WWW.FOTELKATAPULTOWY.PL
Strona znawcy i zbieracza sprzętu SWR Pana R.Szukały.Polecam .Opisy , zdjęcia , instrukcje.Na pewno duża część materiałów z w/w strony bardo przydatna dla Miłośników Lotnictwa.
WWW.FOTELKATAPULTOWY.PL
Strona znawcy i zbieracza sprzętu SWR Pana R.Szukały.Polecam .Opisy , zdjęcia , instrukcje.Na pewno duża część materiałów z w/w strony bardo przydatna dla Miłośników Lotnictwa.
Właśnie o niej pomyślałem czytając pierwszego posta.
Jak wygląda sprawa w przypadku Jastrzebia? MB też ma taki zestaw surwiwalowy?
pozdrawiam
Nuras
Mi zaś od razu przyszedł na myśl ten artykuł - Ubiór i wyposażenie pilota - Lotnicza Polska -
Co do pytania o to czy fotel w F-16 ma taki zestaw, odpowiedź brzmi - tak. Słowem wyjaśnienia to na F-16 jest fotel ACES II a nie Martin-Baker.
Jasne mój błąd, w takim razie pytanie dot MB czy w Orliku też jest zestaw przetrwania? No i jak wygląda to w sprzetach bez foteli? Chodzi mi o Casy/Bryzy/Herce czy śmiglaki.
pozdrawiam
Nuras
A czy wszyscy piloci mają już kombinezony aramidowe (niepalne) i do tego kurtki z nomex-u ?
Taaak, a szczególnie ci, którzy siedzą w sztabach na nielotnych etatach. A tak serio: profesjonalne kombinezony NOMEX-owe i dobre kurtki posiadają chyba tylko piloci na "efach". Znaczna część ma załatwiane na własną rękę a ogrom ma polskie kombinezony - niepalne..... do pierwszego prania. Ogólnie słabo jest w tym temacie na pozostałych sprzętach.
heliHansa - Grzegorz Ziomek
"Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm"
Jerzy Giedroyc
„…No i zwykła głupota”
Grzegorz Ziomek
Czyli są dwie wersje tych kombinezonów ? pierwsze z kermelu a teraz z nomex-u. Czy są rzeczywiście dobre, wygodne no i czy oddychają ?
Dlaczego wprowadzono te kombinezony z materiałów niepalnych ?
Ostatnio edytowane przez Rafalik ; 26-10-2011 o 19:32 Powód: ort
Te pierwsze były ciemnozielone. Potem, po wprowadzeniu F-16 przyjęto wzorce amerykańskie. Obecnie zmodyfikowano wymagania pod kątem wygody, funkcjonalności i komfortu użytkowania. Zmianie uległy zarówno struktura tkaniny (ciężar, przepuszczalność powietrza) jak i krój kombinezonu.
Materiały trudnopalne wprowadzono, żeby chronić to co najcenniejsze.
Kombinezony amerykańskie (nomex) CWU-27/P używane są na F-16 i C-130. Pojedyncze sztuki, kupowane prywatnie, także na innych statkach powietrznych.Kombinezony polskie wz.606A/MON były wykonane z mieszanki Kermel/Wiskoza a teraz z Nomexu. Wchodzą teraz również nomexowe w nowym kroju (skośne kieszenie, rzepy fabryczne). Nomexowy polski odróżnić można po kolorze - jest jasny, starsze, kermelowe są ciemnozielone.Co do kurtek to jest podobnie na F-16 i C-130 załogi używają amerykańskich, nomexowych CWU-36/P i CWU-45/P, na innych SP pojedyncze sztuki (prywatne). Ostatnimi czasy duża ilość personelu latającego używa kopii pewnej niemieckiej firmy.
Zakładki