Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 1 2
Pokaż wyniki od 21 do 39 z 39
Like Tree16Likes

Wątek: Lotnictwo służb porządku publicznego w Polsce, stan obecny i kierunki rozwoju

  1. #21
    Awatar Reno_Bemowo

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    EPBC, EKAH

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez wojtek1968 Zobacz posta
    Witam czy ktoś wie co sie dzieje ze śmigłowcem SN-08XP (M-010) byłem jego mechanikiem.
    Na codzień stacjonuje w Poznaniu. Jest sprawny i lata
    pzdr, Reno

  2. #22

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    kleczew

    Domyślnie

    Ostatnio brałem udział w akcji poszukiwawczej w okolicach Konina z jego udziałem. Mam chyba jakieś fotki z nim, niestety tylko z telefonu.

  3. #23
    Awatar Reno_Bemowo

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    EPBC, EKAH

    Domyślnie

    Typ, Reg, Nr. takt, Rok prod, Użytkownik, Rok wycofania / Resurs godzin



    Bell-
    206 JR II
    • SN-16XP, A015, 1991, KGP Warszawa, 2030 / 8000h


    Bell-206 JR III

    • SN-17XP, ?????, 2005, KWP Łódź, Wylatane mniej niż 500h


    Bell-412 HP
    • SN-18XP,?????,1991, KGP Warszawa, Wylatane około 3000h


    Mi-8T
    • SN-41XP, A017, 1983, KGP Warszawa, 2017 / 1300h
    • SN-42XP, A023, 1983, KGP Warszawa, 2016 / 900h


    W-3
    • SN-31XP, A-022, 1991, KGP Warszawa, 2030 / 8500h


    W-3A

    • SN-32XP, A-013, 1992, KGP Warszawa, 2030 / 8800h


    Mi-2
    • SN-02XP, B-003, 1975, KWP Wrocław, 1260h
    • SN-04XP, W-04, 1980, KWP Szczecin, 412h
    • SN-05XP, W-018, 1971, KWP Szczecin, 755h
    • SN-06XP, B-004, 1971, KWP Wrocław, 600h
    • SN-08XP, ?????, 1973, KWP Poznań, 1130h
    • SN-09XP, F001, 1981, KWP Łódź, 580h


    Kania
    • SN-51XP, G020, 1996, KWP Kraków, 2030 / 6490h
    • SN-52XP, G-002, 1996, KWP Kraków, 2030 / 6240h




  4. #24
    Awatar Bery

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Reno_Bemowo Zobacz posta
    Typ, Reg, Nr. takt, Rok prod, Użytkownik, Rok wycofania / Resurs godzin
    Źródło? Czy może to ustalenia własne?
    Powiedz Litwinom, niech mię czekają z tabaką
    Częstochowską, nie biorę innej, tylko taką

    ---------


  5. #25
    Awatar Reno_Bemowo

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    EPBC, EKAH

    Domyślnie

    Witaj Bery. Ustalenia własne to numery taktyczne. Co do resursów, dat wycofania i miejsca stacjonowania poszczególnych śmigłowców, posłużyłem sie artykułem z czerwcowego wydania Lotnictwa. Napisane przez Bartosza Berę i Piotra Ramsa. Bardzo obszerny, polecam.
    Pozdrowienia, Reno.
    fabio and frik like this.

  6. #26
    Awatar Bery

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Reno_Bemowo Zobacz posta
    Witaj Bery. Ustalenia własne to numery taktyczne. Co do resursów, dat wycofania i miejsca stacjonowania poszczególnych śmigłowców, posłużyłem sie artykułem z czerwcowego wydania Lotnictwa. Napisane przez Bartosza Berę i Piotra Ramsa. Bardzo obszerny, polecam.
    Pozdrowienia, Reno.
    taaa, coś kojarze. Zdjęcia fajne tam były też.
    Powiedz Litwinom, niech mię czekają z tabaką
    Częstochowską, nie biorę innej, tylko taką

    ---------


  7. #27
    Awatar Reno_Bemowo

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    EPBC, EKAH

    Domyślnie

    Przecież wiem dzikusy, że to Twój i Smara artykuł, he ))) Klasa.
    Pzdr. Reno
    PS. Co do fot to juz przedsmak zamieszczaliscie w tym wątku. Tylko pozazdroscic mozliwosci.
    Bery likes this.

  8. #28
    Awatar Bery

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Reno_Bemowo Zobacz posta
    Przecież wiem dzikusy, że to Twój i Smara artykuł, he ))) Klasa.
    Pzdr. Reno
    PS. Co do fot to juz przedsmak zamieszczaliscie w tym wątku. Tylko pozazdroscic mozliwosci.
    A nie wrzuciliśmy wszystkich gdzieś?
    To trzeba nadrobić.
    Powiedz Litwinom, niech mię czekają z tabaką
    Częstochowską, nie biorę innej, tylko taką

    ---------


  9. #29
    Awatar Reno_Bemowo

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    EPBC, EKAH

    Domyślnie

    Bery, no sporo macie w tym czerwcowym numerze. To nad stadionem to normalnie rozwala wszystko. Mozesz tu je wrzucić to ludzie będą wiedzieć o czym mówimy. ))
    Przy okazji mam 2 pytania. Co do 07XP. Poszła na żyletki i na części? Pisałeś, że 17XP dostanie reflektor i IR od niej itd. Drugie to o numer taktyczny poznańskiego czajnika. Wiem, że miał M-010. Ma go nadal? Wydaje mi się, że lata bez.
    Pozdrowienia ))

  10. #30

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Reno_Bemowo Zobacz posta
    Co do 07XP. Poszła na żyletki i na części?
    Póki co wygląda na w miarę cały:Bomba w śmigłowcu. Pirotechnicy w akcji [ZDJĘCIA, FILM]

  11. #31
    Awatar Reno_Bemowo

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    EPBC, EKAH

    Domyślnie

    Ukalo dzięki za linka. Potwierdził moje przypuszczenia. Silniki zdemontowane (brak dysz wyldechowych) osprzęt zewnętrzny też. Już wszystko jasne. Zastąpiony przez JRIII.
    Pozdrowienia

  12. #32
    Awatar MichalWroc

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Czyżby Policja wzbogaciła się o trzeciego W-3? Noszący dotychczas znaki Straży Granicznej W-3 SP-VSM dostał "policyjne" SN-34XP (zdjęcie -wyglądają na naniesione "na szybko")

  13. #33
    Awatar urban787

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Chyba dobry wątek znalazłem:
    Sokół SN-32XP(A-013) desantuje grupę stażaków wysokościowych na kominie w Kozienicach.
    Jak pewnie wiecie chodzi o wczorajszą katastrofę.

  14. #34

    Dołączył
    Jul 2014
    Mieszka w
    Sopot

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MichalWroc Zobacz posta
    Czyżby Policja wzbogaciła się o trzeciego W-3? Noszący dotychczas znaki Straży Granicznej W-3 SP-VSM dostał "policyjne" SN-34XP (zdjęcie -wyglądają na naniesione "na szybko")
    Wiem, wiem złota łopata za odkopanie wątku. Niemniej wczoraj w Krakowie widziałem tego W-3 SN-34XP na terenie MLP. Technicy ostro przy nim grzebali. Rozumiem, że pozostanie on w Krakowie jako zastępstwo wycofanych PZL Kania?
    Mój skromny blog o pomorskich militariach i nie tylko
    http://odwaszegofotokorespondenta.blogspot.com

    Portal historyczny
    http://wiekdwudziesty.pl

  15. #35

    Dołączył
    Jul 2014
    Mieszka w
    Sopot

    Domyślnie

    Nie mogę edytować więc muszę kolejny post dodać

    Od lipca br. Sekcja Lotnictwa Sztabu Policji Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie ma do dyspozycji nowy śmigłowiec. To Sokół, który wcześniej wspomagał działania nowosądeckiej Straży Granicznej a także wykorzystywany był wielokrotnie podczas akcji ratowniczych TOPR-u.

    Czytaj więcej: http://www.gazetakrakowska.pl/artykul/4689412,krakow-nowy-smiglowiec-dla-malopolskiej-policji,id,t.html
    Mój skromny blog o pomorskich militariach i nie tylko
    http://odwaszegofotokorespondenta.blogspot.com

    Portal historyczny
    http://wiekdwudziesty.pl

  16. #36
    Awatar kaesz

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    Odkopuję temat. Czy może w innym miejscu dyskutuje się o planach MSWiA?
    Sekretarz stanu w MSWiA Jarosław Zieliński poinformował w odpowiedzi na interpelację posła Marka Biernackiego (PO), że planuje zakup czterech nowych śmigłowców dla lotnictwa polskiej policji. Przedsięwzięcie ma zostać w całości sfinansowane z Programu modernizacji Policji, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej i Biura Ochrony Rządu w latach 2017-2020.
    "W projekcie ustawy o ustanowieniu „Programu modernizacji Policji, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej i Biura Ochrony Rządu w latach 2017-2020”, zabezpieczono środki finansowe na zakup 4 śmigłowców, w tym 2 śmigłowców wielozadaniowych oraz 2 śmigłowców operacyjno - patrolowych w miejsce sukcesywnie wycofywanych śmigłowców kończących resursy techniczne"
    sekretarz stanu w MSWiA Jarosław Zieliński.
    Zapowiedziany zakup nowych śmigłowców spowoduje odnowienie przestarzałego już policyjnego parku śmigłowców, z którego większość maszyn pochodzi z lat 80. i początku lat 90. XX wieku. Obecnie polska policja używa śmigłowców Mi-8, Mi-2 oraz nowszych W-3 Sokół i Bell 206. Natomiast ostatni zakup śmigłowca dla tej formacji mundurowej odbył się w 2011 roku. Kupiono wówczas śmigłowiec Bell 206B3 Jet Ranger III, który trafił do sekcji lotnictwa w Łodzi. Jest to jeden z dwóch najnowszych modeli posiadanych przez policję śmigłowców Bell 206, sprawdzających się jako maszyny patrolowe, obserwacyjne i poszukiwawcze.
    O złym stanie policyjnego parku śmigłowcowego świadczy fakt, iż na zabezpieczenie Szczytu NATO w Warszawie zostały ściągnięte śmigłowce z całej Polski, w tym wspomniany Bell 206B3 Jet Ranger III. Śmigłowiec ten latał w barwach poprzedniego użytkownika, z domalowanym napisem POLICJA, brakło bowiem funduszy na pełne przemalowanie.
    Z odpowiedzi Jarosława Zielińskiego można wywnioskować, iż obecnie policja eksploatuje dwa śmigłowce typu Mi-8, z których jeden poddany został remontowi głównemu. Pozwoliło to wydłużenie jego resursu na kolejnych 8 lat i 2000 godzin nalotu. Zgodnie z zapowiedziami KG Policji remont główny drugiego śmigłowca Mi-8 zaplanowany został w połowie 2017 roku. "Decyzja o dalszej eksploatacji śmigłowców typu Mi-8 w Lotnictwie Policji zostanie podjęta po wyczerpaniu nadanego im resursu technicznego" - informuje sekretarz stanu MSWiA.
    Oprócz wspomnianych śmigłowców Mi-8, polska policja użytkuje również sześć śmigłowców typu Mi-2. Cztery utrzymywane są w stanie zdolności do latania, (dwa we Wrocławiu, jeden w Szczecinie i jeden w Poznaniu). "Pozostałe 2 śmigłowce Mi-2 stacjonujące w Szczecinie i Łodzi zostały wstrzymane w eksploatacji, jednak są utrzymywane w sprawności technicznej ze względu na agregaty, które posiadają resurs techniczny i mogą być wykorzystane na śmigłowcach latających, np.: łopaty, silniki, podwozie, radiostacje oraz przyrządy kontrolne eksploatowane według stanu technicznego." - podkreśla wiceminister Zieliński.
    Zgodnie z informacjami Komendy Głównej Policji resursy poszczególnych egzemplarzy Mi-2 przedstawiają się następująco:
    - Mi-2 SN-02XP (Wrocław) -765 godz. nalotu (planowane wycofanie z eksploatacji w 2020 roku);
    - Mi-2 SN-08XP (Poznań) - 459 godz. nalotu (planowane wycofanie z eksploatacji w 2019 roku);
    - Mi-2 SN-06XP (Wrocław) - 203 godz. nalotu (planowane wycofanie z eksploatacji w 2018 roku);
    - Mi-2 SN-05XP (Szczecin) - 97 godzin nalotu (planowane wycofanie z eksploatacji w 2017 roku).
    Widać więc wyraźnie, że lotnictwo policyjne bardzo pilnie potrzebuje nowych śmigłowców. Są one niezbędne w celu utrzymania odpowiedniego poziomu zdolności służb ochrony porządku publicznego. Chodzi tu zarówno o wsparcie pododdziałów antyterrorystycznych, jak i np. poszukiwania osób zaginionych, czy akcji ratunkowych w wypadku wystąpienia klęsk żywiołowych - np. powodzi. Biorąc pod uwagę, że park śmigłowców policji był mocno zaniedbywany, program modernizacji na lata 2017-2020 to w zasadzie ostatni moment na rozpoczęcie procesu wdrażania nowych maszyn. Inaczej policja utraci istotną część możliwości w tym zakresie.
    Jarosław Zieliński w interpelacji wskazuje również, że zgodnie z Instrukcją Obsługi Technicznej, policja na bieżąco eksploatuje (serwisuje) śmigłowce typu W-3 „Sokół”. Przy czym jak zaznacza, "Policja posiada podpisane stosowne umowy serwisowe z zakładami produkcyjnymi: Wytwórnią Sprzętu Komunikacyjnego „PZL-Świdnik” S.A, Pratt & Whitney Rzeszów S.A. oraz „PZL- HYDRAL” S. A."
    Na koniec warto wspomnieć, iż policyjne śmigłowce typu PZL Kania z przyczyn finansowych zostały wycofane z eksploatacji po 3 tys. godzin nalotu, przy czy są one jednak w sprawności technicznej ze względu na agregaty techniczne posiadające jeszcze resurs techniczny.
    Źródło
    Jak rozumiem z tekstu Mi-8 SN-42XP został wyremontowany, a w przyszłym roku takie same prace zostaną przeprowadzone na SN-41XP?
    Jeszcze jeden tekst, choć ma już prawie trzy lata:
    Czekając na nowe śmigłowce (Nr 107 / 02.2014)
    Policja opracowała koncepcję funkcjonowania lotnictwa policyjnego do 2020 roku. Zakłada ona przede wszystkim wymianę starych śmigłowców na nowoczesne. Na ich zakup potrzebnych będzie około 545 mln zł. To plany. Czy zostaną zrealizowane, czas pokaże.
    Lotnictwo Policji wykorzystywane jest w pościgach za groźnymi przestępcami, w akcjach poszukiwawczych osób zaginionych, w zabezpieczaniu przejazdu kibiców, a także do ratowania powodzian. To wycinek działalności lotników policyjnych, ale świadczący o tym, że zadania przez nich wykonywane mają ogromny wpływ na bezpieczeństwo ludzi. Dlatego sprzęt latający, którym dysponują, powinien być najlepszej klasy.
    ŚMIGŁOWCE
    Zarząd Lotnictwa Policji Głównego Sztabu Policji KGP dysponuje piętnastoma śmigłowcami, które są rozmieszczone w sześciu bazach lotniczych. Są to helikoptery Mi‑2, Mi8T, W‑3, W‑3A, Bell‑206, Bell‑412 oraz PZL Kania. Niektóre śmigłowce policyjne, mimo niskiego poziomu zużycia, są przestarzałe. Z eksploatacji powinny być wycofywane przede wszystkim Mi‑2, bo najstarsze z nich mają ponad 40 lat. Ich naprawy są nieopłacalne. Remont generalny takiego helikoptera z 1971 roku wynosi około 6–7 milionów złotych. Od 2010 roku wycofano już dwa tego typu statki powietrzne, które były wykorzystywane przez komendy wojewódzkie Policji w Poznaniu i Łodzi.
    Zdaniem insp. Jerzego Durala, naczelnika Zarządu Lotnictwa Policji, chcąc utrzymać w miarę sprawnie funkcjonujące Lotnictwo Policji, należy zapewnić środki finansowe i rozpocząć procedurę zakupu nowych śmigłowców, która powinna uwzględnić około 24-miesięczny cykl od złożenia zamówienia do zakończenia produkcji śmigłowca w wybranej konfiguracji.
    Z opracowanej koncepcji rozwoju Lotnictwa Policji wynika, że ze względu na wykonywane zadania powinny być kupione śmigłowce rozpoznawcze, wielozadaniowe i transportowe. Z grupy tych pierwszych pożądane są helikoptery Bell‑429, EC‑135, AS‑355 lub AW‑109 Grand. Koszt zakupu jednego z pełnym wyposażeniem policyjnym, czyli systemem obserwacji, wciągarką, reflektorem olśniewającym, łącznością policyjną, wynosi około 40 mln zł. Z grupy śmigłowców wielozadaniowych rekomendowane są np. W‑3A, Bell‑412, AW‑139 lub EC‑155. Koszt zakupu bez wyposażenia policyjnego wynosi od 30 do 40 mln zł. Ze śmigłowców transportowych oczekiwane są np. Mi‑17, UH‑60 Black Hawk lub EC‑725. Koszt zakupu waha się od 60 do 80 mln zł.
    – Z operacyjnego punktu widzenia najkorzystniejszym rozwiązaniem jest posiadanie floty, w której skład wchodzą statki powietrzne o jak najwyższych osiągach, wyposażone w kompletny sprzęt specjalny, a także zdolne do wykonywania jak największej liczby operacji bez konieczności czasochłonnych przygotowań do konkretnego zadania – wyjaśnia insp. Jerzy Dural.
    Edward Filipek, kierownik jakości Lotnictwa Policji KGP, dodaje, że Policja powinna mieć śmigłowce maksymalnie od dwóch lub trzech producentów.
    – Im więcej typów helikopterów, tym większy kłopot z naprawami, bo części do nich trzeba kupować od wielu producentów z różnych stron świata, a to zwiększa koszty. Poza tym, gdy jest dużo typów maszyn, potrzebni są mechanicy, którzy się na nich znają. Trudno też oczekiwać od pilotów, aby potrafili latać wieloma typami śmigłowców, bo obsługa każdego helikoptera wygląda inaczej – wyjaśnia Edward Filipek.
    Koncepcja rozwoju lotnictwa policyjnego do 2020 roku zakłada dwa warianty. Pierwszy przewiduje, że Policja będzie miała 18 helikopterów. W wariancie tym przewiduje się docelowo 8 śmigłowców małych, 7 średnich oraz 3 helikoptery duże. Drugi zakłada, że lotnictwo policyjne będzie dysponowało 15 statkami powietrznymi. Ten wariant uwzględnia trudności w sfinansowaniu zakupu dużych śmigłowców, których zakup i eksploatacja generuje znacznie większe koszty niż śmigłowców średnich i małych.
    Brak dużych śmigłowców we flocie zmniejszy koszty, ale spowoduje, niestety, zmniejszenie zakresu działalności Lotnictwa Policji, szczególnie we współdziałaniu z jednostkami AT, wydziałami realizacyjnymi oraz przy działaniach ratowniczo‑ewakuacyjnych.
    Z analizy Zarządu Lotnictwa Policji wynika, że codziennie do realizacji zadań policyjnych powinno być sprawnych co najmniej 15 statków powietrznych, ale byłoby najlepiej, gdyby działania Lotnictwa Policji zabezpieczało 18 śmigłowców. Optymistyczny scenariusz zakłada, że będzie ich tyle do 2020 roku. Proponowany harmonogram uzupełniania sprzętu lotniczego przewiduje, że do tego czasu kupionych będzie 13 nowych helikopterów, które będą kosztowały około 545 mln zł.
    BAZY
    W Policji jest sześć baz lotniczych. Centralna znajduje się na lotnisku Warszawa‑Babice, a terenowe są zlokalizowane przy komendach wojewódzkich Policji w Łodzi, Krakowie, Poznaniu, Szczecinie i we Wrocławiu. Wszystkie komórki lotnicze, z wyjątkiem Sekcji Lotnictwa Policji KWP w Łodzi, wynajmują obiekty na lotniskach cywilnych, które mają niski standard techniczny i socjalny. Baza sekcji łódzkiej została wybudowana w 2008 roku na terenie OPP w Łodzi. Kosztowała 3,5 mln zł. Jej nowoczesne zaplecze socjalne i techniczne umożliwia obsługę dwóch średnich, zaawansowanych technologicznie, śmigłowców.
    – Miesięczny koszt utrzymania bazy wynosi 4 tys. zł. Jest mniejszy niż koszt wynajmowania baz zewnętrznych. Dla przykładu, miesięczne utrzymanie obiektu na lotnisku w Poznaniu kosztuje około 11 tys. zł. Dlatego tańszym rozwiązaniem byłoby posiadanie własnych baz, które zminimalizowałyby koszty ich utrzymania, wynoszące w skali roku od 1,7 do 1,8 mln zł – tłumaczy insp. Jerzy Dural.
    Największe koszty generuje baza w Warszawie (69 proc.). Jest ona jednocześnie siedzibą Zarządu Lotnictwa Policji GSP KGP. Warto zaznaczyć, że lotnisko Warszawa‑Babice ma doskonałą lokalizację ze względów operacyjnych, bo znajduje się w centrum Polski, a dolot do centrum Warszawy zajmuje około 4 minut.
    Pod koniec 2013 r. nadinsp. Wojciech Olbryś, zastępca komendanta głównego Policji, wysłał pismo do Ministerstwa Spraw Wewnętrznych, w którym m.in. wyraził wolę przejęcia przez Policję na własność nieruchomości użytkowanych przez Zarząd Lotnictwa Policji na lotnisku Warszawa‑Babice.
    – Taki stan prawny pozwoliłby na przeprowadzenie niezbędnych remontów i modernizacji – mówi naczelnik ZLP.
    Podobna sytuacja występuje we Wrocławiu, gdzie KWP przejmuje obiekty na lotnisku Wrocław‑Strachowice od Agencji Mienia Wojskowego.
    PERSONEL
    Na jakość lotnictwa policyjnego mają wpływ bazy lotnicze, śmigłowce, ale przede wszystkim personel lotniczy. Piloci i mechanicy mają bardzo duże doświadczenie zawodowe, zdobyte w lotnictwie wojskowym i cywilnym. Piloci spędzili w powietrzu po kilka tysięcy godzin. Mają uprawnienia m.in. do lotów nocnych, nad morzem, a także w górach. Potrafią wykonywać zadania przy złej pogodzie. Mechanicy czuwają nad bezawaryjnością śmigłowców. W Lotnictwie Policji służbę pełni 74 policjantów, w tym 33 pilotów i 41 mechaników. Wspiera ich 12 pracowników cywilnych. Znaczna część personelu lotniczego przekroczyła 50. rok życia, a średnia wieku kształtuje się na poziomie 46 lat. Są 23 wakaty – brakuje 17 pilotów i 6 mechaników. Insp. Jerzy Dural tłumaczy, że ich zatrudnienie umożliwi utrzymywanie przez sekcje lotnictwa policyjnego KWP dyżurów całodobowych w systemie 2x12 godz., co zwiększy wykorzystanie śmigłowców policyjnych w całym kraju.
    ARTUR KOWALCZYK
    Źródło

  17. #37

    Dołączył
    Jan 2016
    Mieszka w
    Ruda Śląska

    Domyślnie

    Żaden z Mi-2 nie ma nawet 1000 godzin, a chcą pozbyć się ich jak najszybciej? Co jest z nimi nie tak?
    "Wszystko, co może pójść źle, pójdzie źle." Edward Murphy

  18. #38

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Mielec

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Omega98 Zobacz posta
    Żaden z Mi-2 nie ma nawet 1000 godzin, a chcą pozbyć się ich jak najszybciej? Co jest z nimi nie tak?
    W tekście wspomniany jest pozostały resurs a nie wylatane godziny.
    jarekch likes this.
    aparat + kilka obiektywów i lampa

  19. #39

    Dołączył
    Jan 2016
    Mieszka w
    Ruda Śląska

    Domyślnie


    Polecamy

    Aaa, to co innego.
    "Wszystko, co może pójść źle, pójdzie źle." Edward Murphy

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 1 2

LinkBacks (?)

  1. 13-11-2016, 12:56
  2. 02-04-2016, 01:53
  3. 02-08-2015, 19:36
  4. 01-08-2015, 19:21
  5. 18-10-2013, 10:47
  6. 09-10-2013, 00:00
  7. 08-10-2013, 00:32
  8. 14-09-2013, 23:40
  9. 08-06-2013, 20:39
  10. 11-02-2013, 03:41
  11. 09-02-2013, 14:57
  12. 20-12-2012, 07:57
  13. 10-08-2012, 22:42
  14. 04-04-2012, 11:50
  15. 12-03-2012, 14:59
  16. 10-03-2012, 16:49

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •