Strona 1 z 6 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 101
  1. #1

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Radom

    Domyślnie Zapaść polskiego lotnictwa wojskowego? - prasa o MON


    Polecamy

    Pod tym adresem Altair - SP 03/2010 - Utracona szansa?, znajduje się fragment artykuły ze Skrzydlatej Polski dotyczący przyszłości polskiego lotnictwa wojskowego po wycofaniu z eksploatacji samolotów Su-22. TVN24 pisze o fatalnej sytuacji lotników morskich Fatalna sytuacja lotnik Na forum w temacie poświęconym życiu wojskowego po ukończeniu WSOSP pojawiają się komentarze osób bezpośrednio z lotnictwem związanych:
    "Chcieć latać nie znaczy móc latać - szczególnie w wojsku.
    Lotnictwo jest moją największą pasją a mimo wszystko nie mogę latać tyle ile bym chciał (dla dobrego samopoczucie tak ok 250h/rok). W obecnym wojsku - niestety- latanie traktuje się jako formę wyróżnienia. Czym jest wymóg wykonania 40h/rok jak nie legalizacją "wazeliniarstwa"??? Kto z pilotów ma tak dość latania że unikałby wykonania tego minimum? Nie ma takich, za to można dowolnie kreować zachowania podwładnych za pomocą szantażu z lataniem. Prosta i jakże skuteczna metoda dowodzenia! Pozostaje tylko kwestia kompetencji przełożonych - to jednak osobny temat a i tak zrobiłem OT - sorki!". Obraz jaki wyłania się z różnych źródeł jest raczej mroczny. Mam pytanie na ile obraz ten jest prawdziwy?
    Orlik

  2. #2

    Dołączył
    Nov 2009

    Domyślnie

    Wszystko wskazuje na to, że jest prawdziwy. Potwierdza to wiele osób związanych z lotnictwem.
    Nawet jeżeli redaktorzy czasem przesadzą to i tak obraz lotnictwa jest przerażający.

  3. #3
    Awatar nobie1973

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Londyn

    Domyślnie

    Jest to fakt, sytuacja na pewno nie jest różowa, a po wycofania z linii samolotów Su-22 na pewno pilną potrzebą będzie uzupełnienie stanu samolotów poprzez dokupienie najprawdopodobniej kolejnych partii F-16 (jak sądzę w liczbie minimum 48 egz. jak przy pierwszym zamówieniu) , co byłoby najbardziej sensownym rozwiązaniem. Jednak, jeśli nasz MON myśli pozostać tylko przy 48 egz. F-16 oraz przy MiG-ach 29 to sytuacja faktycznie będzie mocno niepokojąca. Przy założeniu, że nasze F-16 zaangażujemy w Afganistanie oraz dodając remonty i bieżące przeglądy lub naprawy może się okazać że w danej chwili będzie sprawnych do działań bojowych około 50 % całej floty posiadanych samolotów co jest stanowczo za mało jak na kraj wielkości Polski… Miejmy nadzieję że osoby funkcyjne w MON zdają sobie z tego sprawę i doczekamy się sensownych decyzji...oby nie było jednak za późno .
    Pozdrawiam,
    Norbert
    Lotnictwo w moim obiektywie: http://www.fotosik.pl/u/nobie1973/album/773218

  4. #4
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Przy 50 tysięcznej armii ,60 samolotów bojowych jest ekstrawagancją...

  5. #5
    Awatar nobie1973

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Londyn

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez AND 170 Zobacz posta
    Przy 50 tysięcznej armii ,60 samolotów bojowych jest ekstrawagancją...
    Przy naszym położeniu geograficznym i rozmiarach kraju liczba ta powinna być potrójna, jeśli chcemy spać spokojnie i nie liczyć na żadne sojusze, układy itp. bo na nie jak pokazała nam historia naszego kraju nie ma co liczyć .
    Pozdrawiam,
    Norbert
    Lotnictwo w moim obiektywie: http://www.fotosik.pl/u/nobie1973/album/773218

  6. #6

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    z nie nacka

    Domyślnie

    Od kiedy Wojsko Polskie ma liczyć 50 tyś. ? To kolejna restrukturyzacja czy początek końca wojska i wynajmowania firm zewnętrznych
    Obecnie stan etatowy wynosi coś w granicach 100 tyś. żołnierzy i pracowników cywilnych wojska. Do tego trzeba doliczyć około - jak się zakłada, 20 tyś. tzw. sił rezerowwych.

    Sądze że w budżecie MON nie ma przewidzianej kwoty na kupno nawet używanych samolotów bojowych, nie marząc nawet o nowym produkcie.
    Ale poczekamy, to zobaczymy.

  7. #7
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Dzisiejsze gazety cos tam wspominaja ,na co ,,idą ,, pieniądze. Bo na pewno nie na marynarke wojenna ,której nie ma , śmigłowce, nie wspominajac o samolocie szkolnym o którym wszyscy wiedza ze trzeba kupić i wszyscy wiedza ze nie ma za co kupić.
    Ale to takie marudzenie ,,sfrustrowanego pracownika lotniskowego,,.

  8. #8

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Radom

    Domyślnie

    Martwi mnie trochę los tych jednostek, które użytkują Su -22, jeśli nie ma realnych planów zastąpienia ich innym samolotem, to w końcu ktoś zapyta po co utrzymywać lotniska po nich. Jeszcze bardziej dające do myślenia jest to co można na tym forum przeczytać o atmosferze panującej w siłach zbrojnych, gdzie aparat administracji jest bardzo rozkręcony, mnożone są stanowiska ale czy przekłada się to na zwiększenie ich efektywności?
    Orlik

  9. #9
    Awatar SAR37

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Problem swoistej "zapaści" dotyczy całego wojska, zarówno lotnictwa, marynarki (brak okrętów i mały nalot w LMW) oraz wojsk lądowych (np. ostatnia sprawa z GROM-em). Jednak te sprawy nie są nagłaśniane w myśl zasady: "jest jak jest - każdy wie, ale lepiej się nie wychylać bo można stracić pracę". Jednak z punktu widzenia bezpieczeństwa, właśnie w lotnictwie nie powinno być takich nieprawidłowości, gdyż każdy uszczerbek na bezpieczeństwie latania grozi utratą ludzkiego życia. Decydenci jednak nie kwapią się z niepopularnymi decyzjami, gdyż to rzutuje na ich karierę..... Normalny konflikt interesów
    Ostatnio edytowane przez SAR37 ; 31-03-2010 o 20:12
    heliHansa

    "Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm"
    Jerzy Giedroyc


  10. #10
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Zapaść ? a może to nazywa sie inaczej? Gdyby ,,ktoś,,się nie wygadał i nie naopowiadał o naciskach sojuszu na wysłanie dodatkowych sił do Afganistanu to nadal nikt by o nic nie pytał .
    Dlaczego nikt z MON nie powie otwarcie ,, tak w 2012 wyslemy do Afganistanu szesc samolotów F-16 z obsługą ,, zamiast wić sie i unikać odpowiedzi na to, co stanowi juz ogólnie znaną tajemnice ?
    A moze wysla wcześniej ? jak tylko dostana brakujace uzbrojenie ? czy ,,wykroją ,,pieniadze z budżetu MON na taka operacje ? A jak wykroja ,to czyim kosztem ? Lotnictwa ? bo F-16 należą do SP ? a w kraju nastapi szybkie połączenie lub likwidacja kilku eskadr i obnizenie nalotów ? bo ,,wicie rozumicie nima srodków na zabezpieczenie odpowiedniej ilości paliwa,, i takie przypadki Casy, Bryzy i C-130 będa częstsze ? 40 godzin rocznie to 3,5 godziny miesięcznego nalotu ...

  11. #11

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Radom

    Domyślnie

    Nie wiem, a może jest tak, że powinniśmy mierzyć "zamiary na siły". To całe nasze zaangażowanie w Afganistanie to ponad nasze siły. Brak jest jakieś konkretnej wizji rozwoju sił powietrznych, po odejściu Su - 22, siłę uderzeniową stanowić będą F-16 bo przecież Migi - 29 bez modernizacji do atakowania celów naziemnych raczej średnio się nadają. Rozumiem, że to najdroższy rodzaj sił zbrojnych, ale może polityka zarządzania sprzętem, kwestie zakupów powinna być bardziej przemyślana, bardziej zoptymalizowana. Może faktycznie nie stać nas na utrzymywanie tak wielu lotnisk wojskowych, a marzenia o tym, że jesteśmy sami z siebie zdolni do obrony naszych granic, to mrzonka. Jesteśmy przecież członkami Nato, a do głosu dochodzi czasem nasza narodowa megalomania.
    Orlik

  12. #12
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Afganistan,Afganistanem ale kto dopuszcza do sytuacji w której załogi maja do wylatania rocznie po 40 godzin ? Kto to akceptuje, zatwierdza plany szkoleniowe ? Przeciez ,,wyzsi ,, przełozeni to przewaznie byli/czynni piloci ,i doskonale wiedzą co taki nalot oznacza...

    jestem ciekaw jakie ,,końcowe wnioski ,,zaserwuje komisja w sprawie 1506. Czy będzie o jakości i cyklu szkolenia.

  13. #13

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Radom

    Domyślnie

    Problem w tym, jak udowodnić prostą zależność między nalotem w wymiarze 40 godz. a ewentualnym błędem człowieka, bo jeśli komisja takie wniosek by sformułowała, wówczas odpowiedzialność karną powinni ponieść ci, którzy tak niski nalot zaakceptowali. Prawdopodobnie zgoni się winę na zaniedbania w procesie szkolenia i organizacji lotów, podczas gdy potrzebne rozwiązanie systemowe nie nastąpi.
    Orlik

  14. #14
    Awatar kaesz

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez nobie1973 Zobacz posta
    po wycofania z linii samolotów Su-22 na pewno pilną potrzebą będzie uzupełnienie stanu samolotów poprzez dokupienie najprawdopodobniej kolejnych partii F-16 (jak sądzę w liczbie minimum 48 egz. jak przy pierwszym zamówieniu) , co byłoby najbardziej sensownym rozwiązaniem. Jednak, jeśli nasz MON myśli pozostać tylko przy 48 egz. F-16 oraz przy MiG-ach 29 to sytuacja faktycznie będzie mocno niepokojąca.
    Moim zdaniem przy takim podejściu to będzie maksymalnie 48 maszyn. 32 dla 21 Bazy Lotnictwa taktycznego (i jej 8 i 40 el) w Świdwinie, plus 16 do Malborka. Migi zgrupowane w Mińsku Mazowieckim. I oby to były maszyny nowe...

  15. #15
    Awatar Grzegorz5710

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPGL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez young Zobacz posta
    I oby to były maszyny nowe...
    czy to żart z okazji Prima Aprillis ????

  16. #16

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Południe

    Domyślnie

    Panowie,
    Po pierwsze samoloty F-16 juz mogą leciec do Afganistanu i nie muszą czekać 2 czy trzy lata. Jak zwykle będzie to obstawiał Łask - zresztą zasobniki rozpoznawcze DB-110 przydadzą się tam bardzo.
    Po wycofaniu maszyn Su-22 nikt nie kupi nowych F-16. Nie będzie nas na to stac ! Nie mamy samolotów szkolnych ( osobiście widziałem w Deblinie kolejne przedłuzanie TSów do 2015 roku ), ratujemy lotnictwo lądowe zakupami doraźnymi MI-17 i Mi24 a MW ma sprawne 2 Anakondy bo reszta grzeje ławę na technicznej z braku TYLKO częsci a nie powaznych usterek czy planowych przeglądów. Kanibaliz techniczny kwitnie jak za czasóe MiGów-21 czy Limów - lecz wtedy maszyn było kilkanascie razy więcej....
    Jeszcze co do eskadr obecnie latającyhc na Su-22. Powidzka 7. elt już nie istnieje samoloty przejeła 40. elt. Obecnie na stanie jest 36 sprawnych maszyn z resursami do 2012 - 2014 roku. Oczywiście ITWL moze je przedłuzać o rok lub 100 godzin tak naprawde w nieskończoność ( biorąbotyczne pieniądze ) tylko po co. Skoro po raz kolejny MON pokazał postępujący debilizm, gdyż wiedząc o tym, że nie mają kasy nie modernizował pod koniec lat 90tych Su-22 tylko teraz je zarzynają. Już słyszałem opinie że 8. elt lata do końca tego roku i przeniosą ją do Świdwina. Z doświadczenia wszyscy wiemy czy to sie skończy - rozwiązaniem.
    Osobiście w to nie wierzę, że trzy eskadry z Su-22 dostaną nowe samoloty lub używane choćby te z pustyni co wzieli Włosi i sobie bardzo chwalą.
    Co do MiGów-29 to jest juz oczywiste, że te mińskie posłużą jeszcze do 2025 roku - plan modernizacji jest na ukończeniu choc nie takiej jak chcielibyśmy przeprowadzić - oczywiście pieciąze grająłowne skrzypce.... Z malbolrskimi MiGami jest juz troszke gorzej bo one mają polatac do około 2017 roku bez modernizacji choć nie wykluczone, że jak sta techniczny pozwoli polatają moze kilka lat więcej. ALE...
    Jak dalej na takim poziomie będą wykonywać remonty w WZL-2 to myślę, że daty, które podałem staną sie fikcją. Bo niedopuszczalne jest aby samolot powracał z remontu i nadawał się do kolejnego remontu. Samoloty z przed remontu głownego są lepsze od tych po remontach. Żeby nie być gołosłownym to dla przykładu samolot powracający z remontu GŁÓWNEGO, gdzie wymianie i regeneracji podlega większość podezspołów ma zamontowane stare kable wysokiego napiecia, które łamią się technikom w rękach. A naprawa gwarancyjna (wymiana) będzie trwała pół roku ! I jak tu organizowac szkolenie ? A kolejny "super myślący" wycofał dobrą Szparkę "64" bo nie chciało mu się podpisac dwóch kwitów na począku roku aby samolot był ponadetatowy... Bo ktoś wymyślił, że Polska będzie miała eskadry 13+3 bo tak jest modnie i tak mają zagranicą ! A teraz spokojnie jakby nigdy nic wracamy do punktu wyjścia z 2000 roku do struktur pułkowych tylko... pod inną nazwą. Oby tak dalej to będziemy prosic amerykanów aby dali nam samoloty bo nie mamy na czym latać a ono wtedy pokażą jakimi są naprawdę sojusznikami - bo jak na razie jak wspomina Norbert nic nas to nie nauczyło życie i przypadki z przed ponad 60 lat.....

  17. #17
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Bo własnie o to chodzi,reorganizowac,i jeszcze raz reorganizowac.Wtedy nie widac , he,he ze nie ma pomysłu na nic a po nas chocby potop.
    Dwa lata temu było wiadomo ze nie ma jak ,,organizacja,, typu pułk,zadne bazy ,oazy i inne twory ,,kompetencyjne,, nie sa wydolne i nie zastapia czegos takiego jak pułk. Moze to polska specyfika.

    Co do remontów ,widziałes kontrakt i instrukcje remontową ? na 29 wymienia sie kable wysokiego napiecia ? /rozumiem ze mówisz o wiazkach od cewek wysokiego napiecia idacych do swiec / bo jezeli tego nie ma w instrukcji remontowej to Ci nikt tego nie zrobi .Kasa.kasa.
    Tak ,samoloty,rakiety i czarni na naszej ziemi ,o to,to.
    Wreszcie sie zisci marzenie czerwono,rózowej koalicji i bedziemy społeczeczeństwem ,,wielorasowym,,

  18. #18
    Awatar Grzegorz5710

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPGL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez AND 170 Zobacz posta
    Bo własnie o to chodzi,reorganizowac,i jeszcze raz reorganizowac.Wtedy nie widac ......................
    Ależ widać, widać i to nawet ładnie
    Kolejne reorganizacje nie służą poprawie funkcjonowania struktur a załatwienie kolesiom lepszych etatów a niewygodnych odsyła się do rezerwy kadrowej. Przy okazji kręci się wały na prawo i lewo czego przykładem jest aresztowanie wysokiego oficera z IC MON.

    Co do remontów to niestety były i są piętą achillesową lotnictwa. Pamiętam przypadek, gdy na MiG 21 R pilot ( jeszcze lata i zajmuje wysokie stanowisko) lądował awaryjnie na lotnisku w Mielcu bo paliwo uciekało mu przez niesprawny zawór. Okazało się, że zawór ten nawet nie był remontowany podczas remontu głównego w LZR bo ... technologia remontu tego nie przewiduje!!!!!!!!!
    Więc po co taki samolot idzie na remont główny ??? Aby go odmalować tylko???
    Teraz jak widać jest podobnie.

    ITWL - z nazwy jest to Wojskowy Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych więc z samego założenia powinien wykonywać prace na rzecz Wojsk Lotniczych i dziwi mnie to, że biorą dodatkowe pieniądze za coś co mają robić.

  19. #19
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Cwierć wieku temu samoloty latały na remont by byc ,,okraszone,, teraz lataja w celu ,,pajtingu,, a efekty są takie same .Nic nie rózni tych dwóch systemów, wiecej maja wspólny mianownik -diengi,cash.

    Degrengolade widac od dawna.Dlaczego nikt temu nie przeciwdziała ? Samolot szkolny, ile to razy juz był wybierany juz toczyli rozmowy ,i nic jak zwykle... Iryde utopili ci którzy tak chętnie wybieraja ,ale zawsze cuś wicie stoi na przeszkodzie. Ile to sie trzeba natrudzić zeby nic nie zrobić. Mnóstwo robotów...

  20. #20

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Południe

    Domyślnie


    Polecamy

    No niestety - jestem ciekaw jak tak dalej będzie to naprawdę szkolenie lotnicze padnie. A nasi "sojusznicy" amerykanie jak na razie nie pozwoli na remonty F-16 w Bydgoszaczy ( może chwała Bogu...?!) ale nie zgodzili sie także na remonty naszych F-16 w Turcji. Jakie koszty znowu nas czekają zwiazane z transportem do USA maszyn na remonty ! Szok. A juz dwa samoloty się kwalifikują na remont.... - jak zaczną sie rotacje to tak jak wspomina kolega powyżej będzie ciężko. Swego czasu był taki plan utrzymania 10 eskadr bojowych w Polsce - to wtedy był plan minimum! jak widać życie i przyroda zweryfikowała sprawę i plan min. okazał się planem MAX ! Dzis mamy 7 eskadr a wkrótce pozostanie 6. A nie wiem jak będzie dalej... Dobijają lotnictwo wojskowe i plamią piekne karty z historii nie tak dawnej w sumie naszego lotnictwa bojowego.

    Acha - co do wiązek kabli powinny one być wymienione na nowe - zgodnie z instrukcją remontu - jednak obecnie przycinając koszty ponoc sie je regenruje ( tylko na czym to polega...) bo w zasadzie wkłada sie stare....
    Pozdro

Strona 1 z 6 1 2 3 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 21-03-2013, 22:47
  2. 06-03-2013, 18:32
  3. 31-12-2012, 00:17
  4. 02-11-2012, 17:31
  5. 30-09-2012, 20:05
  6. 19-08-2012, 13:29
  7. 16-08-2012, 13:57
  8. 26-07-2012, 21:33
  9. 25-07-2012, 12:30
  10. 24-07-2012, 22:34
  11. 18-07-2012, 16:54
  12. 14-06-2012, 13:50
  13. 02-06-2012, 16:36
  14. 31-05-2012, 15:07
  15. 08-05-2012, 12:00
  16. 21-04-2012, 23:00
  17. 03-04-2012, 23:26
  18. 24-03-2012, 07:52
  19. 05-03-2012, 22:30
  20. 27-02-2012, 22:43
  21. 06-02-2012, 17:20
  22. 06-02-2012, 12:54
  23. 31-01-2012, 19:28
  24. 27-01-2012, 17:11
  25. 08-01-2012, 21:29
  26. 05-01-2012, 00:32
  27. 03-01-2012, 05:46
  28. 26-12-2011, 22:06
  29. 05-12-2011, 22:49
  30. 24-11-2011, 08:48
  31. 29-10-2011, 15:00
  32. 16-10-2011, 13:19
  33. 07-10-2011, 07:08
  34. 24-09-2011, 15:57
  35. 29-07-2011, 10:57
  36. 11-07-2011, 14:50
  37. 07-05-2011, 21:27
  38. 06-05-2011, 15:39
  39. 02-05-2011, 21:11
  40. 19-04-2011, 13:25
  41. 18-04-2011, 21:28
  42. 05-04-2011, 10:00
  43. 31-03-2011, 16:35
  44. 27-03-2011, 18:28
  45. 19-03-2011, 13:49
  46. 24-02-2011, 10:25
  47. 12-02-2011, 23:54
  48. 12-02-2011, 22:02
  49. 03-02-2011, 13:59
  50. 22-01-2011, 21:27

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •