Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 55
Like Tree5Likes

Wątek: Życie wojskowego po ukończeniu WSOSP.

  1. #1

    Dołączył
    Feb 2010

    Domyślnie Życie wojskowego po ukończeniu WSOSP.


    Polecamy

    Mysle nad pojciem w tym roku do OLL, ale nie wierze, ze zycie takiego wojskowego po ukonczeniu WSOSP-u jest doskonałe. Nie możliwe żeby taki wojskowy codziennie wsiadał do f-16 i robił sobie przelot dookoła. Jeśli mamy na tym forum kogoś kto ukonczył WSOSP i pracuje jako pilot wojskowy, lub kogoś kto wie jak wygląda zycie takiego wojskowego, prosze o opisanie jednego dnia ze swojego zycia w tym miejscu i ewentualnie dopisać plusy i minusy pracy jako pilot wojskowy.

  2. #2

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Myślisz dopiero ? To trzeba działać już.

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2010

    Domyślnie

    Wejscie mam na powiedzmy 80 %. Jako laureat konkursu z fizyki, mam wejscie bezposrednie jesli zalicze badania. Robie w tym roku kurs szybowcowy i przy okazji zrobilem badania I klasy cywilne, mam juz zaswiadczenie, jesli mam I klasecywiilna to do tych badan na odrzutowce nie powinno byc chyba duzego problemu, jedyne co to ewentualnie kregoslup i przegroda bo podobno skrzywiona. Nie chce wybrac zle i pojsc do wojska jesli ma to byc nudna praca przez 15 lat do emerytury wojskowej. Fajnie by bylo polatac takimi wojskowymi sprzecikami a jednak z drugiej strony studia w wojsku to troche stracony czas na imprezy, dziewczyny itp., zeby wyjsc na browca bede musial miec przepustke nie mówiąc o innch rzeczach.

  4. #4
    Awatar Finch

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Hmmm, jak czytam to co piszesz, to ty powołania nie masz. Do tego trzeba poświęceń. A życie w wojsku raczej do nudnych nie należy. Za mundurem panny sznurem
    Charger likes this.

  5. #5

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    I klasa, a badania wojskowe to są kompletnie odmienne sprawy. Mimo, że w OLL generalnie jest nieco lżej niż w WSOSP, to i tak badania nie są proste i nie możesz ich porównywać do I klasy.

    No na tym polega służba i pasja. Żeby latać myśliwcem, prócz zdrowia, musisz mieć dużo samozaparcia i być gotowym na wyrzeczenia. sory.

  6. #6

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    I klasa to jest w sumie pryszcz w porównaniu z badaniami w Dęblinie. O badaniach w WIMLu do WSOSP to w ogóle nie wspomnę .
    I klasę dostanie każdy, przeciętny człowiek - nie trzeba być superhero.

  7. #7
    crs
    crs jest nieaktywny
    Awatar crs

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bosspawel Zobacz posta
    A życie w wojsku raczej do nudnych nie należy
    Zycie w wojsku to nie film o Amerykańskich pilotach..

    ..... nie wiem jak wygląda sytuacja obecnie ale chłopaki we Wrocławiu na An-2 latali przy dobrych wiatrach kilka godzin w miesiącu... w Mirosławcu zdaje się przez 2 lata mieli przerwę... więc jak kiepsko trafisz to będziesz się bardzo nudził przez parę lat... lub trochę mniej gdy przydzielą Cię do papierkowej roboty Dość sporo lata się w Krakowie ( Afganistan, Czad, Hiszpania, Grecja, Szwecja, Francja, Turcja, Litwa, Belgia, Holandia.... ) .. więc jak chcesz pośmigać to moim zdaniem jedyną sensowną opcją są transportowce.. może frajda z latania nie ta co na F16.. ale nie można mieć wszystkiego..

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2010

    Domyślnie

    Czyli jednak jest taka opcja, ze marzac o lataniu bede siedzial i robil cos kompletnie odmiennego zeby przejsc te 15 lat sluzby w wojsku....

  9. #9

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Chłopaki na F-16 robią spore naloty. Z tego co słyszałem, na Migach lata się mniej.

  10. #10
    Awatar Finch

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Tu są oficjalne plany na nalot:
    Cytat Zamieszczone przez www.sp.mil.pl

    • dla pilotów F-16 przygotowywanych do działań jako Deployable Forces około 160 godzin
    • dla pozostałych pilotów F-16 około 100 godzin
    • dla pilotów MiG-29 około 80 godzin
    • dla pilotów samolotów CASA C-295 około 240 godzin
    • dla pilotów Su-22 około 70 godzin
    • dla pilotów szkolonych na pozostałych typach statków po około 100 godzin
    • dla pilotów będących w treningu ciągłym - 40 godzin
    Więcej: Wyja

  11. #11
    Awatar SAR37

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Kolego Karimal, idź lepiej na studia cywilne i zapomnij o lataniu w wojsku bo z Twoim podejściem bardzo się wojskiem rozczarujesz...
    heliHansa

    "Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm"
    Jerzy Giedroyc


  12. #12
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Karimal Zobacz posta
    Czyli jednak jest taka opcja, ze marzac o lataniu bede siedzial i robil cos kompletnie odmiennego zeby przejsc te 15 lat sluzby w wojsku....
    Dość łatwo można policzyć. Rok ma 8760 godzin, z których jakieś 8600 spędzisz na ziemi. Tygodniowo dwie do trzech godzin w kabinie, jak dobrze pójdzie. Wypada się podpisać pod słowami SAR37.

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2010

    Domyślnie

    Widzisz SAR37 nigdy nie myslalem za bardzo o wojsku, wolalem byc cywilem pracujacym w jakiejs lini lotniczej, a jednak wydaje mi się, że wojsko to najkrótsza i najłatwiejsza droga do takiej pracy. Po prostu boje sie isć na politechnike rzeszowską, bo dopiero po 3 semestrze będę w miare pewien swojej przyszłości. Gdybym wiedział po dostaniu się na kierunek lotnictwo i kosmonautyka, że jesli nie wylece przez oblanie egzaminów to będę wyszkolony do CPL czy tam ATPL frozen to juz wiedziałbym co jak i gdzie i nie wybierałbym się bron boze do wojska. Ale sytuacja jest jaka jest i nawet jesli dostane sie an wymarzone studia nie mam pewnosci, ze bede latał.

  14. #14
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Dużym błędem jest sprowadzanie życia pilota wojskowego do samego latania. To jest przede wszystkim służba wojskowa, a dopiero na drugim miejscu jest latanie. Wszyscy potencjalni kandydaci do WSOSP powinni o tym pamiętać, aby uniknąć rozczarowań.
    pani pilot z EPKK likes this.

  15. #15
    Awatar SAR37

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Karimal Zobacz posta
    jednak wydaje mi się, że wojsko to najkrótsza i najłatwiejsza droga do takiej pracy
    Mam młodszych kolegów, którzy mimo świetnego przygotowania językowego i teoretycznego (z cywila) po promocji trafili na .........An-2 i latają po 40h rocznie. Pomnóż to x15 lat do minimalnej wysługi z możliwością odejścia do cywila to otrzymasz nalot 600 h. Gratulacje, przekroczyłeś pierwszy próg nalotu i otrzymujesz zarobki na poziomie sprzątaczki samolotów na Okęciu lub (bardziej obrazowo) połowę pensji faceta na budowie. Może teraz nie myślisz o finansach ale z biegiem czasu chciałbyś żyć "jak PILOT" z pensją kilkunastu tysięcy zł / miesiąc, jak koledzy w liniach (ponadto kiedyś trzeba pomyśleć o rodzinie i korzyściach materialnych a nie tylko duchowych z racji wykonywanego zawodu). Niestety jesteś pilotem wojskowym i możesz odejść dopiero po 20 latach (obecnie 15 lat ale idą zmiany) bez kasy, mieszkania (musisz oddać po służbie) i bez licencji - konwersja uprawnień wojskowych na cywilne kosztuje od 20000zł na samolotach do 50000zł na śmigłowcach. Normalnie full wypas !
    Ale za to jesteś OFICEREM POLSKICH SIŁ POWIETRZNYCH
    Całe szczęście, że wiesz jeszcze jak wygląda samolot/śmigłowiec bo o możliwość latania będziesz się musiał - niestety - prosić...
    heliHansa

    "Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm"
    Jerzy Giedroyc


  16. #16
    Awatar Finch

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    A jakie są drogi ucieczki z wojska bez płacenia kilkuset tysięcy (kilka milionów?)? Teraz to i mnie nastraszyliście :/

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2010

    Domyślnie

    Ucieczki z wojska?? Wyjazd z Polski w jakiś mało znany kraj do Afryki albo Ameryki Południowej.
    Ostatnio edytowane przez JacekB ; 27-03-2010 o 21:01 Powód: ort

  18. #18

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Karimal Zobacz posta
    Ucieczki z wojska?? Wyjazd z Polski w jakis mało znany kraj do afryki albo ameryki poludniowej.
    Trzeba zwrócić koszty wyszkolenia, jeśli się nie mylę, a nie porywać f16 i lecieć do Ugandy czy w inne miejsce

  19. #19
    Awatar Finch

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Ale jakbym sprzedał w tej Ugandzie tego f-16 to by mnie było stać zwrócić kasę za wyszkolenie
    A tak na serio: pisać jakieś głupoty na testach psychologicznych, żeby mnie wyrzucili - zadziałało by??

    Haha, jeszcze się nie dostałem a już uciekam

  20. #20

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    lekko na południe.

    Domyślnie


    Polecamy

    Najłatwiejszym sposobem ucieczki z wojska to najzwyklej w świecie nie iść tam. Nie dość, że sam się będziesz męczył to jeszcze istnieje duże ryzyko wkurzenia innych, a po co sobie robić wrogów. Kolejna rzecz, czy to jest najłatwiejsza droga do latania w cywilu? Nie sadzę. Może do latania tak, ale nie w liniach.

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 08-10-2016, 16:42
  2. 23-06-2015, 21:17
  3. 05-06-2015, 14:26
  4. 22-01-2015, 21:45
  5. 19-01-2015, 14:50
  6. 17-12-2014, 17:48
  7. 15-07-2013, 07:34
  8. 17-12-2012, 00:41
  9. 18-03-2012, 14:07
  10. 03-03-2012, 00:00
  11. 16-11-2011, 14:06
  12. 06-10-2011, 11:37
  13. 28-08-2011, 21:18
  14. 23-06-2011, 17:46
  15. 04-02-2011, 19:27
  16. 22-12-2010, 15:13
  17. 29-11-2010, 09:41
  18. 13-11-2010, 13:56
  19. 24-07-2010, 22:20

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •