O ILE PAMIĘTAM MILLER KUPIŁ F 16 I USTALAŁ WARUNKI OFFSETU. KACZYŃSKI PARAFOWAŁ UMOWĘ I NIE DOPILNOWAŁ SPRZEDAŻY BRYZY(100 SZT) ZGODNIE Z WARUNKAMI OFFSETOWYMI ROZKŁADAJĄC TYM SAMYM MIELEC I POZWALAJĄC NA JEGO PRZEJĘCIE AMERYKANOM.
NIKT W STANACH NIE ODPUŚCIŁBY TAKICH WARUNKÓW TYLKO BEZWZGLĘDNIE KAZAŁ ZAPŁACIĆ KARY FINANSOWE. NAS STAĆ NA MARNOTRAWSTWO:twisted:.
Mylisz prawdy historyczne - PIS odpuścił offset i opchnął Mielec kończąc Polski Przemysł Lotniczy. Generalnie zrobił wszystko by fabryka poszła "po taniości". Zresztą z takim nastawieniem PIS, PO i innych drobnoustrojów do USA ciesz się że nie latamy na f 5 albo f 16a. Na sam zakup samolotu PIS nie miał wpływu chociaż lobbował za f 16.
Co do zakupu miga to Rosjanie sprzedali by licencję gdyż Miller żył z nimi dobrze, był kryzys(jego koniec) więc każdy potrzebował pieniędzy, ponadto Rosjanie inwestowali w su 27/30/35 a nie w RSK MIG.
RSK MIG potrzebował pieniędzy jak wody a to była dla niego szansa poważnie zaistnieć na europejskim rynku. WSZYSTKO PRZEMAWIAŁO ZA ZAKUPEM MIGA 29. BYŁY BARDZO SPRZYJAJĄCE WARUNKI.
LUB ZAKUP INNEJ MASZYNY Z LICENCJĄ NA PRODUKCJE.
PODSUMUJMY TEN SUKCES. BILANS ZAKUPU JASZCZOMBA:
- ZNISZCZENIE PRZEMYSŁU LOTNICZEGO(Sprzedaż Mielca)
* Zniszczenie biur konstrukcyjnych
* Utrata wykwalifikowanej kadry
* Utrata technologii
* Utrata infrastruktury
* Brak możliwości wytwarzania części do posiadanych maszyn innych typów.
* Inne
(Trochę jak zniszczenia po wojnie)
- BRAK PRODUKCJI SAMOLOTU W KRAJU
* Brak napływu nowych technologii
* Brak miejsc pracy
* Brak narodowego przemysłu lotniczego
* Brak bazy szkoleniowej(DĘBLIN ZDYCHA)
* Brak bazy remontowej (ograniczenia wprowadzone przez Lockheeda)
* Brak tanich części zamiennych takich jak segmenty kadłuba, płaty, stateczniki, inne elementy które
mógł wytwarzać rodzimy przemysł lotniczy.
* Brak możliwości produkcji uzbrojenia do samolotu
* Brak możliwości produkcji wyposażenia elektronicznego
* Odpływ gotówki za granice na szkolenia i naprawy oraz zakupy(Amerykańscy pracodawcy i
robotniczy się cieszą, co głupsi podatnicy polscy też.)
(Pewnie dla niektórych to nieistotne że nasi przodkowie dążąc do rozwoju Polski inwestowali od jej odrodzenia w 1920 roku w nowoczesne technologie - LOTNICTWO)
- AWANS NA NAJWIĘKSZĄ WAZELINĘ W EUROPIE GOTOWĄ POŚWIĘCIĆ ROZWÓJ KRAJU DLA
PODLIZANIA SIĘ USA( A GDZIE TO MA BARACK OBAMA WSZYSCY WIEMY). TAK KIEDYŚ
ZAŁATWIŁA SIĘ KANADA Z AVRO AROW(Napisałem to dla pocieszenia że nie tylko Polak głupi).
-POZYSKANO
Niezły samolot będący daleką modernizacją pierwowzoru f 16 a przy użyciu nowych technologii i
materiałów oparty na założeniach sprzed trzydziestu lat i niewiele zmieniony konstrukcyjnie w
porównaniu do ewolucji między migiem 29 a 35(nie chodzi o stopień użycia kompozytów a o konstrukcję
kadłuba, skrzydeł itp)
Samolot nie do naprawy w warunkach polowych, np wymiana silnika w "krzakach".
Wyposażenie samolotu to też nie nowość tylko kolejne odsłony modernizacyjne wcześniej
wykorzystywanych rozwiązań(oczywiscie nie w całości):
"Samolot F-16C/D Block 52 (czyli polski „JASTRZĄB”) otrzymał ulepszoną pokładową stację radiolokacyjną AN/APG-68(V)9. Zmiany, jakich dokonano w jej konstrukcji poprawiają zdolność działania urządzenia w obecności zakłóceń pasywnych i aktywnych. W porównaniu z poprzednimi wersjami, AN/APG-68(V)9 posiada też zwiększony o około 1/3 zasięg wykrywania celów powietrznych, przeszukuje większy sektor przestrzeni, a także ma poprawione możliwości śledzenia pojedynczego celu."
Tak więc nie nową a zmodernizowaną.
POECAM
Radary pok?adowe samolotu F-16
Dlatego dla mnie f 16 to bomtrack. PO POLSKU MYŚLIWIEC BOMBARDUJĄCY.
Podstawowe minusy maszyny wypisałem w części powyżej.
Tak więc by się dalej nie podniecać bilans zakupu jest bardziej niż ujemny.