Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 26
  1. #1

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Zgierz [EPLL]

    Domyślnie Pilot śmigłowca


    Polecamy

    jest to mój pierwszy post wiec proszę o wyrozumiałość

    proszę was o wszelkie znane informacje na temat pilotów śmigłowców bojowych w Polsce (szkoły [prócz Dęblina], szkolenia, wymagania)

    Z góry dziękuję i pozdrawiam wszystkich^^
    Pozdrawiam wszystkich
    Kacper

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    szkolenie- www.helicopter.pl widać że na fajnych maszynkach latają

    Oprócz tego było tu :
    http://lotnictwo.net.pl/viewtopic.php?t=1455

  3. #3
    Awatar RobCopter

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Żeby być pilotem śmigłowca BOJOWEGO trzeba być żołnierzem zawodowym. To zaś wymaga ukończenia szkoły wojskowej, która mieści się w Dęblinie, to jedyna szkoła taka szkoła w Polsce. Tyle, że nie zawsze prowadzi nabór.
    Lotnicze szkoły wojskowe mają tę dobrą zaletę dla zainteresowanych, że szkolą ludzi bez przygotowania lotniczego w przeszłości.

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPLK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez miechel
    szkolenie- www.helicopter.pl widać że na fajnych maszynkach latają
    za pozno aby dzwonic dlatego sie pytam
    czy aby na pewno oni szkola ? czy moze tylko lataja jako "taxi" ?

  5. #5
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

  6. #6

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Zgierz [EPLL]

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez miechel
    szkolenie- www.helicopter.pl widać że na fajnych maszynkach latają
    Tego kolesia z helicopter.pl to nawet kojeze [parokrotnie był na Góraszce]
    Pozdrawiam wszystkich
    Kacper

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    helicopter.pl szkolą. W najnowszym pilotclub jest ich reklama

  8. #8

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Zgierz [EPLL]

    Domyślnie

    A jak i gdzie są szkoleni piloci Policyjnych i ratowniczych śmigłowców???
    Pozdrawiam wszystkich
    Kacper

  9. #9
    Awatar 6182

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    Ci pierwsi to ponoć powojskowi są zazwyczaj.
    A ci drudzy to chyba muszą sami


    Nikon D50,Nikkor 18-55 ED i 55-300 VR
    Maycom AR-108

    Pozdrawiam
    Daniel

  10. #10

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Zgierz [EPLL]

    Domyślnie

    wiec jak człowiek zrobi CPL(H) to ma szanse być zatrudniony w LPR??
    Pozdrawiam wszystkich
    Kacper

  11. #11
    Awatar 6182

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    No myślę że tak


    Nikon D50,Nikkor 18-55 ED i 55-300 VR
    Maycom AR-108

    Pozdrawiam
    Daniel

  12. #12
    Awatar RobCopter

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez AirCav
    A jak i gdzie są szkoleni piloci Policyjnych i ratowniczych śmigłowców???
    Policja, a także Straż Graniczna, w okresie organizacji zatrudniała już wyszkolonych pilotów z licencją minimum CPL(H). Byli to piloci z agro, z lotnictwa sanitarnego i z wojska(o ile posiadali cywilne licencje).
    Lotnictwo sanitarne (śmigłowce ratownicze) również opiera obecnie swe kadry o pilotów z licencją.

    wiec jak człowiek zrobi CPL(H) to ma szanse być zatrudniony w LPR??
    Jeśli będziesz miał 1000 h nalotu ogólnego, w tym minimum 500 h jako dowódca na śmigłowcach, przebrniesz przez specjalistyczne szkolenie w firmie i sprawdzisz się w specyficznym rodzaju latania to tak.

  13. #13

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Zgierz [EPLL]

    Domyślnie

    A jak wygląda sprawa z wymaganiami zdrowotnymi dla pilotów śmigłowców??? [maja inne niż piloci samolotów???]
    Pozdrawiam wszystkich
    Kacper

  14. #14
    Awatar RobCopter

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    CPL, ATPL - wymagania te same bez względu na to czy samoloty czy śmigłowce, trzeba mmieć orzeczenie lekarskie 1 klasy.

  15. #15

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Pilotów śmigłowcowych jest w Polsce garstka, każdy z CPL wybiera w ofertach. Średnia wieku pilotów w LPR, Policji, SG i Heliseco przekracza 50 lat. Szkoli w zasadzie tylko wojsko, ale licencja wojskowa w cywilnym lotnictwie pamiątką.

    Ostatnie szkolenie cywilnych pilotów śmigłowcowych zakończyło się w 1983 roku. W latach 1976-1983 najpierw w Kętrzynie, potem Zamościu, na końcu w Rzeszowie szkolili się piloci na potrzeby Zakładu Eksploatacji i Usług Śmigłowcowych WSK PZL Świdnik. Piloci na pniu zatrudniani byli w ZEUŚ i wykonywali loty agro. W szczytowym momencie (wczesne lata 80.) ZEUŚ wysyłał w Polskę ponad 120 rolniczych maszyn. ZEUŚ to dziś Heliseco.

    Ci właśnie piloci to dziś trzon personelu latającego LPR, Policji i SG. Ich szefami są emeryci wojskowi, którzy mogą chłopakom ze Świdnika czyścić obuwie. Start z kółka, manewry ciężką mszyną, dynamiczne nawroty są poza ich umiejętnościami.

    Zresztą, nalot agropilota to średnio 6 tysięcy godzin, wojskowi mają czasami przekroczony tysiąc.

    Ciągle można się wyszkolić w Świdniku (najlepsza baza - sale z pomocami naukowymi, trenażery śmigłowców, najlepsi instruktorzy), ale za straszną forsę.
    Lataj Synku, ale nisko i powoli - prosiła mama Witka Świadka.

  16. #16
    Awatar RobCopter

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pablom
    Pilotów śmigłowcowych jest w Polsce garstka, każdy z CPL wybiera w ofertach.
    Nie jest jeszcze tak tak dobrze bo firm śmigłowcowych nie ma zbyt wiele. Latanie R-44 i bycie szoferem pana prezesa to nie jest szczyt marzeń.

    Ostatnie szkolenie cywilnych pilotów śmigłowcowych zakończyło się w 1983 roku.
    Lotnictwo sanitarne szkoliło na własne potrzeby pilotów do 1999.

    Ci właśnie piloci to dziś trzon personelu latającego LPR, Policji i SG. Ich szefami są emeryci wojskowi, którzy mogą chłopakom ze Świdnika czyścić obuwie. Start z kółka, manewry ciężką mszyną, dynamiczne nawroty są poza ich umiejętnościami.
    Troszkę niektórych obrażasz

  17. #17

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Miałem na myśli "masowe" szkolenie, Kętrzyn, Zamość i Rzeszów w ramach szkoły średniej prowadziły klasy o specjalności "pilot śmigłowca", ściślej mówiąc w Rzeszowie uczniowie szkolili się praktycznie na bazie ówczesnego OSPL-u.

    Ta złośliwość pod adresem emerytowanych kolegów w mundurach jest celowa, bowiem nie raz słyszałem ich opinie o pilotach cywilnych, np. lotnicy bagienni, chłopcy od wożenia obornika itd. A umiejętności tych ostatnich cenię bardzo wysoko. Lot agro trwa średnio 3 minuty, dziennie było to kilkaset startów i lądowań w punkt, maszyny były ciężkie od chemii, a chłopcy manewrowali na wysokości kłosów.

    Przepraszam, zwykła złośliwość, lotników cenię wszystkich.
    Lataj Synku, ale nisko i powoli - prosiła mama Witka Świadka.

  18. #18
    Awatar RobCopter

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    To masowe szkolenie było epizodem, niemal eksperymentem na fali boomu agro, więc nie ma co wspominać, że "kiedyś było lepiej". Normą było raczej to, że firmy śmigłowcowe szkoliły pilotów na własny użytek (zwykle samolotowych, bo przeszkolenie z CPL(A) na CPL(H) to było 50 h), teraz z przyczyn ekonomiczych nie do pomyślenia.
    Ciągle można się wyszkolić w Świdniku (najlepsza baza - sale z pomocami naukowymi, trenażery śmigłowców, najlepsi instruktorzy), ale za straszną forsę.
    Szkolenie podstawowe na śmigłowcu większym niż R-44 nie ma żadnego sensu. Prócz Świdnika powstało sporo dobrych ośrodków szkolenia. Jeśli zatem powstanie rynek usług śmigłowcowych (na to chyba w naszym biednym kraju za wcześnie) to i znajdą się chętni do szkolenia. Jak dotąd lepiej zdobyć CPL(A) +ME+IFR, zdać egazminy teoretyczne ATPL i droga do linii lotniczych otwarta.

  19. #19

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Rynek powstaje z dnia na dzień, np. policja w Szczecinie ma jednego aktualnie pilota, są braki w innych sekcjach też.

    A dwa, może trzy lata temu Straż Graniczna przeszkoliła kilku swoich samolotowych pilotów na śmigłowce. Wiązało się to z rezygnacją z samolotów Wilga 2000, miały być kupowane, ale SG postawiła na śmigłowce.
    Lataj Synku, ale nisko i powoli - prosiła mama Witka Świadka.

  20. #20
    Awatar RobCopter

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie


    Polecamy

    To służby mundurowe niestety. Mówiąc rynek, miałem na myśli firmy wożące pasażerów, pocztę, wykonujące prace dźwigowe itp.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •