Jedyna Biało-Granatowa (Niebieska) Iskra jaką kojarzę to ta należąca do Fundacji Legendy Lotnictwa.
fot. Piotr Buchman
Źródło: Lotnicza Polska
Witam. Około miesiąca(albo wiecej czasu temu) widziałem nad własnym podwórkiem 2 Iskry TS-11 przelatywały obok siebie, i co mnie zdziwiło nie byly szare jak Dęblinskie Iskry tylko biało-granatowe. Mieszkam od Dęblina 40km. Samoloty widziane w woj. lubelskim. Prosilbym o wyjasnienie tej sytuacji Pierwszy raz widzialem Iskry w takim malowaniu. Moze ktos juz je widzial badz wie cos na ten temat? Prosilbym o pomoc
Pozdrawiam flightmen13
Jedyna Biało-Granatowa (Niebieska) Iskra jaką kojarzę to ta należąca do Fundacji Legendy Lotnictwa.
fot. Piotr Buchman
Źródło: Lotnicza Polska
Aparat+Obiektywy:)
Niestety to nie ta. Spojrzalem na nie i obie pod skrazydlami mialy biało grantowe malowanie..
Ostatnio edytowane przez Drzemi ; 12-11-2012 o 12:23 Powód: wielka litera
Oczy zwrócone w kierunku nieba!
Czarno-granatowe i czarno-szare. Wszelkie biało-niebieskie i biało-granatowe inne niż ta wyżej dawno nie latają. No chyba, że to jakieś nowe malowanie okolicznościowe, o ktorym nie wiemy.
Wydaje mi się, że w Dęblinie jeszcze latają Iskry w tym malowaniu (ex-MW)
Samolot i właściciel
PZL-Mielec TS-11 IskraR Novax
Poland - Air ForceLotnisko
Poland: Deblin - Irena( EPDE)Data /REG / CN
26.09.2011 / 1917 / 3H-1917Autor
Mateusz Ognich
Ostatnio edytowane przez matt91 ; 12-11-2012 o 15:00 Powód: malowanie
Na moim prywatno-publicznym niebie lataja PZL SW-4 Puszczyk oczwyscie Deblinskie jakies Mi-2, Iskry TS-11, pasazery, jakies prywatne awionetki, raz udalo mi sie bardzo wysoko ujrzec MiG-a 29 albo to byl F-16. Pewnosci nie mam ciezko rozpoznac mi bylo. Poza tym nie lataja inne samoloty. To byly na bank Iskry poniewaz nic tu innego nie lata, pokrazyly nad okolica robiac kolka i inne zwroty, cale przedstawienie twalo moze z 15 minut i polecialy potem juz nawet nie pamietam w ktorym kierunku. Dziwna sytuacja.
Dodam ze przelecilay bardzo nisko mozna bylo zobaczyc je w pelnej okazalosci, znajdowaly sie moze jakies 50-70 m nad moim podworkiem, przelecialy w miare szybko nie zdaylbym nawet tel z kieszeni wyjac.
Ostatnio edytowane przez Drzemi ; 12-11-2012 o 19:54 Powód: literówka
Oczy zwrócone w kierunku nieba!
Tak jak napisali przedmówcy, w Dęblinie latają ISKRY w trzech malowaniach.
1 - srebrne;
2 - biało-czerwone;
3- ex MW.
Te ostatnie przychodząc z obsługi w WZL-ach ( gdy potrzebna jest odnowa powłoki płatowca) malowane są w dowolny sposób, po prostu ten obszar płatowca, który wymaga odnowienia malują kolorem jaki mają aktualnie na stanie, byle był zbliżony do pierwotnego . Pstrokacizna - inaczej nie można tego nazwać. Zdjęcia powyżej, chociaż nie tak dawno robione już są nieaktualne -po wykonaniu obsług mieli za dużo czarnej, więc "psiknęli" więcej czarnych plam. Dotyczy to samolotów 1910 ; 1913 ; 1917 ; 1918 ; 1919, wszystkie ex MW.
Wracając do tematu , żadnej lotnej ISKRY poza Dęblinem w Polsce nie ma , nawet ta biało niebieska ( prywatna) z tego co wiem już dawno jest "uziemiona" i innej prywatnej, lotnej tez nie ma.
PS.Loty parami obywali podchorążowie szkolący się u nas w tym właśnie czasie i jest to prawdopodobne, że akurat trafiłeś na taką parę w malowaniu ex MW.
Ostatnio edytowane przez SILowiec ; 12-11-2012 o 18:02 Powód: dopisek
JEŚLI COŚ ROBISZ, RÓB TAK BY NIKT NIE MUSIAŁ PO TOBIE POPRAWIAĆ
Tak, prywatna Iskra, która obecnie należy do Legend Lotnictwa, została przerejestrowana oraz ponownie doprowadzona do stanu lotnego. Ma dostać też nowe malowanie, będące wzorem malowania z prototypu nr 4.
Biało- Czerwone Iskry
Canon 50D + 100-400L IS USM + 18-200 IS + grip BG-E2 + trochę różnych zabawek...
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Zakładki