Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 34
Like Tree5Likes

Wątek: Pilot Myśliwca

  1. #1

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    sie biora dzieci?

    Domyślnie Pilot Myśliwca


    Polecamy

    Witam mam takie pytanie co do Pilota Myśliwca. Jestem młodym człowiekiem bo dopiero co mam 18 lat i jestem na drugim roku Technikum Informatycznego. Po szkole chcem isc do wojska i nie moglem zdecydowac sie gdzie isc. Ale ostatnio pomyslalem ze moge isc do Lotnictwa i chcialbym wiedziec co i jak zeby zostac pilotem mysliwca. Wiem ze to jest prosta rzecz ale chcialbym wiedziec jakie sa wymagania, umiejetnosci itd. bo ja kompletnie nie wiem o co chodzi i nawet nie mam kogo spytac.

    Chcialbym podkreslic ze trenuje karate(nie wiem czy to wazne) wiec sprawnie fizycznie jestem. oraz jestem po kursach spadochroniarskich ktore zaliczylem POZYTYWNIE.
     

  2. #2
    Awatar cydejkom

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    EPBP

    Domyślnie

    Musisz mieć przede wszystkim idealne wręcz perfekcyjne zdrowie (nie ma mowy o jakiejkolwiek wadzie wzroku,słuchu itp.) Jeśli przejdziesz szereg badań i zdasz matuje (oczywiście rzecz jasna bardzo ale to bardzo dobrze) to będziesz miał szanse iść do WSOSP w Dęblinie.
    Na pytanie co zrobić odpowiadam:
    -Duuużo sie uczyć
    -zrobić badania (wtedy będziesz wiedział czy twój wysyłek nie pójdzie na marne i nie będzie przeciwwskazań zdrowotnych)
     

  3. #3

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    sie biora dzieci?

    Domyślnie

    Mowisz o badaniach ale jakie to badania i gdzie zrobie takie badania? to sa zwykle jakies badania czy jak? zrobie je w przychodni normalnie? jak to jest?
     

  4. #4

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    z ULCu

    Domyślnie Re: Pilot Myśliwca

    Cytat Zamieszczone przez djron2
    Po szkole chcem isc do wojska i nie moglem zdecydowac sie gdzie isc. Ale ostatnio pomyslalem ze moge isc do Lotnictwa i chcialbym wiedziec co i jak zeby zostac pilotem mysliwca. Wiem ze to jest prosta rzecz ale chcialbym wiedziec jakie sa wymagania, umiejetnosci itd.

    Nie wydaję mi się , aby zostanie pilotem myśliwca było prostą rzeczą .
     

  5. #5
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Rafalik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBA/EPRZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez djron2
    jestem po kursach spadochroniarskich ktore zaliczylem POZYTYWNIE
    To niczego nie oznacza.
    Możesz być nawet zawodowym pilotem komercyjnym, a ze względów zdrowotnych nie nadawać się do latania we wojsku (o myśliwcach już nie wspomnę).

    Cytat Zamieszczone przez djron2
    to sa zwykle jakies badania czy jak? zrobie je w przychodni normalnie? jak to jest?
    Poczytaj sobie kilka wątków na tym forum na temat WSOSP, a dowiesz jakie wymagania zdrowotne stawiane są kandydatom. To NIE są zwykłe badania. Jest to szereg badań specjalistycznych, które możesz wykonać tylko w specjalistycznych ośrodkach medycyny lotniczej i na które tak po prostu sobie nie możesz pójść. Składasz papiery na wyżej wymienioną uczelnię, a ona wysyła Cię etapowo na poszczególne badania. Kiedy je zaliczasz, to idziesz na "wyższy etap". Sukcesywnie zaliczając te zmagania, dochodzisz do szczebla, jakim są badania w Dęblinie - jesteś tam poddawany 3-dniowej "przesiwece" zdrowotnej. Jeśli przechodzisz, to wysyłają Cię do WIMLu.
    Po tym wszystkim (jeśli oczywiście masz zaliczone pozytywnie), będą Cię czekały testy sprawnościowe i egzaminy wejściowe - jeśli przejdziesz to, to wtedy będziesz mógł mówić, że jesteś naprawdę sprawny fizycznie

    I tak, jak napisał kolega powyżej - to nie takie proste. Nie jest tak, że powiedz sobie: "idę latać na myśliwcach" , bo możesz być co najmniej zdziwiony.
    Biało- Czerwone Iskry
    Canon 50D + 100-400L IS USM + 18-200 IS + grip BG-E2 + trochę różnych zabawek...
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
    Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
     

  6. #6

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    sie biora dzieci?

    Domyślnie

    Noo to wiadomo ze zostanie Pilotem Myśliwca jest bardzo ciezko... Ale mam pytanie W szkole WSOSP nie tylko zdaje sie na Pilota myśliwca prawda? moglby np. zostac pilotem helikoptera? w tej szkole? czy jest do tego jakas inna?
     

  7. #7
    Awatar Kamil1231

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Radom/Chełm

    Domyślnie

    Zanim zostaniesz pilotem proponuje poczytać forum.
    Naprawde to nieboli. Sporo się dowiesz, jest tu masa wiadomości które Cię zainteresują.
    Na początek proponuje ten temat.
     

  8. #8
    Awatar artnew

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPRA
     

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    POZNAŃ EPKS

    Domyślnie

    Widzę że wielu osobom wydaje sie wszystko takie proste.... przyznam że mi sie też takie wydawało... Badania w Dęblinie nie są aż takie złe fakt jest "przesiew" w tym roku połowa osób które złożyły papiery odpadła na samym RTG KRĘGOSŁUPA.... sporo ludzi miało do "roboty" przegrody nosowe... albo jakieś kolce do usunięcia.... zawalone zatoki itp itp.Prawdziwy przesiew to sie zaczyna w Warszawie na WIML.Badania okulistyczne rozszerzone maksymalnie jak sie da.... szukają ukrytych wad i znajdują co prawda minimalne ale odrzutowce odpadają...Badanie błędnika.. zły wykres oznacza koniec marzeń o lataniu w wojsku.PSYCHOLOG... może wydaje sie to takie proste, ale sporo ludzi jest spisywane na śmigłowce czy transport.Wyniki krwi też potrafią zadziwić minimalnie podwyższony poziom birlubiny... też szybkie odpadają mimo tego że to w niczym nie przeszkadza.No i na koniec REZONANS MAGNETYCZNY jak dla mnie największa sieka... Ludziom w wieku 19 lat wykrywają torbiele na mózgu czy niedowłady jakieś, a na kręgosłupie nie ma osoby która byłaby "czysta".Sporo osób ma przepukline co oznacza latanie ale bez katapulty... guzki szelmana... czy podejrzenia jakiś chorób to też standard. . Bywa że po USG jamy brzusznej okazuje sie że jedna nerka jest za mala i na F16 latać nie można.. Wirówka jest na samym końcu i większość ją przechodzi. A jak już badania sie przejdzie to egzaminy matma fiza.... nie takie proste angielski.... i WF też trudny.. Moim zdaniem do badań nie da sie przygotować lekarze "cywilni" mają zupełnie inny pogląd powiedzą że przegroda jest ok a w Dęblinie okazuje sie ze do poprawy.. niektórzy ludzie robili sobie wcześniej RTG kręgosłupa...oczywiście wszystko pięknie ale w Dęblinie widzą "więcej i dokładniej" jak ktoś chce naprawdę o siebie zadbać to polecam basen basen i jeszcze raz basen lepiej sie na tym wyjdzie. A co do okulisty fakt można sie przejść ale w Warszawie te badania są tak dokładne że zaden inny okulista takich nie zrobi!!! Tak samo badanie błędnika.. które mogą powtarzać 100 razy a zdanie decydujące ma lekarz w WIML jak widać nie jest to wszystko takie banalne...



    Wielkie litery, literówki...
    " Kochajmy Lotnictwo "
     

  10. #10

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    sie biora dzieci?

    Domyślnie

    Wlasnie mi uswiadomiles ze to nie jest prosta rzecz.... i sobie tak mysle ze pilotem mysliwca nie zostane bo nie dam rady.... moze zostane przy smigłowcu to chyba łatwiejsze nie?
     

  11. #11
    Awatar Demoni

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez djron2
    Wlasnie mi uswiadomiles ze to nie jest prosta rzecz....
    Proste to to na pewno nie jest
    Ale możliwe jest, trzeba po prostu wiedzieć że to jest to co chcesz robić przez całe życie, a potem tylko zrobić wszystko żeby to osiągnąć Jeśli to jest twoje marzenie to nie warto z niego rezygnować tylko dlatego że jest ciężko, bo potem możesz długo żałować że jednak nie jesteś tam gdzie zawsze chciałeś
    Ja osobiście będę startował na odrzutowce i jak się nie dostanę to przez rok poprawię co się da i znowu będę próbował
    A poza tym śmigła to nie to samo co rury :P
    "Prawdziwy pilot nawet na drzwiach od hangaru poleci..."
     

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    POZNAŃ EPKS

    Domyślnie

    trzeba próbwać zawsze...
    " Kochajmy Lotnictwo "
     

  13. #13

    Dołączył
    Jul 2008

    Domyślnie

    sama wiara w siebie nie poprawisz wzroku, przegrody nosowej czy innego badziewia
     

  14. #14
    Awatar Soki

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    Sochaczew

    Domyślnie

    Ale przegrodę nosową może poprawić Laryngolog oczywiście na miejsce w szpitalu trzeba poczekać a operacja prywatnie jest kosztowna więc najlepiej polecił bym poprawę przegrody w Warszawie Wiml’u sam miałem tam robioną i w Dęblinie nie było żadnych zarzutów w końcu robią tam pod samoloty bo to wojskowy szpital
    Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość...
     

  15. #15

    Dołączył
    Jul 2008

    Domyślnie

    ile kosztuje taka operacja wlasnie w wimlu? i czy da sie ja zrobic po tym jak przechodzisz badania lekarskie do Deblina?(znaczy dochodzisz do tego etapu, mowia ze masz krzywego kulfona, robisz operacje, jest git i idziesz dalej z badaniami do szkoly?)
     

  16. #16
    Awatar Soki

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    Sochaczew

    Domyślnie :)

    Operacja kosztuje około 3- 4 tyś można ją jeszcze z robić w Wawie w Damianie to jest prywatna kranika są tam stosowane najnowsze typy operacja tak samo jak wiml’u pobyt w szpitalu trwa 3 dni np; jak zgłosisz się w Poniedziałek rano o 8 to od razu masz operacje około 9 godz na drugi dzień zdejmuj ci opatrunek z nosa i potem wydają zaświadczenie ze jest wszystko ok. tylko to musi ci się jeszcze pozarastać tam wszystko to trwa około 3 tygodni i zgłaszasz się potem znów do Dęblina z tym zaświadczeniem ze jest ok. on ci spr ją jeszcze raz.W Wiml’u taką operacje masz za Darmo czeka się około 3 miesięcy(w kolejce) jak coś napisz na PW to ci coś powiem jak byś się na to wybierał jak możesz uniknąć kolejki
    Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość...
     

  17. #17

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    Cegłów

    Domyślnie

    To wszystko zależy od stopnia skrzywienia lub wady przegrody. Niekiedy wystarczy, że zostaniesz tylko znieczulony, siadasz na krzesełko odchylasz glowę do tyłu, a lekarz szybko coś tam podcina i po kłopocie, a niekiedy to się schodzi dłużej i chodzisz z tamponami wepchniętymi przez nos, aż do gardła
     

  18. #18
    Awatar Soki

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    Sochaczew

    Domyślnie ;p

    Od 16 roku życia już chyba nie robią pod narkozą tylko wszystko pod znieczulenie
    Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość...
     

  19. #19

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Kielce

    Domyślnie

    W Dęblinie też można sobie przegrodę zrobić. A i potem trzeba jeszcze KNC zaliczyc co nie zawsze się udaje.
     

  20. #20

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    POZNAŃ EPKS

    Domyślnie


    Polecamy

    no z tą komorą różnie bywa.... fakt , ale więkoszść daje rade... przegrode zawsze ma tak z 40% krzywą takie czasy hehe
    " Kochajmy Lotnictwo "
     

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 10-03-2015, 20:07
  2. 10-03-2015, 17:48
  3. 10-03-2015, 12:46
  4. 09-02-2015, 00:34
  5. 05-02-2015, 20:43
  6. 04-02-2015, 22:32
  7. 15-06-2014, 12:16
  8. 05-10-2013, 06:45
  9. 18-05-2013, 13:56
  10. 18-02-2013, 19:57
  11. 12-09-2012, 22:00
  12. 15-08-2012, 11:09
  13. 20-05-2012, 22:25
  14. 11-05-2012, 13:56
  15. 16-01-2012, 15:21
  16. 30-11-2011, 14:11
  17. 30-09-2011, 15:45
  18. 27-06-2011, 08:44
  19. 11-03-2011, 11:17

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •