Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 24
Like Tree2Likes

Wątek: Prywatne myśliwce - hipotetyczne pytanie

  1. #1

    Dołączył
    Mar 2011

    Domyślnie Prywatne myśliwce - hipotetyczne pytanie


    Polecamy

    Hey!

    Od jakiegoś zastanawiam się, czy osoba prywatna może posiadać na własność zdemilitaryzowany myśliwiec, jak np. MiG 29.
    Obiło mi się o uszy, że jakiś gość z USA kupił taki samolot i podobno pozwalają mu nim czasem polatać...

    Wiem że może wydawać się skrajnie głupie, aby jakiś bogacz mógł sobie wejść na lotnisko jak do salonu i kupić samolot który do niedawna był wykorzystywany przez wojsko.
    Niemniej jednak w US istnieją organizacje które odkopują stare maszyny od armii, tylko po to aby o nie zadbać i nimi latać dla rekreacji.

    Ponadto wiele krajów zamiast przerabiać stare maszyny na żyletki, mogło by część z nich odsprzedawać do prywatnych nabywców.

    Co o tym sądzicie ? Istnieje możliwość, aby mieć swój myśliwiec ?

    Pozdrawiam .

  2. #2
    Awatar Tom_EPKK

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    KRK/EPKK

    Domyślnie

    Sam sobie w tekscie odpowiedziales na pytanie
    Jesli masz kase na przywrocenie skorupy do stanu lotnego, zalatwisz wszelkie papiery, pozwolenia, licencje, to nie ma problemu. Co do zakupu, to w Polsce chyba nie ma takiej mozliwosci, ewentualnie przez AMW, ale samolot musialby byc w swietnym stanie, zeby cos z nim pokombinowac (resursy itp). Nie kupisz samolotu w jednostce.
    Jesli sie myle to mnie poprawcie
    ...My Eyes Can See What Others Cannot...

    EPKK Spotters @Facebook


  3. #3
    Awatar Darecki

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Płock

    Domyślnie

    Dzięki Bogu, że takie koncerny jak Lockheed Martin nie sprzedają maszyn osobom cywilnym bo bogacze kupowali by eFy niczym samochody...

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPNT/EPRZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez NeXuS2.0 Zobacz posta
    Obiło mi się o uszy, że jakiś gość z USA
    Nawet w europie są cywilne myśliwce oraz jeden bombowiec odrzutowy (chociaż nie jestem pewien czy ,,Vulcan to the sky" oraz wszelkie stowarzyszenia miłośników Hunterów jako fundacje podpadają pod typowych użytkowników prywatnych).
    [*]C-295M ,,019"[*] ppłk rez. mgr inż. pil. Lech Marchelewski, inż. pil. Piotr Banachowicz[*]C-172 ,,SP-ZAP"[*]płk pil. Alaksandr Marficki, płk pil. Alaksandr Żuraulewicz[*]Tu-154M ,,101"[*]mgr inż. pil. Stanisław Jurewicz[*]mgr inż. pil. Tadeusz Świst[*]

  5. #5

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Całkiem niedawno widziałem na sprzedaż MiGa-21 w stanie lotnym. Kosztował... w sumie 'śmieszne' pieniądze jak na taką maszynę. Nawet nie wiem, czy na nasze z pół miliona było. Tym niemniej to nie jest samolot dla człowieka, który dopiero co sobie zrobił uprawnienia, ale możliwe jest. Jak większość rzeczy - o ile masz pieniądze; )

  6. #6
    Awatar gruby131

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Skoro przywrócono Lima , Ts-11, Fuundacja "Polskie Orły " myśli o przywróceniu do stanu lotnego Szparki 21, to chyba można .Wystarczy zaspawać lufy działka , poodcinać instalacje elektryczą podwieszeń[ to tak w skrócie ] czyli pozbawić samolot cech bojowych, dopuszczenie do użytkowania jako "Specjalny " , do tego pilot , trochę kasy i w powietrze.
    W USA 21US w stanie lotnym do kupienia za 199 tys. dolarów .

  7. #7

    Dołączył
    Aug 2009

  8. #8

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Darecki Zobacz posta
    Dzięki Bogu, że takie koncerny jak Lockheed Martin nie sprzedają maszyn osobom cywilnym bo bogacze kupowali by eFy niczym samochody...
    Tu się zdziwisz, Larry Ellison kupił dla syna F-16 oraz nie jestem pewien jeszcze nie ma F-16.
    W Polsce jest/była prywatna Iskra, nie wiem jak z Limem

    Samoloty do sprzedania Turbine Military Aircraft, Used Turbine Military Aircraft, Turbine Military Aircraft For Sale At Controller.com - Manufacturers

    Jeśli chcesz zobaczyć kilka Migów 21 oraz su-22 wybierz się do Krosna, obok dawnych zakładów naprawczych sprzętu lotniczego stoją zaparkowane piękne samoloty.
    Ostatnio edytowane przez wrzesinski1 ; 15-09-2011 o 19:30

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Pomorze

    Domyślnie

    A możesz podać adres tych zakładów w Krośnie? chociaż ulicę.
    Może to dziwnie zabrzmi ale.... znajomi szukają MIGa

    ... i to nie jest żart
    Latacz amator

  10. #10
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Rafalik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Jedlicze

    Domyślnie

    Obecnie to teren firmy Aero-Kros (LZPN), ul. Lotników 20.
    wrzesinski1 likes this.
    Biało- Czerwone Iskry
    Canon 50D + 100-400L IS USM + 18-200 IS + grip BG-E2 + trochę różnych zabawek...
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
    Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Panowie,

    Zakup samolotu to generalnie najmniejszy problem. Natomiast doprowadzenie go do stanu lotnego jest już pewnego rodzaju wyzwaniem (i nie mówię to o kwestiach papierkowych, działkach, podwieszeniach tylko o kasie) a utrzymanie takiej maszyny.... Nooooo.....

    Odpowiedzcie sobie na pytanie - ile MiGów-21 lata na świecie w prywatnych rękach? Na palcach jednej ręki można policzyć. Ile MiGów-29? 1 szt. w USA. To są setki tysięcy Euro (nie złotych) do wydania w ciągu roku nawet jeśli wasz samolot nie lata...

    A tak swoją drogą to dementuję, że mielibyśmy szparkę MiGa-21 robić w Góraszce. Ten samolot nawet nie należy do nas.

    Ale z drugiej strony robimy właśnie jednomiejscową wersję Limka...

  12. #12

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    W Stanach bardziej popularne są szkolno-bojowe. Tego już trochę jest.

    Pozostają jeszcze zabawki w stylu Viper Jeta. To to chyba nawet w Polsce dałoby radę zarejestrować.

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Sekundant,

    Wiadomo, że szkolne są bardziej popularne, bo można ludzi za kasę powozić (czego u nas oficjalnie stanowczo nie wolno).

    Z rejestracją na prawdę nie ma problemu w Polsce - wiem co mówię bo sam rejestrowałem.

  14. #14

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    A co konkretnie rejestrowałeś ?

    Serio nie ma ? Jakbym był bardzo bogaty i miał kaprys kupienia MiGa albo - rozmarzmy się na całego - F-86, to myślisz, że nikt by nie podkładał kłód ?

    Podobnież pierwszy właściciel Iskry miał takie obostrzenia, że nie warto było startować.

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Sekundant,

    Ja rejestrowałem jedynego Limka w Polsce więc wiem jak to się odbywało. Oczywiście były różne achy i ochy ze strony Urzędu, ale doszliśmy do wspólnego porozumienia i przy kolejnej maszynie jest już wszystko wiadome co i jak.

    Co do Iskry - nie chciał bym się wypowiadać - jedyne co mogę powiedzieć to to, że mimo wszystko trzeba do tego cierpliwości, a tam zabrakło...

  16. #16
    Awatar Arthur1975

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Belfast

    Domyślnie

    Dobrze,ze tata Kadafi nie kupil F-16 dla ktoregos synka. Mogloby sie zle skonczyc
    Come on Arsenal--))

  17. #17
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wrzesinski1 Zobacz posta
    Tu się zdziwisz, Larry Ellison kupił dla syna F-16 oraz nie jestem pewien jeszcze nie ma F-16.
    Nie wiem kto tworzy tego rodzaju bajki.
    Ani Larry ani jego syn nigdy nie byli w posiadaniu F-16.
    Kazda sprzedaz sprzetu typu F-16 musi byc zatwierdzona przez Kongres, nie mozesz zapukac do bram Lockheeda, pokazac walizke zielonych i dostac samolot.
    Owszem Larry kiedys chcial kupic Miga-29 w pelnym wyposazeniu ale mu to udaremniono.
    A tak na marginesie to jest paru facetow w USA ktorzy lataja na wojskowych mysliwcach ale wszystkie dzialka, itp musisz miec cakowicie wymontowane i przerobki musza byc na tyle permanentne ze nigdy z powrotem tego nie odwrocisz.

    Larry ma wiele samolotow w swojej kolekcji i miedzy innymi ma F-5.

    Tom Cruise ma P-51 z II-Wojny Swiatowej.
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 15-09-2011 o 23:42
    Rafalik likes this.

  18. #18
    Awatar kobuch

    Dołączył
    Dec 2010
    Mieszka w
    EGGP

    Domyślnie

    W UK jest klub, mają trochę tego zdemilitaryzowanego złomu rodzimej produkcji, ale z tego co czytałem to te samoloty latają tylko kilka godzin rocznie. Żeby kupić "share" to wystarczy podobno im PPL plus odpowiedni nalot.

    Droga zabawa, ale warto jak ktoś lubi

  19. #19

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Nie bylo do tej pory osoby "cywilnej" ktora by weszla w posiadanie F-16, prosze nie szerzyc dezinformacji.

  20. #20

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie


    Polecamy

    Ja napisałem że właściciel Oracle kupił dla syna F-16, nie wyssałem tego z palca tylko przeczytałem więc ktoś kto pisał o Ellisonie takie coś wymodził.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •