Strona 14 z 14 PierwszyPierwszy ... 4 12 13 14
Pokaż wyniki od 261 do 272 z 272
Like Tree102Likes

Wątek: Lotnictwo służb porządku publicznego w Polsce, stan obecny i kierunki rozwoju

  1. #261

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPBC / EPGI

    Domyślnie


    Polecamy

    Bardzo często, a chyba nawet najczęściej, widywałem bez straży.

  2. #262
    Senior Screener
    Awatar schwefel

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Xon Zobacz posta
    Każdy start policji z EPBC jest w asyście straży pożarnej.
    Pierwsze słyszę. Mi-8, Sokół, Bell starują co najwyżej w asyście APY. Być może BH jest jakimś śmigłem specjalnej troski, ale widziałem jeden start (i był bez straży), więc wykluczyć nie mogę.

  3. #263
    Awatar kaesz

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    Sprzed miesiąca:
    Nowoczesne "oczy" dla policyjnych śmigłowców patrolowychKomenda Główna Policji ogłosiła przetarg dotyczący instalacji głowic optoelektronicznych i reflektorów (szperaczy) na zamówionych w styczniu 2019 roku trzech śmigłowcach Bell 407 GXi. Dodatkowe wyposażenie maszyn patrolowo-obserwacyjnych zostanie sfinansowane z rezerwy celowej na zakup środków transportowych. Szacowana wartość zamówienia to 14,6 mln zł netto.
    Policja planuje wyposażyć trzy lekkie maszyny Bell 407GXi, które będą dostarczane w latach 2019-2020, w nowoczesne systemy obserwacji lotniczej umożliwiające transmisję obrazu i innych danych do stacji naziemnej lub mobilnych odbiorników znajdujących się na wyposażeniu funkcjonariuszy.
    Procedura zakupowa zaplanowana została tak, aby zabudowa systemów zrealizowana została w terminie zbieżnym z harmonogramem dostaw, a więc do końca marca 2020 roku. Wyasygnowano na ten cel 14,63 mln zł netto z rezerwy celowej na zakup środków transportowych. Termin składania ofert upływa 22 kwietnia 2019 roku. Ich ocena będzie realizowana zgodnie z wzorem, w którym 60% stanowi cena, a 40% okres gwarancji.
    "Przewiduje się zabudowę SOL na śmigłowcach typu Bell-407GXi, które będą wykorzystywane przez Policję do realizacji ustawowych zadań w zakresie bezpieczeństwa i porządku publicznego a w szczególności do zadań patrolowych ciągów komunikacyjnych, obserwacji zgromadzeń ludności (w tym meczów), poszukiwania osób zaginionych, pościgach, koordynacji i kierowania zadaniami specjalnymi a także w zapobieganiu, zwalczaniu i ściganiu najcięższych przestępstw. Sprzęt ten będzie również wykorzystywany przy realizacji zadań związanych z ochroną środowiska naturalnego (wykrywanie zanieczyszczeń w ciekach wodnych, uszkodzeń wałów ochronnych, pożarów wielkoprzestrzennych itp.)." Fragment Specyfikacji Technicznej
    Planowana konfiguracja lotniczego systemu obserwacyjnego jest dość bogata. Obejmuje zarówno system obserwacyjny z możliwością transmisji obrazu w czasie rzeczywistym, jak również sprzężony z głowicą optoelektroniczną reflektor-szperacz.
    Głowica obserwacyjna ma być stabilizowana żyroskopowo i wyposażona w kamerę telewizyjną wysokiej rozdzielczości, kamerę termowizyjną, dalmierz laserowy, wskaźnik laserowy i laserowy oświetlacza podczerwieni (iluminator), inercyjny układ pomiarowy (IMU), GPS i układ automatycznego śledzenia obiektów (autotracker). Taka konfiguracja pozwala nie tylko na obserwację w każdych warunkach pogodowych w dzień i nocą - sprzężenie laserowego dalmierza z systemem GPS pozwala na dokładne określenie pozycji i prędkości np. śledzonego pojazdu, natomiast laserowy wskaźnik i iluminator podczerwoni pozwalają na wskazanie położenia poszukiwanego pojazdu, czy np. odnalezionej w ciemności osoby, innym funkcjonariuszom. Uzupełnieniem tego wyposażenia jest reflektor lotniczy dużej mocy (tak zwany szperacz), którego sterowanie ma być sprzężone z głowicą obserwacyjną.
    Obsługa systemu ma być realizowana przez drugiego pilota śmigłowca lub też wyspecjalizowanego operatora zajmującego miejsce w kabinie pasażerskiej. Taki operator będzie miał nie tylko możliwość sterowania głowicą i reflektorem, ale również zbierania i przetwarzania danych dotyczących położenia maszyny i obserwowanych osób lub obiektów dzięki sprzężeniu systemów obserwacyjnych z ruchomą mapą oraz pozycjonowaniem GPS. Do dyspozycji będzie mieć dwa ekrany o przekątnych nie mniejszych niż 19” i 15” oraz system łączności DMR i TETRA, jak również łącze umożliwiające transmisję obrazu i danych w czasie rzeczywistym. Również drugi pilot będzie posiadał wielofunkcyjny monitor o przekątnej nie większej niż 14”, dzięki któremu możliwa będzie realizacja przez niego części zadań operatora.
    Zapis obrazu i innych informacji z systemów obserwacyjnych ma być realizowany stale na pokładzie maszyny (nie mniej niż 50 godzin zapisu), ale dane te mogą być również transmitowane do znajdującego się w Warszawie stacjonarnego odbiornika lub przenośnych, walizkowych odbiorników, które mogą znajdować się w pojazdach lub na stanowisku dowodzenia operacją policyjną. Zasięg transmisji do urządzeń przenośnych to minimum 10 km, a do stacji stałej 60 km.
    Zabudowa systemów pokładowych wymienionych powyżej ma zostać zrealizowana przed dostarczeniem śmigłowców Bell 407GXi do Policji. Do tego czasu musi również zostać wyszkolonych co najmniej 10 operatorów. Wymagane jest także zapewnienie co najmniej 24 miesięcznej gwarancji, obejmującej wszelkie awarie i usterki, również wynikające ze zużycia komponentów.
    Doposażenie śmigłowców patrolowo-obserwacyjnych Bell 407GXi w wymienionej powyżej systemy uczyni z nich maszyny dostosowane do standardów stosowanych w europejskich formacjach porządku publicznego. Ich możliwości będą obejmowały szeroki zakres działań, związanych z możliwością wykrywania, śledzenia i wskazywania innym jednostkom powietrznym lub naziemnych policji poszukiwanych przestępców czy pojazdów, ale również działania ratownicze i poszukiwanie osób o każdej porze dnia i nocy.
    Źródło

    Wiadomo gdzie trafią te Bell'e?

  4. #264
    Awatar kaesz

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    Latająca dwunastka, czyli flota policyjnych śmigłowców w liczbachJak wynika z danych uzyskanych przez InfoSecurity24.pl, Policja dysponuje obecnie w służbie 12 sprawnymi śmigłowcami, z których najstarszy liczy sobie 44 lata, a najmłodszy wyprodukowano i dostarczono w 2019 roku. Najbardziej „zalatana” maszyna ma już na koncie niemal 5700 godzin w powietrzu, i co ciekawe, nie jest to najbardziej wiekowy z policyjnych wiropłatów.
    Dane dotyczące śmigłowców znajdujących się w dyspozycji lotnictwa Policji pokazują, że są one intensywnie eksploatowane i mają już swoje lata. Siedem z maszyn ma ogólny nalot ponad 4,5 tys. godzin. Rekordzistą jest tu śmigłowiec Mi-8T o numerze A-023 (SN-42XP), który wg. stanu na 04.07.2019 roku spędził w powietrzu 5689 godzin. Drugi w tej kategorii jest PZL W-3 Sokół A-022 (SN-31XP) z wynikiem 4950 godzin. O dziwo, trzecie miejsce zajął jeden z dwóch śmigłowców Bell 206B JetRanger III z nalotem 4754 godzin.
    Bell 206B JetRanger III jest obecnie jednym z niewielu śmigłowców patrolowych o takich możliwościach i relatywnie niskich kosztach eksploatacji (są to jednosilnikowe maszyny patrolowe, wyposażone w głowicę optoelektroniczną) jakie na wyposażeniu ma Policja. Warto jednak przypomnieć, że jeszcze w tym roku do służby ma trafić pierwszy z zakupionych niedawno trzech śmigłowców Bell 407GXi, poprawiając sytuację w kategorii najintensywniej używanych maszyn patrolowo-poszukiwawczych.
    Maszyny te zastępują śmigłowce Mi-2, z których ostatni, o numerze B-003 (SN-02XP), powinien zostać wycofany w przyszłym roku. Jest to najstarsza maszyna w służbie - została wyprodukowana w 1975 roku. Od tego czasu do początku lipca b.r. miała na koncie już 4494 godziny spędzone w powietrzu. Dla porównania najmłodszy, wyprodukowany i dostarczony w 2019 roku śmigłowiec S-70i Black Hawk nr A-103 (SN-72XP) miał na swoim koncie wylatane zaledwie 83 godziny. Z drugiej strony, nie jest to wcale mało, jak na maszynę będącą do 4 lipca w służbie zaledwie od dwóch miesięcy. Pozostałe dwa Black Hawki, od momentu dostawy w 2018 roku, wylatały odpowiednio 215 (A-101, SN-70XP) i 111 godzin (A-102, SN-71XP).
    Warto przypomnieć też, jak wygląda dziś policyjna „latająca dwunastka”. W służbie pozostaje wciąż ostatni z łącznie sześciu eksploatowanych śmigłowców Mi-2, który wyprodukowany został w 1975 roku. Nieco młodsze są od niego dwa śmigłowce transportowe Mi-8T z 1983 roku, które miały być zastąpione właśnie przez Black Hawki. Jednak wszystko wskazuje na to, że maszyny Mi-8T pozostaną w służbie jeszcze przynajmniej przez kilka lat. Następny pod względem wieku jest wspominany wcześniej rekordzista pod względem nalotu, czyli W-3 Sokół A-022 wyprodukowany w 1990 roku. Bell-206B (A-015) jest od niego o rok młodszy, podobnie jak odziedziczony po lotnictwie wojskowym „prezydencki” Bell-412HP, który ma na koncie „zaledwie” 3614 godzin lotu.
    Z roku 1992 pochodzą dwa śmigłowce z PZL Świdnik: W-3A Sokół (A-013) i przeniesiony ze Straży Granicznej W-3 Sokół (G003, SN-34XP), oba z nalotem około 4,5 tys. godzin. Od wprowadzenia tych maszyn do służby, do czasu kolejnego „nowego nabytku” policyjnego lotnictwa, minęło kilka lat. Cudzysłów jest tu jak najbardziej uzasadniony, gdyż pozyskany w 2012 roku drugi Bell-206B był maszyną z drugiej ręki, wyprodukowaną w 2005 roku. Do dziś lata on w charakterystycznym cywilnym, czerwonym malowaniu, gdyż łódzka komenda policji, nie miała pieniędzy na przemalowanie maszyny.
    Kolejny rozdział, fabrycznie nowych maszyn, pierwszych w tym stuleciu, otworzyły śmigłowce S-70i Black Hawk zakupione w 2018 roku. Łącznie kupiono trzy Black Hawki. Ostatni z tych śmigłowców dostarczono w kwietniu 2019 roku, ale zapowiadano również pozyskanie kolejnych dwóch. Jak dotąd brak jest dalszych informacji na ten temat, natomiast w lutym zawarto umowę dotyczącą trzech śmigłowców lekkich Bell 407GXi, które mają zostać dostarczone do końca przyszłego roku.
    W związku z tym liczba śmigłowców w dyspozycji Policji może czasowo sięgnąć 15 maszyn, jednak w związku z planowanym wycofaniem Mi-2 ustabilizuje się na poziomie 14. Jest to istotna poprawa, jednak należy przyjąć, że do skutecznego, codziennego wykonywania bieżących zadań, Policja potrzebuje większej liczby maszyn. W każdym dużym mieście powinna stacjonować maszyna patrolowo-poszukiwawcza tak, aby można było używać trzech pozyskanych już śmigłowców Black Hawk do realizacji zadań Centralnego Pododdziału Kontrterrorystycznego „BOA” i docelowo wycofać wszystkie Mi-8T.
    Źródło
    Czyli mamy trzy S-70i, trzy Bell'e, trzy Sokoły, dwa Mi-8 i jednego Mi-2 (Wrocław?).

  5. #265

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Mi-8 są świeżo po remontach (dwa lata temu i w tym roku) i ograniczonej modernizacji awioniki, więc wszystko wskazuje, że jeszcze kilka lat polatają.

  6. #266

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    A co z Kaniami?? Policja się ich pozbyła??

  7. #267

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez an21drzej Zobacz posta
    A co z Kaniami?? Policja się ich pozbyła??
    ZTCW zostały przekazane SG.

  8. #268
    Awatar EAGLE

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie

    S-70i Black Hawk SN-70XP "A-101" cn 70-4008 w czasie pierwszego szkolenia z policją i wojskiem w Porębie w woj. śląskim...

    Pozdrawiam
    Mirek

    Mój kanał w You Tube

  9. #269
    Awatar DanW

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Super materiał! Ale jeszcze trochę wody w Wiśle musi przepłynąć zanim to będzie wyglądać tak:
    https://www.youtube.com/watch?v=N-9Lv0dbf_k

  10. #270
    Awatar nobie1973

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Londyn

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez EAGLE Zobacz posta
    S-70i Black Hawk SN-70XP "A-101" cn 70-4008 w czasie pierwszego szkolenia z policją i wojskiem w Porębie w woj. śląskim...
    Widac ewidentnie ze sie dopiero ucza ale gosc ktory w kabinie transportowej dopiero podczas desantu uklada sobie line i brak pasow zabezpieczajacych w drzwiach kabiny transportowej niezbyt dobrze swiadczy o poziomie przygotowania tego szkolenia...
    mcxmcx likes this.
    Pozdrawiam,
    Norbert
    Lotnictwo w moim obiektywie: http://www.fotosik.pl/u/nobie1973/album/773218

  11. #271

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Przepisy są dla cieniasów.

  12. #272
    Awatar sniekr

    Dołączył
    Aug 2017
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie


    Polecamy

    Dwa filmiki z ostatnich ćwiczeń w Lublinie z użyciem MI-8 SN-41XP.

    https://youtu.be/Wr-WrHa2BsE

    https://youtu.be/E3GYPb2Aipc

Strona 14 z 14 PierwszyPierwszy ... 4 12 13 14

LinkBacks (?)

  1. 13-11-2016, 12:56
  2. 02-04-2016, 01:53
  3. 02-08-2015, 19:36
  4. 01-08-2015, 19:21
  5. 18-10-2013, 10:47
  6. 09-10-2013, 00:00
  7. 08-10-2013, 00:32
  8. 14-09-2013, 23:40
  9. 08-06-2013, 20:39
  10. 11-02-2013, 03:41
  11. 09-02-2013, 14:57
  12. 20-12-2012, 07:57
  13. 10-08-2012, 22:42
  14. 04-04-2012, 11:50
  15. 12-03-2012, 14:59
  16. 10-03-2012, 16:49

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •