MiG-29 - 3-4t/h / 17t/h (bez dopału/dopalanie)
A F-16 nie znalazłem.
MiG-29 - 3-4t/h / 17t/h (bez dopału/dopalanie)
A F-16 nie znalazłem.
F-16 spala ok 400kg/1min co w pokazie 10-minutowym daje ok 4 tony paliwa. Cykl mieszany z dopalaczem i bez.
Dzięki, właśnie tego szukałem.
Ostatnio edytowane przez Drzemi ; 29-09-2011 o 23:42 Powód: Pisownia
Darecki skala wielkości dobra ale jednostki złe - funty
4 tony to o prawie tonę więcej niż ma w sobie paliwka.
Stowarzyszenie Miłośników Lotnictwa Ziemi Łaskiej
http://smlzl.vot.pl/
[przeniesione z tematu o śmigłowcach dla WP]
Na dzień dzisiejszy SP mają mniej lotnych F-16 niż MiG-29 taki mały ot.
Ostatnio edytowane przez Drzemi ; 31-03-2012 o 14:52
Stowarzyszenie Miłośników Lotnictwa Ziemi Łaskiej
http://smlzl.vot.pl/
Dużo było w tym temacie na temat konieczności modernizacji naszych Migów 29, no i wygląda na to ,że wreszcie się doczekaliśmy MiG-i po liftingu nowoczesne jak F-16
Dranio, wiadomo że dziennikarze zawsze przesadzają i lubią ubarwiać każde wydarzenie, lub wręcz nadawać mu zupełnie innego znaczenia. Ja jednak pomijam propagandowy styl artykułu i po prostu ciesze się ,że "coś się dzieje" w temacie modernizacji Migów. Ciekawe czy teraz zaczną się na forum przepychanki w stylu " lepszy F-16 czy Mig29 po modernizacji"
Nie ważne co pije, grunt że wreszcie to zrobili. I miejmy nadzieję, że modernizacja zostanie pociągnięta aż do końca 3 etapów. Wstawienie szyny i nowego komputera miało być pierwszym etapem wokół którego dobuduje się resztę.
Mnie to cieszy, bo MiG to świetna maszyna z dużymi możliwościami. Jej kilka mankamentów można względnie szybko za niewielkie pieniądze wyeliminować o ile będzie ku temu wola polityczna. Nigdy nie będą tak dobre jak F-16 bo to się zwyczajnie nie opłaca przy takich resursach, ale ich świetnym uzupełnieniem do spraw strikte air-to-air mogą być, osłaniając jastrzębiom dupy jak te będą robiły wymiatanie na ziemi.
I będziemy mieć wypasione MiGi akurat wtedy, gdy trzeba będzie je wycofywać.
Zauważ, że gdyby było to "szybko, za niewielkie pieniądze", to na świecie byłoby kilka programów takiej modernizacji. Jakoś poza demonstratorami, o tym nie słychać. Więc...
dranio
Hideto filozofia eksploatacji sprzętu lotniczego kreowana przez elity MON brzmi: Samoloty muszą dolatać do nowej daty wycofania. I tyle. Myślą że w przyszłości pieniądze spadną z nieba na nowe samoloty. Nikt nie myśli długofalowo, tylko łata dziury w przykrótkiej koszuli i to byle jak.
Tak Mig-29 po dobrej modernizacji jest w stanie uzyskać przewagę nad F-16 Block 52 w walkach powietrznych jeżeli dobrze zintegruje się systemy samolotu i zabuduje się na nim stacje walki elektronicznej.
Tu jest taka modernizacja:
Źródło: http://i730.photobucket.com/albums/w...smIMG_0588.jpg
Masz stację zakłóceń, dodatkowy integralny zbiornik, nowy radar, nowe uzbrojenie np R-77, itd. Ten samolot w Indiach ma za zadanie walczyć z samolotami Chin i Pakistanu. Z F-16 Block 52 i z Su-27 i ich klonami. Więc opierając się na zdaniu specjalistów posiadających w miarę świeże doświadczenia bojowe można spokojnie zaryzykować takie twierdzenie. Może być lepszy ale tylko w prowadzeniu walk powietrznych bo do tego jest stworzony. Reszta to tylko rozszerzenie jego podstawowych możliwości niekoniecznie potrzebne w naszej sytuacji.
Taki samolot zapewnił by nam kolejnych 15 -20 lat eksploatacji. Ale to nigdy nie nastąpi w Polsce.
Pakistańskie B52+ mają AIDEWS?
Nie wiem czy to Ciebie zadowoli, bo odnalezione na "szybko":
$5.1B Proposed Sales, Upgrades, Weapons Pakistan’s F-16s
Warto jeszcze zerknąć tutaj - jest podana m.in. pełna lista tego co zostanie zamontowane w ramach pierwszego etapu modernizacji i rysunek kokpitu.
http://lotniczapolska.pl/Lifting-MiGa,22762
Tak swoją drogą warto zauważyć ,że owej modernizacji podlega tylko 16 maszyn z Mińska. Malbork dostał do swoich maszyn tylko nowe radiostacje i jak stwierdził autor artykułu:
Ten aspekt modernizacji można podsumować stwierdzeniem, że jest to początek optymistycznego dramatu dla pilotów z Malborka. Będą latać, ale to, czym latają będzie coraz bardziej przypominać wycofane w roku 2003 samoloty MiG-21bis.
A fighter pilot is noted for intelligence, independence, integrity, courage, and patriotism. "Fighter Pilot" is a state of mind, not a job title. Therefore, not all people who fly fighters are fighter pilots, nor do all fighter pilots fly fighters, some of them drive trucks.
Zakładki