Ten drugi to UR-117 (Wskaźnik zakresów pracy silnika). Na pewno można taki znaleźć na Mi-14, na Mi-8/17 zapewne też. Ten pierwszy to wskaźnik położenia klap i podwozia
Witam!
Zdobyłem dwa przyrządy z myśliwca, tyle że nie wiem od jakiego. Nawet nie wiem co to jest.(w każdym razie bardzo ładne ) Oto te dwa przyrządy, o których mowa:
-PIERWSZY
przód
tył
ten numer z tyłu
-DRUGI
przód
tył(z zakrętką i bez)
ta strzałeczka z przodu
Tego drugiego dopiero jak się potrząśnie to ta czerwona strzałka dynda. Mam nadzieje że znajdzie się ktoś kto pracował przy takich samolotach i wie z kąd one są.
Ten drugi to UR-117 (Wskaźnik zakresów pracy silnika). Na pewno można taki znaleźć na Mi-14, na Mi-8/17 zapewne też. Ten pierwszy to wskaźnik położenia klap i podwozia
Life is brutal...
"Miernik zakresów pracy silnika IR-117M pracuje na zasadzie pomiaru ciśnienia powietrza za sprężarką oraz zamiany sygnałów, w zależności od zmiany wysokości i temperatury, w przemieszczenie liniowe ruchomych wskazówek wskaźnika.
Wskaźnik zakresów UR-117 składa się z trzech niezależnych układów pomiarowych zmontowanych w jednej obudowie.
Dwa zewnętrzne układy pomiarowe pracują w komplecie z dwoma nadajnikami PM-10MR odbierającymi ciśnienie powietrza za sprężarką. Środkowy układ pomiarowy pracuje w komplecie z nadajnikiem DWK i odbiornikiem temperatury P-1, które odbierają ciśnienie barometryczne, z uwzględnieniem poprawki na jego temperaturę.
Na wskazówki środkowego układu pomiarowego naniesione są zakresy pracy silników:
a) K - zakres przelotowy
b) O - zakres ograniczony
c) N - zakres nominalny
Kontrola zakresów pracy silników sprowadza się do określenia położenia bocznych wskazówek względem podziałki środkowego elementu pomiarowego. Wskaźnik ma wbudowane podświetlenie czerwone"
To z instrukcji Może się przyda
Life is brutal...
Pierwszy-sygnalizacja klap,podwozia,slotów, hamulca Mig29
Ostatnio edytowane przez Długi ; 18-05-2010 o 15:24 Powód: interpunkcja
"Nigdy nie rezygnujcie"
W.Churchil
Na 29-tych nie były montowane wskaźniki tego typu
Były za to montowane między innymi na Su-22
Na pewno nie MiG-29 a ew. SU-22. Sygnalizator MiGa ma dwie lampki pokazujące położenie hamulca a nie jedną. Wczoraj juz na tym forum dyskutowalismy w innym temacie ale zostalo to usunięte jako OT.
Dla porównania ( 1 zdjęcie ) : MiG-29B COCKPIT ID No:21
Przyjrzyj się dokładnie. Ten, którego dotyczy pytanie ma jedną lampkę przyporządkowaną do hamulca aerodynamicznego, ta w kokpicie MiGa-29 ma dwie - nad sylwetką kadłuba (tak jak na zdjęciu z tematu) oraz między nią, a lampką sygnalizacji wypuszczenia podwozia przedniego.
A lampka nad grzbietem co sygnalizowała w Su22?
Mig 29 w muzeum
Kabina MiGa-29 i Noc Muzeów - Lotnicza Polska -
"Nigdy nie rezygnujcie"
W.Churchil
Zakładki