Zobacz wyniki ankiety: Który lepszy ?

Głosujących
537. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • F-16

    255 47.49%
  • MiG-29

    282 52.51%
Strona 41 z 60 PierwszyPierwszy ... 31 39 40 41 42 43 51 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 801 do 820 z 1190
Like Tree61Likes

Wątek: F-16 vs. MiG-29

  1. #801
    Awatar Syrenek

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Dziś będzie szybko(totalny brak czasu):

    Sam przyznałeś że nie było pieniędzy na modernizacje, ja twierdzę że na zakupy by się znalazły pod warunkiem że wymieniono by sprzęt do 1998 roku.Tak wiec MLD a nie modernizacja. Rosja nie miała wtedy zbytu na tą maszynę. Miał byś f 16 a tyle że Radzieckie.

    Co do miga 35 to przesunę wypowiedź na koniec tygodnia.

    Pamiętajmy o tym że lata 90 to bezmyślne likwidowanie jednostek wojskowych, niszczenie sprzętu i zaangażowanych ludzi i mienia. Efekt mamy dziś taki że nawet nie mamy rezerwy sprzętowej w postaci starszych maszyn które można wykorzystywać do zadań drugorzędnych na polu walki. Ostatnie bisy zabrano w zeszłym roku z Malborka. A wcześniej zniszczono te z Babich Dołów. A kolumnę piechoty lub ciężarówek albo barkę desantową nie musisz wykańczać z drogiego f 16 albo z su 22 których też mamy już nie za dużo. Są lepsze cele dla tych maszyn.

    Generalnie nasza Armia nie wiedziała dokąd zmierza a jej unowocześnianie polegało na likwidacji jednostek z starszym sprzętem. Ile kosztuje odbudowanie potencjału bojowego dwóch eskadr to mamy przykład na f 16. Ile czasu zajmuje uzyskanie gotowości bojowej przez eskadrę? Jak na razie to minimum dwa lata. Lepiej utrzymać eskadry na starszym sprzęcie i je przezbroić niż budować wszystko od nowa. Lotnictwo, wojska opl, marynarka, i inne wyspecjalizowane dziedziny to kosztowne zabawki które po całkowitym zniszczeniu tak jak np 28 z Redzikowa są niezmiernie trudne do odtworzenia i drogie.

    Sens posiadania armii to wieczna gotowość do konfliktu którego nikt nie jest w stanie przewidzieć(terminu). Jak ktoś tego nie rozumie to kończy jak w 1939. Wtedy nie było czasu na wprowadzanie nowego sprzentu, bo sytuacja zmieniła się w ciągu dwóch miesięcy.
    W Polsce nie można spodziewać się konfliktu pełnoskalowego ale coś jak Gruzja, tyle że zaskoczenie nie będzie po naszej stronie. Tak więc nikt nas nie uprzedzi dwa lata wcześniej byśmy sobie wyszkolili wojsko i zakupili samoloty.

    Teraz można wymienić nasze migi 29 na mniej spracowane lub zakupić od Rumunów ich 29 na części(ich samoloty nie latały do końca swojej żywotności tak więc mają jeszcze spory zapas eksploatacyjny). Też to raczej nie nastąpi

  2. #802
    Awatar Saj4

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Malboro

    Domyślnie

    Kurcze, tak czytam i nie wiem już o czym jest ten temat. Czy porównujemy tutaj MiG29A z F-16 A/B czy całą resztę migów z efami i innymi ustrojstwami latającymi. Kolego Syrenek, przypominasz mi innego kolegę, który się tutaj objawiał w postaci ENwings, z tą różnicą, że tamten był rusofobem, a Ty jesteś zdecydowanie po drugiej stronie. Tak na moje chłopskie oko. Więc zostawmy wrzesień 1939, i gdybania na temat możliwego konfliktu zbrojnego w europie (nie wydaje mi się żeby taki miał nastąpić w przeciągu kilku, kilkudziesięciu, kilkuset lat). A także modernizację i zakupy migów 23, nie wiem czy wiesz ze Słupskie MIGi 23 były jedyną polską eskadrą latającą na tym typie samolotu. Dodatkowo eksploatacja tego typu samolotu była koszmarnie droga. Więc logicznym było pozbycie się tego typu z sił powietrznych i latanie na sprzęcie którego było w bród, czyli MIG 21. Inną sprawą jest to że po upadku Związku Radzieckiego, nasze kasy świeciły pustkami, trzeba było zbierać, oszczędzać itd. Więc skąd na zakupy była by kasa ? A pomyślałeś skąd się wziął brak zbytu na tą maszynę u rosjan (mig23) ? Bo dysponowano już lepszymi maszynami, więc po co nam był skansen, po co mnożyć typy samolotów (mig 21, mig 23, mig 29, Su 22). Nie wiem czemu nie dociera do Ciebie, że maszyny rosyjskie, ex radzieckie (mig35 i mig29M) to prototypy (wymień mi tych maszyn lata ?), w których dopracowanie musielibyśmy wtopić sporo kasy. Piszesz że platforma podobna do mig29A, i tu znów się mylisz, to jest kompletnie nowy samolot, podobny z wyglądu do Mig29A. Z drugiej strony nie obwiniaj F-16 o to, że OFFSET nie został dopilnowany, bo tutaj do kogo innego trzeba się udać z pretensjami, że olał sprawę i postanowił trzymać Hamerykańcom sztywno palec w ty**u. I na koniec, poczytaj naszego zacnego kolegę TOYO, który wyjaśnił tutaj sporo spraw. Jest takie powiedzenie, nadgorliwość gorsza od faszyzmu. Pozdrawiam !

  3. #803

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    EPLK

    Domyślnie

    Zgadzam się Saj4 z Tobą w 100% w tej kwestii cieszę się, że napisałeś to pierwszy i nie musze się powtarzać za tobą

  4. #804

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPLK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Saj4 Zobacz posta
    Jest takie powiedzenie, nadgorliwość gorsza od faszyzmu
    Koniec dyskusji zamykamy wątek (patrz Prawo Godwina)
    Stowarzyszenie Miłośników Lotnictwa Ziemi Łaskiej
    http://smlzl.vot.pl/

  5. #805
    Awatar Saj4

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Malboro

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez biver Zobacz posta
    Koniec dyskusji zamykamy wątek (patrz Prawo Godwina)
    W końcu jakiś głos rozsądku, bo ta dyskusja prowadziła donikąd. Wydaje mi się że wszystko zostało już napisane i powiedziane... Więc kochani administratorzy, zamknijcie temat na amen
    Hehe Fajna sprawa z tym Prawem Godwina No ale jeżeli nie było innej metody, to trzeba było zasugerować delikatnie innym sposobem, nawet jeśli wiązać ma się to z przegraniem przeze mnie dyskusji (patrz Prawo Godwina). No ale dość OT
    Pozdrawiam !

  6. #806
    Awatar Syrenek

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Dlaczego nawiązałem do 39 bo sytuacja jest podobna - jesteśmy obecnie na łasce dostawców nowoczesnego sprzętu lotniczego z zewnątrz, a to nigdy do końca nie jest dobre bo jak się pogniewamy to nie dostaniemy części. Tak jest bez licencji. Tym bardziej że nie wszystko do f 16 może być w danej chwili na zawołanie w Europie. Jak ktoś ma zachodni samochód to wie ile można czekać na oryginalną część.
    I wie że nie zawsze przychodzi to co zamówiliśmy. A to jest argument co jest lepsze, f-16 czy mig 29. Bo samolot to też zaplecze, Koszty części, szkoleń itd.

    Dałem link do artykułu o f 16 w Norwegi. Oczywiście nie dotarło to co tam jest napisane do wyznawców super samolotu. Jakie problemy mają Norwegowie z częściami do swoich maszyn po latach eksploatacji - z migem 29 tak nie ma mimo że jest z "obcego obozu". Nie kupisz części od Rosjan to kupisz z Ukrainy, czy innej poradzieckiej republiki gdzie zalegają w składach lub z Rumuni.
    Norwegowie chwalą f 16 ale nie spoglądają na nią przez różowe okulary tak jak Polacy. Tyle że po tak długookresowym użytkowaniu tego samolotu zastanawiali się nad zastąpieniem go konstrukcją europejską by uniknąć problemów z brakiem części zamiennych do ponad dwudziestoletnich maszyn.

    Dlaczego piszę o starociach, bo każda armia je posiada - jedynie polska musi być supernowoczesna w każdym aspekcie. W każdej armii jest starszy sprzęt i ma zastosowanie po modernizacji. A służy to do uwidocznienia tego jak traktuje się sprzęt. Nie poruszyłem tematu modernizacji miga 21 tylko odpisałem na post, bo nie olewam kogoś skoro mi zadaje pytanie. Jeżeli od razu nie odpowiadam to potrzebuję czasu do namysłu.

    Dlaczego napisałem o f 16 a? Bo wszelkie długoterminowe doświadczenia eksploatacyjne są wynikiem wprowadzenia tej maszyny do służby. Również doświadczenia bojowe w warunkach gdy obie strony posiadają zbliżony technicznie sprzęt i używają go na dużą skalę dotyczą walki na tym modelu samolotu. F 16 c/d nigdy nie walczył na podobnych warunkach tylko był używany w warunkach konfliktu asymetrycznego - przeciwnik miał zazwyczaj starszy technologicznie sprzęt albo nie podejmował walki.

    Zamieszczę jeszcze jak to było z 35 według mojej pamięci i znikam z forum.

  7. #807
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Saj4 Zobacz posta
    Hehe Fajna sprawa z tym Prawem Godwina No ale jeżeli nie było innej metody, to trzeba było zasugerować delikatnie innym sposobem, nawet jeśli wiązać ma się to z przegraniem przeze mnie dyskusji (patrz Prawo Godwina).
    Nazizm a faszyzm to dwie rozne bajki.
    Cytat Zamieszczone przez Syrenek Zobacz posta
    Jak ktoś ma zachodni samochód to wie ile można czekać na oryginalną część. I wie że nie zawsze przychodzi to co zamówiliśmy.
    A jak ktos ma rosyjski samochod to ile czeka?
    Cytat Zamieszczone przez Syrenek Zobacz posta
    A to jest argument co jest lepsze, f-16 czy mig 29.
    Dostepnosc czesci samochodowych argumentem w dyskusji o WSB?
    Cytat Zamieszczone przez Syrenek Zobacz posta
    Dałem link do artykułu o f 16 w Norwegi. Oczywiście nie dotarło to co tam jest napisane do wyznawców super samolotu. Jakie problemy mają Norwegowie z częściami do swoich maszyn po latach eksploatacji - z migem 29 tak nie ma mimo że jest z "obcego obozu".
    A na jakiej podstawie tak twierdzisz? Dlatego ze sadzisz ze "jak nie tu to gdzie indziej kupimy"? Bo z tego co kojarze do WZL-2 samoloty z 1elt i 41elt odlatuja na wiecej niz wspomniane w artykule o Norwegach dwa miesiace...
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  8. #808
    jj
    jj jest nieaktywny

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    gdynia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Syrenek Zobacz posta
    Nie kupisz części od Rosjan to kupisz z Ukrainy, czy innej poradzieckiej republiki gdzie zalegają w składach lub z Rumuni.
    Zapomniałeś o Allegro.

  9. #809

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    lekko na południe.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Syrenek Zobacz posta
    Jakie problemy mają Norwegowie z częściami do swoich maszyn po latach eksploatacji - z migem 29 tak nie ma mimo że jest z "obcego obozu". Nie kupisz części od Rosjan to kupisz z Ukrainy, czy innej poradzieckiej republiki gdzie zalegają w składach lub z Rumuni.
    Takie malutkie pytanko (sorki za zdrobnionko )
    Czy Sympatyczny Kolega słyszał o zjawisku kanibalizmu? Nie, nie chodzi o zjadanie techników przez pilotów, chodzi o "patroszenie" jednego samolotu na rzecz drugiego. Zdaję sobie sprawę z ułomności ludzkiej pamięci, ale jeżeli ktoś siedzi w temacie trochę dłużej niż rok czy dwa to powinien słyszeć o problemach sprawności naszych MiG-29. Temat "zszedł" po pojawieniu się w naszych SP samolotów F-16, gdzie przepalenie się lampki stanowiło kilkukrotnie większy problem niż brak silników do MiG-a.
    Tak tylko pytam, bo mogłem coś przeoczyć.

  10. #810

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kielce

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Toyo Zobacz posta
    Temat "zszedł" po pojawieniu się w naszych SP samolotów F-16, gdzie przepalenie się lampki stanowiło kilkukrotnie większy problem niż brak silników do MiG-a.
    To co wyście z tymi silnikami robili, jedliście je?
    Pożegnanie z fotografią. Pobierz wersję pdf [20MB]





  11. #811
    Awatar Saj4

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Malboro

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tompac Zobacz posta
    To co wyście z tymi silnikami robili, jedliście je?
    Hehe, no nie jedliśmy, ale silniki odrzutowe mają swój żywot, który jest o wiele krótszy od silnika tłokowego. Najszybciej zużywają się łożyskowania wału i łopatki części gorącej. Tak że jak sam widzisz, to nie taka prosta sprawa. A że z Rosjanami żyjemy jak żyjemy, to nie muszę tego tłumaczyć.

    Cytat Zamieszczone przez Toyo Zobacz posta
    Czy Sympatyczny Kolega słyszał o zjawisku kanibalizmu?
    Kolega Syrenek słyszał i jest za tym aby kupić rumuński złom i go "skanibalizować". Tylko czy opłaca się skórka za wyprawkę, takie pytanie należałoby zadać samemu sobie

    TOYO - jesteś tutaj głosem z rozsądku, tak trzymaj !

  12. #812
    Awatar Syrenek

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Syrenek słyszał o kanibalizacji i ją widział. F-16 kanibale też z czasem nie ominą - charakterystyczna cecha polskiej armii. Chyba że dostaniemy trochę trupów od Amerykanów na części - w co wątpię bo oni nie psują sobie rynku zbytu.

    Co do Rumunów to chodziło mi raczej o kadłuby - podobno część naszych ma je już trochę nadwątlone wytrzymałościowo - szczególnie w okolicy stateczników. Ich maszyny mają mniejszy nalot od naszych, to w kwestii głębszej modernizacji 29 której raczej nie będzie.
    Say4 nie nazywaj ich rumuńskim złomem bo struktura płatowca rumuńskiego 29 jest lepsza niż w "naszym Herkulesie" i niektórych poniemieckich 29. Rumuni ich intensywnie nie eksploatowali tak jak np Niemcy. Silniki w nich to złom przy takim "przechowywaniu" - i tu się zgodzę.

    Co do części samochodowych to nie wszyscy czytający siedzą w armii i niekiedy taki przykład jest bardziej przemawiający do wyobraźni. Szczególnie dla posiadacza np amerykańskiego albo japońskiego pojazdu gdzie niedostępna w Polsce część płynie minimum dwa tygodnie.
    No ale zawsze można skanibalizować innego f-16. Chyba nie wszystkie są obsadzone i sprawne, więc coś na części się znajdzie

    Kosztowna eksploatacja 23? A co wpłynęło na tak wysokie koszty eksploatacji - niska usterkowość, czy oszczędności na f-16? Jak 23 wychodził z pojedynków z starszymi f-16 i f-15(Na naszych ćwiczeniach) w latach dziewięćdziesiatych? Poza tym zawsze istnieją misje w których nie trzeba używać najnowocześniejszego sprzętu.(Tu proponuje fora o migu 23 w Polsce i przyczynach jego wycofania bo to nie ten wątek)

    Nad wypowiedzią o 35 nadal pracuję.

  13. #813
    Awatar Saj4

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Malboro

    Domyślnie

    A powiedz mi kolego, gdzie w Polsce sobie wymienimy te wszystkie kadłuby ? No i jak dostarczymy te dobre do Polski, skoro większość samolotów rumuńskich stoi już od bardzo dawna... Z tego co wiem to wymianą zużytych części płatowca zajmuje się tylko i wyłącznie RSK MIG na przeglądach głównych. Tak że jak sam widzisz nie jest to taka prosta sprawa. Logistycznie i politycznie poziom komplikacji jest ustawiony na HARD.

  14. #814
    Awatar Syrenek

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    O ile mi wiadomo skrzydła, stateczniki pionowe, poziome, silniki, golenie podwozia, osłona stacji i wiele innych elementów nie jest przyklejone na supergluta ani przyspawane na stałe. Ba nawet silnik można wymontować - genialne prawda?
    Czyli można zrobić składaka.

    Remont struktury kadłuba przeprowadza RSK i tu o.k. ale wymiane na mniej zmęczoną skorupę możesz zrobić sam w hangarze mając narzędzia i wiedzę. To nie f-16. Nie trzeba się sterylizować przed robotą.
    Przepraszam ale musiałem sobie poprawić humor tym tekstem.

    Na WAT dojechał 29 bez silników a był planowany ich montaż, plus być może odpalanie dla studentów na laborkach. Więc to nie takie straszne jak malują. WZL 2 jest lepiej wyposażony niż WAT. Zresztą chciałem się na to załapać by uwiecznić to na zdjęciach. Można rzec montaż w warunkach prawie polowych. Niestety są już zamontowane.

    Sprowadzenie jednego miga na lawecie z Rumuni to max koszt około 20 tyś PLN chyba że zrobi to "zaprzyjaźniona firma" z MON. Wtedy będzie drogo. A i tak będzie się opłacać. Zawsze to kilka dodatkowych samolotów.

  15. #815
    jj
    jj jest nieaktywny

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    gdynia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Syrenek Zobacz posta
    O ile mi wiadomo skrzydła, stateczniki pionowe, poziome, silniki, golenie podwozia, osłona stacji i wiele innych elementów nie jest przyklejone na supergluta ani przyspawane na stałe. Ba nawet silnik można wymontować - genialne prawda?
    Czyli można zrobić składaka.

    Remont struktury kadłuba przeprowadza RSK i tu o.k. ale wymiane na mniej zmęczoną skorupę możesz zrobić sam w hangarze mając narzędzia i wiedzę. To nie f-16. Nie trzeba się sterylizować przed robotą.
    Przepraszam ale musiałem sobie poprawić humor tym tekstem.

    Na WAT dojechał 29 bez silników a był planowany ich montaż, plus być może odpalanie dla studentów na laborkach. Więc to nie takie straszne jak malują. WZL 2 jest lepiej wyposażony niż WAT. Zresztą chciałem się na to załapać by uwiecznić to na zdjęciach. Można rzec montaż w warunkach prawie polowych. Niestety są już zamontowane.

    Sprowadzenie jednego miga na lawecie z Rumuni to max koszt około 20 tyś PLN chyba że zrobi to "zaprzyjaźniona firma" z MON. Wtedy będzie drogo. A i tak będzie się opłacać. Zawsze to kilka dodatkowych samolotów.
    No to do dzieła. Koszt mniejszy niż sprowadzenie na lawecie używanego auta z Niemiec. Na podwórku można je składać, a więc inwestycji żadnych, tylko narzędzia w Castoramie trzeba kupić. Żłóż parę. pokaż, że latają (jest sporo emerytowanych pilotów 29-tych, z chęcia by dorobili). Jakiś rozsadny marketing. Może PSP je kupią. A jeśli nie PSP to hobbyści w USA napewno.

  16. #816
    Awatar Syrenek

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Powyższe to była mała prowokacja - jak widać udana.

    Czyli co WZL2 nie da rady tak? Nie są w stanie ? Mogą tylko odmalować samolocik?
    To skąd propozycja modernizacji w trzech pakietach? Nie spieram się co do realności ostatniego, czyli system uzbrojenia z f-16. A i oprogramowania nie napiszemy bo nikt nam nie da takiej możliwości - szczególnie Amerykanie.
    Ale odremontować miga chyba potrafią? Jakoś żaden nie spadał niekontrolowany po tych remontach?
    To by TVN nadawał że natychmiast trzeba je skasować.

    Ponad to modyfikacje zaproponowane dla stacji są w miarę przyzwoite jak na polskie warunki finansowe.

    A z tym dorabianiem w remontach dla hobbystów to jakoś Amerykanom z su 27 poszło. Wyremontowali - zadziwiające prawda? I to prywaciarze. I zdaje się są w stanie lotnym. Czyli da się jak się potrafi? Czy też remont polegał na pomalowaniu suczek? Mało tego polskie szparki migi 23 będą latać a podobno nadawały się tylko na złom według MON? Magia, wystarczy przejechać polską granicę i rzeczy niemożliwe są możliwe. Mało tego, są nawet opłacalne ale nie w Polsce.

    Jak się nie śmierdzi groszem to trzeba latać na tym co się ma i to porządnie modernizować a nie marzyć, tym bardziej że Donek ucina fundusze lotnictwu. Nie ma kasy na nowe f-16 bo mamy wojenkę.

  17. #817
    Awatar Saj4

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Malboro

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Syrenek Zobacz posta
    Czyli co WZL2 nie da rady tak? Nie są w stanie ? Mogą tylko odmalować samolocik? To skąd propozycja modernizacji w trzech pakietach? Nie spieram się co do realności ostatniego, czyli system uzbrojenia z f-16. A i oprogramowania nie napiszemy bo nikt nam nie da takiej możliwości - szczególnie Amerykanie. Ale odremontować miga chyba potrafią? Jakoś żaden nie spadał niekontrolowany po tych remontach? To by TVN nadawał że natychmiast trzeba je skasować.
    Kolego, prowokacja prowokacją, ale należałoby się zastanowić co takiego WZL2 robi z samolotami. Owszem malują je, ale głównym powodem tych przeglądów jest sprawdzenie czy nic nie popękało. Jeżeli coś popękało to samolot w odstawkę albo remont u producenta.

    Cytat Zamieszczone przez Syrenek Zobacz posta
    O ile mi wiadomo skrzydła, stateczniki pionowe, poziome, silniki, golenie podwozia, osłona stacji i wiele innych elementów nie jest przyklejone na supergluta ani przyspawane na stałe. Ba nawet silnik można wymontować - genialne prawda? Czyli można zrobić składaka.
    Zgoda, skrzydła możemy sobie wymieniać sami, ale w przypadku kiedy zaczyna pękać skorupa w miejscach mocowania tychże skrzydeł, to patrz punkt wyżej, czyli odstawka, albo wizyta u producenta. Nie same skrzydła się wszakże męczą, ale największe obciążenie jest przenoszone właśnie w miejscu ich łączenia z kadłubem. Jak myślisz, czemu tylko niektóre samoloty poniemieckie trafiły do użytku ? Sterylizacja przy naprawie F-16, no ok, może i miga można złożyć na polu, w błocie i kluczami z marketu. Tylko jak długo coś takiego polata ? Samolot to nie samochód, że postawisz go na klocki przed domem i zrobisz z nim co tylko chcesz. W takich sprawach obowiązuje ciut inna kultura techniczna. Zresztą na upartego to na tym polu i F-16 byś poskładał, bo czym się różni od miga pod względem montażu i demontażu. Te same śruby, ta sama blacha, tylko kształt inny i bebechy.

    Co do modernizacji przez WZL2 systemów napiszę Ci tak, jak to RSK MIG napisał "UWAGA. Każda ingerencja w systemy i strukturę samolotu nie wykonana przez RSK MIG, skutkowała będzie wstrzymaniem wsparcia dla takiej maszyny". Więcej chyba nie trzeba pisać w tym temacie.

    Nie wiem kolego kim jesteś, humanistą, poliglotą czy inżynierem. Ale jeśli jesteś umysłem technicznym, to pierwszym pytaniem jeśli wpadniesz na jakiś pomysł, powinno być pytanie PO CO ? CO MI TO DA I JAKIM KOSZTEM ? Bo takie pisanie wszystkiego co ślina na język przyniesie niestety nie przynosi nic dobrego. Przekonałem się nie raz.

  18. #818
    jj
    jj jest nieaktywny

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    gdynia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Syrenek Zobacz posta
    A z tym dorabianiem w remontach dla hobbystów to jakoś Amerykanom z su 27 poszło. Wyremontowali - zadziwiające prawda? I to prywaciarze. I zdaje się są w stanie lotnym. Czyli da się jak się potrafi? Czy też remont polegał na pomalowaniu suczek? Mało tego polskie szparki migi 23 będą latać a podobno nadawały się tylko na złom według MON? Magia, wystarczy przejechać polską granicę i rzeczy niemożliwe są możliwe. Mało tego, są nawet opłacalne ale nie w Polsce.
    Te samoloty zostały wyremontowane do stanu latających awionetek odrzutowych dla hobbystów, a nie do stanu samolotu boojowego! Te samoloty nie będą latały z przeciążeniami 8G, nie muszą mieć sprawnych systemów uzbrojenia itp, itd.
    Ich główna rola to przelecieć koło publiczności i narobić trochę huku.

  19. #819
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jj Zobacz posta
    e samoloty zostały wyremontowane do stanu latających awionetek odrzutowych dla hobbystów, a nie do stanu samolotu boojowego! Te samoloty nie będą latały z przeciążeniami 8G, nie muszą mieć sprawnych systemów uzbrojenia itp, itd. Ich główna rola to przelecieć koło publiczności i narobić trochę huku.
    Zostały "demilitarized", ale nie widzę żadnego powodu dla którego nie miały by latać 8G... Poza tym remontowali je ukraińcy o ile dobrze pamiętam.
    KZ

  20. #820
    jj
    jj jest nieaktywny

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    gdynia

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez KZ Zobacz posta
    Zostały "demilitarized", ale nie widzę żadnego powodu dla którego nie miały by latać 8G... Poza tym remontowali je ukraińcy o ile dobrze pamiętam.
    Jeśli są w dobrym stanie to pewnie mogą, ale NIE MUSZĄ, w przeciwieństwie do samolotu bojowego.

Strona 41 z 60 PierwszyPierwszy ... 31 39 40 41 42 43 51 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 14-03-2016, 20:57
  2. 19-12-2015, 09:19
  3. 26-06-2015, 12:20
  4. 11-01-2015, 23:36
  5. 22-10-2014, 11:03
  6. 06-10-2014, 18:44
  7. 05-10-2014, 03:17
  8. 13-09-2014, 18:32
  9. 23-08-2014, 21:14
  10. 20-08-2014, 11:49
  11. 15-08-2014, 13:16
  12. 03-08-2014, 18:45
  13. 27-04-2014, 20:42
  14. 02-04-2014, 20:21
  15. 09-03-2014, 19:50
  16. 09-03-2014, 18:20
  17. 09-03-2014, 18:15
  18. 07-03-2014, 20:19
  19. 19-01-2014, 12:44
  20. 12-01-2014, 18:19
  21. 11-01-2014, 09:41
  22. 08-01-2014, 15:06
  23. 29-12-2013, 13:20
  24. 19-12-2013, 20:47
  25. 14-12-2013, 19:46
  26. 13-12-2013, 17:04
  27. 08-12-2013, 19:33
  28. 27-11-2013, 20:43
  29. 04-11-2013, 19:27
  30. 30-10-2013, 23:33
  31. 27-09-2013, 15:16
  32. 26-09-2013, 09:58
  33. 07-09-2013, 23:03
  34. 05-09-2013, 22:25
  35. 18-08-2013, 22:49
  36. 15-08-2013, 22:31
  37. 16-07-2013, 11:53
  38. 03-06-2013, 07:37
  39. 20-05-2013, 14:36
  40. 19-05-2013, 17:55
  41. 23-04-2013, 20:17
  42. 21-04-2013, 12:37
  43. 11-04-2013, 21:09
  44. 09-04-2013, 19:35
  45. 05-04-2013, 08:33
  46. 14-03-2013, 20:59
  47. 19-02-2013, 12:20
  48. 17-02-2013, 14:36
  49. 16-02-2013, 20:19
  50. 14-02-2013, 22:35

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •