Pewnie tak i ze zgrozą stwierdził że nie jest podobny do ... F-16. ROTFL
Ten z prawej wygląda jak Mig-29 OVT, tylko ten przedni statecznik (czy jak tam to zwą) nie pasi. Mało się znam, ale to jest MiG-29 OVT z prawej, a z lewej MiG-29
kolorowe zrzuty rosyjskich samolotów.
http://www.mars.slupsk.pl/fort/mig/mig-29-ru.htm
Ostatnio edytowane przez Soldier_Draco ; 19-03-2009 o 22:25
Without pain, without sacrifice we would have nothing!
Ciągły trening w drodze do chwały - Świat jest zbyt wielki, by być małym.
Jasne że widziałem. Na zdjęciach, w internecie... na żywo nie miałem przyjemności, żałuję.
Rysunek zaczerpnięty ze jednej ze stron... Żeby uprzedzić pytania, powiem odrazu że nie narysowałem go w paincie na potrzeby postu .
Nie traktuje tego jako dokument, mając świadomość, że to tylko uproszczony schemat ogólnego układu aerodynamicznego... pokazujacy jednak wydatne róznice pomiędzy obydwu płatowcami.
Ogar, ja tam canardów nie widzę... tylko puste miejsce, oznaczające opcję - wizję (możliwość) ich zastosowania.
Innymi słowy każde skrzydło jest inne i nie ma dwóch identycznych profili... jasno wynika z tego, że każdy samolot ma swoją indywidualną specyfikę (aerodynamiczną).
Rysunek obrazuje ten fakt.
Czy może zrozumiałeś czy nadal masz ochotę zadawać śmieszne (nie mylić z głupimi - takich nie ma ) pytania?
Ostatnio edytowane przez JacekB ; 20-03-2009 o 17:11 Powód: ort
Przejrzałeś te zrzuty chociaż? Bo ja przed chwilą przyjrzałem się zrzutowi Mig-a 29 OVT na stornie podanej przez Ciebie i ni hu hu, nie ma tam podobieństwa do sylwetki zaprezentowanej przez eNw. Skrzydło nie to, brak kaczek, nie te silniki. Po prostu bzdury Waść napisałeś.
(...)
Puściłeś bąka, prawa część rysunku jest fikcją, żaden MiG-29 nie posiada choćby jednej z 3 charakterystycznych cech właściwej "modelowi" po prawej (kaczka, skrzydło a'la F15, silniki).
Niby sie "starasz" ale tak na prawdę blamujesz się, i to na takich pierdołach, po co to przytaczać "dowody" z kosmosu, co to za źródło jakaś strona? Chcesz byc fachowiec to zacznij od rzetelności a nie pobożnych zyczeń.
PS Prawa strona rysunku przedstawia jedną z wizji MiGa-35z końca lat 90tych.
Bzdurą jest twierdzenie, że MiG 9.12 i MiG-35 / OVT są pod względem aerodynamicznym takie same. Ja twierdze że nie są. Rysunek.. kto kolwiek go popełnił, jest tylko uproszczonym schematem. Jakoś RSK nie spieszy się z opublikowaniem rysunków OVT/35 - na co, btw wszem i wobec narzekają modelarze i firmy modelarskie... Ale to pewnie strzegą jakiejś uber tajnej tajemnicy - jak zawsze.
(...)
Ostatnio edytowane przez JacekB ; 20-03-2009 o 17:16 Powód: wymoderowałem wizje, jaranie i "wyobraźnię ważniejszą od wiedzy"
Masz jakieś KONKRETNE dane? Po co istotnie zmieniać projekt aerodynamiczny samolotu? Żeby mieć więcej pracy przy obliczeniach, dmuchaniach i próbach w locie, minimalizując przy tym ewentualny zysk?
Co do tysięcy profili - jakoś w zachodnich samolotach tej klasy zadomowiły się laminarne profile NACA serii 64. Rosjanie mają swoje opracowane przez CAGI - ale żeby od razu były ich tysiące?
Czyli w interesie producenta samolotów jest utrzymywanie firm modelarskich? Tak przy okazji, oglądając różnice pomiędzy modelami samolotów zachodnich i rzeczywistymi samolotami można dojść do podobnych wniosków, bo który producent udostępni dokumentację fabryczną?
dranio
CHCIAŁBYM. Wtedy mógłbym się "popsiać" wiedzą... a tak wiem to co wszyscy, czyli niewiele...
Faktem jest, że do konstrukcji -35 i OVT wprowadzono szereg istotnych modyfikacji w porównaniu choćby z M2 (MRCA). W tym drugim przypadku dochodzi jeszcze TCV co z góry wymusza przekonstruowanie tylnej sekcji kadłuba.. rysunków brak, więc nie umiem powiedzieć dokładnie gdzie i na ile i co, więc nie pytaj.
Po co? To wiedzą najlepiej w biurze OKB MiG. Po co dla przykładu płatowiec Su-27 był modyfikowany wiielokrotnie (canardy, stateczniiki pionowe- raz ścięte, raz nie, raz większe, raz mniejsze) aby w ostatecznym (?) kształcie Su-35 BM powrócić do pierwszego układu z Su-27? canardy sprawdzały się tylko w Su-33 w czasie operowania wokół lotniskowca... z małymi pędkościami. Okazało się, że nie sprawdzają się dalej.. bo stawiają dodatkowy opór na dużych AoA przy i tak jednym wielkim hamulcu aerodynamicznym jakim jest Flanker. Pierońsko szybko traci energię w zakrętach.
Ale żeby do tego dojść trzeba było pokonac pewną droge ewoluicyjną... która w przypadku Rosjan zwykle trochę trwa. PAK FA to pewnie powstanie przy dobrych wiatrach za jakieś 150 lat.. o ile wcześniej nie skończy się ropa i gaz . Wybaczcie tą małą dygresję.
Poza tym, wydaje mi się... że chcąc zrobić z MiGa samolot wielozadaniowy (do czego jak się wydaje MiG pretenduje i nieśmiało dąży) konieczne są pewne istotne ingerencje w strukturę... np. skrzydeł, których dżwigary nie są przystosowane do przenoszenia choćby zbiorników z paliwem, nie mówiąc o uzbrojeniu... to wymusza przesunięcie środka ciężkości a to z kolei.. przesunięcie/wydłużenie usterzenia poziomego do tyłu na przykład, albo zmianę profilu/obrysu płata...
Tu miałem na myśli ogólnie lotnictwo. Profili jest bardzo dużo... wolnonośne, podźwiękowe, nadźwiekowe - a to tylko najogólniejszy podział.
Nigdy nie widziałem modelu B-2. F-117 był ale miał wiele wad/przekłamań - na ogół.. Jeśli Mig-35/OVT to taka sama tajna technologia stealth... to ja nie mam więcej pytań.
(...)
Ostatnio edytowane przez JacekB ; 20-03-2009 o 17:24 Powód: wymoderowałem fragment ad personam do Płetwy, ort
Ten rysunek obrazuje profile skrzydeł?? No cuda na kiju panie, cuda na kiju! Generalnie ciężko cokolwiek powiedzieć o profilu patrząc na skrzydło od góry... Nie ma głupich pytań są tylko głupie odpowiedzi...
A pudło, bo to nie jest żaden podział.
dranio - jest NACA, RAE, CAGI, i jeszcze pewnie eNwings
Strasznie się plątasz eNwings, Płetwa ma rację - odstaw to zielsko.
Ułatwię Ci, żebyś nie poprawiał autora uświadamiając go o co mu chodziło... Płetwa pisząc:
Odnosił się do:
Już bardziej łopatologicznie tego się nie wytłumaczy.
Rozwiń myśl? ZTCW MiG-29 przenosi zarówno zbiorniki z paliwem jak i uzbrojenie pod skrzydłami. Więc chyba aż tak drastyczne ingerencje nie są potrzebne, jak już biuro Mikojana stosuje to od lat.
??
Gdzie ja napisałem, że tamten rysunek obrazował profil. To co rysunek obrazuje to ogólny układ aerodynamiczny - w tym skrzydło - w którym jak domniemuje, zmiana obrysu wpłynęła na zmianę także i profilu... Starajcię się czytać ze zrozumieniem.
Wg. książki którą mam na kolanach ("Profile lotnicze" - wydawnictwo MON, 1983) taki podział występuje. To o czym mówi dranio to już konkretne "żywe" profile, których też jest duuuzo.
Kolego. Tak nie będziemy rozmawiać.. nie dość że siejesz OT (a moderator nie grzmi ) to jeszcze urządzasz sobie wycieczki osobiste. W takim razie spakuj swoje zabawki i idź się bawić do innej piaskownicy...
Łoł... o jakim MiGu, z jakim TVC (Thrust-Vector-Controlled) przenoszącym zbiornik(I) i uzbrojenie mówisz?
O tym pokazowym (OVT) demonstratorze służącym w barwach RSK MiG?
Nie przenosi ani zbiorników ani tym bardziej uzbrojenia . Podobnie jak MiG-35 który również nie przenosi zbiorników pod skrzydłami! A z tego co pamiętam, maksymalne obciążenie (9.12) dla węzłów 3-5 wynosi 780 kg. To daleko za mało żeby móc podwiesić tam 3x cięższy (przeciętnie) zbiornik z paliwem.
Domyslam się, że będą chcieli wyeliminować to ograniczenie w "wielozadaniowych" wersjach 29-tki.
To wymusza przekonstruowanie (przynajmniej strukturalnie) skrzydła (rozkład dźwigarów, podłużnic itd.)
Chociaż, być może Rosjanie uznali, wyposażająć go w sonde do takowania w powietrzu, ze mu to wystarczy.. (?) i tyle.
Zamieszczone przez eNwings
Zapewne Frik. Przepraszam. Keyboard stunt (literówka) ~~ mojego nicka tez często przekrecają hehe. Nevermind..
Ostrzeżenie jest nie tyle za ten konkretny post, co za całokształt Twojej działalności, ze szczególnym uwzględnieniem minionych trzech dni. JacekB
Ostatnio edytowane przez JacekB ; 20-03-2009 o 03:34
Mówię ogólne o MiGu-29. Skoro Mikojanowi jakoś udało się to w tą skorupę wcisnąć, to jakby miała ruszyć produkcja seryjna MiG-35/29OVT jako myśliwca wielozadaniowego, to pewnie by coś zrobili i nie byłoby to jakimś trudnym wyczynem. Na razie to tylko demonstrator technologii sterowania wektorem ciągu.
En, ja się Tobie dziwię. W żaden sposób nie mogę zrozumieć tego, że mając możliwość dyskusji z FACHOWCAMI wdajesz się w idiotyczne wymiany zdań z nimi robiąc za każdym razem z siebie niedouczonego, zapatrzonego w siebie ignoranta (wybacz bezpośredniość, ale na prawdę jesteś właśnie tak odbierany), zamiast próbować dowiedzieć się od nich czegoś konkretnego. Wszak np. w kwestii możliwości MiGa-29 nie ma na forum większego specjalisty od Toya, gościem znającym się na rzeczy jeśli o MiGi-21 chodzi jest Zwierboj, od uzbrojenia Grzegorz itd. Zdaje się też, że zdążyłeś już te osoby zauważyć. Dlaczego więc usilnie usiłujesz nauczyć ich którejś ze swoich mądrości zamiast korzystać z wiedzy, którą Oni posiadają? Sądząc po zdjęciu (zakłądam, ze to Ty w awatarze) jesteś już wystarczająco dorosłym człowiekiem żeby wiedzieć, że fachowca pracującego na lub przy konkretnym sprzęcie pasjonat nie jest w stanie nauczyć czegoś nowego n/t owego sprzętu. Niestet, mimo tego, że na zdjęciu wyglądasz na starszego rozmowa z Tobą najczęściej przypomine te prowadzone na forum onetu przez głupich trzynastolatków. Wybacz też te osobiste przytyki, ale od 3 dni kiedy czytam kolejne Twoje wypociny, jedyne na co mam ochotę to walić głową w mur z bezsilności... Wyluzuj człowieku. Nikt nie ma monopolu na wiedzę, i nie jest żadnym wstydem zadawać pytania. Nie możesz prowadzić dyskusji, używając jako argumentów tego co podpowie Ci wyobraźnia oraz Twojego zafascynowania urodą f-16 (który urodziwy jest, to fakt). To wszystko to trochę za mało, a jedyne co osiągasz w ten sposób to zaśmiecanie forum i raz za razem udowadnianie, że nie dorosłeś do pewnych rzeczy...
Pozdrawiam, Leszek.
Masz irytujący zwyczaj przyjmowania Twoich teorii za pewnik, a zapytany o bardziej dokładne informacje piszesz jak w powyższym cytacie. Zdecyduj się w końcu.
Masz jakieś konkretne dane, czy znowu wydumałeś sobie tę utratę energii (a może w Lock-On tak "pierońsko szybko" traci)?
Przypominam, że samolot ma jeszcze silniki. "AoA" jak powiedział ci już Toyo to "kąt natarcia". Mógłbyś z łąski swojej się przestać popisywać swoim angielskim, bo jak sądzę znaczna część użytkowników forum jest w stanie posługiwać się nieco bardziej fachowymi terminami - zarówno angielskimi, jak i rosyjskimi, a nie o to chodzi.
To dlaczego niektóre niemieckie, wszystkie malezyjskie i MiGi wersji 9.13 je przenosiły?
Zainteresowały mnie szczególnie te profile wolnonośne. Możesz rozwinąć swoją wypowiedź?
dranio
Zakładki