Strona 15 z 15 PierwszyPierwszy ... 5 13 14 15
Pokaż wyniki od 281 do 287 z 287
Like Tree119Likes

Wątek: Lotnictwo służb porządku publicznego w Polsce, stan obecny i kierunki rozwoju

  1. #281
    Xon
    Xon jest nieaktywny
    Awatar Xon

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Vandegrift Zobacz posta
    Mam pytanie odnośnie znaków rejestracyjnych w lotnictwie SG i Policji. Ostatnimi czasy zauważam, że część statków powietrznych Straży Granicznej nowo dostarczonych oraz oddanych do użytku po remoncie nie nosi znaków rejestracyjnych charakterystycznych dla lotnictwa państwowego (z prefiksem SN), tylko dla lotnictwa cywilnego (z prefiksem SP). Czy ktoś obeznany w temacie może mi wyjaśnić z czego to wynika i dlaczego w Policji tego się nie stosuje (wszystkie śmigłowce Policji mają rejestracje zaczynające się od SN)?
    Pozdrawiam
    Sukcesywnie są/będą zmieniane na SN.
    Vandegrift and Reno_Bemowo like this.

  2. #282
    Awatar vader

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    A przy okazji tematu zmiany rejestracji SP- na SN-, z tego co ostatnio pytałem w innym wątku. Flota SG z PZL-104 to 4 aktywne sztuki. Fragment regów to 41, 42, 44 i 45. Od kilkunastu dni jest aktywny SN-48YG, która to podobna Wilga. Szukam potwierdzenia Loty i ciekawoskti na EPMM


    Tabelka ze strony http://www.aeroflight.co.uk/user/fle...rd-service.htm
    Serial c/no. Prev. Identity Delivered Fate/Notes
    SN-41YG 00980004 2000 PZL-104MP, based Zielona Góra Przylep, at Lublin-Radawiec Aug 2015, to SP-VSC 2011
    SN-42YG 00980005 2000 PZL-104M, based Lublin-Radawiec Aug 2015, to SP-VSD Aug 2011
    PL-43YG 00980006 2000 PZL-104M, based Rzeszow-Jasionka Aug 2005, damaged 1 Sep 2001, stored Rzeszow Sept 2002
    PL-44YG 00980007 2000 PZL-104M, based Ketrzyn-Wilamowo June 2008, to SP-VSE 2011, noted Aug 2013
    SN-45YG 00980008 2000 PZL-104M, based Lublin Radawiec, based Bialystok-Krywlany Mar 2015, to SP-VSF 2011
    SN-46YG 01020016 2003? PZL-104M, based Rzeszów-Jasionka May 2006 (wfu?), to SP-VSG 2011
    N 10" 'Simon II' + SCT 5", EOS 70D, Intek AR-109, PlanePlotter: mo i vo

  3. #283
    Awatar kaesz

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez schwefel Zobacz posta
    A co stało się z drugą Kanią SN-52XP?
    Stoi zakryty na terenie MLP przy płocie odgraniczającym lądowisko.

    Kolejne Bell'e (z zamówionych) w sierpniu. Następne zakupy raczej nieprędko.
    Nowe śmigłowce w rękach policji w sierpniu

    Już w sierpniu służbę w policji rozpoczną trzy maszyny Bell 407GXi, zakupione przez formację na początku 2019 roku - poinformował InfoSecurity24.pl Komendant Głównie Policji gen. insp. Jarosław Szymczyk. Pierwsza z maszyn odebrana została co prawda przez formację jeszcze w grudniu 2019 roku, ale wróciła do producenta w celu instalacji głowic optoelektronicznych i reflektorów (szperaczy).


    "(...) do końca sierpnia odbieramy trzy nowe śmigłowce Bell. Jeden został odebrany pod koniec ubiegłego roku, ale bez optyki – bo ona przygotowywana była do wszystkich trzech maszyn - dlatego ten śmigłowiec wrócił teraz do producenta, jest wyposażany w głowice optyczne i wszystkie trzy, już z zamontowaną optyką, trafią do służby pod koniec sierpnia" - poinformował Komendant Główny Policji w wywiadzie dla InfoSecurity24.pl. Formacja zakupiła nowe patrolowo-obserwacyjne maszyny typu Bell-407GXi ostatecznie, po kilku nieudanych próbach, na początku 2019 roku, za ponad 60 mln złotych brutto. Ich zakup ma umożliwić realizację jednego z kluczowych elementów programu modernizacji służb mundurowych, którego celem jest odbudowa policyjnego lotnictwa.


    Pierwszy ze śmigłowców trafił do policjantów zgodnie z warunkami umowy jeszcze w grudniu 2019 roku. Dwa kolejne miały zostać przekazane policji do marca 2020 roku. W międzyczasie policja zdecydowała się jednak na instalację na nowych śmigłowcach głowic optoelektronicznych i reflektorów (szperaczy), co miało kosztować ją maksymalnie 14,6 mln zł netto. Jak podkreślano w specyfikacji technicznej, sprzęt ten jest niezbędny, gdyż maszyny będą wykorzystywane przez policjantów do realizacji ustawowych zadań w zakresie bezpieczeństwa i porządku publicznego a w szczególności do zadań patrolowych ciągów komunikacyjnych, obserwacji zgromadzeń ludności (w tym meczów), poszukiwania osób zaginionych, pościgach, koordynacji i kierowania zadaniami specjalnymi a także w zapobieganiu, zwalczaniu i ściganiu najcięższych przestępstw. Sprzęt ten będzie również wykorzystywany przy realizacji zadań związanych z ochroną środowiska naturalnego (wykrywanie zanieczyszczeń w ciekach wodnych, uszkodzeń wałów ochronnych, pożarów wielkoprzestrzennych itp.).


    Planowana konfiguracja lotniczego systemu obserwacyjnego od początku była dość bogata. Obejmowała zarówno system obserwacyjny z możliwością transmisji obrazu w czasie rzeczywistym, jak również sprzężony z głowicą optoelektroniczną reflektor-szperacz. Ostatecznie jednak postępowanie to unieważniono w lipcu 2019 roku, gdyż okazało się, że żaden podmiot nie był zainteresowany realizacją instalacji.


    Miesiąc później Komenda Główna Policji poinformowała, za pośrednictwem Suplementu do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej, że zamówienie w trybie z wolnej ręki trafiło do Bell Helicopter Textron Inc. Za instalację sprzętu formacja zapłaciła, zgodnie z planem, 14,6 mln złotych netto, czyli trochę ponad 15 mln złotych brutto. Umowę podpisano na początku lipca 2019 roku.


    Wersja GXi, to najnowsza modyfikacja śmigłowca Bell-407, która do produkcji weszła w 2018 roku. Nowa awionika i osiągi mają predysponować te maszyny do wykorzystania do zadań wymagających długotrwałego przebywania w powietrzu z jednoczesnym zapewnieniem niskich kosztów eksploatacji. Zamówione śmigłowce mają dodatkowo posiadać modyfikacje dostosowujące je do wymagań w zakresie zadań realizowanych na rzecz wszystkich służb Policji.


    Doposażenie lotnictwa w śmigłowce patrolowo-obserwacyjne pozwoli na zastąpienie wycofanych z eksploatacji, wiekowych i wysłużonych śmigłowców Mi-2. Obecnie w służbie pozostaje już tylko jedna taka maszyna, która pełni służbę we Wrocławiu. Wyprodukowany w 1975 roku śmigłowiec powinien jednak pożegnać się z formacją w tym roku, kończąc tym samym przygodę polskiej policji z Mi-2.


    Doposażania policyjnego lotnictwa w kolejne maszyny nie możemy się raczej spodziewać w najbliższym czasie, nie tylko ze względu na pandemię koronawirusa. Jeszcze na początku 2020 roku gen. insp. Jarosław Szymczyk informował InfoSecurity24.pl, że w środkach, którymi formacja dysponuje w ramach programu modernizacji, nie ma pieniędzy np. na dodatkowe Black Hawki. Szef policjantów podkreślał jednak, że formacja została zasilona z budżetu państwa kwotą 900 mln złotych przekazanych na Fundusz Wsparcia Policji, który pozwolić ma na kolejne dodatkowe zakupy sprzętu. Komendant nie wykluczył, że środki te mogą zostać przeznaczone na nowe wiropłaty. Już wtedy podkreślał jednak, że KGP zamierza sprawdzić najpierw, jak spisywać się będą się nowe maszyny Bell 407GXi, i dopiero wtedy zapadnie decyzja, które śmigłowce są policjantom bardziej potrzebne. Pandemia koronawirusa na pewno te rozważania wydłuży.
    Źródło
    schwefel likes this.

  4. #284
    Awatar kaesz

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    Druga Kania trafi do Muzeum Ratownictwa w Tomaszowicach.

  5. #285
    Awatar mateusz_95

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Kielce EPKA

    Domyślnie

    SN-28XG w czwartkowy poranek na lotnisku w podkieleckim Masłowie.


  6. #286

    Dołączył
    Mar 2020

    Domyślnie

    Pytanie, które od pewnego czasu mnie nurtuje - czy ktoś orientuje się, od jakiego systemu antena znajduje się pod belką ogonową policyjnego S-70i (oznaczyłem na zdjęciu niebieskim kółkiem)? Czy to jest TACAN czy DME? Dlaczego znajduje się tylko na jednym śmigłowcu (SN-72XP)? Na pozostałych dwóch tego elementu nie zauważyłem.


  7. #287

    Dołączył
    Nov 2020

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Xon Zobacz posta
    Sukcesywnie są/będą zmieniane na SN.
    Statki pow. SG odzyskują oznaczenie SN, a Robinson R-44 nie dość że nie odzyskał, to jeszcze stracił szachownicę.
    Wie ktoś z Was może co w grudniu W-3 SG robił we Francji?
    https://www.airliners.net/photo/Pola...akonda/6253233

    Pozdrawiam
    Paweł

Strona 15 z 15 PierwszyPierwszy ... 5 13 14 15

LinkBacks (?)

  1. 13-11-2016, 13:56
  2. 02-04-2016, 02:53
  3. 02-08-2015, 20:36
  4. 01-08-2015, 20:21
  5. 18-10-2013, 11:47
  6. 09-10-2013, 01:00
  7. 08-10-2013, 01:32
  8. 15-09-2013, 00:40
  9. 08-06-2013, 21:39
  10. 11-02-2013, 04:41
  11. 09-02-2013, 15:57
  12. 20-12-2012, 08:57
  13. 10-08-2012, 23:42
  14. 04-04-2012, 12:50
  15. 12-03-2012, 15:59
  16. 10-03-2012, 17:49

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •