Witam kolegów.
Nie będę pisał, że doprowadzenie tego samolotu do stanu lotnego to wielka sprawa - bo to większość z nas wie.
Chciałbym rozpocząć dyskusję na temat przebiegu jego służby w polskim lotnictwie.
Na przykładzie tego samolotu warto byłoby prześledzić historię szkolnych SB-Limów.
Na początek.
Lim-1 (n/s 1A-06 006)
Do 1974 roku brak danych.
III Remont:
18.01.1974 - przylot jako SBLim-1 z JW 1902 Poznań na remont do LZR-2 Bydgoszcz.
.1974 - odlot po wykonaniu remontu do ?
IV Remont:
17.09.1979 - przylot do remontu z JW 1031 Sochaczew.
.1979 - przeróbka na wersję SBLim-2
23.05.1980 - odlot po remoncie do JW 5401 Modlin.
V Remont:
14.06.1986 - przylot do remontu z JW 5401 Modlin.
14.05.1987 - odlot po remoncie do JW 5576 Siemirowice.
A teraz kilka pytań ogólnych co do Lim-ów. Nie ma specjalnego tematu dotyczącego tego typu samolotu.
Przy okazji tego samolotu mam dla kolegów pytanie.
Czy jest ktoś w stanie sprawdzić - w jaki sposób "przerabiano" w LZR-2 / WZL-2 Bydgoszcz te samoloty. Dokładniej byłbym zainteresowany, czy "przednie" połówki kadłuba były przerabiane z Lim-ów czy też były wykonywane nowe "przody". A jeśli nowe, to kto je wykonywał (? Mielec), czy też były wykonywane w Bydgoszczy (?).
Tylne elementy samolotów wiadomo skąd były - początkowo z Lim-1, później z Lim-2.
Druga sprawa to system oznakowania tak przerobionych samolotów. Generalnie chyba "nowe" samoloty SBLim otrzymywały numery seryjne pochodzące z "pierwowzoru" z którego były przerabiane. Zmieniały się tylko numery taktyczne. Czy jest kolegom znany schemat nadawania takich numerów. Zmieniały się one wielokrotnie wraz z powstawaniem podczas remontów nowych wersji Lim-1 = SBLim-1 = SBLim-2 = SBLim-2Art = SBLim-2.
Jak taki schemat wyglądałby dla "naszego" "006" ?
1A 06006
Lim-1 "06"
SBLim-1 - "6006"
SBLim-2 - "006"
???