością miejsca, stąd takie a nie inne "preferowane" wzrosty.
    Biało- Czerwone Iskry
    Canon 50D + 100-400L IS USM + 18-200 IS + grip BG-E2 + trochę różnych zabawek...
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
    Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

  2. #22
    Andzin
    Goście

    Domyślnie

    Wydaje mi się, że bardziej chodzi o odporność organizmu na przeciążenia.

  3. #23
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Rafalik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Jedlicze

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Andzin
    Wydaje mi się, że bardziej chodzi o odporność organizmu na przeciążenia.
    A dokładnie chyba odległością serca od mózgu, gdyż u przeciętnego (wzrostem) człowieka wynosi ona 40cm, jak ktoś będzie dużo wyższy i ta odległość zwiększy się do np. 50cm to podczas przeciążenia równego 4g odległość ta "zwiększy" się do kolejno 160 i 200cm, więc organizm wyższego pilota będzie znacznie mniej wydolny, przez co przy dużym przeciążeniu wyższy jest narażony na znacznie większe niebezpieczeństwo...

    A kolejny powód to, to, że mogą szyć jednakowe kombinezony (w któych zmieści się człowiek o wzroście 170-180cm)
    Biało- Czerwone Iskry
    Canon 50D + 100-400L IS USM + 18-200 IS + grip BG-E2 + trochę różnych zabawek...
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
    Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

  4. #24

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Andzin
    Czy rozumiesz różnicę między 14-letnim kandydatem na pilota a dorosłym człowiekiem?
    sorry ale my mówimy tu o maksymalnym wzroscie dla pilota !!

  5. #25
    Andzin
    Goście

    Domyślnie

    MaDeJ - sorry, ale odpowiadamy na pytanie Newbie o przebieg badań i wymagania stawiane w Dęblinie.

  6. #26
    Newbie
    Goście

    Domyślnie

    Andzin, ale mi wcale nie chodzilo o wzrost w wieku 14 lat, nie wiem z czego tak wywnioskowales... Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Moja ciekawosc zostala w pelni zaspokojona

  7. #27
    Andzin
    Goście

    Domyślnie

    Ups! Byłem przekonany że wybierasz sie do Liceum Lotniczego.

  8. #28

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    lekko na południe.

    Domyślnie

    Znam pilotów wojskowych mierzących >190 oraz około 167.
    Ważnym "parametrem" była kiedyś odległość siedzeniowo-ciemieniowa, inaczej mówiąc długość kręgosłupa powiększona o czaszkę, nie mogła ona przekraczać.... ileś tam, przestało mnie to interesować w momencie kiedy okazało się, że "trzymam" normy. Wymiar ten brał się zaś jeszcze z Lim-ów, a w zasadzie z ich foteli i odległości do osłony kabiny.
    Fotek K-36 ma regulowaną wysokość i nie ma problemu zarówno z wysokimi jak i niskimi pilotami.
    Wytrzymałość na przeciążenia jest tylko w niewielkim stopniu zależna od odległości serce-mózg, liczą sie bardziej cechy osobnicze i po to przeprowadza się badania na wirówce. Jeżeli okazuje się, że badany zalicza 5,25 (nie pamiętam dokładnie) to uznany jest za przydatnego i dalsze zwiększanie jego tolerancji można wyrabiać treningiem.

    Kabina MiG-29 jest całkiem obszerna w porównaniu z innymi samolotami, m.in. Mirage, F-16, itp. Wielkością zbliżona jest do kabiny F-15, zaś Su-22 to istny salon, pojemność wynosi około 1,8 metra sześciennego (MiG-29 około 1,3), nie piszę tu o wielkości osłony kabiny.

    Jeżeli ktoś sobie życzy to mogę opisać badania lecz należy zwrócić uwagę, że już nie badam się w Dęblinie, a w WIML oraz dość dawno temu byłem kandydatem. Badania kandydackie mogą się trochę różnić od standardowych.

  9. #29
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Rafalik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Jedlicze

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Toyo
    eżeli okazuje się, że badany zalicza 5,25 (nie pamiętam dokładnie) to uznany jest za przydatnego i dalsze zwiększanie jego tolerancji można wyrabiać treningiem.
    Z ust mi to wyjąłeś
    Cytat Zamieszczone przez Toyo
    Badania kandydackie mogą się trochę różnić od standardowych
    No tak to zwykle jest, że kandydat ma nieco więcej badań do przebycia niż ktoś, kto wykonuje badania okresowe.
    Biało- Czerwone Iskry
    Canon 50D + 100-400L IS USM + 18-200 IS + grip BG-E2 + trochę różnych zabawek...
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
    Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

  10. #30
    Newbie
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Toyo
    Jeżeli okazuje się, że badany zalicza 5,25 (nie pamiętam dokładnie) to uznany jest za przydatnego i dalsze zwiększanie jego tolerancji można wyrabiać treningiem.
    A na czym polega taki trening? Moze warto by bylo zastosować go przed badaniami, to by podniosło szanse powodzenia

  11. #31
    Awatar bielik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPPI

    Domyślnie

    jeśli masz prywatną wirówkę ...

  12. #32
    Newbie
    Goście

    Domyślnie

    Ah, chyba że tak... Myślałem, że może trening taki nie polega tylko na dalszym systematycznym siedzeniu w wirówce

    Może dziś popróbuję w pralce... :P Pzdr

  13. #33
    Awatar bielik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPPI

    Domyślnie

    W sumie polega to głównie na umiejętnym oddychaniu i napinaniu mięśni. Może i można to ćwiczyć na sucho, ale ja sobie jakoś takiego czegoś nie mogę wyobrazić.

    (żeby nie było, nigdy nie siedziałem w wirówce, widziałem tylko kilka programów w TV na ten temat i na tej podstawie opieram swoje zdanie)

  14. #34
    Newbie
    Goście

    Domyślnie

    Aha, dzięki. Jeszcze poszukam w necie informacji na ten temat i jak znajdę coś ciekawego, to dam znać...

    Przepraszam za taki maly OT, ale zakładając, że udałoby mi się przejść testy medyczne, to - posiadając odpowiednią wiedzę z zakresu fizyki, matmy, angielskiego i niestety ubogą z lotnictwa, a takze sprawność fizyczną takie, by uzyskać wiele punktów przy rekrutacji, natomiast żadnego doświadczenia lotniczego - mam jakieś szanse dostania się na WSOSP? Jeśli nie - czy dobrym pomysłem byłaby próba dostania się do szkoły podoficerskiej, a po jej ukończeniu przystąpienie do rekrutacji w Szkole Orląt?

    Z góry dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam

  15. #35

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    lekko na południe.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Newbie
    A na czym polega taki trening? Moze warto by bylo zastosować go przed badaniami, to by podniosło szanse powodzenia
    Wcale to nie jest takie niemożliwe.
    Jakie są przyczyny nie pozwalajace zaliczenia wirówki w pierwszym podejściu, wykluczam wady wrodzone.
    Po pierwsze hiperwentylacja: krótkie, szybkie i płytkie oddychanie, Amerykanie pokazują to na Discovery, ale to jest jeden z poważniejszych błędów. Zbyt mało powietrza dostarcza się do płuc przez co zbyt mało tlenu wiąże się z krwią i w efekcie "uboga mieszanka" dostaje się do mózgu nie zapewniając mu odpowiedniego natlenienia. Może i jest to skuteczne w przypadku "wpompowywania" tlenu do płuc poprzez maskę tlenową, ale w naszej wirówce tego nie ma, przynajmniej podczas badań, bo technicznie jest to możliwe.
    Rada: oddech spokojny i głęboki, w tempie jaki osiągamy przy niewielkim wysiłku, nie zatrzymujemy powietrza w płucach, wdech - wydech spokojniutko.
    Luźne mięśnie dolnych partii ciała - światło naczyń krwionośnych otwarte na całą szerokość, siła odśrodkowa wpycha tam krew, a serce nie jest w stanie "wydobyć" jej stamtąd, w obiegu serce-mózg pozostaje jej coraz mniej i znowóż pomimo odpowiedniej iliości tleny mamy mało "nośnika" i mieszaneczka nie tyle uboga co zbyt mało jej, i znowu "fru" na zieloną łączkę (na końcu wyjaśnię o co chodzi).
    Zapobieganie, napięcie wszystkich mięśni od brzucha w dół, zmniejszamy wtedy przestrzeń naczyń krwionośnych i krew pozostaje w górnych częściach ciała hulając z tlenem pomiędzy serduchem, a mózgiem.
    Ważna umiejętność - przy napięciu mięśni przechodzimy na oddychanie przeponą, a nie brzuchem, brzyszek flak - pilot zbladł.
    Wszytsko to można wytrenować poprzez choćby wzmocnienie mięśni brzucha, nie chodzi o "kaloryfer", a o proste napinanie mięśni. Kiedyś podczas konferencji bezpieczeństwa latania była prezentacja odnośnie zagrożeń płynacych z utraty przytomności wskutek wysokiego G, na pierwszym slajdzie pokazano jedno z lepszych urządzeń do treningu był to... sedes. Może trochę przewrotne, ale wymowne.
    Można trenować oddech.
    W wirówce najlepiej siąść tak by nogi mieć jak najbliżej siedziska, podkurczyć je, przyjąć w pełni wyprostowaną postawę, całe plecy muszą dotykać oparcia, potylica na zagłówek, spowoduje to lekkie przyciagnięcie brody do szyji (lekkie - pamiętać), nie skręcać w żadną stronę głowy. Zachować spokój, nic złego się nie dzieje, najnieprzyjemniejszy moment jest podczas hamowania wirówki, spoko - należy pamiętać, że przypięci jesteśmy pasami i nigdzie z tamtąd nie polecimy. Nie myśleć o przeciażeniu, w przypadku włączenia wizualizacji skupić się na lecącym przed nami celem, śledzić go. Pamiętać o oddechu i mięśniach, nie zawcześnie, dopiero w momencie rozpoczęcia narastania przeciążenia. W badaniu interwałowym czyli przeciążenie - norma - przeciazenie - norma, wzrost przeciążenia za każdym razem o pól jednostki, należy dać odpocząć organizmowi w chwilach kiedy nie ma przeciążenia, inaczej "zajeździmy się".
    To chyba tyle.

    Teraz łączka - w wirówce utraciłem przytomność trzy razy, za każdym razem podczas "odjazdu" byłem na pięknej zielonej łące.
    Pomimo utraty przytomności przechodziłem badani, gdyż następowało to przy około 7...7,5 G, przyczyna: raz niedoświadczenie, drugi raz zły moment odpuszczenia mięśni, jeszcze było przeciążenie, trzeci - chyba słabszy dzień.

  16. #36

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPNT/EPRZ

    Domyślnie

    Cóż, dzięki wszystkim za infromacje, sporo się dowiedziałem.
    Mam jeszcze takie drobne pytanko odnośnie ,,ewenementów" medycznych,
    jak się na to patrzy w Dęblinie? Ja np. mam rozdwojony języczek, i jest to coś co bardzo ciekawi wszystkich laryngologów, ale jak na to patrzą tam? czy jest to jakaś ważniejsza sprawa, czy nie ma to żadnego znaczenia?
    [*]C-295M ,,019"[*] ppłk rez. mgr inż. pil. Lech Marchelewski, inż. pil. Piotr Banachowicz[*]C-172 ,,SP-ZAP"[*]płk pil. Alaksandr Marficki, płk pil. Alaksandr Żuraulewicz[*]Tu-154M ,,101"[*]mgr inż. pil. Stanisław Jurewicz[*]mgr inż. pil. Tadeusz Świst[*]

  17. #37
    Awatar bielik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPPI

    Domyślnie

    Tak czy inaczej, najpierw będziesz msuiał uzyskać dopuszczenie do zawodowej służby wosjkowej, zanim w ogóle pojedziesz do tego Dęblina. Jeśli nic na ten temat nie ma w wykazie chorób i "anomalii" wykluczających z poboru, to chyba do Dęblina powinieneś pojechać.

  18. #38

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPNT/EPRZ

    Domyślnie

    Chciałbym się zapytać o pewną rzecz, jako że nie dawno przy okazji wizyty u lekarza mnie olśniło. Mianowice: czy odbyta kilka lat temu operacja przepukliny przekreśla moje szanse na Dęblin?
    [*]C-295M ,,019"[*] ppłk rez. mgr inż. pil. Lech Marchelewski, inż. pil. Piotr Banachowicz[*]C-172 ,,SP-ZAP"[*]płk pil. Alaksandr Marficki, płk pil. Alaksandr Żuraulewicz[*]Tu-154M ,,101"[*]mgr inż. pil. Stanisław Jurewicz[*]mgr inż. pil. Tadeusz Świst[*]

  19. #39

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    polska

    Domyślnie czy korekcja laserowa wzroku jest dopuszczalna?

    witam
    czy po korekcji laserowej wzroku mozna przejsc badania lekarskie?

  20. #40

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie


    Polecamy

    wojtek11071983, oczywiscie ze tak. Liczy sie stan obecny wzroku a nie to co bylo kiedys tam. Pamietaj tylko ze wada to jedno a widzenie to drugie czasem. Ja np. mam bardzo mala wade natomiast literki z tablicy u okulisty czytam slabiej niz powinnam.

Strona 2 z 10 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •