Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4
  1. #1

    Dołączył
    Jul 2010

    Domyślnie Lotnictwo do gry komputerowej


    Polecamy

    Witam

    Robię dodatek do gry komputerowej Hearts of Iron 3 (z rozszerzeniem na I Wojnę Światową i początek Zimnej Wojny) i pomimo że nie jestem fanem lotnictwa to chciałbym by ono wyglądało w tej grze tak dobrze jak tylko się da. Chodzi mi o to by na potrzeby tej gry utworzyć różne formacje lotnicze tak by "włożyć" w grę wszystkie używane w rzeczywistości modele samolotów. Jak napisałem nie jestem fanem lotnictwa i nie mam ochoty latami zajmować się tym tematem i czytać niezliczoną ilość książek. Zadałem sobie jednak troszkę trudu i przejrzałem w Wikipedii podstawowe informacje o samolotach. Najpierw chciałbym się Szanownego Forumowego Towarzystwa poradzić na temat bombowców ciężkich. Łatwo zauważyć że najbogatsze siły powietrzne używały wielu modeli samolotów równolegle, dlatego też z bombowców ciężkich postanowiłem wyróżnić formacje:
    - formacja ciężkich bombowców dalekiego zasięgu (wchodzi do gry w 1915 roku - od Handley Page Type O),
    - formacja ciężkich bombowców krótkiego zasięgu (wchodzi do gry w 1922 roku - od Vickers Virginia),
    - formacja ciężkich bombowców nocnych (wchodzi do gry w 1918 roku - od Handley Page V/1500)
    - formacja ciężkich bombowców morskich (wchodzi do gry w 1918 roku - od Blackburn Kangaroo),
    - formacja bombowców międzykontynentalnych (wchodzi do gry w 1946 roku - od B-36),

    Dotychczas w grze była tylko formacja bombowców strategicznych, było to troszkę niesmaczne bo przydzielając nazwy dla konkretnych modeli trzeba było wybierać czy chcemy widzieć fotkę B-17 czy B-24... nie powodowało to oczywiście żadnych praktycznych różnic ale wpływało na klimat gry, w końcu gra historyczna to chcemy się wczuć w tę historię. Chciałbym aby podobnych wyborów nie trzeba było podejmować już.

    Byłbym wdzięczny za pomoc, ufam że wielu z was ma wyrobiony pogląd do jakich celów budowano na pozór takie same samoloty.

  2. #2

    Dołączył
    Jul 2010

    Domyślnie

    Więc z jakiego powodu tworzono i produkowano bombowce ciężkie o różnych charakterystykach?

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPNT/EPRZ

    Domyślnie

    -Różne, czasem bardzo specyficzne, wymagania poszczególnych zamawiających.
    -Różne sposoby rozwiązywania tego samego problemu przez konstruktorów.
    -Różny poziom zaawansowania przemysłu poszczególnych krajów.
    Do tego mogły dochodzić przyczyny ,,emocjonalne" - np. nie jest tajemnicą że przez bardzo długi czas Marynarka Wojenna USA żywiła szczerą niechęć do jakiegokolwiek sprzętu lotniczego który zakupiły USAAC/USAAF/USAF (i odwrotnie) i nieliczne były w historii przypadki, by obie formacje używały tego samego samolotu (jedyne co mi przychodzi do głowy z okresu do końca lat 80-tych to F-4). Oczywiście często przyczyny leżały w odmiennej specyfice sprzętu wykorzystywanego na lotniskowcach, aczkolwiek wspomniana niechęć miała także spory udział.
    Czynnikiem może być także swego rodzaju niezdecydowanie kupującego, który postanawia wprowadzić do uzbrojenia 2 różne typy maszyny tej samej klasy (np. RAF - Avro Vulcan i Handley Page Victor), gdyż oba uznaje za równie dobre, każdy ze specyficznymi wadami i zaletami, i nie jest w stanie dokonać ostatecznego wyboru między nimi.
    Powyższe przykład dotyczy akurat lat 60-tych, ale myślę że analogiczne sytuacje można łatwo znaleźć w lotnictwie wojskowym do 1946 roku (chociaż w tej chwili nie potrafię sobie jakiejś konkretnej przypomnieć).
    Cytat Zamieszczone przez Michał_86 Zobacz posta
    do jakich celów budowano na pozór takie same samoloty.
    Nie czuję się przepełniony wiedzą n.t. samolotów II WŚ, aczkolwiek jako że na razie nikt rzetelniejszy się nie wypowiedział, pozwolę sobie wypowiedzieć wedle mojej wiedzy na temat wspomnianych przez ciebie B-17 i B-24 - w ogólnej opinii (nie interesuję się wybitnie tymi maszynami ani tym okresem) B-17 był uznawany za maszynę o większej odporności na ataki nieprzyjaciela (silniejsze uzbrojenie obronne, większa odporność na uszkodzenia od środków ogniowych wroga), zaś B-24 - samolot mniej odporny (słabsze uzbrojenie obronne, większa podatność na ataki nieprzyjaciela np. z powodu rozmieszczenia zbiorników paliwa które łatwiej niż w B-17 było zapalić), za to o większym zasięgu, prędkości i udźwigu bomb.
    Tak więc B-17 - bombowiec do atakowania w dzień silnie bronionych obiektów, B-24 - maszyna do atakowania słabiej bronionych obiektów położonych głębiej za linią frontu, oraz wszelkich zastosowań specjalnych (np. nocne zrzuty sprzętu i ludzi).
    [*]C-295M ,,019"[*] ppłk rez. mgr inż. pil. Lech Marchelewski, inż. pil. Piotr Banachowicz[*]C-172 ,,SP-ZAP"[*]płk pil. Alaksandr Marficki, płk pil. Alaksandr Żuraulewicz[*]Tu-154M ,,101"[*]mgr inż. pil. Stanisław Jurewicz[*]mgr inż. pil. Tadeusz Świst[*]

  4. #4
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez jasiek Zobacz posta
    2 różne typy maszyny tej samej klasy (np. RAF - Avro Vulcan i Handley Page Victor),
    V-Bombery były nawet trzy - jeszcze Vickers Valiant
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •